Ik neem aan dat het niet je hobby is kekke mama-sites af te struinen. :-)
Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zou inderdaad kunnen dat hij Ajax gebruikt om de druk wat op te voeren. Maar is Ajax dan wel een serieus drukmiddel voor Milan? En wil Nigel zelf wel echt naar Ajax? Het is een broodvoetballer en voor geld is veel te koop. Als het aanbod van Ajax goed is, zou het me niks verbazen dat hij het toch serieus in overweging neemt, MM-competitie of niet. De flirt met Eto'o vond ik complete nonsens, maar ik zou hier toch wel initiatief en doortastendheid van Ajax in willen zien, als die contractverlenging bij Milan braak ligt. Deze jongen kunnen we zeker gebruiken en niet geschoten is altijd mis.zeux schreef: Misschien is het openbreken mislukt en sondeert hij nu de interesse bij Ajax om voor hem te betalen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha zoekopdracht 'Nigel de Jong kinderen' op google. Echt waar. ;)
Overigens denk ik wel dat we Nigel ooit nog in een Ajaxshirt gaan zien. En dat terwijl we dat misschien bij zijn afscheid juist niet verwacht hadden (en bij Heitinga en vdVaart dan weer wel).
Overigens denk ik wel dat we Nigel ooit nog in een Ajaxshirt gaan zien. En dat terwijl we dat misschien bij zijn afscheid juist niet verwacht hadden (en bij Heitinga en vdVaart dan weer wel).

Hoogste tijd dus voor die Winonah om te gaan mekkeren dat ze het vele verhuizen zat is en nu wel eens wat meer stabiliteit wil voor de kids en voor haarzelf. En dat Nigel ook eens wat vaker thuis is. Misschien kan Ajax ook nog wat voor haar loopbaan betekenen? Kom op, Marc. Actie! Wees eens inventief.

8 en 6 zijn die kinderen nu. Hoogste tijd dat ze naar een stabiele Nederlandse school gaan. 

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Hehe idd. Mocht dit lukken zou ik het wel weer een beetje zien zitten.
5 miljoen voor 3 jaar lijkt me OK. Veel verder moet je niet willen gaan, en dat heeft ook geen zin.Zuidema schreef:Over de kosten: wij leggen 4-5 miljoen transfergeld neer voor 3e garnituurspelers uit de eredivisie. En dan komt het salaris er nog overheen gedurende 4-5 jaar. Dus zo gek is een investering van 5-8 miljoen in een transfervrije Nigel niet qua salaris/tekengeld met een contract van 2-3 jaar, als Ajax echt wat goeds wil.
Nigel moet graag terug naar Ajax willen en Ajax moet laten zien dat het Nigel graag terug wil, door middel van een naar Ajax begrippen maximale aanbieding. Het moet van twee kanten komen.
Dan laat Nigel vele miljoenen lopen voor een rentree in de Eredivisie. Ik geloof er niets van.Peter schreef:Voor 1.5 miljoen per jaar (tweejarig contract met optie tot verlenging van nog een jaar) zou ik die jongen direct halen.
Lijkt me ijdele hoop natuurlijk. Kan nog bij iedere subtopper mee.
Voor 5 miljoen in 3 jaar krijg je zo'n kaliber speler volgens mij niet binnen. Ook als de liefde van 2 kanten moet komen, zal je toch flink in die richting van die 3 miljoen per jaar moeten gaan, wil je zijn interesse wekken. Ik denk dan eerder aan 5 M in 2 jaar. Nog afgezien van het waarschijnlijk voordeliger bruto-netto verhaal in Italië. En AC Milan zal onder de tafel ook nog wel wat schuiven. Berlusconi is immers niet ver weg.Jöhnk schreef: 5 miljoen voor 3 jaar lijkt me OK. Veel verder moet je niet willen gaan, en dat heeft ook geen zin.
Dan zitten we trouwens naar mijn idee per jaar nog niet eens zo extreem veel hoger dan wat bijvoorbeeld een Sigi per jaar kost aan afschrijvingsgeld en salaris. Terwijl Sigi een modale, blessuregevoelige afmaker is en Nigel een bewezen internationale topspeler in een categorie waar Ajax heel veel behoefte aan heeft met al die jonkies. Dan is het geen tijd voor kruidenierswerk, zoals vaak gebruikelijk bij Ajax. Als je echt kwaliteit en ervaring/routine wil hebben op een cruciale plek in een elftal, zal je (bij hoge uitzondering) de knip wel moeten trekken.

