Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 3:30 pm

Hij heeft ook in Europees verband gespeeld.

Daarnaast: in tien wedstrijden kun je een speler wel beoordelen, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 02, 2008 3:35 pm

Je kunt wel iemand beoordelen op basis van 10 wedstrijden, maar die jongen komt dus echt net kijken. Ik wil eerst zien hoe hij terugkeert. Het is namelijk niet zo dat als hij terugkeert dat hij weer 1,2,3 in de basis zal staan.
Ik heb het liefste gewoon 2 topverdedigers erbij en dat je dan Vermaelen en vdWiel als stand-ins hebt.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr mei 02, 2008 3:37 pm

Bertje schreef:Hij heeft ook in Europees verband gespeeld.

Daarnaast: in tien wedstrijden kun je een speler wel beoordelen, hoor.
Emanuelson heeft een aantal seizoenen geleden ook 10 goede wedstrijden gespeeld, maar heeft daar vervolgens twee seizoenen lang niets van laten zien.

Dus of je het komende seizoen op Van der Wiel kunt bouwen is - geheel los van zijn intrinsieke talent - nog maar de vraag.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 02, 2008 3:40 pm

Peter schreef:Op basis van die paar wedstrijden leek het een goeie inderdaad. Vergeet alleen niet dat hij in totaal 10 wedstrijden mee heeft gedaan. Ik vind het een veelbelovend talent, maar dan nog is 10 wedstrijden nog maar erg weinig.
Idd en Maduro en Urby begonnen ook goed om vervolgens heel diep weg te zakken.. het blijft gewoon afwachten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 02, 2008 3:46 pm

Scherrer schreef:Emanuelson heeft een aantal seizoenen geleden ook 10 goede wedstrijden gespeeld, maar heeft daar vervolgens twee seizoenen lang niets van laten zien.
Emanuelson heeft sindsdien ook de meest bizarre rollen bedeeld gekregen. Dat helpt niet bepaald. Als Wiel gewoon een rol krijgt die bij hem past, zie ik niet in waarom hij opeens niet meer goed genoeg zou zijn. Hij zal vast wel eens een mindere wedstrijd spelen, maar dan betaalt zich dat alsnog uit in een goede ontwikkeling en zijn voetballende kwaliteiten die hij sowieso meebrengt.

Dat Ajax desondanks nog een (goede) optie moet hebben lijkt me hier los van te staan. Spelers die niet goed genoeg zijn hebben sowieso niets bij Ajax te zoeken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » za mei 03, 2008 11:45 pm

Thomas schreef:Ik heb wel een aantal mooie opties, ja. En die zijn bekend bij Ajax. Om te beginnen wat spelers ter vervanging van Heitinga, maar ook een jongen die de rol van linker centrale verdediger en linksback zou kunnen vervullen.

Ik maak me er in ieder geval niet zoveel zorgen over dat Ajax nog niet serieus in verband is gebracht met verdedigers. Er komt heus nog wel minimaal een verdediger bij.
Aangezien Thomas érg sluw is in het loslaten van namen. Wil ik wel een paar opties opnoemen ter vervanging van Heitinga.

1) Marcos Antonio Cáceres (Racing Club) Positie: rechter centrale verdediger
In mijn ogen de beste Paraguyaanse verdediger in de Argentijnse competitie, en er spelen er toch wel een aantal.
2) Hernán Darío Pellerano (Vélez Sarsfield) Positie: Overal achterin inzetbaar
3) Jonathan Maidana (Boca Juniors) Positie: RB, CV
Zal denk ik de duurste zijn van de drie, helemaal omdat hij basisspeler is bij Boca.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 04, 2008 4:32 am

De beste Paraguayaanse verdediger in de Argentijnse competitie kan al snel, hè. :wink.gif:

Maidana zal z'n prijskaartje niet waard zijn. Eerst maar eens zorgen dat hij niet bij het minste of geringste al tackelend naar de grond vliegt. Ik ben er niet kapot van.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 9:43 am

De beste Paraguayaanse verdediger in de Argentijnse competitie kan al snel, hè. :wink.gif:
Er spelen er toch wel een aantal, hoor. Daarnaast durf ik niet uit te sluiten dat Caceres bij de betere verdedigers hoort in de Argentijnse competitie.
Maidana zal z'n prijskaartje niet waard zijn. Eerst maar eens zorgen dat hij niet bij het minste of geringste al tackelend naar de grond vliegt. Ik ben er niet kapot van.
Zoals gezegd zou ik Maidana niet als eerste opperen, omdat hij basisspeler is bij Boca en behoorlijk prijzig. Daarnaast is het een prima verdediger. Zowel in de zone als in de mandekking, sterk over de lucht, fysiek beresterk. Hij wordt vaak misbruikt en gezet op de rechtsback positie, daar vind ik hem ook weinig bijzonders, vooral qua wendbaarheid schiet ie daar te kort.

sander

Bericht door sander » zo mei 04, 2008 10:28 am

Is Cruzeiro-middenvelder Ramires niets voor Ajax?

