Robbie Wielaert

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 11:54 am

Pfff, op het forum van Twente stellen ze zich nogal aan. Wielaert mag niet weg, maar zelf speculeren ze uitgebreid over de eventuele komst van Wisgerhof.

Wielaert komt dus, dat is wel duidelijk. Die jongen wil weg.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr jan 09, 2009 11:59 am

Sinds van Basten wordt er met bakken geld gesmeten ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 12:02 pm

Eens zien of het kampioenschap inderdaad te koop is.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jan 09, 2009 12:09 pm

'Twente en Ajax praten vandaag over Wielaert' 09 januari 2009

FC Twente-verdediger Robbie Wielaert krijgt mogelijk toch nog zijn gedroomde transfer naar Ajax. Beide teams gaan vandaag rond de tafel zitten om een mogelijke overstap van de oud-PSV'er te bespreken, zo meldt AD Sportwereld.

De 30-jarige Wielaert wil zelf dolgraag naar Ajax, waar een contract voor 2,5 jaar voor hem klaarligt. In afwachting hiervan leverde de verdediger zijn aanvoerdersband bij FC Twente deze week in. Tijdens de oefenwedstrijd tegen Ciudad de Santiago (1-1) was Blaise N'Kufo de nieuwe captain van de Enschedese formatie.

Overigens is Wielaert niet de enige speler van FC Twente die in de belangstelling staat van Ajax. De Amsterdammers hebben ook interesse in Eljero Elia.
Bron: fcupdate.nl

Voor wat het waard is.
Op naar de vierde ster!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 09, 2009 12:10 pm

Het kampioenschap is niet te koop. Dat hebben F. en AZ vorig seizoen bewezezn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 12:13 pm

999 schreef:Sinds van Basten wordt er met bakken geld gesmeten ...
Nee, er wordt geïnvesteerd. Dat is inderdaad wel eens anders geweest! :biggthumpup.gif:

Zonder gekheid: ik weet niet of Wielaert op dit moment de best mogelijke investering is, maar als Van Basten ervan overtuigd is dat zijn elftal substantieel beter wordt met Wielaert, moet hij hem natuurlijk gewoon halen.

Liever dat dan Delorge, Rommedahl en Kennedy halen omdat ze zogenaamd zo weinig kosten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:16 pm

Wielaert wordt ook gehaald omdat hij zo weinig kost. Net als dat met Oleguer het geval was. Ajax wil blijkbaar niet investeren in een verdediger met meer kwaliteit.

Daarbij, goed transferbeleid blijkt juist uit de 'kleine' aankopen. Goed transferbeleid is Litmanen of Kanu halen voor weinig, en niet Sno of Oleguer. Sulejmani halen voor een paar miljoen meer dan zijn transferwaarde kan mijn neefje nog.
Aissati zou een goede aankoop kunnen zijn, maar hij is fysiek kwetsbaar en we moeten nog zien of hij de juiste mentaliteit heeft om de top te halen. Maar oké, als alles meezit (waar het op dit moment niet naar uitziet), kan hij koopje blijken. Moet wel bij worden aangetekend dat MVG hem een jaar geleden al wilde halen. Hij stond dus al gewoon op het lijstje.
Laatst gewijzigd door joey op vr jan 09, 2009 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 12:36 pm

Ik kan niet beoordelen wat er op dit moment beschikbaar is. Welke verdediger had jij zo in gedachten?

Oleguer is een dramatische aankoop. Heb ik overigens nog voor dag één al gemeld. Was overigens niet goedkoop. Vijf miljoen als we de CL halen, meen ik.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:41 pm

Moet ik dat weten? Ik ben geen scout. Ik had Van Basten wel kunnen vertellen dat Sno en Oleguer er weinig van kunnen. Als je dat niet weet, zie je haast geen wedstrijden. Ik zit echt niet hele dagen achter de TV, maar ik weet dat nog.

Vijf miljoen voor Oleguer is natuurlijk bizar. Voor dat geld + de naar schatting drie miljoen die Ajax aan Wielaert kwijt is, had men met een beetje inspanning best een goede verdediger kunnen halen.

peter

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 12:46 pm

Dat gelul over 'wie heb jij in gedachten'. Had iemand Cvitanich in gedachten toen men dacht aan spitsen? Ik in ieder geval niet. Het is natuurlijk lariekoek dat er op de hele wereld geen haalbare, goede verdedigers zijn. Nee, die lopen heus alleen bij clubs als Twente of Groningen uhuh. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 12:51 pm

Als iets lariekoek is, dan kun je dat ook wel aantonen, lijkt mij.

Ik weet in ieder geval niemand. Douglas is een uitstekende verdediger - die overigens totaal niet kan voetballen - maar die lijkt me niet haalbaar.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 12:54 pm

Misschien eens over de grens kijken, Bertje?

