Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 10:25 am

Luuk de Jong zie ik niet gebeuren. Gladbach heeft stevig voor hem betaald dus hij zal bepaald niet gratis zijn. Daarnaast heeft die jongen daar een dik contract. Dat gaat hij niet inleveren om bij Ajax te ballen. Enige argument voor hem zou misschien zijn om met zijn broer te kunnen spelen. Maar als die nou juist vertrekt valt dat ook nog weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Toppie » vr nov 15, 2013 10:50 am

Tadic of Ruiz , maar ja, Ajax blijft bij eigen jeugd alleen de vraag is voor hoelang nog ?

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 11:24 am

De Dominee schreef:Misschien is Luuk tegen die tijd beschikbaar voor een transfer, of Zivkovic liever.
Liever Zivkovic. Geen lange, a-technische slungel. En zeker geen mislukkelingen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Toppie » vr nov 15, 2013 12:44 pm

Ik lees net dat ze weer proberen Ola John los te weken. :confused.gif:

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr nov 15, 2013 12:47 pm

Toppie schreef:Tadic of Ruiz , maar ja, Ajax blijft bij eigen jeugd alleen de vraag is voor hoelang nog ?
Tadic valt me tegen Ajax tot dusver eigenlijk altijd ronduit tegen. Ruiz lijkt vooral de man van één geniaal seizoen te zijn.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr nov 15, 2013 12:56 pm

Toppie schreef:Ik lees net dat ze weer proberen Ola John los te weken. :confused.gif:
'Ajax gaat in januari terugkeren voor John'
O Jogo
BUITENSPELER - Ajax gaat in januari een nieuwe poging wagen om Ola John op huurbasis naar Amsterdam te halen, zo meldt het Portugese A Jogo. De aanvaller was afgelopen zomer al dichtbij een overgang, maar door blessureleed bij Benfica mocht John plots niet meer vertrekken.

Na vier invalbeurten in de competitie en één basisplaats in de Champions League lijkt het in de winterstop wel zo goed als zeker dat John (tijdelijk) van werkgever verandert. Met het oog op het WK moet John speeltijd gaan krijgen en bij Benfica lijkt die kans nihil.

Overigens meldt O Jogo dat niet alleen het blessureleed bij Benfica reden was om John in Portugal te houden. Ook zouden Ajax en Benfica het niet eens zijn geworden over financiële eisen, die Benfica-voorzitter Luís Filipe Vieira eiste.
Waarom is dat zo vreemd, Toppie? Ajax geeft jeugd ruim baan i.p.v. een blik aan nieuwe spelers open te trekken. Veltman en Klaassen pakken het prima op, Denswil ontwikkelt zich, Boilesen is weer voetballer. En jongens als De Sa, Fischer en Andersen hebben moeite om aan te klampen dit seizoen.

Dan lijkt het me logisch dat je halverwege het seizoen reageert en bijv. Ola John huurt. Hij wil naar het WK, hij en Ajax kunnen van elkaar profijt hebben. Hetzelfde zou kunnen gelden voor bijv. Luuk de Jong.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 1:04 pm

Maar het is maar afwachten hoe Ola het gaat doen...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » vr nov 15, 2013 1:08 pm

Oprotten met Toivonen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr nov 15, 2013 1:11 pm

Rishi schreef:Maar het is maar afwachten hoe Ola het gaat doen...
Uiteraard. Hij kan maar zo een Cuenca of Bojan worden.

Maar mij gaat het om de marsrichting: Ajax gaat het seizoen in met de gedachte om jeugd een kans te geven. En dat vind ik prima. Je krijgt Klaassen, Veltman en Denswil niet 'verder' wanneer je die jongens een reele kans op speeltijd ontneemt door een blik aankopen open te trekken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 1:17 pm

In principe zou een huurconstructie de problemen op de vleugels wel kunnen verlichten. Maar een nadeel is dat die jongen kennelijk niet of nauwelijks speelt. Je kunt je afvragen hoe lang het dan gaat duren voor hij iets laat zien waar we wat aan hebben.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 1:25 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Maar het is maar afwachten hoe Ola het gaat doen...
Uiteraard. Hij kan maar zo een Cuenca of Bojan worden.

