Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mei 16, 2008 8:52 am

Ja, lijkt mij ook Jabu. Waarom denk je dat er zoveel Brazilianen spelen in de Portugese competitie, die aantrekkingskracht zal er niet voor niks zijn.

goodfella

Bericht door goodfella » vr mei 16, 2008 10:31 am

Thomas schreef:Porto is in ieder geval een van de clubs waar ik bijzonder gecharmeerd van ben. Verder doen Lyon, Leverkusen, Villarreal en Sevilla het de laatste jaren natuurlijk ook erg knap.
Uiteraad. Werder Bremen vind ik het ook altijd wel goed doen. En in Nederland doet FC Groningen het fantastisch. Zo herkenbaar altijd. Je beste spelers voor een mooie prijs verkopen en voor veel minder geld een vervanger binnen halen om die uiteindelijk ook weer voor de hoofdprijs te verkopen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 16, 2008 10:35 am

Werder doet het fantastisch. Pasanen en Rosenberg waren prima vondsten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 16, 2008 10:40 am

En koopjes!
I think I lost my fucking headache

sander

Bericht door sander » zo mei 18, 2008 11:06 am

Razvan Rat niets voor Ajax?

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 18, 2008 11:54 am

Zeker wel. Zou een uitstekende aankoop zijn. Alleen betwijfel ik zijn haalbaarheid.

sander

Bericht door sander » zo mei 18, 2008 12:14 pm

D_skilled schreef:Zeker wel. Zou een uitstekende aankoop zijn. Alleen betwijfel ik zijn haalbaarheid.
Haalbaarheid qua prijs en salaris of dat er meerdere clubs geinteresseerd zijn? Hij schijnt voor 5 miljoen weg te mogen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 18, 2008 12:19 pm

Ja, ik had wel gelezen dat een paar clubs in hem geinteresseerd zijn. Zeker een poging waging als ie voor een paar miljoen mag vertrekken. Wat is de reden dat ie eigenlijk moet vertrekken bij Shakhtar? Is gewoon een vaste basiskracht.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 10:18 am

Thomas schreef:Matías Cahais

Rapport:
Linker centrumverdediger van Boca Juniors en wereldkampioen met Argentinië. Maakte op zeventien-jarige leeftijd al z'n debuut in de hoofdmacht, maar is inmiddels nog niet doorgebroken. Doorliep de vele Argentijnse jeugdselecties en blonk vrijwel altijd uit vanwege z'n fysieke voorsprong. Cahais is lang, fysiek sterk en toch nog tamelijk wendbaar en niet al te traag. Door de lucht is hij moeilijk te kloppen. Bovendien beschikt hij over een goede dosis defensief inzicht. Het gebrek aan ervaring op het hoogste niveau is echter wel te merken aan z'n spel. In de paar keer dat ik hem daar in actie zag wilde hij nog steeds veel met z'n fysieke kracht oplossen. Hij wilde constant z'n man voelen en raakte vaak zelfs in paniek wanneer hij deze niet meer voor zich had. Een speler van zijn leeftijd had wat dat betreft al verder moeten zijn. Dan denk ik vooral aan het wat slimmer mandekken in de zestien, maar bijvoorbeeld ook aan het verdedigen in de zone en het vooruit verdedigen. Cahais heeft nog wat moeite dingen met z'n inzicht op te lossen, puur omdat hij te weinig uitdaging heeft gehad en de meeste dingen met z'n fysiek heeft op kunnen lossen. Doordekken is verder geen probleem bij deze speler.

Wat het vooruit verdedigen betreft verdedigt Cahais het liefst niet op een hoge lijn. Eerlijk gezegd verwacht ik wat dat betreft echter weinig problemen bij FC Groningen, aangezien Groningen voornamelijk in de aanval, op het middenveld en via de backs druk zet en de centrale verdedigers vooral strak doordekken. Kruiswijk is eigenlijk alleen goed bruikbaar in de zone met weinig ruimte in z'n rug vanwege z'n geringe wendbaarheid en grote draaicirkel. En Sankoh is vooral sterk in de mandekking, maar is ook niet al comfortabel met teveel meters in z'n rug. Cahais lijkt van de huidige centrumverdedigers dus eerder op de vervanger van Sankoh, ook al is het Kruiswijk die komende zomer weggaat. Ook wat het goed verlenen van rugdekking en in opbouwende zin doet hij wel aan Sankoh denken. In de opbouw brengt Cahais weinig. Technisch is hij goed onderlegd, maar verwacht vooral niet teveel inventiviteit. Toch heeft deze speler genoeg talent om een en ander, zoals het verdedigen in de zone, op te pikken en zie ik hem absoluut slagen bij FC Groningen. Een speler waar Groningen nog plezier aan gaat beleven en geld aan gaat verdienen, durf ik na die paar wedstrijden van hem wel te stellen. Onder voorwaarde dat hij nu eindelijk regelmatig de kans krijgt op het hoogste niveau.
Wat vind je nu van Cahais? Is ie je tegen gevallen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 1:31 pm

Wel een beetje, ja. Al spelen de door mij voorspelde problemen hem volgens mij parten. Daarnaast speelt hij niet zo ontzettend regelmatig. Dat moet hij natuurlijk ook afdwingen, maar het is in deze fase van z'n carrière wel cruciaal geworden.

