Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Ja, en? Heeft de volledige voorbereiding meegedraaid en zat in de eerste wedstrijd op de bank ten koste van spelers die er al jaren zitten (Gallas en Kaboul).
Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Qua voetbal of qua leven daar?Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Zo kort na z'n droomtransfer is zo'n via-via-geruchtje niet serieus te nemen... 

Wat is je punt? Het was de eerste wedstrijd. Tottenham heeft het vorig jaar niet slecht gedaan met de vierde plaats. Jan komt er wel. Die staat er komende week gewoon in.Frisse schreef:Ja, en? Heeft de volledige voorbereiding meegedraaid en zat in de eerste wedstrijd op de bank ten koste van spelers die er al jaren zitten (Gallas en Kaboul).
IK GELOOF!!!!!!
Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.

Mooi.Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Vervelend voor hem Misschien kunnen we hem huren? 

I think I lost my fucking headache
Qua leven.Arthur schreef:Qua voetbal of qua leven daar?Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.
Dat zal vast....zeker wat druk tijdens de OS........kan hij met zijn zachte gestel niet tegen...Alexander schreef:Qua leven.Arthur schreef:Qua voetbal of qua leven daar?Alexander schreef:Hoorde via via dat Jan het helemaal niet naar z'n zin heeft in Engeland.

Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Jammer dat ze niet intensiever in Venlo waren gaan kijken, qua totaalplaatje een veel betere transfer.wimpey schreef:Update:
Volgens De Telegraaf krijgt Niklas Moisander rugnummer 4. Inderdaad, het rugnummer van de naar Tottenham Hotspur vertrokken Jan Vertonghen.
Denk dat Moisander onderhand wel onder het kopje 'betrouwbaar' valt.
- Ajaciedjuh
Telesport
Dat we mogen genieten van je spel.
Welkom terug Moisander bij de mooiste club van de wereld.Ajacied Moisander: „Hij gaf Finse jongens het geloof dat ze de top konden halen”
LITMANEN LICHTEND VOORBEELD
• Samen met zijn zaakwaarnemer Steinar Dietz (l.) verlaat Niklas Moisander even na 19.00 uur het MRI-centrum aan het IJsbaanpad in Amsterdam. Met zijn transfer naar Ajax treedt de Fin in de voetsporen van zijn landgenoot Jari Litmanen (inzet). FOTO’S: ROB DE JONG
AMSTERDAM – Niklas Moisander (26) is „trots en blij” dat hij vandaag om 10.00 uur in het bijzijn van directeur voetbalzaken Marc Overmars en trainer Frank de Boer zijn handtekening onder een driejarig contract bij Ajax zet. „Dat ik nadat Jari Litmanen in 2004 vertrok de eerste Finse basisspeler in Ajax 1 word, maakt deze transfer nog specialer. Hij is een icoon, de Johan Cruijff van het Finse voetbal. Jari gaf voetballers in Finland het geloof dat ze de Europese top konden halen.”
De linksbenige centrale verdediger, die Jan Vertonghen moet doen vergeten en in Amsterdam het rugnummer van de Belg (4) overneemt, leek in 2004 al voorbestemd om in de voetsporen van Litmanen te treden. „Ik kwam met mijn broer Henrik van TPS Turku over naar Amsterdam, heb drie jaar bij Jong Ajax gespeeld en met Ajax 1 getraind. Tot een debuut kwam het helaas nooit. Destijds was ik fysiek en mentaal niet klaar, nu wel.”
Met dank aan Jan Everse, die hem in 2006 naar FC Zwolle haalde. „Ik kwam daar geknakt binnen en had ook nog eens de pech dat ik heel erg moest wennen aan de speelstijl in de Jupiler League. Het ging moeizaam, maar Jan bleef vertrouwen houden, zei vanaf dag één dat ik de top van Nederland zou halen en legde de basis voor mijn overstap naar AZ.”
In Alkmaar bloeide de 27-voudig international verder op. „Ik heb daar vier prachtige jaren gehad en zal AZ nooit vergeten. Onder vier toptrainers – Louis van Gaal, Ronald Koeman, Dick Advocaat en Gertjan Verbeek – heb ik grote stappen kunnen maken. Met een kampioenschap, het aanvoerderschap en een prachtig afgelopen jaar tot gevolg. We deden lang mee om de titel en kwamen ver in Europa.”
Toch was het volgens hem tijd om een nieuwe stap in zijn carrière te zetten. „Voor iedereen trouwens. Bij AZ is Etiënne Reijnen klaar voor een basisplaats en de club krijgt nog een mooi bedrag (circa 3,2 miljoen euro, red.) voor me. Ik wil me verder ontwikkelen en Ajax kon na het vertrek van Vertonghen een ervaren verdediger gebruiken. Daarbij realiseer ik me dat het niet makkelijk is om Jan op te volgen. Het zijn grote schoenen om in te stappen, want hij is een buitengewoon goede speler, in mijn ogen met afstand de beste voetballer van vorig seizoen. Maar ik heb in mei al met meneer De Boer gesproken. Zijn verhaal was duidelijk. Vertonghen zou voor 99,9 procent vertrekken en ik was zijn eerste keus. Hij denkt dat ik met mijn voetbalkwaliteiten en ervaring een belangrijke speler kan worden.”
Desondanks duurde het nog ruim drie maanden voor de kogel door de kerk ging en dat vrat aan Moisander. „PSV, Ajax, Anderlecht en weer Ajax toonden belangstelling, een deal leek een paar keer dichtbij, maar de clubs beten niet door. Ik wist dat AZ een hoge prijs vroeg, dus durfde op een gegeven moment niet meer te hopen. Zelfs niet nadat mijn zaakwaarnemers Sören Lerby en Steinar Dietz belden dat Ajax was teruggekomen. Pas nadat AZ en Ajax vandaag (gisteren, red.) een akkoord sloten, kwamen de emoties. Ik schreeuwde: ’Eindelijk’, zou weer Champions League gaan spelen, maar wist ook direct wat ik zou missen. Ik verlaat AZ met pijn in het hart. De gevoelens voor de club en mijn medespelers zijn sterk. Ik heb in een groep zelfs nog nooit zo’n goede sfeer meegemaakt.”
Toch kijkt Moisander liever vooruit. „Ik ben tussen 12.00 en 19.00 uur binnenste buiten gekeerd. In het VU-ziekenhuis en het MRI-centrum aan het IJsbaanpad. Mijn hart, ogen, bloed en gewrichten zijn allemaal gecontroleerd en de dokter heeft me ook nog uitgebreid bekeken. Nu alleen nog de handtekening en dan kan ik het veld op…”