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 10:41 am

sander schreef:Is Cruzeiro-middenvelder Ramires niets voor Ajax?
Ik had me vroeger wat negatief over hem uitgelaten, maar het is wel een goede speler. Type stofzuiger, groot loopvermogen, technisch goed, atletisch, diepgang. Ik zou hem niet durven aan te raden bij een Nederlandse topclub. Liever een suptopper.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 10:59 am

Wat toevallig we hadden het net over Ramires, het volgende bericht omtrent Ramires.
Sporting Portugal is op zoek naar een waardige opvolger voor Miguel Veloso, die na dit seizoen vrijwel zeker naar de Premier League vertrekt. Cruzeiro-middenvelder Ramires (21) is hoofdkandidaat om zijn plaats over te nemen. De Braziliaanse jeugdinternational staat ook in de scoutingsrapporten van CSKA Moskou en Real Betis.

Bron: A Bola

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 11:00 am

Diego Valeri wordt ook nauwlettend gevolgd door AS Monaco en Espanyol, aldus El Mundo Deportivo.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 04, 2008 11:40 am

D_skilled schreef:Zoals gezegd zou ik Maidana niet als eerste opperen, omdat hij basisspeler is bij Boca en behoorlijk prijzig. Daarnaast is het een prima verdediger. Zowel in de zone als in de mandekking, sterk over de lucht, fysiek beresterk. Hij wordt vaak misbruikt en gezet op de rechtsback positie, daar vind ik hem ook weinig bijzonders, vooral qua wendbaarheid schiet ie daar te kort.
Je weet zeker dat het niet weer z'n broertje was die je rechtsback zag spelen? :wink.gif:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo mei 04, 2008 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 11:43 am

Je weet zeker dat het niet weer z'n broertje was die je rechtsback zag spelen? :wink,gif:
Z'n broertje speelt sporadisch, alleen op de Torneo de Verano maakte hij zijn minuutjes. Vaste keus op de rechtsback positie is de laatste Alvaro Gonzalez.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 04, 2008 11:47 am

Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. :wink.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo mei 04, 2008 11:49 am

Voor ons onwetenden is het wel leuk om te weten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 04, 2008 11:52 am

Thomas schreef:Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. :wink.gif:
Ik post ook niet voor jou hoor, maar voor iedereen hier op dit forum

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 04, 2008 6:41 pm

Misschien is ie al wel eens te sprake gekomen, maar ik vind die Henrique van Heerenveen ook wel een aardige speler om te zien. Althans, de wedstrijden die ik hem gezien heb.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 15, 2008 3:56 pm

Van de officiële site van Rosario Central:
Tomás Costa: Revisión aprobada por el Porto de Portugal

15-05-08

Afbeelding

Ya superada la revisión médica por los profesionales del Porto de Portugal,

el futbolista se reincorporó a los entrenamientos de cara al choque con Arsenal.

El pase se concretará en 3.200.000 euros, y al jugador le harán contrato por

5 años, percibiendo 700.000 euros por temporada, de todas formas para que

todo quede sellado: en los próximos días, una comitiva de Porto llegará al

país para finiquitar el traspaso.

El mediocampista partiría a Lisboa una vez finalizada la temporada futbolística,

y se sumará a la escuadra campeona de la Súper Liga en la que actúan Lucho González, Lisandro López, el Tecla Farías, Mariano González y Mario Bolatti.
Goedkoper, ruim vijf jaar jonger en beter dan Bruno Silva. Goh, was misschien wel een goede speler voor Ajax of Groningen geweest. :hypocrite.gif:

Ben benieuwd of Porto hem ook echt als rechtsback heeft gehaald. Zal haast wel, gezien de transfer vorige week van Bosingwa.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do mei 15, 2008 4:20 pm

Felipe Santana vertrekt van Figueirense naar Dortmund en tekent voor vijf jaar.

goodfella

Bericht door goodfella » do mei 15, 2008 10:18 pm

FC Porto!!!!!!!!

Wat voert die club toch een fantastisch beleid zeg. Mag ik misschien stellen dat er geen club is met een beter beleid?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 15, 2008 10:33 pm

Porto is in ieder geval een van de clubs waar ik bijzonder gecharmeerd van ben. Verder doen Lyon, Leverkusen, Villarreal en Sevilla het de laatste jaren natuurlijk ook erg knap.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 16, 2008 1:16 am

Porto is toch wel de club met het beste beleid wat ook nog eens resulteerde in Europese prijzen. Voordeel wat ze hebben is dat ze dezelfde temperatuur hebben van landen als Spanje en Italie (aantrekkelijk voor Brazilianen en Argentijnen) maar niet de druk waardoor spelers daar lekker kunnen wennen aan het Europese voetbal.

Schitterend instituut!
IK GELOOF!!!!!!

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 16, 2008 7:47 am

Thomas schreef:Porto is in ieder geval een van de clubs waar ik bijzonder gecharmeerd van ben. Verder doen Lyon, Leverkusen, Villarreal en Sevilla het de laatste jaren natuurlijk ook erg knap.
En Arsenal niet te vergeten, al blijven de resultaten een beetje uit.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 16, 2008 8:21 am

Rishi schreef:Porto is toch wel de club met het beste beleid wat ook nog eens resulteerde in Europese prijzen. Voordeel wat ze hebben is dat ze dezelfde temperatuur hebben van landen als Spanje en Italie (aantrekkelijk voor Brazilianen en Argentijnen) maar niet de druk waardoor spelers daar lekker kunnen wennen aan het Europese voetbal.

Schitterend instituut!
En die Brazilianen kunnen gewoon hun eigen taaltje blijven spreken in Portugal. Dat Brazilianen, gezien de geschiedkundige banden, graag naar Portugal gaan is in mijn ogen vrij logisch.

Plaats reactie