Desondanks zou ik die optie voor 1,5 miljoen komende zomer wel lichten. Is zelfs voor Groningse maatstaven niet veel geld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 1:45 pm

Wel voor een speler die niet veel speelt...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 1:57 pm

Kruiswijk is straks weg. Svejdik moet ook vertrekken. Sankoh gaat misschien ook.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 2:00 pm

Als ze denken dat hij het aankan zou ik hem halen voor die 1,5. Maar als back-up zou ik het niet doen.
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 19, 2008 2:04 pm

Jabu schreef:
Rishi schreef:Porto is toch wel de club met het beste beleid wat ook nog eens resulteerde in Europese prijzen. Voordeel wat ze hebben is dat ze dezelfde temperatuur hebben van landen als Spanje en Italie (aantrekkelijk voor Brazilianen en Argentijnen) maar niet de druk waardoor spelers daar lekker kunnen wennen aan het Europese voetbal.

Schitterend instituut!
En die Brazilianen kunnen gewoon hun eigen taaltje blijven spreken in Portugal. Dat Brazilianen, gezien de geschiedkundige banden, graag naar Portugal gaan is in mijn ogen vrij logisch.
En je struikelt er over het zwarte geld, dat wil ook wel helpen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 26, 2008 12:15 am

LucaS schreef:En koopjes!
Tja, voor meer raakte Ajax ze aan de straatstenen niet kwijt.

Pasanen zou inmiddels wel eens aanvoerder van Bremen mogen zijn. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 30, 2008 11:59 am

D_skilled schreef:Felipe Santana vertrekt van Figueirense naar Dortmund en tekent voor vijf jaar.
Yup. Kan die wat?

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mei 30, 2008 12:57 pm

Yup. Kan die wat?
Nooit zien spelen, om eerlijk te zijn, generaal kent hem wel. Hoe doet Carlos Eduardo het bij TSG 1899 Hoffenheim?

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 31, 2008 7:44 pm

D_skilled schreef: Nooit zien spelen, om eerlijk te zijn, generaal kent hem wel.
:smallgrin.gif: Ik onthoud me van verder commentaar.
Hoe doet Carlos Eduardo het bij TSG 1899 Hoffenheim?
Mwah. Weinig zien ballen, maar de keren dat ik 'm zag, was het niet echt je dat. Vraag me af of ie zich volgend seizoen in de BL zal weten te onderscheiden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 21, 2008 11:37 am

Ten Cate heeft z'n eerste goede verdediger in ieder geval al wél binnen. Hernán Pellerano vertrekt voor $ 3.735.000,- van Vélez Sarsfield naar Panathinaikos. Prima transfer. :yes.gif: Same old story met Ajax, maar Ten Cate pakt het beter aan. Eens zien hoe dit verder verloopt. Ik heb zo'n gevoel dat Ten Cate hier niet met allerlei uitgerangeerde spelers op de proppen komt.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 21, 2008 11:52 am

Thomas schreef:Ten Cate heeft z'n eerste goede verdediger in ieder geval al wél binnen. Hernán Pellerano vertrekt voor $ 3.735.000,- van Vélez Sarsfield naar Panathinaikos. Prima transfer. :yes.gif: Same old story met Ajax, maar Ten Cate pakt het beter aan. Eens zien hoe dit verder verloopt. Ik heb zo'n gevoel dat Ten Cate hier niet met allerlei uitgerangeerde spelers op de proppen komt.
Tja, andere TD?

Riera is niet slecht, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 21, 2008 12:16 pm

Maar wel onhaalbaar. Ten Cate was net zo goed als Van Geel verantwoordelijk voor het aankoopbeleid, maar ik ben benieuwd naar hoe het nu gaat wanneer een andere TD wellicht met betere opties op de proppen komt. Pellerano is in ieder geval een goed begin.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 21, 2008 12:25 pm

Maar Ten Cate was niet verantwoordelijk voor de scouting.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jun 21, 2008 12:34 pm

Hadden wij die jongen niet kunnen halen? of vraag ik nu iets heel geks?

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jun 22, 2008 9:13 am

Had gekund, maar, zoals al eerder gezegd, eerst samen met jackie wedstrijden annalyseren, dan pas werken!

Geef danny een kans... :blush.gif:
Pompiedom

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 22, 2008 7:48 pm

Maurice schreef:
Had gekund, maar, zoals al eerder gezegd, eerst samen met jackie wedstrijden annalyseren, dan pas werken!

Geef danny een kans... :blush.gif:
DB krijgt van mij zijn vijfde kans (trainer A1, hoofd jeugdopleidingen, TD, trainer en nu ???) maar ik dacht dat hij zei dat hij op dat 20 mei 2008 de selectie rond wilde hebben.

Ik zie 01-09-2008 wel met wie we gaan verdedigen naast Stekelenburg en Silva.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie