Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Koop die Douglas Coutinho maar. Met Milik winnen we de oorlog ook niet.
IK GELOOF!!!!!!
Voor jou bijv.Baseman schreef:
Dat selectief geldt overigens niet alleen voor Ajax, ook voor enkele leden hier.

Voetbal is een shady business. Ajax hoeft niet altijd roomser dan il papa te zijn. En dus ook niet selectief rooms.
Wanneer je onder de juiste omstandigheden een klasbak binnen kunt halen, moet je het m.i. niet laten. Dat betekent immers niet dat je geen baas meer in eigen huis bent. Dat ben je wél met Duarte en Zimling. Hoera.

Als ik naar zn joetjoep filmpjes kijk word ik er niet bepaald enthousiast van... hij is snel maar z'n dribbel is veel te lang... heeft erg veel ruimte nodig!
Het verschil is natuurlijk dat Doyen de speler (gedeeltelijk) bezit. Ik dacht trouwens dat ze (de FIFA) dat gingen verbieden. Genoeg redenen derhalve om hier niet aan mee te werken.wimpey schreef:Bij Ajax werkt men nogal eens selectief. Rondom Meleg, Muric en Bailey bewegen zich allerlei dodgy figuren. Maar Doyen is té dodgy?![]()
Zijn onvergelijkbare grootheden, Willem. Dat weet je best. Maar ga nog even door, dan lok je Baseman uit de tent.
Die investeringsmaatschappijen onttrekken geld aan het voetbal, hun doel is niet om een club te helpen.

Die investeringsmaatschappijen onttrekken geld aan het voetbal, hun doel is niet om een club te helpen.
De FIFA doet natuurlijk helemaal niets. Ja, een backhander van Mendes e.c. aannemen.Jöhnk schreef:Het verschil is natuurlijk dat Doyen de speler (gedeeltelijk) bezit. Ik dacht trouwens dat ze (de FIFA) dat gingen verbieden. Genoeg redenen derhalve om hier niet aan mee te werken.wimpey schreef:Bij Ajax werkt men nogal eens selectief. Rondom Meleg, Muric en Bailey bewegen zich allerlei dodgy figuren. Maar Doyen is té dodgy?![]()
Onze club (c.q. JC) legt zichzelf een pak aan beperkingen op. Zet alles op die ene kaart: jeugd. Nou vind ik die lijn prima, maar als je geschiedenis wilt schrijven en die 5e op rij wilt pakken, dan moet je ook eens anders durven denken en handelen. Nood breekt wet. En nood vind ik het wel, gezien de staat van de huidige A-selectie. Of wil Ajax dit seizoen niet per se kampioen worden en het volgend seizoen weer in de CL proberen?
Nood breekt wet? Je moet vooral rustig blijven en logisch nadenken.
Jij hebt het steeds over gunstige voorwaarden. Welnu, de voorwaarden van Doyen zijn niet gunstig voor Ajax. De voorwaarden van Doyen zijn alleen maar gunstig voor Doyen. Het enige wat Doyen interessant vindt aan Ajax, zijn de 80 miljoen euro die op de bank staan. Het ideale plaatje van die club is dan ook dat Ajax als een uitgewrongen vaatdoek (zoals Sporting Lissabon) achterblijft en dat Doyen die 80 miljoen kan bijschrijven.
Jij hebt het steeds over gunstige voorwaarden. Welnu, de voorwaarden van Doyen zijn niet gunstig voor Ajax. De voorwaarden van Doyen zijn alleen maar gunstig voor Doyen. Het enige wat Doyen interessant vindt aan Ajax, zijn de 80 miljoen euro die op de bank staan. Het ideale plaatje van die club is dan ook dat Ajax als een uitgewrongen vaatdoek (zoals Sporting Lissabon) achterblijft en dat Doyen die 80 miljoen kan bijschrijven.
Precies. Ze komen langs, je krijgt een tijdje een leuke speler, en vervolgens gaan ze er met je geld vandoor. Er wordt nu net gedaan alsof je succes kunt inhuren op deze manier, maar dat is niet zo. Stel dat alle clubs het zo zouden doen. Zouden alle clubs dan bekers winnen?
Doyen vindt de jeugdopleiding van Ajax natuurlijk interessant. Kunnen zij de poen van Donny en Cerny straks pakken. In ruil daarvoor krijgen we dan een paar middenmoters die er in de grote voetballen niet aan te pas komen. Want denk niet dat ze ons grote jongens sturen.
Daarbij, we moeten niet hysterisch doen. Dan wordt Ajax een jaar geen kampioen. Volgend jaar beter. Het is niet zo dat Ajax sportief of financieel aan de rand van de afgrond staat.
Doyen vindt de jeugdopleiding van Ajax natuurlijk interessant. Kunnen zij de poen van Donny en Cerny straks pakken. In ruil daarvoor krijgen we dan een paar middenmoters die er in de grote voetballen niet aan te pas komen. Want denk niet dat ze ons grote jongens sturen.
Daarbij, we moeten niet hysterisch doen. Dan wordt Ajax een jaar geen kampioen. Volgend jaar beter. Het is niet zo dat Ajax sportief of financieel aan de rand van de afgrond staat.
wat is voetbal toch een slangenkuil geworden door de jaren heen....
matchfixing
Foute zaakwaarnemers
investeringmaatschappij'tjes
Jeugdspelers pikken
en dan nog de bekende fenomenen als
ego's
grote pikken wedstrijdjes
en salarishuizen
en toch blijf ik het leuk vinden
matchfixing
Foute zaakwaarnemers
investeringmaatschappij'tjes
Jeugdspelers pikken
en dan nog de bekende fenomenen als
ego's
grote pikken wedstrijdjes
en salarishuizen
en toch blijf ik het leuk vinden