Maar mij gaat het om de marsrichting: Ajax gaat het seizoen in met de gedachte om jeugd een kans te geven. En dat vind ik prima. Je krijgt Klaassen, Veltman en Denswil niet 'verder' wanneer je die jongens een reele kans op speeltijd ontneemt door een blik aankopen open te trekken.
Cuenca en Bojan zijn geblesseerd. Dat is ook een stukje pech.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » vr nov 15, 2013 1:37 pm

Rishi schreef: Cuenca en Bojan zijn geblesseerd. Dat is ook een stukje pech.
Bojan heeft 1 redelijke wedstrijd gespeeld. Tegen Barcelona. Dat zegt wel wat over zijn (gebrek aan) kwaliteiten.

Cuenca viel me ook ronduit tegen. Dat zijn van die spelers die je uit een fantastisch elftal plukt en die dan elders falen. De Wooter en Musampa van Barcelona.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » vr nov 15, 2013 1:38 pm

Ola John daarentegen is een linksbuiten. Die zoeken we niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » vr nov 15, 2013 1:44 pm

Ola John huren zou ik toejuichen. Als je ziet wat Ajax momenteel op de vleugels heeft rondlopen, dan kan daar wel een extra - echte - buitenspeler bij. In feite hebben we er daar namelijk, hoe kwalijk dat ook is, geen enkele van rondlopen bij Ajax. Ja, De Sa, maar hij is (nog) niet goed genoeg. Fischer, Andersen, Schone, Bojan en Sigthorsson, het zijn allemaal geen buitenspelers.

Ik was altijd onder de indruk van John bij Twente. Hij heeft eigenlijk alles wat je van een buitenspeler wil hebben, hij is snel, heeft een goede trap, is sterk en tamelijk technisch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 2:12 pm

Je hebt het dan wel over de speler van pak 'm beet anderhalf seizoen terug. De vraag is wat hij nu zou kunnen brengen in een half seizoen dat straks resteert.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 2:20 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef: Cuenca en Bojan zijn geblesseerd. Dat is ook een stukje pech.
Bojan heeft 1 redelijke wedstrijd gespeeld. Tegen Barcelona. Dat zegt wel wat over zijn (gebrek aan) kwaliteiten.

Cuenca viel me ook ronduit tegen. Dat zijn van die spelers die je uit een fantastisch elftal plukt en die dan elders falen. De Wooter en Musampa van Barcelona.
Als hij juist tegen Barcelona goed speelt zegt dat m.i. ook wel wat over zijn kwaliteiten...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 2:31 pm

Of dat het een lui varken is die alleen zijn best doet tegen een aantrekkelijke tegenstander. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » vr nov 15, 2013 2:37 pm

Marillion schreef:Je hebt het dan wel over de speler van pak 'm beet anderhalf seizoen terug. De vraag is wat hij nu zou kunnen brengen in een half seizoen dat straks resteert.
Dat is waar. Al heeft hij vorig seizoen, na een moeizaam begin, wel veel gespeeld bij Benfica. In totaal is hij toch in meer dan 40 wedstrijden in actie gekomen. Dit jaar speelt hij weinig, maar behoort hij wel tot de selectie en valt hij geregeld in. Het is niet zo dat hij - zoals Cuenca - terug op niveau moet komen na langdurig blessureleed. Daarnaast weten we dat het niveau van de Eredivisie niet te hoog is voor hem en dat hij hier past. Daarom zou ik de gok wel aandurven.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 2:38 pm

Marillion schreef:Of dat het een lui varken is die alleen zijn best doet tegen een aantrekkelijke tegenstander. :smallgrin.gif:
Zou kunnen. Maar ik vind het een goede speler. En zeker voor Ajax kan/gaat hij nog van waarde zijn. Zeker met een voetballende spits en geen bulldozer als Sig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » vr nov 15, 2013 2:45 pm

DelToro schreef:
Marillion schreef:Je hebt het dan wel over de speler van pak 'm beet anderhalf seizoen terug. De vraag is wat hij nu zou kunnen brengen in een half seizoen dat straks resteert.
Dat is waar. Al heeft hij vorig seizoen, na een moeizaam begin, wel veel gespeeld bij Benfica. In totaal is hij toch in meer dan 40 wedstrijden in actie gekomen. Dit jaar speelt hij weinig, maar behoort hij wel tot de selectie en valt hij geregeld in. Het is niet zo dat hij - zoals Cuenca - terug op niveau moet komen na langdurig blessureleed. Daarnaast weten we dat het niveau van de Eredivisie niet te hoog is voor hem en dat hij hier past. Daarom zou ik de gok wel aandurven.
Ok, hij speelt dus nog wel met enige regelmaat zijn minuten? Dan is het wel een iets ander verhaal inderdaad.
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door DelToro » vr nov 15, 2013 3:00 pm

Weet niet precies hoe het zit. Volgens mij begon hij het seizoen veelal op de tribune, maar zit hij de laatste tijd vrijwel altijd bij de selectie en valt hij geregeld in. Volgens VI.nl speelde hij in 4 van de 9 competitiewedstrijden en volgens mij heeft hij ook in Europa en/of de beker in de basis gestaan.
Geen geweldige cijfers, maar wel een teken dat hij (redelijk) dicht tegen de eerste 11 van Benfica aan zit en dan moet je wel in goede conditie zijn.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » vr nov 15, 2013 10:19 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Maar het is maar afwachten hoe Ola het gaat doen...
Uiteraard. Hij kan maar zo een Cuenca of Bojan worden.

Maar mij gaat het om de marsrichting: Ajax gaat het seizoen in met de gedachte om jeugd een kans te geven. En dat vind ik prima. Je krijgt Klaassen, Veltman en Denswil niet 'verder' wanneer je die jongens een reele kans op speeltijd ontneemt door een blik aankopen open te trekken.
Wat is er mis met een aankoop die beter is dan de jeugd die er rondloopt? Als die jeugd beter is moeten ze die aankoop eruit spelen lijkt me. Ze hebben geen Goddelijk recht op een plaats als ze daarvoor niet goed genoeg zijn.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » za nov 16, 2013 11:56 am

LucaS schreef: Wat is er mis met een aankoop die beter is dan de jeugd die er rondloopt? Als die jeugd beter is moeten ze die aankoop eruit spelen lijkt me. Ze hebben geen Goddelijk recht op een plaats als ze daarvoor niet goed genoeg zijn.
Je neemt in dat geval op de koop toe dat jongens als Veltman en Klaassen bij Ajax niet doorbreken, ondanks dat ze het niveau wel aan kunnen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » za nov 16, 2013 1:20 pm

Als er vorig jaar een speler was aangekocht voor een normaal bedrag die beter is dan Klaassen, inderdaad, dan vind ik dat geen ramp. Als Klaassen beter wordt/is dan die aankoop, zal die aankoop ongetwijfeld uit de basis worden gespeeld. Zo niet dan wordt Klaassen 1 of 2 jaar uitgeleend zodat ie klaar staat als de aankoop weer wordt verkocht of einde contact is. Of als ie na 1 of 2 jaar beter is natuurlijk.

Natuurlijk ben ik voor het doorstromen van jeugdspelers, maar als de jeugd nog niet goed genoeg is, zoek je, al dan niet tijdelijk, een andere oplossing. Doorstroming van jeugdspelers is een middel, geen doel. Anders moesten we ook maar vast Bazoer opstellen ipv Klaassen of Blind.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » za nov 16, 2013 2:07 pm

Het is net of ik nu een PSV supporter hoor praten. Wij zijn Ajax, dus wij houden rekening met jeugdspelers die op het punt van doorbreken staan. Zoals jij redeneert, is er altijd wel een excuus om te kopen. Want als de jeugdspeler bewijst dat hij beter is dan de aankoop, moet er natuurlijk weer een nieuwe aankoop komen.

Plaats reactie