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Genant detail is, dat dit de zoveelste speler is uit de jeugdopleiding die wordt teruggekocht of dat men daar een bod op heeft gedaan.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
True. Aan de andere kant, hij was misschien wel nooit de voetballer geworden die hij nu is, als hij toen bij Ajax had mogen blijven.
Op naar de vierde ster!
Dat is het dus. Hij zegt dat hij er mentaal niet klaar voor was. Ik vind wel dat Ajax spelers sneller moet verhuren.Pride of Amsterdam schreef:True. Aan de andere kant, hij was misschien wel nooit de voetballer geworden die hij nu is, als hij toen bij Ajax had mogen blijven.
IK GELOOF!!!!!!
Spelers die er mentaal niet klaar voor zijn zou je inderdaad kunnen verhuren, maar toch niet in het algemeen? Over het algemeen vind ik dat de mentale gesteldheid van debutanten namelijk uitstekend is.Rishi schreef:Dat is het dus. Hij zegt dat hij er mentaal niet klaar voor was. Ik vind wel dat Ajax spelers sneller moet verhuren.Pride of Amsterdam schreef:True. Aan de andere kant, hij was misschien wel nooit de voetballer geworden die hij nu is, als hij toen bij Ajax had mogen blijven.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
In de Engelse zone schreef iemand iets heel interessants, namelijk dat als we Moisander zouden hebben behouden en een gemiddeld jaar salaris over 6 jaar van 0.5 miljoen zouden hebben betaald, dat hij net zoveel zou hebben gekost als dat we nu voor 'm betalen. Maar dan zonder de garantie dat ie daadwerkelijk zou zijn doorgebroken.Toppie schreef:Genant detail is, dat dit de zoveelste speler is uit de jeugdopleiding die wordt teruggekocht of dat men daar een bod op heeft gedaan.
Zo gezien niet zo'n gekke deal natuurlijk..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Je zou eigenlijk met terugkoop clausules moeten gaan werken. Maar ja, dat werkt ook alleen maar als je hem terugkoopt van de club waar je hem aan verkocht had.
Lindgren had geloof ik zo'n clausule.
Lindgren had geloof ik zo'n clausule.
De enige terugkoop die ooit gepresteerd heeft is Ronald de Boer. En die was maar een jaar weg zonder terugkoop clausule geloof ik.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ajaciedjuh
Frank Rijkaard en Johan Cruijff waren ook niet slecht.beelzebub schreef:De enige terugkoop die ooit gepresteerd heeft is Ronald de Boer. En die was maar een jaar weg zonder terugkoop clausule geloof ik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Das geen terugkoop. Rijkaard had nog een tussenstop bij Zaragoza of was het Sporting? En Cruijff daar zat nog veel meer tussen, Levante, wat in Amerika, voetbalpensioen, een varkensfokkerij... 

Het is hier al aangehaald maar door Moisander weg te doen en terug te kopen heb je geld verdiend. Waar de bashers lekker makkelijk denken te scoren door nu te roepen weer 3 miljoen voor een door jezelf opgeleide speler wat een f*% beleid!
Kan je ook zo redeneren, als Moisander bij Ajax was gebleven had Vertonghen niet de groei gemaakt die hij nu heeft gemaakt waardoor we hem met dikke winst hebben verkocht en voor 1/3 deel Moisander hebben teruggekocht met veel meer ervaring dan als hij bij Ajax was gebleven..
Zo gek is het dus nog niet deze deal ;)

Kan je ook zo redeneren, als Moisander bij Ajax was gebleven had Vertonghen niet de groei gemaakt die hij nu heeft gemaakt waardoor we hem met dikke winst hebben verkocht en voor 1/3 deel Moisander hebben teruggekocht met veel meer ervaring dan als hij bij Ajax was gebleven..
Zo gek is het dus nog niet deze deal ;)

Is 1995 echt zolang geleden??
Ik ben heel benieuwd wie de volgende aankoop zal worden ???
Moisander dan ook niet.beelzebub schreef:Das geen terugkoop. Rijkaard had nog een tussenstop bij Zaragoza of was het Sporting? En Cruijff daar zat nog veel meer tussen, Levante, wat in Amerika, voetbalpensioen, een varkensfokkerij...
IK GELOOF!!!!!!
Klopt, maar sloeg op Lindgren een post erboven. En alle andere terugkoop (wat niet veel is voor Ajax)