Middenveld is ook niet het probleem. Die liggen achterin (LB, centraal) als er iemand wegvalt uit het rijtje Gregory, Toby, Jantje of Nicolai. Hetzelfde geldt voorin als iemand wegvalt uit het rijtje Boerrigter, Kolbeinn en Sulejmani.Peter schreef:Mee eens, Arthur. Centraal achterin is het behelpen, maar als iedereen fit is dan ben je in mijn ogen gewoon het beste elftal. Heb je opeens keuze hoe je je middenveld wil inrichten. Ga je dat doen met Anita, Enoh of de Jong. Janssen en Eriksen staan wat mij betreft vast. Luxe, hoor.
Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat is niet reëel, want het probleem zat waarschijnlijk al in de voorbereiding op het seizoen. Maar nu voor een half jaar nieuwe spelers op de loonlijst zetten die straks niet meer nodig zijn (als de voorbereiding dan wel goed wordt aangepakt) vind ik niet verantwoord.Duke schreef:Tja, maar hoe reëel is het om te verwachten dat we in de 2e seizoenshelft wél compleet zijn?
Het moeten uiteraard wel spelers zijn die we in de toekomst ook kunnen gebruiken. In de CL is gebleken dat doorselecteren nodig is als Ajax ook Europees weer een rol van betekenis wil gaan spelen. Daar is de huidige selectie te smal voor, de bank kan het wegvallen van basisspelers niet opvangen.Arthur schreef:Dat is niet reëel, want het probleem zat waarschijnlijk al in de voorbereiding op het seizoen. Maar nu voor een half jaar nieuwe spelers op de loonlijst zetten die straks niet meer nodig zijn (als de voorbereiding dan wel goed wordt aangepakt) vind ik niet verantwoord.Duke schreef:Tja, maar hoe reëel is het om te verwachten dat we in de 2e seizoenshelft wél compleet zijn?
Ik gok dat Ajax Schilder terughaalt om meer opties op LB te hebben en om een extra linksbenige middenvelder te hebben. Oogappeltje van onze nog-TD bovendien.Ajaciedjuh schreef: Die liggen achterin (LB, centraal)
Ajax moet sowieso een technisch vaardige speler voor LB hebben. Met Anita of Blind op die plek kun je je niet onder druk uit voetballen. Dat lukt Boilesen wel. Zonder Boilesen ben je in offensief opzicht op links ook prut.
- Ajaciedjuh
Ik geloof niet dat Schilder gaat komen. Die voelt zich echt middenvelder. Zou daarnaast de ideale back-up willen zijn, want daarom is hij weggegaan bij Ajax.wimpey schreef:Ik gok dat Ajax Schilder terughaalt om meer opties op LB te hebben en om een extra linksbenige middenvelder te hebben. Oogappeltje van onze nog-TD bovendien.Ajaciedjuh schreef: Die liggen achterin (LB, centraal)
Ajax moet sowieso een technisch vaardige speler voor LB hebben. Met Anita of Blind op die plek kun je je niet onder druk uit voetballen. Dat lukt Boilesen wel. Zonder Boilesen ben je in offensief opzicht op links ook prut.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Je kunt beter een linkercentrale verdediger halen en Vertonghen, de zwaktste plek, linksback zetten, mijns inziens. Al zal Ajax dat hoogstwaarschijnlijk niet doen want dan wordt Vertonghen natuurlijk minder waard.
Ik zou Moisander bijvoorbeeld wel een aardige vinden. Wil weg bij AZ, heeft een contract tot 2013 en kan zowel voetballen als agressief verdedigen.
Ik zou Moisander bijvoorbeeld wel een aardige vinden. Wil weg bij AZ, heeft een contract tot 2013 en kan zowel voetballen als agressief verdedigen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik denk niet dat Denswil zoveel tijd nodig heeft om klaar te zijn voor het eerste elftal....
Heb je Denswil gezien na z'n blessure?!?
Nee. Hij kan toch weer terug op niveau komen? Hij moet uitgedaagd worden en die uitdaging vindt hij niet meer in de A-junioren.
Op dit moment solliciteert hij eerder naar de A2 dan het tweede...
Tja, hij ziet Blind spelen op zijn plek... Zou ik ook niet vrolijk van worden. Al moet zo een broekie, die nog niks heeft gepresteerd, natuurlijk gewoon 100000% geven.
IK GELOOF!!!!!!
Plus dat je dan een probleem met je aanvoerder hebt.Bertje schreef: Al zal Ajax dat hoogstwaarschijnlijk niet doen want dan wordt Vertonghen natuurlijk minder waard.
De laatste weken heeft Vertonghen het wel opgepakt trouwens, vind ik.
In dit Ajax - een ploeg met een zeldzaam laag scorend vermogen - is hij een van de weinigen die voor enig gevaar zorgt. Eerder dit seizoen liep hij defensief te klungelen en i.p.v. zich offensief in te schakelen, bleef hij als een Ausputzer achterin hangen.
Verdedigend is-ie nog steeds erg zwak. Komt bij dat hij weinig spitsen met echte dreiging tegenover zich heeft gehad. Behalve tegen Real en dat was dan ook meteen duidelijk.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
AD Sport schreef:Blind: Er gaat deze winter niet veel meer gebeuren
Ajax houdt de selectie bij elkaar in 2de seizoenhelft
Danny Blind is met Ajax meegereisd naar Brazilië. Praten over de fluwelen revolutie of de beoogde benoeming van Louis van Gaal ligt te gevoelig. De technisch directeur wil in het AD wel ingaan op de huidige stand van zaken binnen de selectie. Over het al dan niet blijven van Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en Mounir El Hamdaoui.
Jan Vertonghen heeft gezegd dat hij zijn contract, dat nu loopt tot 2013, niet wil verlengen. Wel zei hij dit seizoen tussentijds niet te vertrekken.
Danny Blind: 'Jan zal niet bijtekenen, dat wisten we. Een bewuste keuze. Hij heeft ook gezegd dat hij kritisch is in zijn keuze voor een volgende club. Hij is belangrijk voor ons. We willen en hopen dat hij sowieso dit seizoen blijft. Voor hem heeft zich nu ook geen club gemeld.'
Is er voor Mounir El Hamdaoui al concrete interesse?
'Er is wat beweging. Ik schat in dat er een goede kans is dat Mounir in de winterstop een andere club heeft. Ik hoop het sowieso, voor hem en voor Ajax.'
En Gregory van der Wiel gaat tussentijds zeker niet weg?
'We hebben met Valencia twee uitstekende gesprekken gevoerd, waarin de club duidelijk heeft aangegeven Greg per 1 juli van dit jaar te willen aantrekken. Na dit seizoen dus. De gesprekken staan nu even geparkeerd.'
Voorlopig is het rustig op de transfermarkt. Er is één speler weg. Tom Boere, spits van Jong Ajax. Kortom, er verandert niet veel meer aan de Ajax-selectie deze winter?
'Inderdaad, ik verwacht geen gekke dingen meer. Deze groep blijft bij elkaar.'
- Ajaciedjuh
Telesport:
Ajax gaat vol voor Narsingh.
Ook is onderzocht om Elia voor een half jaar te huren, maar dat kan niet omdat hij dan bij teveel clubs heeft gespeeld dit seizoen.
Ajax gaat vol voor Narsingh.

- Ajaciedjuh
Bouy definitief weg naar Juventus. Bron: Telegraaf.
- Jinne
- Site Admin
Hoeveel miljoen is er vol voor gaan? Of betekent het gewoon pas na 12 uur naar de Chinees? ;-)Ajaciedjuh schreef:Telesport:
Ajax gaat vol voor Narsingh.Ook is onderzocht om Elia voor een half jaar te huren, maar dat kan niet omdat hij dan bij teveel clubs heeft gespeeld dit seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Ajaciedjuh
Helaas hebben we wel met Raiola te makenTelesport schreef:AJAX GAAT VOL VOOR NARSINGH
• Het is de vraag of Luciano Narsingh vanavond met SC Heerenveen nog in actie komt in de kwartfinale van de KNVBbeker tegen Vitesse. Ajax onderneemt – op de slotdag van de transfermarkt – een poging om hem los te weken bij de Friezen. FOTO: RENÉ BOUWMAN
AMSTERDAM – Ajax onderneemt vandaag een poging om Luciano Narsingh (21) over te nemen van SC Heerenveen. „De club heeft contact met me opgenomen”, zegt de zaakwaarnemer van de aanvaller, Mino Raiola. „We zijn geïnteresseerd”, bevestigt Frank de Boer. „Of we hem per direct willen hebben? Dat kan zo maar zo zijn”, lacht de trainer. „We kijken op dit moment wat de mogelijkheden zijn.”
De Boer is zeer gecharmeerd van de Amsterdammer. „Hij is een van de beste rechtsbuitens van Nederland. En je ziet dat we op dit moment problemen hebben aan de buitenkant. Bovendien weten we niet hoelang Miralem Sulejmani aan de kant zal staan.”
Volgens Raiola is Narsingh nog niet met een overstap bezig. „Daar wil hij pas over nadenken als de clubs eruit zijn. Daar is hij heel volwassen in. De focus ligt nu nog volledig op Heerenveen. Maar Luciano is Amsterdammer. Welke Napolitaan zegt dat hij niet voor Napoli wil spelen? En welke jongen uit Milaan wil niet naar Inter of AC toe? Aan de andere kant heeft hij buiten Amsterdam furore gemaakt. Niet alleen Ajax, maar ook PSV of Twente zou een kans zijn. Zijn nieuwe club moet sportief en financieel een stap vooruit zijn. En niet één van de twee.”
De manager van onder anderen Mark van Bommel, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell kan moeilijk inschatten of het Ajax lukt Narsingh op de slotdag van de transfermarkt los te weken bij Heerenveen. „Zelfs als de situatie bij Ajax normaal zou zijn, is het met een naderende deadline al moeilijk om zo’n speler binnen te halen. Ik denk dat de perikelen bij Ajax nu een rol zullen spelen. Zonder iemand daar de schuld van te willen geven."
De Boer hoopt dat de scheuring binnen de club hem geen parten speelt. „Als wij hem willen hebben als technisch hart, en dat is zo, moet Danny (Blind, red.) de boel in gang zettten. Ik ga er vanuit dat dit nu gebeurt.” Blind meldde gisteren echter gek genoeg nog dat Ajax zich niet meer zal roeren op de transfermarkt.
Eerdere geïnteresseerde clubs zeggen van de Friezen te horen te hebben gekregen dat Narsingh, die een contract heeft tot de zomer van 2013, circa zes miljoen euro zou moeten kosten. Het is de vraag of de Amsterdammers dit kunnen en willen betalen. „Ik heb dat bedrag nooit gehoord”, aldus Raiola. „Het kan meer zijn, maar ook minder. Ik heb echt geen idee.”
Narsingh speelde al in de jeugdopleiding van Ajax, maar werd destijds – net als eerder Eljero Elia en Nordin Amrabat – niet goed genoeg bevonden. In 2008 kwam hij in Friese dienst. In het seizoen 2010/’11 beleefde hij onder Ron Jans zijn definitieve doorbraak. In 24 duels scoorde hij vijf keer. Dit seizoen staat de teller na negentien wedstrijden al op dat aantal doelpunten, plus twaalf assists. Met Oussama Assaidi en Dost vormt hij een levensgevaarlijk aanvalstrio. „Ik denk dat hij voor Ajax van grote waarde kan zijn”, aldus De Boer.
Voor de fans van Ajax zal de interesse in Narsingh een dejavu betekenen. Vorig jaar greep Rik van den Boog op de slotdag naast Heerenveener Dost. Om nu niet dezelfde afgang te beleven, zal Blind vandaag op twee borden moeten schaken: een akkoord met Heerenveen bereiken én een contract met Narsingh sluiten. Naast Narsingh had Ajax ook een oogje op Elia. Het bleek evenwel niet mogelijk hem een half jaar te huren van Juventus, omdat hij dit seizoen ook al een officiële wedstrijd voor zijn vorige werkgever HSV speelde. De UEFA-reglementen staan niet toe in één jaar voor drie clubs uit te komen.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Laten we hopen dat Blind de centjes op zak houdt en als hij vol gaat, dat hij niet met dwaze bedragen aan komt zetten. Zo goed vond ik Narsingh niet toen hij in de Arena kwam, trouwens.
Twee keer trainen bij AJAX en Narsingh kan achteraan sluiten.Maar goed, Narsingh gaat de kar trekken bij AJAX ?.Ik zeg NIET DOEN ( als ie meer kost dan 2,5 miljoen ) ..
Zou dit de wens zijn van passant FdB, omdat Blind kort geleden nog vertelde dat er niemand bij kwam ..
Zou dit de wens zijn van passant FdB, omdat Blind kort geleden nog vertelde dat er niemand bij kwam ..
Blij met de punten ...
Bétrouwbaar transfernieuws
Blind zal op zijn beurt weer kunnen zeggen: "Ik ben in de zomer al op pad geweest om je aanval te versterken met Sig en Boerrigter, iemand moet er op de centjes letten."Telesport schreef:De Boer hoopt dat de scheuring binnen de club hem geen parten speelt. „Als wij hem willen hebben als technisch hart, en dat is zo, moet Danny (Blind, red.) de boel in gang zettten. Ik ga er vanuit dat dit nu gebeurt.” Blind meldde gisteren echter gek genoeg nog dat Ajax zich niet meer zal roeren op de transfermarkt.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
En dan heeft Danny Blind gewoon gelijk. Hij is verantwoordelijk, dus hier moet hij niet aan beginnen.
Geen Europees voetbal of eventueel CL zou pas drama zijn. En ik geloof nog in een kampioenschap trouwens.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Los van de geblesseerde heeft Ajax wel degelijk een goede rechtsbuiten nodig. Ook als Boerrigter. Kolbeinn en Sulejmani weer fit zijn, kun je die goed gebruiken. Boerrigter, Sulejmani en Narsingh? vechten het primair maar uit op de buitenposities. Daarachter kunnen de talenten zich ontwikkelen. Aras, Ebecilio gaan het niet redden verwacht ik. Met Lukoki en De Sa heb ik ook mijn twijfels.
Overigens vind ik Narsingh ook nog geen zekerheid. Benieuwd of hij de druk aan kan en in de kleine ruimte heeft hij ook nog genoeg stappen te zetten.
Overigens vind ik Narsingh ook nog geen zekerheid. Benieuwd of hij de druk aan kan en in de kleine ruimte heeft hij ook nog genoeg stappen te zetten.