Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di feb 10, 2015 2:34 pm

Wat er nu gebeurt, is waar je heel erg voor uit moet kijken. Het gaat slecht, en daarom wordt er geredeneerd: slechter dan dit kan niet, we zijn in paniek, dus die is een versterking, en die, en die, en die, enzovoorts. Iedereen is opeens een versterking. Dan begeef je je op glad ijs.

Je moet helder blijven kijken op welke posities er versterking nodig is. Ik vind Gudelj best een goede speler, maar hij is toch echt een box-to-box speler en geen type Galasek, en laat nu net onze beste speler óók van dat type zijn. Alleen mocht Klaassen zich in de komende maanden profileren als een topper op 6 (geen idee of die ingreep eenmalig was of niet), dan zou je Gudelj kunnen overwegen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » di feb 10, 2015 3:21 pm

ik zeg niet dat Gudelj het is voor Ajax. Ik heb daar eerlijk gezegd niet voldoende kijk op.
Ik kijk als liefhebber. Maar zoals het er nu uitziet, heb ik er net zoveel kijk op als Marc Overmars :hypocrite.gif:

Gudelj brengt wel strijd als het nodig is en heeft een splijtende pass in z'n benen, daarnaast heb je dan ook nog een wapen bij vrije trappen (er vanuit gaan, dat Schöne weggaat)

Doet ie ook het vuile werk? geen idee zolang volg ik hem niet (met bord op schoot)


Nadeel: die papa-tattoo op z'n been. dat is Ajax onwaardig :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » di feb 10, 2015 3:41 pm

Jöhnk schreef:Wat er nu gebeurt, is waar je heel erg voor uit moet kijken. Het gaat slecht, en daarom wordt er geredeneerd: slechter dan dit kan niet, we zijn in paniek, dus die is een versterking, en die, en die, en die, enzovoorts. Iedereen is opeens een versterking. Dan begeef je je op glad ijs.

Je moet helder blijven kijken op welke posities er versterking nodig is. Ik vind Gudelj best een goede speler, maar hij is toch echt een box-to-box speler en geen type Galasek, en laat nu net onze beste speler óók van dat type zijn. Alleen mocht Klaassen zich in de komende maanden profileren als een topper op 6 (geen idee of die ingreep eenmalig was of niet), dan zou je Gudelj kunnen overwegen.
Voorlopig lijkt het er op dat Klaassen eerder in de ziekenboeg belandt dan dat hij gaat gloriëren op '6'.

Mag hopen dat hij op niveau terugkomt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Bert » di feb 10, 2015 4:25 pm

Gudelj is een speler die in de ruimtes duikt, geen speler die ruimtes trekt met zijn loopacties. Daarmee is hij dus (vooralsnog) geen Ajax-speler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » do feb 12, 2015 8:41 pm

Het blijft grappig hoe er nu wordt gedaan alsof Ajax te jong en te onervaren is. Sterker nog, nu roept Zeux zelfs dat hij hiervoor gewaarschuwd heeft. Er ligt teveel te nadruk op de jeugd, klaarblijkelijk.

Cillessen (25)
van Rhijn (23)
Veltman (23)
Moisander (29)
Boilesen (22)
Klaassen (21)
Serero (24)
Andersen (20)
Schone (28)
Milik (20)
Kishna (20) of El Ghazi (19)

Pak ik willekeurig even 2012/2013 erbij:
Cillessen (23)
van Rhijn (21)
Alderweireld (23)
Moisander (27)
Blind (22)
De Jong (24)
Poulsen (32)
Eriksen (20)
Schöne (26)
Sigthórsson (22)
Fischer (18)

Kan dat geemmer over leeftijd nu eens voor altijd de kast in? Onze selectie is niet te jong. Onze selectie heeft een vormcrisis en mist kwaliteit. Niets met leeftijd te maken. Boilesen is nu even oud als Blind toen was. Verschil in kwaliteit. Andersen is net zo oud als Eriksen toen was. Gebrek aan kwaliteit. Ga zo maar door.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » do feb 12, 2015 8:46 pm

Kampioenselftal van 2012:
Kenneth Vermeer (26)
Gregory van der Wiel (24)
Toby Alderweireld (22)
Jan Vertonghen (25)
Daley Blind (21)
Vurnon Anita (22)
Theo Janssen (30)
Christian Eriksen (19)
Ismaïl Aissati (23)
Siem de Jong (23)
Lorenzo Ebecilio (20).

Ow ow ow wat hebben we nu toch een jong elftal. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 9:02 pm

Peter schreef:Het blijft grappig hoe er nu wordt gedaan alsof Ajax te jong en te onervaren is. Sterker nog, nu roept Zeux zelfs dat hij hiervoor gewaarschuwd heeft. Er ligt teveel te nadruk op de jeugd, klaarblijkelijk.<knip>
Kan dat geemmer over leeftijd nu eens voor altijd de kast in? Onze selectie is niet te jong. Onze selectie heeft een vormcrisis en mist kwaliteit. Niets met leeftijd te maken. Boilesen is nu even oud als Blind toen was. Verschil in kwaliteit. Andersen is net zo oud als Eriksen toen was. Gebrek aan kwaliteit. Ga zo maar door.
Lees jij wel?
- vreesde dat beleid té dogmatisch louter jeugd zou zijn, waardoor team uit balans zou raken (waarvan akte, want gaandeweg werd de vrees waarheid --> mijn kanttekeningen op dit punt werden/worden ook niet gewaardeerd en als 'anti-revolutie' uitgelegd)
Gaandeweg.
Loop der tijd dus.
Verkochte spelers niet wezenlijk vervangen, maar op 'louter' jeugd focussen.
Daar vindt jij geen sprake van?
Zelfs Wimpey geeft inmiddels toe dat het niet zo slim was om vertrokken spelers niet wezenlijk te vervangen. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » do feb 12, 2015 9:31 pm

Nee daar vind ik geen sprake van inderdaad. Er zijn bakken met spelers de tent binnengewandeld voor aardige bedragen, maar de kwaliteit liet vaak te wensen over. Ik zag in Duarte nog wel iemand die het zou kunnen halen en in jongens als Zimling, Babel en van der Hoorn heb ik nooit geloofd. Van Poulsen had ik weer nooit verwacht dat hij toegevoegde waarde zou leveren. Met jouw positie is het wachten op het moment dat Ajax geen kampioen wordt, want dan heb je altijd gelijk. Ajax moet spenden (wie dan? Ja gewoon toppers! voor veul! garantie voor succes!), de spelers zijn niet adequaat vervangen, etc. etc. Na 4 jaar tijd komt het uit dat we dit jaar een mindere selectie hebben. En zelfs nu vind ik dat het de vaste krachten zijn die falen. Moisander en Schone vallen door de mand en Boilesen is hopeloos. Krachten op wie Ajax kon bouwen en die de kar trokken. Te dogmatisch louter jeugd? Het zal wel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » do feb 12, 2015 9:36 pm

Misschien deze laatste posts even kopieëren naar het 'aankopen suggesties'-topic. Daar loopt deze discussie al langer en is ze dus beter op zijn plaats.
Ik ben ook benieuwd wat andere posters van jou positie vinden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do feb 12, 2015 9:58 pm

Kijk, achteraf is het altijd mooi wonen. Ajax wordt de komende 20 jaar geen 20x kampioen en dan heb je met het continue geroep op aankopen altijd wel een keertje gelijk.

Ajax kocht geen Narsingh. Stonden veel mensen voor op de banken, maar bleek een misser te zijn. Ajax werd lachend kampioen met Schone.
Ajax kocht geen Maher en borduurde voort met de eigen jeugd. Ajax werd lachend kampioen. En wat valt Maher tegen.