Bij Ajax zijn ze zo lui als wat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 12:56 pm

Ik zie wel eens buitenlands voetbal, maar vooralsnog zie ik ook daar geen haalbare verdedigers die een substantiële versterking zouden betekenen.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 09, 2009 12:59 pm

Gelukkig hebben we daar scouts voor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 1:02 pm

Bertje schreef:Ik zie wel eens buitenlands voetbal, maar vooralsnog zie ik ook daar geen haalbare verdedigers die een substantiële versterking zouden betekenen.
Wel eens, maar het is niet jouw beroep. Ajax heeft een leger scouts in dienst. Je maakt mij niet wijs dat er geen betere verdedigers te vinden zijn dan Oleguer en Sno. Het mag nog wat kosten ook.

Ajax heeft een waardeloze scouting. Daarom moeten we steeds de hoofdprijs betalen.

peter

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 1:15 pm

Bertje schreef:Ik zie wel eens buitenlands voetbal, maar vooralsnog zie ik ook daar geen haalbare verdedigers die een substantiële versterking zouden betekenen.
Thomas heeft vaak genoeg aardige Argentijnse/Braziliaanse opties doorgegeven. Ik zie ze later dan opeens bij een club als Porto verschijnen. Gek genoeg hebben die geen interesse in Oleguer. Beste optie? Nee, natuurlijk niet. Ajax scout vast en zeker alleen maar 'beste opties'. Een Bruno Silva komt rechtstreeks uit Uruguay en daarna bij Groningen. Prutser pur sang, maar voetbalt wel bij Ajax. Omdat hij goed was in Uruguay? Nee, natuurlijk niet.

Ik zie ook veel buitenlands voetbal en als ik dan zo'n Radu bij Lazio zie. In Januari 2008 voor 5.4 miljoen. Onhaalbaar? Nee, zeker niet. Moreno van AZ? Nee, die was zeker ook onhaalbaar voor Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 09, 2009 1:21 pm

Bertje schreef: Ik weet in ieder geval niemand. Douglas is een uitstekende verdediger - die overigens totaal niet kan voetballen - maar die lijkt me niet haalbaar.
Inderdaad. Die had ook gewoon voor Ajax kunnen spelen, maar MVG had liever Kuffour. Sulejmani en Elia hadden ook voor een prikkie van Ajax kunnen zijn, maar daar stak MVG dan wel HtC een stokje voor. Die hadden liever Luque en Rommedahl. Tja. H&M dachten voor een duppie op de eerste rang te kunnen zitten. Goedkoop is duurkoop, dat heeft het missen van titels en de CL wel bewezen.

I.m.o. is het aankoopbeleid van MVB ruim voldoende;

Cvitanich is een goede (goed gescout), Sulejmani is m.i. qua potentieel de beste speler in de HCE, Aisatti kan geweldig ballen (maar is fysiek en mentaal een vlieggewicht), Enoh kwam voor nop en heeft veel potentieel.

Het gezeur op Sno kan ik ook niet volgen. Hij is een fringe player, kostte weinig en deed het tegen bijv. Heracles, Twente en Sparta naar behoren. We hebben de voorbije seizoenen basisspelers als Luque, Sikora, Ogararu en Silva gehad. Die kostten veel meer en schoten geen deuk in een pakkie boter. Dus ik vind het gezeik op Sno een 'tikkie' buitenproportioneel. Die jongen is 21, beetje vroeg om iemand compleet af te schrijven.

Oleguer heeft na Ajax - PSV (toen ie goed speelde) geen fatsoelijke wedstrijd meer gespeeld. Daarvoor speelde ie regelmatig acceptabel. Hij was beter met Vermaelen naast zich dan met Vertonghen aan zijn zijde. Geen goede aankoop, duidelijk. Maar hij kan beter dan ie sinds half Oktober heeft gespeeld, dat heeft ie immers laten zien. Moet zich maar met vd Wiel meten voor de positie van rechtsback...

Wielaert vind ik een prima aankoop.

´Titel kopen´ las ik eerder in dit topic. Ook een ´tikkie´ overdreven. Kijk eens hoeveel spelers in de huidige A-selectie uit de jeugd voortkomen....
MVB knikkert alle bagger van H&M dan wel H of M eruit. Inmiddels een man of 10? 12? Ik heb die spelers nog geen tel gemist. Na 2 potjes Luque, Colin, Kuffour en Urzaiz had ik het met die losers al wel gezien. Dat niveau kan écht niet bij Ajax. Dus dan is het logisch dat MVB na enkele seizoenen van dergelijk mismanagement geld uit moet geven.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 1:28 pm

wimpey schreef:Inderdaad. Die had ook gewoon voor Ajax kunnen spelen, maar MVG had liever Kuffour. Sulejmani en Elia hadden ook voor een prikkie van Ajax kunnen zijn, maar daar stak MVG dan wel HtC een stokje voor. Die hadden liever Luque en Rommedahl. Tja. H&M dachten voor een duppie op de eerste rang te kunnen zitten. Goedkoop is duurkoop, dat heeft het missen van titels en de CL wel bewezen.
Volgens mij kostten Douglas, Elia en Sulejmani destijds haast niets. Je betoog klopt niet. Heeft niets met goedkoop doen te maken, maar het keuzes.

