Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41108
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo jul 02, 2014 10:44 am

Een type als De Jong zou geweldig zijn inderdaad. Maar De Jong zelf kun je vergeten. Waarom zou hij nu naar Ajax komen? Dat kost hem bakken met geld en voorlopig kan hij op zijn positie denk ik bijna overal terecht. Die heeft echt geen zin in de eredivisie.

Maar dit type speler is wel iets dat ontbreekt. Zeker nu Poulsen er niet meer is. Je gaat het niet redden met alleen mooi weer voetballers. Er moet ook wel eens een duel worden gewonnen.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2014 1:11 pm

Ik steeds maar denken dat er nieuws is, zitten ze hier alleen hun wensenlijstjes te pushen. Grrr
Dat kan wel ergens anders, dachten wij zo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41108
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo jul 02, 2014 2:06 pm

Klopt, ik heb de handel in het juiste topic geplakt. Hier dus lekker doorpraten over mogelijke versterkingen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door elliquido » wo jul 02, 2014 8:58 pm

Die is toch naar Hertha bsc
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41108
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo jul 02, 2014 9:24 pm

Ik heb nog wat opgeruimd in het betrouwbaar transfernieuws topic. De post hierboven had betrekking op een oude post over Heitinga die inderdaad inmiddels naar Duitsland is vertrokken.

Nu weer door met nieuwe suggesties hier. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2014 9:26 pm

Super, snelle admin hoor.

columbus
Berichten: 5422
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door columbus » wo jul 02, 2014 11:15 pm

Marillion schreef:Een type als De Jong zou geweldig zijn inderdaad. Maar De Jong zelf kun je vergeten. Waarom zou hij nu naar Ajax komen? Dat kost hem bakken met geld en voorlopig kan hij op zijn positie denk ik bijna overal terecht. Die heeft echt geen zin in de eredivisie.

Maar dit type speler is wel iets dat ontbreekt. Zeker nu Poulsen er niet meer is. Je gaat het niet redden met alleen mooi weer voetballers. Er moet ook wel eens een duel worden gewonnen.
Waarom zou hij niet bij Ajax willen voetballen? Noem me maar naïef maar soms denk ik echt dat er te snel gedacht wordt: "die komt toch niet, wat hij heeft hij hier te zoeken...".

Maar ik probeer me te verplaatsen in de speler zelf. Nogmaals, waarschijnlijk naïef en wishful thinking. Maar stel je bent Nigel de Jong. In de loop je carrière heb je bij mooi clubs gespeeld waardoor de bankrekening niet kinderachtig zal zijn. Je bent 30 jaar en de herfst van je carrière nadert. Waarom zou je dan niet nog een paar seizoenen willen voetballen bij Ajax. Je speelt in de top van de eredivisie en de kans is groot dat je nog een paar seizoenen in de champions league (bij milan niet) speelt. Als je dan met Ajax een deal kan maken dat je na je actieve carrière bij de club iets kan doen zit je echt gebakken tot je 65e.

Kortom, ik zie alleen maar plussen dus Marc, zet maar een miljoentjes apart en waag er een belletje op! AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41108
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » do jul 03, 2014 7:54 am

De spoeling is vrij dun op zijn positie. En De Jong presteert uitstekend dus hij kan bijna overal terecht. Bij clubs en in competities waar het niveau hoger ligt, er meer aanzien is en je ook nog eens een veel beter contract krijgt. De keuze die jij voorstelt kan hij over een paar jaar ook nog maken. Met 30 jaar kan hij nog een aantal jaren mee.

Overigens ben ik er absoluut voor dat Ajax met dit soort spelers in contact blijft hoor. Je weet nooit hoe iemand er in staat. Ik schat de kans dat hij interesse zou hebben alleen niet zo groot in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 06, 2014 2:30 pm

Ik denk dat clubs als Manchester United, Chelsea, Juventus, graag nog een paar jaar de kwaliteiten van Nigel de Jong zouden willen gebruiken. Sportief en financieel vele malen interessanter dan Ajax, dus op een terugkeer zou ik voorlopig niet rekenen.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » zo jul 06, 2014 5:25 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik denk dat clubs als Manchester United, Chelsea, Juventus, graag nog een paar jaar de kwaliteiten van Nigel de Jong zouden willen gebruiken. Sportief en financieel vele malen interessanter dan Ajax, dus op een terugkeer zou ik voorlopig niet rekenen.
Hij komt niet terug, hij is niet gek.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » vr jul 11, 2014 2:10 pm

Op http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... koord.html

Stel dat het klopt, even uitgaan van 90 miljoen en 6,5%, dan pakt Ajax bijna € 6.000.000! Voor mijn Feyenoordbuurman die € 6.000.000 voor Janmaat te weinig vindt:"Je hebt gelijk, dat is veel te weinig, dat is hetzelfde bedrag dat Ajax ontvangt bij een doorverkoop". :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » vr jul 11, 2014 2:58 pm

Niet normaal eigenlijk. Maar super nieuws voor Ajax uiteraard!

wimpey
Berichten: 52033
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr jul 11, 2014 3:18 pm

Alexander schreef: Maar super nieuws voor Ajax uiteraard!
Ajax kon zo maar eens de competitie ingaan met Vermeer, Ligeon, vd Hoorn, Denswil in de basis. En 4gever als VM.

