Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 01, 2007 12:02 pm

joey schreef:Inderdaad. Maar als Sneijder per se naar Valencia had gewild, was een andere situatie ontstaan. Dan moet je met de speler gaan praten en je conclusies trekken.Sneijder vond het geen probleem dat Ajax zoveel geld vroeg, daar had Ajax geluk bij.
Ajax heeft gewoon open kaart gespeeld en op goede voet met Sneijder gebleven. Suarez voelt zich gepiepelt.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 12:03 pm

joey schreef:12,5 miljoen is helemaal bizar. :aai.gif:

Ik begrijp niet zo goed wat Groningen met dit machogedrag wil bereiken.
Suárez alsnog naar rechter

GRONINGEN, woensdag

De zaakwaarnemers van Luis Suárez hebben voor de tweede keer met spoed een arbitragezaak aangevraagd. De 20jarige aanvaller van FC Groningen wil zo alsnog een transfer naar Ajax afdwingen. Maandagavond dienen de betrokkenen zich in Zeist te melden.

Vorige week blies Suárez de gang naar de rechter af in de hoop dat beide clubs overeenstemming zouden bereiken over de afkoopsom. Tussen vraag en aanbod zat echter een verschil van drie miljoen euro. Ajax liet daarop weten de onderhandelingen te staken.

Ondanks alle commotie maakte het talent uit Uruguay gisteravond een treffer in de oefenwedstrijd tegen Hunsingo. Morgen vertrekt hij met de selectie naar Spanje. ,,Natuurlijk is Luis teleurgesteld, maar ik neem hem verder niets kwalijk. Hij heeft er geen weet van wat zich achter de schermen allemaal afspeelt”, zei algemeen directeur Hans Nijland. In afwachting van de arbitragezaak zet Ajax de zoektocht naar een vervanger voor Ryan Babel gewoon voort. De kans bestaat immers nog altijd dat de commissie FC Groningen in het gelijk stelt, of een afkoopsom vaststelt waar Ajax zich niet in kan vinden.

Twee dagen geleden vond FC Groningen 6,5 miljoen euro niet genoeg. ,,Maar omdat we nooit tot elkaar zijn gekomen, is dat bedrag nu van tafel. Formeel ligt er nog steeds een bod van 3,5 miljoen euro”, aldus Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax. FC Groningen vroeg aanvankelijk 12,5 miljoen voor Suárez.

De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 12:31 pm

GangstaRiB schreef:
joey schreef:Inderdaad. Maar als Sneijder per se naar Valencia had gewild, was een andere situatie ontstaan. Dan moet je met de speler gaan praten en je conclusies trekken.Sneijder vond het geen probleem dat Ajax zoveel geld vroeg, daar had Ajax geluk bij.
Ajax heeft gewoon open kaart gespeeld en op goede voet met Sneijder gebleven. Suarez voelt zich gepiepelt.
Precies, daardoor ligt de situatie anders. Bovendien is Sneijder bij Ajax opgegroeid, terwijl Suárez twee jaar geleden niet eens wist waar Groningen lag. Hoe moet die jongen aan zijn familie en vrienden uitleggen dat hij niet naar Ajax mag, omdat zijn huidige club FC Dinges zichzelf even hoog inschat als Ajax? Dit is een enorme kans voor die jongen, hij kan meteen een hoop meer verdienen en zich in de kijker spelen bij Europese topclubs.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 12:34 pm

Sneijder vond het niet prima, maar Sneijder had geen zin om op dezelfde wijze als Suarez een vertrek te forceren. Wellicht gaf ook Valencia aan daar niet op te willen wachten. De band tussen Ajax en Sneijder is ook wat langduriger dan tussen groningen en Suarez
I think I lost my fucking headache

Harm

Bericht door Harm » wo aug 01, 2007 4:32 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:
Precies, daardoor ligt de situatie anders. Bovendien is Sneijder bij Ajax opgegroeid, terwijl Suárez twee jaar geleden niet eens wist waar Groningen lag. Hoe moet die jongen aan zijn familie en vrienden uitleggen dat hij niet naar Ajax mag, omdat zijn huidige club FC Dinges zichzelf even hoog inschat als Ajax? Dit is een enorme kans voor die jongen, hij kan meteen een hoop meer verdienen en zich in de kijker spelen bij Europese topclubs.
Dan had hij geen vijfjarig contract zonder clausule moeten tekenen.

Nog een jaar Groningen is echt geen ramp voor die jongen en misschien komt er daarna wél een leuke club.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 4:39 pm

Er ís al een leuke club gekomen, Harm. De allerleukste. Stel je voor dat die jongen volgend jaar naar PSV moet. Geen wonder dat hij nu in de put zit! :666.gif:

Ron Jans zegt net op Radio 1 dat als er een moment komt waarop het hij gevoel heeft dat hij niet meer met Suàrez kan werken, dat Suàrez dan maar moet gaan. Dat moment is nog niet aangebroken, zegt hij. Hij zegt ook dat Groningen best zonder Suárez kan. Ik kreeg de indruk dat het voor Suárez nog een kwestie is van een paar dagen pruilen en dan vindt Jans het genoeg geweest.

Ik lees net op het forum www.fcgforum.nl en één ding valt mij op: de bezoekers doen (net als Nijland net in het Sportjournaal) alsof Suárez niets begrijpt van zijn eigen situatie. Waarom denken ze dat? Het lijkt wel of Suárez debiel is. Is hij zo dom of willen ze dat alleen graag geloven?
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 01, 2007 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 01, 2007 6:13 pm

Musampa zou zich aangeboden hebben bij Ajax. Hij is transfervrij. Zo heel slecht deed hij het volgens mij niet de laatste jaren. Ajax heeft van hem afgezien overigens.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo aug 01, 2007 6:57 pm

Deed het in Engeland zeer verdienstelijk! Heeft ie het afgelopen seizoen niet in Turkije gespeeld?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 01, 2007 6:59 pm

goodfella schreef:Musampa zou zich aangeboden hebben bij Ajax. Hij is transfervrij. Zo heel slecht deed hij het volgens mij niet de laatste jaren. Ajax heeft van hem afgezien overigBron?ens.
bron?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:22 pm

'Musampa bood zich aan; alternatief Suarez in beeld'

Voetbal International meldt dat Kiki Musampa zich bij Ajax heeft aangeboden. De linkspoot bood zich transfervrij aan om de problemen op links op te lossen. Ajax heeft echter laten weten geen belangstelling te hebben.

Wel is de club inmiddels bezig met een alternatief voor Suarez. 'We weten wie we willen en zijn bezig. De speler is in onze ogen haalbaar, anders zouden we het niet proberen' aldus Ten Cate in VI.
VI.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 7:24 pm

maar de VI wordt waarschijnlijk gedrukt voordat Suarez meldde alsnog naar de arbitragecommissie te gaan. Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat kamp Suarez voor de hernieuwde gang niet eerst aan ajax heeft gevraagd of dat uberhaupt nog zin had.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:26 pm

Maar dat zou dan weer inhouden dat AJAX en HtC dat ook wist en het dus onzin is om dat aan V.I. te melden ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 01, 2007 7:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 7:27 pm

Dat kan toch allemaal gebeurd zijn na de deadline van VI?

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:28 pm

Mwah, als AJAX Suarez op de een of andere manier " stuurt " zouden ze precies weten wat het scenario gaat worden ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 01, 2007 7:30 pm

Ik bedoel niet dat Ajax Suarez nu gestuurd zou hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat Suarez een arbitragezaak begint, met de grote kans dat Ajax zegt dat ze al voorzien zijn op het moment dat hij zou winnen.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:31 pm

Dus speelt HtC een toneeelstukje in de V.I. ?
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 01, 2007 7:32 pm

Inderdaad. Het lijkt mij wel dat dat in overleg met Ajax is gebeurd, want anders is dit inderdaad een kansloze actie. Ik ben alleen wel benieuwd in hoeverre deze actie gevolgen heeft voor de tactiek van Groningen om hem niet willen te verkopen.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:34 pm

Maar Henk liegt nooit, onee dat was van Geel
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 7:40 pm

Voetske schreef:Maar Henk liegt nooit, onee dat was van Geel
Waar liegt hij dan?Hij zegt dat Ajax bezig is met een andere speler. Zal ongetwijfeld waar zijn, want de komst van Suárez is hoogst onzeker geworden. Het zou hoogst onprofessioneel van MVG zijn als hij zich niet indekte voor het geval Groningen Suárez niet laat gaan.
Ik moet nog zien of die arbitragezaak doorgaat.

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:44 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Maar Henk liegt nooit, onee dat was van Geel
Waar liegt hij dan?Hij zegt dat Ajax bezig is met een andere speler. Zal ongetwijfeld waar zijn, want de komst van Suárez is hoogst onzeker geworden. Het zou hoogst onprofessioneel van MVG zijn als hij zich niet indekte voor het geval Groningen Suárez niet laat gaan.
Ik moet nog zien of die arbitragezaak doorgaat.
Henk wist zeker dat we kampioen werden :aai.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 7:51 pm

Tja, lach er maar om. Er zal wel een moment zijn geweest dat jij hem zat te knijpen omdat Henk gelijk dreigde te krijgen, Voetske. :666.gif:

999

Bericht door 999 » wo aug 01, 2007 7:58 pm

Dan heb je het toch mis.

Afijn, we zijn met een andere linksbuiten bezig tot het moment dat Suarez de arbitragezaak winnend afsluit.En naar tevredenheid van AJAX.Op dat moment zal ineens blijken dat de speler genoemd in de V.I. niet haalbaar is, zoiets toch.Want anders zit Luisje zodadelijk met een grote zak met gebakken Groningse peren ...
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 01, 2007 8:16 pm

Lech Kibinidini :welcome: :headbang.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 01, 2007 8:54 pm

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 01, 2007 9:57 pm

Interessant. Bedankt voor de link, Ajaciedjuh!

Ik maak eruit op dat Ajax maandag niet afwacht, maar wel hoopt dat Suárez alsnog zijn vertrek forceert. Zien jullie dat ook zo?
En er komt dus een vervanger van Davids, een oudere speler.

@Mr. Ajax: waar heb je het in vredesnaam over?

Gesloten