Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Baseman

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Baseman » do jan 22, 2015 4:29 pm

Yopi schreef:nee, heilig zijn ze bij Ajax niet, maar ze redeneren wel meer vanuit het belang van de speler dan de meeste clubs. Ze willen juist de speler helpen zijn carrière goed op te bouwen. Cruijff is altijd de pleitbezorger van topsporters geweest.
Oh wauw, en dan mij naïef/chauvinistisch noemen :drecul.gif:
Je zou de club bijna heilig verklaren, al die kinderen die anders verloren waren geweest...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 22, 2015 4:37 pm

Meer, schrijf ik. En: niet heilig.

Daarmee ben ik kritischer op Ajax dan jij ooit op PSV bent geweest.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 23, 2015 8:10 am

Sinds Cruijff het overgenomen heeft ben jij niet meer kritisch geweest, die man is een god voor jou.
En ik ben hier inderdaad weinig kritisch op PSV, dat vind ik ook niet zo verwonderlijk als enige PSV'er op een Ajax forum. Jullie zijn extra kritisch, waardoor ik extra positief ben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 23, 2015 4:05 pm

O, komt het daardoor dat je zo heel erg extra positief... :baaa.gif:

Ik zie heus wel dat Overmars het lastig heeft. Je kunt hem van alles verwijten. Zijn aankoopbeleid is tot op heden niet geweldig, al moeten we afwachten hoe bepaalde spelers zich ontwikkelen.

Tegelijk denk ik niet dat hij het alleen voor het zeggen heeft. We wisten al waar de accenten zouden komen te liggen toen Theo van Duivenbode plaatsnam in de RVC. Van Duivenbode is een sterke persoonlijkheid met uitgesproken standpunten. Geen dure aankopen. Voorrang voor de jeugd. En geen gerommel met bevriende makelaars, met investeringsmaatschappijen enz. Een salarisplafond. Al met al een financieel verantwoord, clean maar conservatief beleid.

Daar kun je het mee eens zijn of niet. Het waarborgt in elk geval het voortbestaan van Ajax op de lange termijn. We weten allemaal wat er in het verleden gebeurd is. Ajax hoeft geen parkeerplaats te verkopen, geen spelersrechten te verpatsen aan Doyen, zichzelf niet te ontkleden voor een buitenlandse topclub.

Tegelijkertijd zijn de marges smal. Dure spelers gaan aan je neus voorbij. Gezien het salarisplafond kan Ajax bovendien bijna alleen jonge spelers aan zich binden, want ervaren spelers die echt iets toevoegen krijgen elders een stuk meer. En de keuze om investeringsmaatschappijen buiten de deur te houden mag dan op de lange termijn de financieel en moreel juiste zijn, op de korte termijn zullen supporters moeten accepteren dat een andere club een speler kan binnenhalen die niet naar hún club wil.

De vraag is dus: sta je achter het beleid van Ajax? Of wil je meer risico's nemen, zoals de concurrentie doet?

Nog een woord over Cruijff: hij staat hierbuiten. Cruijff heeft zich nog nooit voor transferbeleid geïnteresseerd. Áls hij er iets over zegt, is het meestal dat hij het koopgedrag van (grote) clubs waanzin vindt. Als trainer liet hij de transfers altijd over aan anderen. In tegenstelling tot wat jij misschien denkt, is Van Duivenbode en níet Cruijff de man die bij Ajax alles bepaalt op dit punt.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 23, 2015 4:38 pm

Overmars zijn aankopen zijn klote, Yopi. Niet iets positievers van maken. De aankoop van Blind voor United is makkelijker te rechtvaardigen dan de aanaankopen van Overmars voor Ajax. Beoordeel hem eens hoe je LvG beoordeelt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 23, 2015 5:06 pm

Wat heeft dit met LVG te maken? Hij zit bij een van de rijkste clubs van de wereld en kan onbeperkt geld uitgeven. :confused.gif:

Het beleid is van Ajax is op dit moment: grote talenten optimaal begeleiden en langdurig vastleggen. Dat moet je er ook bij betrekken. Ajax heeft wel een paar pareltjes lopen. Bij optimaal begeleiden hoort ook dat die jongens de ruimte krijgen. Ik ben het met je eens dat het aankoopbeleid niet is verbeterd (ook niet verslechterd trouwens), maar het aankoopbeleid is niet het hele verhaal. Als een van die pareltjes in de nabije toekomst de stap maakt naar de absolute top, heeft Overmars toch iets goed gedaan. Dan zeggen we misschien: goed dat hij in 2014 Davy Klaassen (of Andersen, Kishna, El Ghazi) belangrijk maakte.

Spelers halen die goed genoeg zijn voor het door Ajax nagestreefde niveau (CL) valt niet mee. Financieel hebben we er een stuk of vijftig voor ons. Een uurtje Studio Sport op zondagavond zeven uur leert dat de beste spelers ook bij andere Nederlandse clubs uit de (eigen) jeugd komen, óf zijn gehaald in samenwerking met een buitenlandse topclub (Chelsea) of een investeringsmaatschappij. Dat is op dit moment de realiteit.

DelToro

Bericht door DelToro » vr jan 23, 2015 5:12 pm

Ja, nu wordt 'ie mooi. Kunnen we zo Overmars complimenteren met aankopen als Duarte, Sana, VD Hoorn, Viergever en Zimling. Die waren namelijk zo slecht dat Klaassen, Bazoer, Riedewald en Andersen eerder in de basis stonden dan gepland en zich daardoor beter hebben kunnen ontwikkelen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 23, 2015 5:25 pm

Nee, we kunnen hem ermee complimenteren dat hij níet heeft gekocht. Eventueel.

Ik vind het aankoopbeleid van Ajax ook niet veel soeps, begrijp me goed.

DelToro

Bericht door DelToro » vr jan 23, 2015 5:38 pm

De grap is dus dat hij in aantallen best wat spelers koopt, maar dat ze bijna allemaal niet voldoen.
In vrijwel alle gevallen had 95% van AT het ook afgeraden om die spelers te kopen, maar alsnog werden er miljoenen tegenaan gegooid. De meeste zijn daarnaast zo slecht dat je er nooit wat op kan verdienen bij een eventuele verkoop.

Als je geen goede spelers kan halen, koop dan niks. Dus geen Bojan (als vleugelspeler), Cuenca, Zimling, Viergever, VD Hoorn, Sana, Duarte en co meer alsjeblieft.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 23, 2015 5:41 pm

In grote lijnen mee eens. Over de ene of de andere speler kun je twisten.

De Dominee

Bericht door De Dominee » za jan 31, 2015 8:30 pm

Volgens heldenonline.nl wil FdB ook Pröpper nog hebben. Hoeft van mij niet zo.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 02, 2015 6:28 pm

Gewoon doen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 6:35 pm

Lionel schreef:Gewoon doen.
Het zal er niet van komen, maar hij is een duidelijk betere speler dan juffie (is en ooit zal worden).

Ik zou juffie nog een kans geven in de as, op 9,5. Wanneer ook dat mislukt (hetgeen in de lijn der verwachtingen ligt) lijkt het me na 3 jaar tijd voor de achterdeur worden. Speelt als een hockeytrutje dat de tijd van de maand heeft.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 02, 2015 7:40 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Gewoon doen.
Het zal er niet van komen, maar hij is een duidelijk betere speler dan juffie (is en ooit zal worden).

Ik zou juffie nog een kans geven in de as, op 9,5. Wanneer ook dat mislukt (hetgeen in de lijn der verwachtingen ligt) lijkt het me na 3 jaar tijd voor de achterdeur worden. Speelt als een hockeytrutje dat de tijd van de maand heeft.
Een middenveld met Propper, Sinkgraven en Klaassen is jong, Nederlands, dynamisch, fysiek zijn ze niet zwak, loopvermogen en technisch zeer goed. Serero eventueel erbij alleen heeft hij als 8 of 10 te weinig scorend vermogen en als 6 is hij verdedigend toch te zwak.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » di feb 03, 2015 9:47 am

De Dominee schreef:Volgens heldenonline.nl wil FdB ook Pröpper nog hebben. Hoeft van mij niet zo.

prima speler alleen Ajax heeft een bijter nodig op 6
dit is weer zo'n vernuftige speler, leuk maar is dat wat we echt nodig hebben?
ruilen tegen andersen! :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » di feb 17, 2015 9:10 pm

Voor wat het waard is:
Palmeri: 'N. de Jong overweegt Ajax'

17-02-2015 17:41

Italiaan Tancredi Palmeri, journalist voor onder andere Gazetta Dello Sport, heeft op Twitter aangegeven dat Nigel de Jong een terugkeer naar Ajax mogelijk wel ziet zitten. Een follower vroeg of De Jong eventueel zou terugkeren en Palmeri antwoordde dat De Jong het 'overweegt'.

De dertigjarige middenvelder is momenteel actief voor AC Milan en heeft een aflopend contract. De voormalig Ajacied zou daarom in de zomer transfervrij kunnen worden overgenomen. Het salaris van De Jong (drie miljoen euro per jaar) is momenteel wel een stuk hoger dan het salarisplafond van Ajax (ongeveer een miljoen euro).

Bron: AS
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » di feb 17, 2015 9:12 pm

Zuidema schreef:Voor wat het waard is:
Palmeri: 'N. de Jong overweegt Ajax'

17-02-2015 17:41

Italiaan Tancredi Palmeri, journalist voor onder andere Gazetta Dello Sport, heeft op Twitter aangegeven dat Nigel de Jong een terugkeer naar Ajax mogelijk wel ziet zitten. Een follower vroeg of De Jong eventueel zou terugkeren en Palmeri antwoordde dat De Jong het 'overweegt'.

De dertigjarige middenvelder is momenteel actief voor AC Milan en heeft een aflopend contract. De voormalig Ajacied zou daarom in de zomer transfervrij kunnen worden overgenomen. Het salaris van De Jong (drie miljoen euro per jaar) is momenteel wel een stuk hoger dan het salarisplafond van Ajax (ongeveer een miljoen euro).

Bron: AS
Vraag is: kan De Jong nog drie miljoen krijgen in een volgend contract? En zou hij willen 'settlen' voor bijvoorbeeld 1,5 miljoen? En wil Ajax dan dat plafond loslaten? Vragen, vragen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 17, 2015 9:19 pm

Voor 1.5 miljoen per jaar (tweejarig contract met optie tot verlenging van nog een jaar) zou ik die jongen direct halen.

Lijkt me ijdele hoop natuurlijk. Kan nog bij iedere subtopper mee.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 17, 2015 9:29 pm

Idd. Als je de Jong kan halen moet je dat gelijk doen. Dit in tegenstelling tot vd Vaart.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 17, 2015 9:34 pm

Yopi schreef: Nog een woord over Cruijff: hij staat hierbuiten. Cruijff heeft zich nog nooit voor transferbeleid geïnteresseerd. Áls hij er iets over zegt, is het meestal dat hij het koopgedrag van (grote) clubs waanzin vindt. Als trainer liet hij de transfers altijd over aan anderen. In tegenstelling tot wat jij misschien denkt, is Van Duivenbode en níet Cruijff de man die bij Ajax alles bepaalt op dit punt.
Kijk eens aan, Jopie wordt alvast vrijgepleit voor de wanorde bij het TH. Straks kriigt ie ook de credits voor spelers die zijn opgeleid in het JOR tijdperk en dan is ie weer de gevierde man.
Whitey on the moon.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di feb 17, 2015 9:40 pm

Peter schreef:Voor 1.5 miljoen per jaar (tweejarig contract met optie tot verlenging van nog een jaar) zou ik die jongen direct halen.

Lijkt me ijdele hoop natuurlijk. Kan nog bij iedere subtopper mee.
Hoeveel is het Netto verschil?

is 3 miljoen bruto in Italie meer dan 3 miljoen bruto in Nederland?

Zuidema

Bericht door Zuidema » di feb 17, 2015 9:42 pm

Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Sowieso: als het grootkapitaal langs komt, zijn we gezien.

Toch eens wat brainstormen: Nigel is natuurlijk wel een klootzak uit de Europese topklasse. Eentje die de hakken in het zand kan zetten en in de strijd kan voorgaan. Gepokt en gemazeld, flinke CV met prestige en eentje die onze jochies goed kan coachen/corrigeren in het veld.

Over de kosten: wij leggen 4-5 miljoen transfergeld neer voor 3e garnituurspelers uit de eredivisie. En dan komt het salaris er nog overheen gedurende 4-5 jaar. Dus zo gek is een investering van 5-8 miljoen in een transfervrije Nigel niet qua salaris/tekengeld met een contract van 2-3 jaar, als Ajax echt wat goeds wil.

Nadeel is natuurlijk wel dat hij op zijn 32-33ste geen cent meer zal opbrengen. Dus het zal echt moeten komen van wat Ajax aan CL-miljoenen kan binnenharken met hem erbij en de waardevermeerding van de jonge talenten met zijn inbreng.

Misschien dat Ajax hem anders na zijn carriere nog iets interessants kan aanbieden? En hoe zit het met het gezin van Nigel? Heeft hij kids die hij in NL naar school wil hebben (mij onbekend)?