Dan lijkt me dat die muntjes voor Siem en Luis zinvol besteed kunnen worden. In September alweer een inhaalrace moeten plannen lijkt me niet zo'n goed idee.

We hebben geen Robben die de plooien glad strijkt. M.n. het defensieve deel van de selectie heeft nog een boost nodig!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41108
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr jul 11, 2014 3:56 pm

Dan heb je het puur over de 1e wedstrijden waarbij de internationals nog niet terug zijn. Want normaal gesproken is het eerder zoiets:

Cillessen/Vermeer
Van Rhijn/Ligeon Moisander/Viergever Veltman/Denswil Blind/Boilesen

Het aanblijven van Moisander is cruciaal. Van Viergever moeten we afwachten hoe snel hij het oppakt. Denswil heb ik twijfels gezien zijn matige ontwikkeling. Van der Hoorn heb ik afgeschreven.

Ik zou graag zien dat we het vertrek van Poulsen aangrijpen om op die positie echt iets te doen. Ik zie in Blind niet de man die Ajax daar echt verder gaat brengen. Niet fel en dynamisch genoeg. Een echte versterking op die plek zou het elftal echt een stap verder kunnen helpen.

Wie dat moet zijn? Geen idee, ik ken de markt slecht. Maar zeg maar een type als Anita alleen dan minimaal een kop groter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Toppie » ma jul 14, 2014 7:46 am

Moet er toch niet aan denken dat na de Jong en Poulsen, Schone , Moisander, Sighi en Blind vertrekken, dan heeft Ajax echt nationaal, maar vooral internationaal een fu**ing problem. Dan ben ik bang dat we nu echt de plank mis slaan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » ma jul 14, 2014 8:33 am

Toppie schreef:Moet er toch niet aan denken dat na de Jong en Poulsen, Schone , Moisander, Sighi en Blind vertrekken, dan heeft Ajax echt nationaal, maar vooral internationaal een fu**ing problem. Dan ben ik bang dat we nu echt de plank mis slaan.
Neemt het vertrouwen in het TH af?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » ma jul 14, 2014 10:14 am

Demosthenes schreef:
Toppie schreef:Moet er toch niet aan denken dat na de Jong en Poulsen, Schone , Moisander, Sighi en Blind vertrekken, dan heeft Ajax echt nationaal, maar vooral internationaal een fu**ing problem. Dan ben ik bang dat we nu echt de plank mis slaan.
Neemt het vertrouwen in het TH af?
Ik verwacht niet dat Moisander & Schone vertrekken, zijn prima op hun plaats bij Ajax. Blind zou wel erg zonde zijn, heeft nu een hele andere status en zou de nieuwe leider van dit elftal kunnen worden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 14, 2014 10:19 am

Ik hoop dat ze nog een keer terugkomen bij van Ginkel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33668
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » ma jul 14, 2014 10:28 am

Ajaciedjuh schreef:Ik hoop dat ze nog een keer terugkomen bij van Ginkel.
Is die goed teruggekomen van zijn blessure?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » ma jul 14, 2014 10:41 am

Ajaciedjuh schreef:Ik hoop dat ze nog een keer terugkomen bij van Ginkel.
Voor welke positie dan? We hebben toch Klaassen al?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 14, 2014 11:12 am

Alexander schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ik hoop dat ze nog een keer terugkomen bij van Ginkel.
Voor welke positie dan? We hebben toch Klaassen al?
Van Ginkel kan op alle posities op het middenveld en daarnaast ook de spitsposite ala Siem invullen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma jul 14, 2014 12:22 pm

Stel dat Chelsea zou willen meewerken - wat ik betwijfel - dan zitten we met een speler die bij ons wedstrijdritme komt opdoen. En die hooguit een seizoen blijft. Die constructie is in het verleden niet zo bevallen.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » ma jul 14, 2014 12:23 pm

Zeker niet. Huren met optie tot koop of gewoon direct kopen. Anders niet doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 14, 2014 12:26 pm

Enige hoop is dat Van Ginkel er de balen van heeft en Chelsea weer een aantal aankopen doet voor het middenveld. Beide voorwaarden sluit ik niet uit. Alleen..... wil Chelsea aan Ajax verkopen!? Ze kunnen hem ook zomaar 1 jaar elders gaan stallen vanuit het netwerk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 15, 2014 7:16 am

Lijkt mij een zeer welkome versterking. Liefst kopen of huren met optie tot koop. Mag wat kosten.
Ajax!

Plaats reactie