MVB knikkert alle bagger van H&M dan wel H of M eruit.
En haalt nieuwe bagger. Oleguer, Sno.
Laatst gewijzigd door joey op vr jan 09, 2009 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 1:29 pm

joey schreef:Wel eens, maar het is niet jouw beroep. Ajax heeft een leger scouts in dienst. Je maakt mij niet wijs dat er geen betere verdedigers te vinden zijn dan Oleguer en Sno. Het mag nog wat kosten ook.

Ajax heeft een waardeloze scouting. Daarom moeten we steeds de hoofdprijs betalen.
Dit bedoel ik dus: we weten het niet, maar Ajax heeft een slechte scouting - waar de feiten inderdaad wel op wijzen, zul je mij niet over horen - dus zal er wel beter te vinden zijn dan Wielaert. Heeft wat mij betreft een te hoog hersenspinselgehalte.
Peter schreef:Thomas heeft vaak genoeg aardige Argentijnse/Braziliaanse opties doorgegeven. Ik zie ze later dan opeens bij een club als Porto verschijnen. Gek genoeg hebben die geen interesse in Oleguer. Beste optie? Nee, natuurlijk niet. Ajax scout vast en zeker alleen maar 'beste opties'. Een Bruno Silva komt rechtstreeks uit Uruguay en daarna bij Groningen. Prutser pur sang, maar voetbalt wel bij Ajax. Omdat hij goed was in Uruguay? Nee, natuurlijk niet.

Ik zie ook veel buitenlands voetbal en als ik dan zo'n Radu bij Lazio zie. In Januari 2008 voor 5.4 miljoen. Onhaalbaar? Nee, zeker niet. Moreno van AZ? Nee, die was zeker ook onhaalbaar voor Ajax.
Kijk, dit doet er dus allemaal niet toe. Het gaat erom wat er nu rondloopt, hoe goed die jongens zijn en of ze haalbaar zijn. Natuurlijk heeft Ajax in het verleden fouten gemaakt, maar dat is natuurlijk geen argument waarmee je kunt aantonen dat Ajax ook nu een fout maakt. Nogmaals: ik weet het niet. Punt is dat jullie het ook niet weten, maar wel onnodig stelling nemen.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 1:30 pm

Liever Colin dan Oleguer. Is ook een veelvoud goedkoper.

Verder is het lachwekkend om te zeggen dat het te vroeg is om Sno af te schrijven terwijl ik één alinea ervoor lees dat Cvita een goeie is.

Ajax doet het dus qua scouting goed, Bertje. We gaan er van uit dat er helemaal niemand beter is dan Oleguer, Sno of Wielaert. Kuffour en Colin waren misschien ook wel fantastisch gescout. Weten wij veel of er toen betere liepen, want je kent de mogelijkheden dus niet.
Laatst gewijzigd door peter op vr jan 09, 2009 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 1:32 pm

Dit doet er allemaal niet toe? Het doet er juist wel toe. Het gaat namelijk gewoon door. Dit gemakzuchtige beleid, dit scouten via Studio Sport. Ga de wereld eens in, zou ik de scouts van Ajax willen meegeven. Koop een paspoort.

Oleguer, Sno. Laat me niet lachen. Is dat beleid?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 09, 2009 1:34 pm

Joey, het gaat er hier over of Wielaert een goede aankoop zou zijn. Dan doet dat er dus inderdaad niet toe. Spelers uit Nederland halen betekent namelijk niet per definitie slecht beleid, zelfs al zou jij ons dat willen doen geloven.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 09, 2009 1:38 pm

Niet per definitie, maar spelers uit de Nederlandse competitie zijn op dit moment duur (zeker voor Ajax) en de spoeling is dun.

Ik zeg dat we beter kunnen krijgen dan Wielaert. Ze hebben alle tijd gehad om te zoeken.

peter

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 1:45 pm

Enganche schreef:
Onvoorstelbaar zeg, hoe is het toch mogelijk dat Ajax gewoon geen fatsoenlijke verdedigers weet te scouten? Er is echt wel beter te halen dan Robbie Wielaert hoor. Ajax is al een jaar of langer te laat met Godin, Thiago Silva of Pellerano, maar iemand als Humberto Mendoza (Atlético Nacional) zou op dit moment ook nog een betere optie zijn.
Hier zijn je namen, Bertje.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 09, 2009 1:51 pm

joey schreef:Niet per definitie, maar spelers uit de Nederlandse competitie zijn op dit moment duur (zeker voor Ajax) en de spoeling is dun.

Ik zeg dat we beter kunnen krijgen dan Wielaert. Ze hebben alle tijd gehad om te zoeken.
Blijkbaar is het in het afgelopen half jaar niet gelukt om een betere optie dan Wielaert te vinden. Ik kan het me ook wel voorstellen, Van Basten geeft de voorkeur aan een Nederlands sprekende speler, om de zaak te organiseren. Het is alleen jammer dat Oleguer is aangetrokken, want anders had je Wielaert een half jaar geleden ook al kunnen aantrekken. Was zeker niet slechter gegaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten