Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Ajax moet er als beleid gewoon nooit aan beginnen om talenten van andere clubs te huren. Alleen kant en klare spelers die direct voor dat jaartje een versterking zijn mogen een optie zijn, maar anders is huren (zonder optie tot koop) altijd nadelig.
Dit is toch een groot talent? 

Dat waren die andere jongens toch ook? Is niets geworden.
Ik heb op zichzelf niets tegen een huurconstructie. Maar als het slechts om één jaar gaat is het in mijn ogen vooral een noodoplossing. En daar ga je niet al in juni (!) naar kijken. Eerste optie is om een positie intern in te vullen. Lukt dat niet kijk je extern waarbij je logischerwijs weer eerst kijkt naar een oplossing waar je wat langer mee vooruit kunt en waar als extraatje eventueel nog een mogelijke winst op de transfersom te maken is.
Een jonge speler heeft niets van dat alles. Het is bovendien maar zeer de vraag of hij in staat zou zijn om direct een positieve impact te hebben. Hoeveel spelers lukt dat in hun eerste jaar?
Ik heb op zichzelf niets tegen een huurconstructie. Maar als het slechts om één jaar gaat is het in mijn ogen vooral een noodoplossing. En daar ga je niet al in juni (!) naar kijken. Eerste optie is om een positie intern in te vullen. Lukt dat niet kijk je extern waarbij je logischerwijs weer eerst kijkt naar een oplossing waar je wat langer mee vooruit kunt en waar als extraatje eventueel nog een mogelijke winst op de transfersom te maken is.
Een jonge speler heeft niets van dat alles. Het is bovendien maar zeer de vraag of hij in staat zou zijn om direct een positieve impact te hebben. Hoeveel spelers lukt dat in hun eerste jaar?
Nil volentibus arduum
Wel een verschil tussen Cuenca, Bojan en Munir.
Cuenca was 1,5 jaar geblesseerd geweest, Bojan al lang geen talent meer en mislukt bij andere clubs, terwijl Munir net komt kijken en afgelopen seizoen toch 16 wedstrijden in Barca 1 heeft gespeeld.
Cuenca was 1,5 jaar geblesseerd geweest, Bojan al lang geen talent meer en mislukt bij andere clubs, terwijl Munir net komt kijken en afgelopen seizoen toch 16 wedstrijden in Barca 1 heeft gespeeld.
Ajax is geen opleidingsclub van Barca. Ik vind dat er eigenlijk alleen gehuurd mag worden als er een optie tot koop aan vast zit.
Een Vitesse in deze competitie is al erg genoeg.
Een Vitesse in deze competitie is al erg genoeg.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
En dus zal ie weinig trek hebben in een seizoen bij z'n "droomclub" uit Amsterdam.WP_LeGeNd schreef: terwijl Munir net komt kijken en afgelopen seizoen toch 16 wedstrijden in Barca 1 heeft gespeeld.
Je redeneert nogal zwart-wit.Arthur schreef:Ajax moet er als beleid gewoon nooit aan beginnen om talenten van andere clubs te huren. Alleen kant en klare spelers die direct voor dat jaartje een versterking zijn mogen een optie zijn, maar anders is huren (zonder optie tot koop) altijd nadelig.
Volgens mij heeft PSV niet echt te klagen over de eerdere huur van Rekik en Isimat, helemaal niet nu ze gekocht kunnen worden (Isimat komt, Rekik twijfelt nog). Guardado is geen talent, maar werd ook gehuurd.
Het kan dus wel degelijk nut hebben.
Maar zoals WP_LeGeNd terecht aangeeft, je moet goede keuzes maken.
Die Munir ken ik verder niet, maar hij lijkt me een heel veel betere keuze dan Cuenca en Bojan eerder. Zoals er meer grote talenten bij topclubs weinig spelen, die spelers kunnen erg interessant zijn.
Precies. Jonge spelers die nog weinig aan spelen toe komen en zelfs mannen van tweede teams kunnen van veel waarde zijn in de NL-competitie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Die Isimat kan er toch geen klote van? En met Rekik werden jullie vorig jaar ook geen kampioen.
IK GELOOF!!!!!!
Mijn filosofie is dat als de huurspelers beter zijn dan wat je zelf hebt rondlopen moet je het gewoon doen, maakt niet uit hoe lang je ze huurt!
Alleen al omdat het het niveau van de selectie en trainingen verhoogd.
Huur Messi een maand, ik weet zeker dat onze verdedigers er beter door worden!
Alleen al omdat het het niveau van de selectie en trainingen verhoogd.
Huur Messi een maand, ik weet zeker dat onze verdedigers er beter door worden!
In de eredivisie is eenoog koning. Wanneer ik in de schoenen van bijv. Willems, Klaassen, Cillessen zou staan, dan wist ik 't wel...zeux schreef:Precies. Jonge spelers die nog weinig aan spelen toe komen en zelfs mannen van tweede teams kunnen van veel waarde zijn in de NL-competitie.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je moet goed kijken naar de potentie van je eigen spelers. Je gaat geen buitenspeler huren van Barsja als je El Ghazi en Kishna als vleugelaanvallers hebt. Dergelijke jongens moet je minuten geven om te groeien. Als je dan kiest voor een noodverbandje, dan staat de ontwikkeling van je eigen talenten nagenoeg stil. Heb je geen fluit aan.
Die Munir heeft toch ook amper wat gedaan? 1 goal in 16 potjes.
Die Munir heeft toch ook amper wat gedaan? 1 goal in 16 potjes.
Nantes schijnt 3,5 miljoen over te hebben voor Sig. Please laat het waar zijn..... 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ik vermoed dat er hier ook iemand is die niet enkel een gat in het plafond springt, maar zelfs het hele dak er ook af laat vliegen!beelzebub schreef:Nantes schijnt 3,5 miljoen over te hebben voor Sig. Please laat het waar zijn.....

Ik zie Overmars er wel voor aan dat hij 6 miljoen denkt te kunnen krijgen.
IK GELOOF!!!!!!
Precies. Ajax mag echt blij zijn als ze er een miljoen voor krijgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Bewijs van onvermogen kan hij krijgen.. 1 milj.. euro mag Ajax blij mee zijnLionel schreef:Ik zie Overmars er wel voor aan dat hij 6 miljoen denkt te kunnen krijgen.
Weer op zoek naar een Interim coach..
wat zou er waar zijn van dit bericht?
https://www.youtube.com/watch?v=bu3NCvg6UjM
Miquel almiron
https://www.youtube.com/watch?v=pDyCmAadutw
beide ogen hotseklotsbegonia-spelers te zijn.... dus laat maar....
of ziet iemand een Suarez in de dop
sergio DiazAjax gaat vissen in de talentenvijver van Paraguay. Volgens Tuttomercatoweb zijn de Amsterdammers in een vergevorderd stadium met Sergio Díaz (16) en Miguel Almirón (21). De buitenspeler en middenvelder staan allebei onder contract bij Paraguayaans kampioen Cerro Porteño. Ajax moet in totaal 5 miljoen euro voor de twee betalen.
Miquel almiron
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Steve McLaren schijnt volgens de geruchten bij z'n nieuwe club Newcastle weer in de eredivisie te willen shoppen, dit keer voor Veltman. Hij is niet onmisbaar voor een aantal miljoenen.....
Verkeerde topic! 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Is toch onbetrouwbaar? Of moet ik gaan crossposten in Engeland en Joel Veltman?

-
Wie is hun zaakwaarnemer?Mano schreef:wat zou er waar zijn van dit bericht?
sergio DiazAjax gaat vissen in de talentenvijver van Paraguay. Volgens Tuttomercatoweb zijn de Amsterdammers in een vergevorderd stadium met Sergio Díaz (16) en Miguel Almirón (21). De buitenspeler en middenvelder staan allebei onder contract bij Paraguayaans kampioen Cerro Porteño. Ajax moet in totaal 5 miljoen euro voor de twee betalen.
Miquel almiron

Whitey on the moon.
Geruchten over spelers van Ajax horen in de topic van die speler. In de transferzone gaat het alleen over transfers naar Ajax.beelzebub schreef:Is toch onbetrouwbaar? Of moet ik gaan crossposten in Engeland en Joel Veltman?![]()

Salvador Dali
Salvador Dali
www.parool.nlBabel doet open sollicitatie bij Ajax
Ryan Babel ziet een tweede terugkeer bij Ajax wel zitten. Op Instagram doet de 28-jarige aanvaller een open sollicatie: ,,Als ik terug 'mag' keren, dan doe ik dat met alle plezier'', laat Babel weten.
Babel staat nog tot 2016 onder contract bij het Turkse Kasimpasa. Daar was hij afgelopen seizoen goed voor 9 goals en 5 assists in 29 wedstrijden. In Turkije werd de 42-voudig international ook al in verband gebracht met Besiktas, maar zelf ziet hij een derde termijn bij Ajax dus wel zitten.
Twee jaar geleden keerde het Amsterdamse jeugdproduct voor een jaar terug bij Ajax na een mislukt avontuur bij Hoffenheim. Het is geen geheim dat Ajax momenteel nog op zoek is naar een spits.
Salvador Dali
Salvador Dali
Babel is in zijn laatste periode natuurlijk zeker niet geflopt. Deed het prima als spits. Heel jammer dat hij geblesseerd aan z'n elleboog raakte. Kan me nog een pot uit bij Dortmund herinneren, dat hij echt de beste man op het veld was.
Van mij mag Ryan terugkomen. Prima optie als spits.
Van mij mag Ryan terugkomen. Prima optie als spits.