Nu hebben we een jaar dat we een verkeerde inschatting hebben gemaakt voor wat betreft bepaalde jongens. Andersen ontplooit zich niet, Boilesen is geen waardige linksback en de basisspelers (de vaste waardes) bakken er niks meer van (Schone en Moisander). Verder is Kishna nog erg wisselvallig en wordt Fischer maar niet fit. Vergeet verder niet dat de Boer ook niet uitblinkt in het maken van de juiste keuzes. Het zijn details die nu de verkeerde kant op vallen. Achteraf gezien had Ajax misschien Luuk de Jong en Guardado moeten kopen. Dat jaar daarvoor kon je daar de namen van Narsingh en Maher invullen. Dat jaar daarvoor Strootman en Mertens en dat jaar daarvoor.... Nu trekken ze daar in Eindjehoven aan het kortste end.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2015 10:10 pm

Peter schreef: Ow ow ow wat hebben we nu toch een jong elftal. :excited.gif:
Het elftal van 2012 is elders recent uitvoerig geanalyseerd. Conclusie toen: routine heeft inderdaad niet zoveel met leeftijd te maken, alhoewel een stuk rijping wel tijd kan vergen. Ook een toptalent van 18 jaar zal zich normaal gesproken ontwikkelen in de loop van de tijd. Wel belangrijk is bij die rijping hoeveel wedstrijden je speelt (als basisspeler), wat voor kaliber wedstrijden dat zijn en wat je daarvan opsteekt. Daardoor kan je tegen je 25ste al een redelijk geroutineerde voetbalprof zijn, zoals sommigen in dat elftal van 2012.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do feb 12, 2015 10:27 pm

Zeer mee eens. Je ziet nu bijvoorbeeld ook dat die jongens van het WK een stuk beter terugkomen. Jongens als Clasie, Wijnaldum en mindere mate Depay maken dit jaar een sprong in hun ontwikkeling. Ik heb sterk het vermoeden dat het WK daar een grote rol in heeft gespeeld. Bij Cillessen zie je dat ook wel terug, vind ik.

Verder is het voor een groot deel ook het vertrouwen. Ik vind het dit jaar erg angstig en risicoloos. Hoe kan het zo zijn dat Moisander zo vaak steken laat vallen dit jaar? En waarom lukt er bij Schone vrij weinig meer? Kijk, van Sigthorsson heb ik nog nooit wat gezien, dus daar verwacht ik ook geen stappen meer van, maar ik zie bij sommige jongens juist een forse terugslag.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » do feb 12, 2015 11:17 pm

Het is mij ook een raadsel waarom Moisander en Schöne zo'n matig seizoen draaien. Ligt de focus niet meer afdoende op Ajax nu ze aan het eind van het seizoen moeten vertrekken? Voelen ze zich soms afgeserveerd? Vertonghen speelde juist een ijzersterke 2e seizoenhelft voor zijn vertrek naar de Spurs. Die vond kennelijk wel de inspiratie om Ajax als springplank te gebruiken.

Ik denk ook dat het draagvlak van Ajax aan routine, kwaliteit en balans dit seizoen zwaar overschat is. Zoals je al schrijft: de meeste tweede- en derdejaars brengen bij lange niet wat je zou mogen verwachten en zijn eerder een blok aan het been. Waardoor Moisander en Schöne ook verzuipen. Die missen eenvoudigweg de kwaliteit om met zijn tweetjes een zwalkend elftal te dragen. Van de eerstejaars mag je sowieso nog weinig verlangen. Talent zat, maar ook die jongens hebben nog een lange weg te gaan. Alles wat die gasten nu goed doen is meegenomen.

Al met al draagt dat niet bij tot een elftal dat met zelfvertrouwen wedstrijden speelt. De selectie ligt daarvoor teveel uit de hengsels, nog afgezien van allerhande tactische en strategische fratsen van de technische staf. FdB lijkt momenteel bezig de as wat steviger te maken met balvastere spelers als dreh- und angelpunkt om weer wat rust en structuur in het spel te krijgen. Lijkt me een goede zaak. Of je daar Klaassen en Schöne voor moet gebruiken kan je over discussieren. Maar we moeten roeien met de riemen die we hebben en door allerhande nalatigheden in ons personeelsbeleid hebben we helaas niet zoveel riemen meer. Zeker niet na het experiment van Qatar, wat blijkbaar erg slecht uitpakt.

Die as zal wat mij betreft voor het volgend seizoen flink verbouwd moeten worden, zodat dat draagvlak aan routine, kwaliteit en balans weer op orde komt. Misschien kan Psv daarbij toch wat als voorbeeld dienen. Want dat De Jong en Guardado bij Psv als asspelers zo goed uitpakken is op de keper beschouwd eigenlijk ook weer niet zo'n volslagen verrassing. De Bundesliga en PL was voor De Jong duidelijk te hoog gegrepen, maar nationaal weet je wel wat je aan De Jong kan hebben. Een goede scout zal zich dat ook herinneren. Risico bij hem was wel of hij na al dat internationale gezwalk weer zijn oude niveau terug kon vinden. Guardado lijkt me ook niet zomaar uit de lucht te komen vallen. Een goede scout zal een speler met die CV en die mentaliteit altijd opvallen volgens mij. Ik hoop dat Ajax ook zo alert en inventief is met de nieuwe as voor het komende seizoen. Dat we weten wat we nodig hebben en waar we dat kunnen vinden. Gezien ons track record ben ik erg sceptisch, maar ik laat me graag verrassen.
Success will tear us apart.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » do feb 12, 2015 11:46 pm

Ik geloof eerlijk gezegd niet meer in verrassingen van de scouting.

Ajax hoeft wat mij betreft niet eens heel veel aan te kopen komende zomer als er op Schone en Moisander na weinig vertrekken.

Boilesen ben ik eigenlijk wel zat maar die gast kan voetballen. Van Rhijn vind ik de laatste tijd een van de betere en hij heeft wel een bepaalde drive. Centraal zou ik Veltman en Van der Hoorn wel willen zien. Ik geloof namelijk niet in de aankopen van Ajax dus geef deze 2 maar de kans. En dan ook echt de kans. Zo een Van der Hoorn kostte een hoop centen en moet dan met JA meespelen. Wordt niemand vrolijk van. Tenzij Frank het vertrouwen in hem kwijt is maar dan moet je hem ook meteen dumpen.

Een middenveld met Klaassen, Serero en Sinkgraven lijkt mij wel wat. Maar dan niet zo fucking statisch maar met veel meer beweging, positiewisselingen etc.

Voorin tenslotte drie man. Kishna, Zivkovic en El Ghazi. Fischer heb je dan ook nog. Muric die aan de poort klopt.

Milik en Sig wegdoen. Moisander gaat al weg. Schone en Viergever ook dumpen.
Andersen desnoods een jaar verhuren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » vr feb 13, 2015 12:26 am

Zuidema schreef:
Ik denk ook dat het draagvlak van Ajax aan routine, kwaliteit en balans dit seizoen zwaar overschat is. (...)
Die as zal wat mij betreft voor het volgend seizoen flink verbouwd moeten worden, zodat dat draagvlak aan routine, kwaliteit en balans weer op orde komt
.
Ik zeg feitelijk hetzelfde (waar Peter dan op aanslaat). Naar mijn idee hebben we het de afgelopen jaren laten glippen in aankoopbeleid.
Zuidema schreef:Misschien kan Psv daarbij toch wat als voorbeeld dienen. Want dat De Jong en Guardado bij Psv als asspelers zo goed uitpakken is op de keper beschouwd eigenlijk ook weer niet zo'n volslagen verrassing. De Bundesliga en PL was voor De Jong duidelijk te hoog gegrepen, maar nationaal weet je wel wat je aan De Jong kan hebben. Een goede scout zal zich dat ook herinneren. Risico bij hem was wel of hij na al dat internationale gezwalk weer zijn oude niveau terug kon vinden. Guardado lijkt me ook niet zomaar uit de lucht te komen vallen. Een goede scout zal een speler met die CV en die mentaliteit altijd opvallen volgens mij.
Ik denk zomaar dat als iemand Guardado voor Ajax had genoemd, dat er was geroepen: die komt toch niet want of te duur of teveel salaris of hij wil niet in NL spelen. Dat is namelijk de standaard reactie.

Het fatalisme rond het aantrekken van potentieel goede spelers uit oorden in Europa is enorm als het op aankopen voor Ajax aankomt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 7:13 am

De Boer geeft ook zijn mening over het taboe 'ervaring' (of liever: 'routine', met dank aan WK-Cees):
De media stellen door de tegenvallende prestaties dat Ajax ervaring mist en om die reden wordt De Boer gevraagd naar zijn idee over ervaring. 'Een ervaren speler moet de wedstrijd kunnen lezen en het spel aanpassen, wanneer dat nodig is', zegt de coach. 'Als je ziet dat een tegenstander in de wedstrijd komt, moet zo'n speler dat proberen te doorbreken, door bijvoorbeeld kleine overtredingen te maken.' Op de vraag of Ajax ervaring mist, is De Boer duidelijk: 'Ja, want daarvoor moet je veel wedstrijden hebben gespeeld.'


Bron: AS, 10-02-2015.

zie ook: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... lijn-.html
Wat raar? Dit was een zwak moment van Frank? Want ik heb me laten vertellen dat het alleen om kwaliteit ging en dat we dan wel klaar waren.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » vr feb 13, 2015 9:07 am

zeux schreef:
Zuidema schreef:
Ik denk ook dat het draagvlak van Ajax aan routine, kwaliteit en balans dit seizoen zwaar overschat is. (...)
Die as zal wat mij betreft voor het volgend seizoen flink verbouwd moeten worden, zodat dat draagvlak aan routine, kwaliteit en balans weer op orde komt
.
Ik zeg feitelijk hetzelfde (waar Peter dan op aanslaat). Naar mijn idee hebben we het de afgelopen jaren laten glippen in aankoopbeleid.
Zuidema schreef:Misschien kan Psv daarbij toch wat als voorbeeld dienen. Want dat De Jong en Guardado bij Psv als asspelers zo goed uitpakken is op de keper beschouwd eigenlijk ook weer niet zo'n volslagen verrassing. De Bundesliga en PL was voor De Jong duidelijk te hoog gegrepen, maar nationaal weet je wel wat je aan De Jong kan hebben. Een goede scout zal zich dat ook herinneren. Risico bij hem was wel of hij na al dat internationale gezwalk weer zijn oude niveau terug kon vinden. Guardado lijkt me ook niet zomaar uit de lucht te komen vallen. Een goede scout zal een speler met die CV en die mentaliteit altijd opvallen volgens mij.
Ik denk zomaar dat als iemand Guardado voor Ajax had genoemd, dat er was geroepen: die komt toch niet want of te duur of teveel salaris of hij wil niet in NL spelen. Dat is namelijk de standaard reactie.

Het fatalisme rond het aantrekken van potentieel goede spelers uit oorden in Europa is enorm als het op aankopen voor Ajax aankomt.
Vind ik Onzin, Gabri en Oleguer ware ook grote namen en ook voor ons zeker niet slecht!
Maar goed wij hebben ook Geflopt met JuanFran, Luque, Roger en die rare spits Urzaiz... (ook grote namen)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr feb 13, 2015 9:49 am

Als we Gabri maar vooral Oleguer al als een succes gaan beschouwen dan leggen we de lat wel heel laag.

Guardado is de Poulsen van PSV. In die zin dat het een speler is met een aantal jaren ervaring bij clubs in grote competities, vervolgens de keuze maakt om in de eredivisie te komen spelen en dan belangrijk is voor de ploeg. Vooraf was daar natuurlijk ook in het geval Guardado wel het één en ander op aan te merken. Waarom zou je die stap maken? Ligt je hoogtepunt dan achter je en zijn de clubs in Spanje niet meer geïnteresseerd? Het pakt voor PSV nu goed uit maar die transfers gaan vaker mis dan dat ze echt iets toevoegen. Kijk maar naar dat lijstje Spanjaarden van Ajax. Wat mij betreft allemaal geflopt (in meer of mindere mate). Alleen Urzaiz voegde als cultspeler nog iets toe. :smallgrin.gif:

In plaats van ervaring of routine spreek ik eigenlijk liever over persoonlijkheid. Dat is niet gebonden aan leeftijd. Hoewel die kwaliteit in de loop der jaren zich wel verder zal ontwikkelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de jonge Chivu die al vrij snel na zijn wilde start een leidersrol pakte bij Ajax. Dat is het type speler dat ik graag zie komen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 11:45 am

Marillion schreef: In plaats van ervaring of routine spreek ik eigenlijk liever over persoonlijkheid. Dat is niet gebonden aan leeftijd. Hoewel die kwaliteit in de loop der jaren zich wel verder zal ontwikkelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de jonge Chivu die al vrij snel na zijn wilde start een leidersrol pakte bij Ajax. Dat is het type speler dat ik graag zie komen.
:biggthumpup.gif:

Je mist nu iemand die de aandacht op zich vestigt op een manier die niet veel met voetbal te maken hoeft te hebben. Gasten als Vertonghen en Poulsen waren soms voor de tegenstander de rode lap. Dat deerde ze niet, waardoor de rest van het elftal gewoon lekker kon ballen. Chivu had dat idd ook. Net als Suarez. Siem kon ook een klerelijer zijn. Ajax - psv in December 2012. Het Bommeltje had ergens last van, 'dus' raakte Siem 'm daar effe. Even later schopte ie Willems de wedstrijd uit.

Ajax van nu heeft ook een of 2 van die gasten nodig. Wanneer dit elftal het lastig heeft, gaan ze onderuit. Er is niemand die het over een andere boeg kan gooien. Ik las gister das Lassana Diarra nog steeds clubloos is. Zou een goeie voor Ajax zijn. Maar buiten Overmars' range natuurlijk. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Arthur » vr feb 13, 2015 12:44 pm

wimpey schreef:Ik las gister das Lassana Diarra nog steeds clubloos is. Zou een goeie voor Ajax zijn. Maar buiten Overmars' range natuurlijk. :excited.gif:
Dat is wel heel makkelijk gezegd natuurlijk. Hij zal niet voor niks zonder club zitten. Waarschijnlijk is hij gewoon tot op het bot versleten en wordt hij weer zo'n grootverdiener waar we niks aan hebben zoals we er vroeger zoveel van gehad hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » vr feb 13, 2015 12:49 pm

Zit al negen maanden zonder club. De Franse Demy de Zeeuw?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Arthur » vr feb 13, 2015 1:02 pm

Op amateurbasis mag hij natuurlijk best komen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door mattie » zo feb 15, 2015 10:34 am

Pss Zuidema.. vergelijk het eens met jezelf.. je weet dat je weg gaat, maar waarheen, wat komt er langs? Is het bv een Turkse club of een club als West Ham United.. daar wilt een Schone en Moisander niet ballen.. Nu heeft Moisander Sampdoria gevonden. Een mooie traditionele club.. Wellicht is het Koppie nu vrij en zien we misschien de oude Moisander terug..

Het was maar Eagles uit, maar Viergever deed het niet verkeerd.. Hoorn qua defensief denken en puur als mandekker, ook niet verkeerd..
vul een goede 6 in met daar omheen Klaassen en Sinkgraven..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma feb 16, 2015 8:37 am

Gisteren zag ik de spits van Utrecht interessante dingen doen, Haller.
een huurling van Auxerre volgens mij.

Hij is groot en sterk aan de bal, tegen PSV was het een goed aanspeelpunt (dat zoekt Ajax) en nu tegen Dordrecht, toonde hij ook te kunnen afmaken.

Ik zeg: aankomende weken in de gaten houden bij Utrecht en als hij zo blijft presteren..... :excited.gif:
Als Utrecht hem kan huren, moet Ajax hem kunnen kopen. (of ook huren)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » ma feb 16, 2015 9:14 am

Ik vind hem erg 'ongepolijst', van wat ik heb gezien is het meer een spits voor countervoetbal. Heb niet het idee dat hij in de kleine ruimte goed uit de voeten kan als het druk is om hem heen.

Ik blijft Uth interessant vinden, had gister ook weer een prima individuele actie waar de goal van Heerenveen uit ontstond.

Plaats reactie