Het is het overwegen wel waard: 5 miljoen van de bulk van 100 afpellen om het jonge team twee jaar lang te voorzien van power en coaching op het middenveld. Could be money well spent. Baan in de staf (jeugd of andere plek) in het vooruitzicht stellen en je haalt iets binnen. Cursusje Cruijff Academy erbij. Iedereen blij.
Dus Ajax moet een aanbieding uit Italië gaan matchen? Waarom dan niet een aanbieding uit Qatar?
Dat bedoel ik met 'het moet van twee kanten komen'. Hij moet wel bereid zijn om in te leveren (en Ajax moet bereid zijn een risicootje te nemen). Is hij dat niet, dan mag je opboksen tegen de sjeiks, en zoals gezegd: dat heeft toch geen zin, want dan moet je 15 miljoen voor drie jaar gaan bieden. Of zoiets.
Dat bedoel ik met 'het moet van twee kanten komen'. Hij moet wel bereid zijn om in te leveren (en Ajax moet bereid zijn een risicootje te nemen). Is hij dat niet, dan mag je opboksen tegen de sjeiks, en zoals gezegd: dat heeft toch geen zin, want dan moet je 15 miljoen voor drie jaar gaan bieden. Of zoiets.
Hij verdient nu 3 miljoen op zijn 30ste en jij denkt dat hij voor de jaren van 31-33 wordt opgeschaald naar 5 miljoen per jaar?Jöhnk schreef:Dus Ajax moet een aanbieding uit Italië gaan matchen? Waarom dan niet een aanbieding uit Qatar?
Misschien kan hij er nog 2 jaar 3 miljoen uit peuren in Italië of elders. Dan is 2,5 miljoen per jaar al een behoorlijk offer.
Vergeet ook niet de boost die dat een selectie kan geven, als éen speler van dat kaliber komt binnenwandelen. Het is een signaal naar alles en iedereen in en rond Ajax, dat Ajax wel degelijk ambitieus is en voor het aan de weg timmeren durft te investeren als de kans daar is. Met Nigel erbij kan je de kans op CL-miljoenen ook aanmerkelijk vergroten. We zien nu weer aan Psv wat ondermeer een paar kwaliteitsinvesteringen nationaal kan uitmaken.
Het alternatief is doorgaan met Serero (Klaassen bevalt me niet zo op 6, zonde van zijn box-to-box-kwaliteiten) en de veelbelovende, maar ook nog erg jonge en grillige Bazoer. De eerste doet het vrij redelijk op 6, maar kan natuurlijk niet tippen aan wat Nigel kan betekenen voor een elftal. Van de laatste kan je nu nog niet gedurende 40-50 wedstrijden een dragende rol verlangen op zo'n cruciale plek in de as. Die moet gedoseerd ingebracht worden en geleidelijk het vak leren.
Het alternatief is doorgaan met Serero (Klaassen bevalt me niet zo op 6, zonde van zijn box-to-box-kwaliteiten) en de veelbelovende, maar ook nog erg jonge en grillige Bazoer. De eerste doet het vrij redelijk op 6, maar kan natuurlijk niet tippen aan wat Nigel kan betekenen voor een elftal. Van de laatste kan je nu nog niet gedurende 40-50 wedstrijden een dragende rol verlangen op zo'n cruciale plek in de as. Die moet gedoseerd ingebracht worden en geleidelijk het vak leren.

Exact. Even realistisch blijven.
True, als het grootkapitaal langskomt, kan je het schudden. Maar 5 M in 3 jaar lijkt mij anders sowieso veel te laag gezien zijn huidige salaris. Wil Ajax een kans maken, dan zullen ze toch met meer over de brug moeten komen. En volgens mij is het die forse investering ook wel waard. Nogmaals, natuurlijk bij hoge uitzondering.Jöhnk schreef:Dus Ajax moet een aanbieding uit Italië gaan matchen? Waarom dan niet een aanbieding uit Qatar?