Overigens werd dit gepubliceerd in december 2014:
'Nigel de Jong praat met AC Milan over nieuw contract'

Gepubliceerd: 21 december 2014 09:48

Nigel de Jong wil zijn contract bij AC Milan, dat komende zomer afloopt, graag verlengen. Momenteel is de Oranje-international in gesprek met de Milanezen om zijn huidige verbintenis open te breken, zo meldt FOX Sports zondag.
De 30-jarige De Jong speelt sinds de zomer van 2012 in Milaan. Daarvoor kwam hij uit voor Ajax, Hamburger SV en Manchester City.

Bron: NU.nl
Laatst gewijzigd door Zuidema op di feb 17, 2015 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » di feb 17, 2015 9:51 pm

Zuidema schreef:Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Sowieso: als het grootkapitaal langs komt, zijn we gezien.

Toch eens wat brainstormen: Nigel is natuurlijk wel een klootzak uit de Europese topklasse. Eentje die de hakken in het zand kan zetten en in de strijd kan voorgaan. Gepokt en gemazeld, flinke CV met prestige en eentje die onze jochies goed kan coachen/corrigeren in het veld.

Over de kosten: wij leggen 4-5 miljoen transfergeld neer voor 3e garnituurspelers uit de eredivisie. En dan komt het salaris er nog overheen gedurende 4-5 jaar. Dus zo gek is een investering van 5-8 miljoen in een transfervrije Nigel niet qua salaris/tekengeld met een contract van 2-3 jaar, als Ajax echt wat goeds wil.

Nadeel is natuurlijk wel dat hij op zijn 32-33ste geen cent meer zal opbrengen. Dus het zal echt moeten komen van wat Ajax aan CL-miljoenen kan binnenharken met hem erbij en de waardevermeerding van de jonge talenten met zijn inbreng.

Misschien dat Ajax hem anders na zijn carriere nog iets interessants kan aanbieden? En hoe zit het met het gezin van Nigel? Heeft hij kids die hij in NL naar school wil hebben (mij onbekend)?

Overigens werd dit gepubliceerd in december 2014:
'Nigel de Jong praat met AC Milan over nieuw contract'

Gepubliceerd: 21 december 2014 09:48

Nigel de Jong wil zijn contract bij AC Milan, dat komende zomer afloopt, graag verlengen. Momenteel is de Oranje-international in gesprek met de Milanezen om zijn huidige verbintenis open te breken, zo meldt FOX Sports zondag.
De 30-jarige De Jong speelt sinds de zomer van 2012 in Milaan. Daarvoor kwam hij uit voor Ajax, Hamburger SV en Manchester City.

Bron: NU.nl
Misschien is het openbreken mislukt en sondeert hij nu de interesse bij Ajax om voor hem te betalen.

Overigens kan Ajax die 5-8 miljoen natuurlijk al uit de CL-gelden van de afgelopen jaren betalen. Vraag is of men dat wil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » di feb 17, 2015 9:53 pm

peter

Bericht door peter » di feb 17, 2015 9:56 pm

‘Ajax concurreert met Schalke en doet ‘Mittelfeld-Juwel’ aanbieding’
Dinsdag, 17 februari 2015 om 20:45

Ajax heeft een poging gedaan om Louis Schaub over te nemen van Rapid Wien. De twintigjarige middenvelder heeft de aanbieding uit Amsterdam echter afgeslagen. Dat heeft de 59-jarige Herbert Prohaska - oud-bondscoach van Oostenrijk en een voormalige middenvelder van onder meer Internazionale en Austria Wien - aan de grootste Oostenrijkse krant Kronen-Zeitung laten weten.
/

Schaub is een in Duitsland geboren jeugdinternational van Oostenrijk die in 2007 de overstap maakte van Admira Wacker Mödling naar Rapid. Hij speelde tot dusver 69 wedstrijden in de Bundesliga en hij kwam daarin tot zeven doelpunten en acht assists. Schaub kan ook als rechtsbuiten of valse nummer negen uit de voeten.

Ook Schalke 04 en Club Brugge zitten achter de Mittelfeld-Juwel aan, zoals de linkspoot wordt omschreven. In mei 2014 bevestigde zijn Nederlandse zaakwaarnemer Rob Groener in SPORTNET dat er voor zijn cliënt belangstelling was uit de Eredivisie. Schaub staat bij Rapid nog tot de zomer van 2017 onder contract.

VZ

Plaats reactie