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Dit is toch geen topsportmentaliteit?Yopi schreef: Daarbij, we moeten niet hysterisch doen. Dan wordt Ajax een jaar geen kampioen. Volgend jaar beter.
Ajax heeft er maar voor te zorgen dat de omstandigheden voor FdB om kampioen te worden zo optimaal mogelijk voorhanden zijn. 5 * op rij zou uniek zijn! Daar ga je dan als club dan toch 100% voor?!

In plaats daarvan knoeien ze maar wat aan v.w.b. Ajax-1 dit seizoen. Voor mij onbegrijpelijk.
Je chargeert, Willem. Natuurlijk moet je er 110% voor gaan. Maar we zijn verwend geraakt. Vijf op rij is niet voor niets uniek. Dat lukt niet zomaar. Het kan best gebeuren dat je een minder jaar hebt. Dan is niet meteen het einde van de club in zicht.
Valt wel mee toch?Yopi schreef:Je chargeert, Willem.

Vorig seizoen was al niet best. Dit seizoen vind ik het middenveld zonder Blind weer een stuk minder. Een kwaliteitsspeler van buitenaf halen voor die linie lukt blijkbaar 'gewoon' niet. Dan chargeer ik niet wanneer ik stel dat dat een zeer kwalijke zaak is.
Nu doe je net alsof er niets positiefs te melden valt.
Dit jaar maken we de doorbraak mee van Kishna en El Ghazi. Onervaren spelers maar ruwe diamanten. Ook Milik heeft mogelijkheden, maar hij wisselt pieken af met dalen. Dat is niet zo vreemd, aangezien hij als senior amper wedstrijden in de benen heeft.

Dit jaar maken we de doorbraak mee van Kishna en El Ghazi. Onervaren spelers maar ruwe diamanten. Ook Milik heeft mogelijkheden, maar hij wisselt pieken af met dalen. Dat is niet zo vreemd, aangezien hij als senior amper wedstrijden in de benen heeft.
Er is dit seizoen echt niks positiefs te melden hoor. Echt helemaal niks. We worden door de meeste clubs gewoon hard weggespeeld.
IK GELOOF!!!!!!
Er is een prima talent pool. Da's zonder meer positief. Maar waarvan Ajax-1 de vruchten nog niet kan plukken.Yopi schreef:Nu doe je net alsof er niets positiefs te melden valt.![]()
Is er sinds de zomer van 2011 eigenlijk überhaupt een directe versterking aangetrokken? Ik kom niet verder dan Cillessen, die na 2 jaar banken beter was dan Vermeer.
Wat ik ermee wil zeggen, Yopi, is dat het TH er een beetje een gribusboel van maakt v.w.b. het aankoopbeleid voor Ajax-1. De gevolgen daarvan zie je 1 op 1 op het veld terug. Je moet als Ajacied tegen ploegen als Groningen, Excelsior en Utrecht maar hopen dat het kwartje de juiste kant op valt. Vreemd dat je daar zo luchtig overheen stapt.
Het aankoopbeleid voor het eerste elftal is inderdaad gewoon onder de maat geweest. Dat kan iedereen zien. De voorbeelden zijn talrijk. Duarte, Sana, V.d. Hoorn, Zimling etc. Allemaal middelmaat waarvan er niet één de indruk heeft kunnen weken om ook maar ooit een meerwaarde te kunnen zijn.
De lijn om talent de kans te geven om zich te ontwikkelen steun ik volledig. Maar als je dan wat haalt moet de kwaliteit beter dan wat er nu is binnengekomen.
De lijn om talent de kans te geven om zich te ontwikkelen steun ik volledig. Maar als je dan wat haalt moet de kwaliteit beter dan wat er nu is binnengekomen.
Nil volentibus arduum
Dat duidt er m.i. op dat er geen netwerk is en dat de seniorenscouting óf niet deugt óf gewoon niet bij een beslissing betrokken wordt.Marillion schreef:Het aankoopbeleid voor het eerste elftal is inderdaad gewoon onder de maat geweest. Dat kan iedereen zien. De voorbeelden zijn talrijk. Duarte, Sana, V.d. Hoorn, Zimling etc. Allemaal middelmaat waarvan er niet één de indruk heeft kunnen weken om ook maar ooit een meerwaarde te kunnen zijn.
Ik ook. Maar soms heb je dus ook niet-jeugd nodig.De lijn om talent de kans te geven om zich te ontwikkelen steun ik volledig.
Inderdaad. Wat dit Ajax mist is een sturende middenvelder.Maar als je dan wat haalt moet de kwaliteit beter dan wat er nu is binnengekomen.
En dan zou ik uit de tent gelokt wordenYopi schreef:Precies. Ze komen langs, je krijgt een tijdje een leuke speler, en vervolgens gaan ze er met je geld vandoor.

Een kind met een wurgcontract halen is geen enkel probleem, een kind halen met tig dubieuze zaakwaarnemers die allemaal geld willen zien ook niet, maar zodra het woord Doyen valt gaat Joey los. Lekker hypocriet.
Porto en Atletico Madrid, om even 2 clubs te noemen...het is maar wat je geen succes noemt.Er wordt nu net gedaan alsof je succes kunt inhuren op deze manier, maar dat is niet zo.
Uit deze wartaal blijkt dat jij echt geen flauw benul hebt wat een bedrijf als Doyen allemaal doetDoyen vindt de jeugdopleiding van Ajax natuurlijk interessant. Kunnen zij de poen van Donny en Cerny straks pakken. In ruil daarvoor krijgen we dan een paar middenmoters die er in de grote voetballen niet aan te pas komen. Want denk niet dat ze ons grote jongens sturen.

Ik ben helemaal geen voorstander van bedrijven als Doyen, maar doen alsof ze 'het kwaad' in de voetballerij zijn is onzin.
En een zekerheid voorin. En een zekerheid achterin. Wie van deze jongens is klaar voor een stap hogerop? Niemand toch?
IK GELOOF!!!!!!
ik vind dat je steeds vaker ziet dat een talent zich pas ontwikkelt tot een goede, betrouwbare speler als hij Ajax heeft verlaten.
Dat irriteert behoorlijk en het TH lijkt erop in te spelen door steeds jonger en onervaren neer te zetten
ze maken 3 seizoenen bij ajax met veel pieken en dalen en gaan dan naar een andere competitie om vervolgens stabiel te spelen. Dank u wel ajax voor de vlieguren.
Sneijder, vd Vaart lieten nog een stabiele ondergrens zien
de huidige 'talenten' zakt erg vaak door die ondergrens heen...
Dat irriteert behoorlijk en het TH lijkt erop in te spelen door steeds jonger en onervaren neer te zetten
ze maken 3 seizoenen bij ajax met veel pieken en dalen en gaan dan naar een andere competitie om vervolgens stabiel te spelen. Dank u wel ajax voor de vlieguren.
Sneijder, vd Vaart lieten nog een stabiele ondergrens zien
de huidige 'talenten' zakt erg vaak door die ondergrens heen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Dat is inderdaad geen probleem als het gaat zoals het gegaan is. Muric is gratis vertrokken bij Dinamo en heeft bij Ajax geen wurgcontract. Iedereen blij, behalve de voorzitter die hem dat wurgcontract had aangesmeerd.Baseman schreef: Een kind met een wurgcontract halen is geen enkel probleem, een kind halen met tig dubieuze zaakwaarnemers die allemaal geld willen zien ook niet, maar zodra het woord Doyen valt gaat Joey los. Lekker hypocriet.
Noem je nu serieus Atletico Madrid? Een club uit een groot voetballand?Porto en Atletico Madrid, om even 2 clubs te noemen...het is maar wat je geen succes noemt.
Porto kan ook niet mee. Iets langer dan Nederlandse clubs misschien, maar dat is het dan. Portugese clubs hebben het voordeel van de taal en de cultuur. Daardoor zijn ze aantrekkelijker voor talentvolle spelers uit met name Brazilië dan Nederlandse clubs. En voor de investeringsmaatschappijen. En worden Portugese clubs er beter van? Op den duur niet, hoor.
http://theportugalnews.com/news/sportin ... sfer/32724
Natuurlijk, in het begin krijgt een club een paar cadeautjes. Maar dan begint de drain.
Daar hebben we weer zo'n losse flodder van jou.Uit deze wartaal blijkt dat jij echt geen flauw benul hebt wat een bedrijf als Doyen allemaal doet![]()

Lees het verhaal over Mendes eens, deze week in de VI.
Een van de kwaden. Het gaat die lui alleen om geld. Hoe meer transfers, hoe meer ze verdienen.Ik ben helemaal geen voorstander van bedrijven als Doyen, maar doen alsof ze 'het kwaad' in de voetballerij zijn is onzin.
Er zijn meer kwaden: investeerders, louche makelaars, matchfixing, kartelvorming, mensenhandel, torenhoge schulden, enz. En veel van die kwaden hangen samen. Het voetbal raakt in toenemende mate in de verdrukking. Spelers weten vaak niet eens dat ze eigendom zijn van een investeringsmaatschappij. Transfers dienen geen sportief doel meer, maar zijn alleen bedoeld om geld te verdienen. Enzovoort. Op een dag klapt het, en dan is de toekomst van de sport in gevaar.
De clubs staan onder immense druk om mee te doen aan die praktijken. Anders krijgen ze de beste spelers niet, winnen ze niet, enz. Volgens mij heb jij er geen probleem mee als PSV zichzelf uitlevert aan een nieuwe Lemic. Zolang je club maar wint. Dat is pas kortzichtig.
Hahaha, Ajax is inderdaad een sociaal bedrijfYopi schreef:Dat is inderdaad geen probleem als het gaat zoals het gegaan is. Muric is gratis vertrokken bij Dinamo en heeft bij Ajax geen wurgcontract. Iedereen blij, behalve de voorzitter die hem dat wurgcontract had aangesmeerd.

Maar goed, zinloze discussie dit alles omdat je nu precies doet wat ik net al aangaf...Doyen is deel van het kwaad en je gaat er iedere keer volledig over los, maar het ronselen van kinderen met dubieuze zaakwaarnemers, schimmige contracten en flinke bijkomende kosten is allemaal even prima

Voor de mensen die niet geloven dat je als club de controle in eigen huis kan verliezen: drink eens een biertje met de TD van NAC. Daaaag Perica.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Slecht voorbeeld natuurlijk. Perica wordt gehuurd. Ajax huurt Milik nu toch ook?
IK GELOOF!!!!!!
Veel supporters zijn net zo naïef/chauvinistisch als Baseman. Daarom is er weinig draagvlak voor het aanpakken van de misstanden. Politici durven er niet aan. En de FIFA en de UEFA doen zo goed als niets.
@Baseman: nee, heilig zijn ze bij Ajax niet, maar ze redeneren wel meer vanuit het belang van de speler dan de meeste clubs. Ze willen juist de speler helpen zijn carrière goed op te bouwen. Cruijff is altijd de pleitbezorger van topsporters geweest.
@Baseman: nee, heilig zijn ze bij Ajax niet, maar ze redeneren wel meer vanuit het belang van de speler dan de meeste clubs. Ze willen juist de speler helpen zijn carrière goed op te bouwen. Cruijff is altijd de pleitbezorger van topsporters geweest.