Nou, ik denk dat hij in de zandbak meer dan 3 miljoen per jaar kan verdienen. In Italië of Duitsland zal hij dat inderdaad niet krijgen. We moeten verder nog even afwachten wat ze in Engeland precies met die 7 miljard tv-gelden gaan doen.zeux schreef:
Hij verdient nu 3 miljoen op zijn 30ste en jij denkt dat hij voor de jaren van 31-33 wordt opgeschaald naar 5 miljoen per jaar?
Misschien kan hij er nog 2 jaar 3 miljoen uit peuren in Italië of elders. Dan is 2,5 miljoen per jaar al een behoorlijk offer.
2.5 miljoen per jaar is zeker een behoorlijk offer. Je kunt het doen. Wat is wijsheid? Heb je wel een speler die twee keer zo veel krijgt als de grootverdieners.
Dit is natuurlijk wel de buitencategorie. Sowieso vormt de hierarchie in een mannenclub zich op basis van prestige. De vedette mag dan ook meer verdienen. Ik noemde het trouwens al eerder: dat nogal dogmatische salarisplafond is me een doorn in het oog. Want niet flexibel genoeg. Ik begrijp de gedachte erachter, maar ik denk dat je voor asspelers met bewezen kwaliteit meer en hogere etages in het salarishuis in moet bouwen. Die grotere worst zal dan ook gelden voor de jongens die nu bij Ajax op weg zijn naar een belangrijke, dragende rol in het elftal. Klaassen lijkt me wat dat betreft een eerste gegadigde na nog een goed seizoen. Willen anderen dat 'vorstelijke' salaris ook? Prima, laat het maar zien dat je eraan toe bent.Jöhnk schreef:[
2.5 miljoen per jaar is zeker een behoorlijk offer. Je kunt het doen. Wat is wijsheid? Heb je wel een speler die twee keer zo veel krijgt als de grootverdieners.
Met een flexibeler en hoger salarishuis speel je bovendien rapper in op de ontwikkelingen in voetballand en kan je met een beter salaris voor onze topjongens ook wat meer een drempel opwerpen tegen geïnteresseerde clubs. Zodat je die sterkhouders mogelijk wat langer aan je weet te binden, al is het maar voor 1 seizoen extra. En als het grootkapitaal ze toch wil hebben, dan mogen die door dat hogere salaris flink extra voor zo'n jongen bloeden en kan je aanmerkelijk meer financiële compensatie afdwingen. Zeker na die absurde miljarendeals in de PL moeten we ons zilverwerk niet meer voor een relatieve habbekrats willen verpatsen. Graai gerust (indirect) mee uit die ruif.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo feb 18, 2015 7:20 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar wie in de selectie zit überhaupt op één miljoen?Jöhnk schreef: 2.5 miljoen per jaar is zeker een behoorlijk offer. Je kunt het doen. Wat is wijsheid? Heb je wel een speler die twee keer zo veel krijgt als de grootverdieners.
De WK-gangers zaten daar al behoorlijk onder (als het lijstje gepubliceerde salarissen van NL-elftalspelers klopt dat ik zag).
- InnerHarbour
Sommige geven in het dagelijks leven ook graag het geld van andere uit, lees gemeenschapsgeld, dan wordt het vanzelfsprekend ook makkelijker om dat van Ajax uit te geven.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo feb 18, 2015 8:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Update van vanmorgen rond geruchten Nigel de Jong:
Wat betekent dat precies? Heeft Nigel soms aangegeven ab-so-luut nu nog niet naar Ajax te willen? Dan houdt het natuurlijk op. Anders zou ik als Ajax zeker een serieuze poging willen wagen met een voor Ajax-begrippen uitzonderlijk goed bod.Een transfer van Nigel de Jong naar Ajax is op dit moment in ieder geval niet aan de orde, zo laat Ajax weten aan De Telegraaf. Ajax-watcher Mike Verweij twittert dinsdagnacht dat 'de geruchten niet kloppen'. 'Helaas', zeggen de mensen binnen Ajax, aldus Verweij.
Bron: AS
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo feb 18, 2015 7:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ook Ajax zal die afweging geregeld moeten maken: wat willen/kunnen we investeren en wat kan het ons opleveren? Het is het geld van Ajax, Ajax weegt dat af en beslist, niemand anders. Maar wat hierboven geschetst wordt is in wezen niks bijzonders in een keiharde en commerciële zakenwereld in een spel van vraag en aanbod. Vaak gaan de kosten nou eenmaal voor de baat uit en moet je in dat spel flexibel en inventief zijn. Ik mag het in ieder geval wel lijen dat indien er ergens inderdaad zo'n buitenkans zich voordoet, dat Ajax dan niet als een benepen boekhouder en kruidenier in zijn tokootje blijft zitten onder het mom van 'dat lukt ons toch niet', maar ook serieus probeert toe te slaan. Natuurlijk binnen de marges die voor Ajax redelijk verantwoord zijn.InnerHarbour schreef:Sommige geven in het dagelijks leven ook graag het geld van andere uit, lees gemeenschapsgeld, dan wordt het vanzelfsprekend ook makkelijker om dat van Ajax uit te geven.

-
De geruchten kloppen niet, weet Mike Verweij.
- InnerHarbour
Juist de marges van Ajax, en zoals wij allemaal weten komen die marges niet boven een miljoen uit, kansloos dus in het aantrekken van (sub)top spelers. Geeft niet, je moet alleen je verwachtingen als fan bijstellen.Zuidema schreef:Ook Ajax zal die afweging geregeld moeten maken: wat willen/kunnen we investeren en wat kan het ons opleveren? Het is het geld van Ajax, Ajax weegt dat af en beslist, niemand anders. Maar wat hierboven geschetst wordt is in wezen niks bijzonders in een keiharde en commerciële zakenwereld in een spel van vraag en aanbod. Vaak gaan de kosten nou eenmaal voor de baat uit en moet je in dat spel flexibel en inventief zijn. Ik mag het in ieder geval wel lijen dat indien er ergens inderdaad zo'n buitenkans zich voordoet, dat Ajax dan niet als een benepen boekhouder en kruidenier in zijn tokootje blijft zitten onder het mom van 'dat lukt ons toch niet', maar ook serieus probeert toe te slaan. Natuurlijk binnen de marges die voor Ajax redelijk verantwoord zijn.InnerHarbour schreef:Sommige geven in het dagelijks leven ook graag het geld van andere uit, lees gemeenschapsgeld, dan wordt het vanzelfsprekend ook makkelijker om dat van Ajax uit te geven.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo feb 18, 2015 9:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Ajax is 'last resort' voor iemand als Nigel. Straf- of afscheidsrondje.
Ja, Ajax gaat geen extra shirtjes met de Jong erop verkopen. Die worden door de meesten gerycled. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent