Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di jan 31, 2012 9:41 am

Had Blind een paar dagen geleden niet gezegd dat er niets zou gebeuren in de winterstop? Het lijkt alsof er toch weer paniek is uitgebroken in Amsterdam. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 9:42 am

Ik vind het ook goed. Nu kan Theo een diepe bal kwijt.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 31, 2012 9:49 am

Als dit doorgaat dan gaan we weer veel te veel geld betalen. Ze zitten in Heerenveen nu alweer te lachen tijdens het bepalen van de vraagprijs.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 9:54 am

Ach.. De vraag is of hij goed genoeg is. Suarez, KJH leverden ons bakken met geld op. Wat boeit die 1 miljoen extra dan.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 31, 2012 9:57 am

Het probleem met transfers is dat je nu eenmaal altijd moet afwachten of het lukt. Neem Janssen. Wie had er verwacht dat die jongen zo kleurloos zijn wedstrijden zou komen spelen. Dat is nu ineens een dure aankoop. Had hij twee jaar het niveau van bij Twente gehaald dan was het een koopje. Het risico is gewoon groot bij een hoge investering. En wat heeft Narsingh nu heel laten zien?
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 31, 2012 10:01 am

Jullie kijken er wel heel mooi naar. We hebben een peperdure rechtsbuiten die nog op de balans staat. 16.25 miljoen gekocht en daar zien we met wat geluk nog 5 voor terug. Salariskosten hebben we sowieso nog. Eerst verkopen? Welnee, we kopen nu eerst een nieuwe peperdure rechtsbuiten en gaan dan in de zomer eens kijken of we Sulejmani kunnen verkopen. Verder staat die El Hamdaoui nog op de balans en die verdient nota bene een godsvermogen.

Volgens mij denkt half AT dat we een filantropische instelling zijn ofzo. We hebben in de zomer drie aanvallers gekocht. Exclusief Serero. Gaan we dan nu nummertje vier halen waarvan het ook maar afwachten is hoe hij rendeert? Ik vind het maar uiterst risicovol.

Hopelijk ziet Blind dit ook en gaat hij tegen het Technisch Hart in.

Le T.

Bericht door Le T. » di jan 31, 2012 10:15 am

Marillion schreef:Het probleem met transfers is dat je nu eenmaal altijd moet afwachten of het lukt. Neem Janssen. Wie had er verwacht dat die jongen zo kleurloos zijn wedstrijden zou komen spelen.
Een speler van tegen de dertig die één goed seizoen heeft gespeeld, waar hij dan nog in gehyped is ook omdat het de nationale troeteltokkie is terwijl hij niet beweeglijk is en niet erg fit en maar één wapen heeft? Iedereen had het kunnen denken, maar je moet het wel willen natuurlijk.
Dat is nu ineens een dure aankoop. Had hij twee jaar het niveau van bij Twente gehaald dan was het een koopje. Het risico is gewoon groot bij een hoge investering. En wat heeft Narsingh nu heel laten zien?
Ik ben er ook niet zo heel erg van onder de indruk, maar het is uiteraard een probleem wanneer zelfs Heerenveen de vleugelspelers beter voor elkaar heeft dan Ajax. Dat is echter een structureel probleem dat je niet met een transfer van een speler die het even leuk doet oplost.

Ik krijg nou niet de indruk dat het technisch hart een fatsoenlijk aankoopbeleid heeft staan als je op de laatste dag van de transfertermijn een speler moet regelen die dan een andere dure linkerhersenhelftaankoop uit de basis moet gaan houden. Of wil De Boer net als vorig jaar weer een punt maken tegenover een selectiespeler door een aankooppoging te doen en wordt Sulejmani binnenkort teruggezet naar het tweede?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 31, 2012 10:23 am

Janssen heeft bij Twente wel iets meer laten zien hoor. Speelde toen op CL niveau ook geweldig. Maar goed, ik wil er hier geen Janssen discussie van maken. Punt dat ik wilde maken is dat een transfer altijd een risico factor is. Je koopt geen zekerheid.

Voor wat betreft de positie van Sulejmani. Die jongen is nog niet einde contract en gezien zijn prestaties (en het dikke salaris dat hij ongetwijfeld heeft) zal het geen sinecure zijn om die jongen te verkopen. Goede kans dus dat je volgend jaar dan zowel Sulejmani als Narsingh onder contract zou hebben staan. Dat lijkt me een beetje een dure huishouding.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » di jan 31, 2012 10:25 am

Is niet nodig Le tiss, Sulejmani is toch wel een paar maanden uitgeschakeld.

Waarom moet dit op de laatste dag van de transferperiode? Voor Narsingh ga je de absolute hoofdprijs betalen en het is uberhaupt maar de vraag of je alles nog rond kan krijgen. Is zo'n Rosheuvel van Almere City dan geen logischere/goedkopere/makkelijkere keus?

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 31, 2012 10:25 am

Dat valt wel mee, want Narsingh gaat echt geen Sulejmani bedrag verdienen. Eerder een Sigthorsson / Boerrigter bedrag.

Als volgend jaar iedereen fit is hebben we 3 buitenspelers voor 2 (belangrijke) posities. Poeh poeh. Wat een luxe. Bovendien is van 1 van hen gebleken dat hij eigenlijk niet voldoet (Sulejmani).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 31, 2012 10:26 am

Marillion schreef:Als dit doorgaat dan gaan we weer veel te veel geld betalen. Ze zitten in Heerenveen nu alweer te lachen tijdens het bepalen van de vraagprijs.

Sulejmani 16,250 Huntelaar 9 miljoen Bas Dost net niet voor 5 miljoen

Ajax hoofdsponsor van Hoerenveen :1evil.gif:

Deze club haalt spelers al jaren, die later voor het drie of vier dubbele worden verkocht. Goede scouts :biggthumpup.gif:

Nou Johan, kom maar op met je scouting beleid :blackcat.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 31, 2012 10:28 am

Benji schreef:Is niet nodig Le tiss, Sulejmani is toch wel een paar maanden uitgeschakeld.

Waarom moet dit op de laatste dag van de transferperiode? Voor Narsingh ga je de absolute hoofdprijs betalen en het is uberhaupt maar de vraag of je alles nog rond kan krijgen. Is zo'n Rosheuvel van Almere City dan geen logischere/goedkopere/makkelijkere keus?
Dat vraag ik mij ook af Benji, met de kanttekening dat Sulejmani er sinds zondag pas uitligt voor langere tijd. Rosheuvel is talentvol en wordt bij Heerenveen als opvolger van Narsingh gezien. Hoe goed hij daadwerkelijk is weet ik niet. Misschien dat anderen daar een beter beeld van hebben?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rooie

Bericht door Rooie » di jan 31, 2012 10:30 am

Ik heb daar verder ook niet zoveel zicht op, maar hoor echt stuk voor stuk positieve verhalen over die jongen.

Als Sulejmani op zondag geblesseerd is geraakt en op maandag de diagnose gesteld is, dan ga je toch meteen op maandag over tot actie? Ook dan is het kort dag, maar als het dan mislukt, heb je nog tijd om naar iets anders te kijken. Nu sta je voor een voldongen feit als deze transfer mislukt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 31, 2012 10:31 am

Benji schreef:Is zo'n Rosheuvel van Almere City dan geen logischere/goedkopere/makkelijkere keus?
Werd hier laatst ook een keer genoemd in het Aankopen suggesties topic. Ik ken hem niet maar het zou in ieder geval voordeliger zijn.

Maar we hebben met Lukoki en Ozbiliz twee jonge buitenspelers met een doorlopend contract. Het zou dus voor de hand liggen om het met die jongens te proberen. Als we ze daarvoor niet goed genoeg achten hadden we die contracten niet moeten verlengen.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » di jan 31, 2012 10:35 am

Marillion schreef:
Benji schreef:Is zo'n Rosheuvel van Almere City dan geen logischere/goedkopere/makkelijkere keus?
Werd hier laatst ook een keer genoemd in het Aankopen suggesties topic. Ik ken hem niet maar het zou in ieder geval voordeliger zijn.

Maar we hebben met Lukoki en Ozbiliz twee jonge buitenspelers met een doorlopend contract. Het zou dus voor de hand liggen om het met die jongens te proberen. Als we ze daarvoor niet goed genoeg achten hadden we die contracten niet moeten verlengen.
Daar ligt natuurlijk de grootste fout. Iedereen heeft een langlopend (d.w.z. een niet 1-jarig contract) gekregen, terwijl er veel twijfel is over de aanwezige kwaliteit.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jan 31, 2012 10:36 am

Hoe typisch: elke idioot kan zien waarom Ajax voortdurend nat gaat, namelijk omdat we 1) de slag op het middenveld altijd verliezen, 2) een kutverdediging hebben en 3) een grabbelaar van een keeper tussen de palen.

En wat willen we kopen? Ja hoor: wéér een lichtvoetig, leuk aanvallertje dat het Snoepje v/d Week is - en dus stevig overpriced (Narsingh van Heerenveen; 1.78 meter en vlieggewicht).

Zo vermoeiend...

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 10:38 am

Die grabbelaar heeft ons meer punten opgeleverd dan gekost.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 31, 2012 10:39 am

Die lange contracten betekenen als het goed is dat de leiding vertrouwen heeft in die spelers. Waarom zou je anders zo'n contract afsluiten. Dan is het toch vreemd als je vervolgens voor veel geld een speler voor die positie van buitenaf zou gaan halen?

Kijk, ik had die contracten niet uitgedeeld. Maar als je dat dan wel doet. Waarom dan even later met een zak geld naar Heerenveen rijden? Het lijkt soms wel of Ajax zich verantwoordelijk voelt voor het in stand houden van de keten. Wij betalen Heerenveen voor Narsingh en die schuiven op hun beurt weer een gedeelte richting Almere voor Rosheuvel. Echt heel vreemd beleid.
Kowalczyk schreef:Hoe typisch: elke idioot kan zien waarom Ajax voortdurend nat gaat, namelijk omdat we 1) de slag op het middenveld altijd verliezen, 2) een kutverdediging hebben en 3) een grabbelaar van een keeper tussen de palen.

En wat willen we kopen? Ja hoor: wéér een lichtvoetig, leuk aanvallertje dat het Snoepje v/d Week is - en dus stevig overpriced (Narsingh van Heerenveen; 1.78 meter en vlieggewicht).

Zo vermoeiend...

K.
Precies. Als je dan toch geld wilt gaan uitgeven liggen de prioriteiten echt elders.
Nil volentibus arduum

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jan 31, 2012 10:45 am

Rishi schreef:Die grabbelaar heeft ons meer punten opgeleverd dan gekost.
Ik geef toe: Vermeer heeft zulke goede reflexen dat hij ook punten pákt, ja. Maar hij blijft een malle Menzo-flapper van jewelste, die op gezette tijden de gekste fouten maakt. Met een degelijke, foutloze keeper heb je vijf punten meer. En het belangrijkste is: de ploeg vertrouwt hem niet. Iemand die een fijne lijnreflex heeft, maar zó onvoorspelbaar is op hoge ballen en met de regelmaat van de klok een 24-karaats blunder maakt, daar voel je je als verdediging nooit helemaal safe mee. En dat zíe je aan Ajax.

K.
Still alive...

Rooie

Bericht door Rooie » di jan 31, 2012 10:50 am

Er is al een stand-in van 4 miljoen euro aanwezig naast die 'grabbelaar'. Daarvoor moet je dus bij de trainer zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 10:53 am

Kowalczyk schreef:
Rishi schreef:Die grabbelaar heeft ons meer punten opgeleverd dan gekost.
Ik geef toe: Vermeer heeft zulke goede reflexen dat hij ook punten pákt, ja. Maar hij blijft een malle Menzo-flapper van jewelste, die op gezette tijden de gekste fouten maakt. Met een degelijke, foutloze keeper heb je vijf punten meer. En het belangrijkste is: de ploeg vertrouwt hem niet. Iemand die een fijne lijnreflex heeft, maar zó onvoorspelbaar is op hoge ballen en met de regelmaat van de klok een 24-karaats blunder maakt, daar voel je je als verdediging nooit helemaal safe mee. En dat zíe je aan Ajax.

K.
Komt eerder door het geklungel achterin. Aan Vermeer ligt het niét..
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jan 31, 2012 10:57 am

Mwoah. Vorig jaar het hele seizoen 30 tegendoelpunten tegen met Stekelenburg in het doel.

Nu op de helft met Vermeer al 28. Ik denk niet dat onze verdediging 'ineens' hard aan het klungelen is zonder dat je daarbij naar de keeper kan kijken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 11:02 am

Nu spelen we veel aanvallender. En we hebben veel blessures. Daarbij keepte Kenneth ook aardig wat wedstrijden vorig jaar.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 31, 2012 11:03 am

Heerenveen wil Narsingh liever niet in januari kwijt

31/01/2012 10:39

SC Heerenveen wacht nog op een concreet bod van Ajax op Luciano Narsingh. Maar de Friese club wil volgens directeur Robert Veenstra de aanvaller (nog) niet kwijt.

Ajax heeft contact gezocht met de Friese club en overweegt een bod op de vleugelspeler te doen. Robert Veenstra, algemeen directeur van SC Heerenveen, laat aan Voetbal International weten Narsingh in principe niet kwijt te willen en hem ook liever niet tijdens de winterperiode te verkopen.

Daarbij zijn er nog maar obstakels die de komst van Narsingh naar Ajax kunnen blokkeren. Afgezien van het feit dat er nog geen concreet bod is gedaan zou de Amsterdamse club aanhikken tegen het hoge prijskaartje van Narsingh, naar verluidt ruim zes miljoen euro. Bovendien speelt SC Heerenveen dinsdagavond in Arnhem de bekerwedstrijd tegen Vitesse.

Ajax hanteerde tot voor kort het beleid alleen een directe versterking aan te trekken als een vaste waarde werd verkocht. Daar wordt kennelijk nu van afgeweken. Een en ander heeft te maken met het feit dat trainer Frank de Boer dun in zijn aanvallers zit. Spits Kolbeinn Sigthórsson staat voor langere tijd buitenspel, Derk Boerrigter kampt al enige tijd met rugklachten en Miralem Sulejmani viel tegen Ajax uit met een meniscusblessure. Hij is zeker twee weken niet inzetbaar.

Ajax heeft van de komst van Narsingh een prioriteit gemaakt, maar de vraag is of de club bereid is om vlak voor het sluiten van de transfermarkt nog veel geld uit te geven. SC Heerenveen zegt niet bereid te zijn Narsingh te verkopen, maar zal een hoog bod uit Amsterdam waarschijnlijk niet kunnen weigeren.

VI

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 31, 2012 11:05 am

Standaard gelul.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie