Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Khraa

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Khraa » di aug 05, 2014 9:22 am

Ik hoop dat Ajax de JC-schaal ook heeft meegenomen in de transfersom (Zij nog een prijs, wij een lagere prijs). Dan is het dramatische spel van Ajax misschien niet een voorbode van een lang kloteseizoen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 10:25 am

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:
Waar blijft die creatieve midddenvelder die:
  • Het spel maakt?
    Een man passeert waardoor er ruimte komt?
    Een pass vooruit geeft
    op de juiste plek tussen de linies staat
    de bal wil hebben
Weet jij er een?
Ieder z'n vak. ik mag toch wel verwachten dat Ajax (een professionele organisatie) mensen heeft die daar voor zijn aangesteld en in beeld hebben. Ik ben weer goed in mijn werk.

ALs je een Milik of een Muric kan scouten, kan je ook een creatieve middenvelder scouten.
Of hij dan uitgroeit tot de gewenste topper, dat blijft altijd de vraag.

(Zo denk ik dat Maher bij Ajax beter tot zijn recht was gekomen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » di aug 05, 2014 10:28 am

Mano schreef:
InnerHarbour schreef:
Mano schreef:
Waar blijft die creatieve midddenvelder die:
  • Het spel maakt?
    Een man passeert waardoor er ruimte komt?
    Een pass vooruit geeft
    op de juiste plek tussen de linies staat
    de bal wil hebben
Weet jij er een?
Ieder z'n vak. ik mag toch wel verwachten dat Ajax (een professionele organisatie) mensen heeft die daar voor zijn aangesteld en in beeld hebben. Ik ben weer goed in mijn werk.

Dat antwoord mag niet van IH!!! :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 10:30 am

Marillion schreef:Ik ken die jongen nauwelijks. Maar als ik een aantal AT'ers mag geloven voldoet hij op een aantal vlakken toch wel aan je lijstje. Allemaal zal lastig zijn. Spelers die alles beheersen spelen waarschijnlijk niet in Zwolle.
Mokotjo is meer een Blind-type (in mijn ogen)
Ajax heeft behoefte aan een speler die het spel opent en niet passt naar de man naast hem.
dat kunnen ze alle 11.

Het mag van mij een jonkie zijn met de potentie tot. Ik snap dat een gearriveerde speler die het rijtje beheerst niet tot de financiële mogelijkheden behoort.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 10:52 am

Mano schreef:
Marillion schreef:Ik ken die jongen nauwelijks. Maar als ik een aantal AT'ers mag geloven voldoet hij op een aantal vlakken toch wel aan je lijstje. Allemaal zal lastig zijn. Spelers die alles beheersen spelen waarschijnlijk niet in Zwolle.
Mokotjo is meer een Blind-type (in mijn ogen)
Ajax heeft behoefte aan een speler die het spel opent en niet passt naar de man naast hem.
dat kunnen ze alle 11.

Het mag van mij een jonkie zijn met de potentie tot. Ik snap dat een gearriveerde speler die het rijtje beheerst niet tot de financiële mogelijkheden behoort.
Is het je al opgevallen dat de Internationale topclubs ook die vijver volledig aan het leegvissen zijn ivm het FFP? Dit soort jongens moet je nog veel jonger scouten en verder zelf opleiden. Vervolgens bidden dat City niet langskomt als zo'n knul 15 jaar is.

Ik heb begrepen dat we net een een dwerg uit Indonesië van 8 hebben gehaald, misschien wordt dat hem wel over 10 jaar.
YNWA

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 11:00 am

Muric besloot wel voor Ajax te tekenen ondanks aandacht van grotere clubs.

ik zeg niet dat het makkelijk is, maar janken in het bos dat het moeilijk is, is zeker niet de oplossing.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 05, 2014 11:06 am

Bij Ajax jankt niemand. Hier daarentegen. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 11:20 am

Mano schreef:Muric besloot wel voor Ajax te tekenen ondanks aandacht van grotere clubs.
Ja die kon vast transfervrij naar United, Madrid of City met een navenant salaris, nee deze jongen gaat liever voor een stuk minder bij Ajax voetballen ondanks dat hij bij het bovengenoemde rijtje zo kon tekenen. :excited.gif:

Nu we het erover hebben, ik heb nog een varkensfokkerij in Israël te koop, iets voor jou?
YNWA

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 05, 2014 11:33 am

s
InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Muric besloot wel voor Ajax te tekenen ondanks aandacht van grotere clubs.
Ja die kon vast transfervrij naar United, Madrid of City met een navenant salaris, nee deze jongen gaat liever voor een stuk minder bij Ajax voetballen ondanks dat hij bij het bovengenoemde rijtje zo kon tekenen. :excited.gif:

Nu we het erover hebben, ik heb nog een varkensfokkerij in Israël te koop, iets voor jou?
Het is bekend dat veel grote clubs hem graag wilde hebben, er zijn echter ook spelers die aan carrièreplanning doen (Eriksen bijvoorbeeld) en de geleidelijke weg bewandelen. Geld verdienen heeft hij nog alle tijd voor!

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 11:36 am

InnerHarbour schreef:

dus volgens jouw beredenering zal bij meerdere interesse vanuit Europa NIEMAND meer naar Ajax komen?
Of laat je hier je eigen golddigger-gedrag iets te zwaar meetellen?

Het feit dat jij een varkensfokkerij in Israël hebt en deze probeert te slijten, zegt genoeg over deze discussie :aai.gif:

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... kans-.html

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 11:38 am

Heerlijk die dromertjes. :smallgrin.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 12:07 pm

InnerHarbour schreef:Heerlijk die dromertjes. :smallgrin.gif:
Okay,
ik stap ff uit die droom van mij en stap in die nachtmerrie van jou,

Verhelder me eens: Wat staat ons Ajax te wachten?
Goeie aankopen doen is niet mogelijk en hoe verder?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 12:46 pm

Doorgaan met waar we mee bezig zijn. Het aantrekken van de jonge goede spelers, Eriksen, Fisher, Zivkovic, Muric de toppers komen niet (Toppers zullen uit de eigen opleiding moeten komen en hopen dat ze niet worden weggehaald als ze 15 zijn) die zijn als weg naar de grote clubs, natuurlijk kan je de mazzel hebben dat we een over het hoofd gezien wordt of dat er een verder doorgroeit dan verwacht but I would not hold my breath.

Het vervelendste vind ik nog dat het eigenlijk niet meer mogelijk is om een goede internationaal uit binnen of buitenland van rond de 28 aan te trekken, een die het elftal aan de hand neemt. Dit elftal schreeuwt om zo’n speler, liefst twee maar ze komen niet, Nederlandse competitie is niet interessant, voor onder een miljoen gaan ze niet voetballen als ze ergens anders 3-4 maal zoveel kunnen verdienen, vaak in een beter belastingklimaat.

Kortom zoveel mogelijk kampioen worden met behoorlijk spel en kijken of je d.m.v. een gelukkige loting een keer de groepsfase van de CL kan doorkomen. Beter wordt het niet meer IMO maar ook dan kan je het nog steeds goed naar je ztn hebben hoor.
YNWA

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 1:03 pm

InnerHarbour schreef:Doorgaan met waar we mee bezig zijn. Het aantrekken van de jonge goede spelers, Eriksen, Fisher, Zivkovic, Muric de toppers komen niet (Toppers zullen uit de eigen opleiding moeten komen en hopen dat ze niet worden weggehaald als ze 15 zijn) die zijn als weg naar de grote clubs, natuurlijk kan je de mazzel hebben dat we een over het hoofd gezien wordt of dat er een verder doorgroeit dan verwacht but I would not hold my breath.
Wacht ff, we zeggen dus precies hetzelfde alleen anders!

Toppers van 24+ haal je niet meer. Wat Ajax biedt, is gewoon niet goed genoeg en als ze komen, kom je d'r gelijk achter waarom (troep)
Jonkies scouten en daar op bouwen, daar doel ik op. Je kan ook een jonge crea-middenvelder scouten (terug komend naar begin van discussie) Dat had je vorig jaar al moeten doen, zodat hij dit jaar zou inschuiven.

Nee de 'nieuwe' Messi's van deze wereld komen niet, maar de 'nieuwe' Eriksen's wel. En een type Eriksen is wat 't huidig middenveld kan gebruiken..
Daarnaast kan het ook zo zijn dat speler zich pas echt ontwikkelt als hij eenmaal de overstap heeft gemaakt.
(of flopt, maar dat is part of the game)
Het vervelendste vind ik nog dat het eigenlijk niet meer mogelijk is om een goede internationaal uit binnen of buitenland van rond de 28 aan te trekken, een die het elftal aan de hand neemt. Dit elftal schreeuwt om zo’n speler, liefst twee maar ze komen niet, Nederlandse competitie is niet interessant, voor onder een miljoen gaan ze niet voetballen als ze ergens anders 3-4 maal zoveel kunnen verdienen, vaak in een beter belastingklimaat.

Klopt, die moet uit de eredivisie komen want de rest is onbetaalbaar.

zeux

Bericht door zeux » di aug 05, 2014 1:04 pm

InnerHarbour schreef:Doorgaan met waar we mee bezig zijn. Het aantrekken van de jonge goede spelers, Eriksen, Fisher, Zivkovic, Muric de toppers komen niet (Toppers zullen uit de eigen opleiding moeten komen en hopen dat ze niet worden weggehaald als ze 15 zijn) die zijn als weg naar de grote clubs, natuurlijk kan je de mazzel hebben dat we een over het hoofd gezien wordt of dat er een verder doorgroeit dan verwacht but I would not hold my breath.

Kortom zoveel mogelijk kampioen worden met behoorlijk spel en kijken of je d.m.v. een gelukkige loting een keer de groepsfase van de CL kan doorkomen. Beter wordt het niet meer IMO maar ook dan kan je het nog steeds goed naar je ztn hebben hoor.
Maar hier was die revolutie van Cruijff toch niet voor nodig? Doorhobbelen op de nationale weg.

Cruijff roerde zich na de afstraffing tegen Real. Dat mocht niet meer gebeuren. Het roer moest om. Nog tijdens de revolutie was de intentie: terug naar de Europese (sub)top. Volgens mij zijn we verder weg dan ooit om Real partij te bieden. Kunnen we zelfs het garnituur daaronder vergeten.

Jouw verhaal - hoe plausibel ook - staat in scherp contrast met de missie en ambitie van Cruijff.

Dus: heb je het geloof in het project van Cruijff verloren?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 1:17 pm

Ajax stond financieel aan de rand van de afgrond, dankzij de Cruijff revolutie is die tijd voorbij, wij zijn financieel gezond, viermaal kampioen op rij. Cruijff denkt/dacht dat we verder kunnen, ik niet, hebben we een verschil van mening maar daarmee heb ik niet mijn geloof in Cruijff verloren, in tegendeel ik ben blij en tegelijkertijd realistisch hoe het gaat, jammer voor de haters en aanhangers van doorgeleerde professor en zijn achterbakse vazal van Gaal. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 1:19 pm

Mano schreef:Klopt, die moet uit de eredivisie komen want de rest is onbetaalbaar.
Daar zie ik ze ook niet meer, de jongens die echt wat toevoegen, de laatste was Theo Jansen, fijne voetballer, jammer dat hij het zo makkelijk opgaf maar misschien was dat wel de reden waarom hij op zijn leeftijd nog in Nederland voetbalde.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di aug 05, 2014 1:33 pm

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Klopt, die moet uit de eredivisie komen want de rest is onbetaalbaar.
Daar zie ik ze ook niet meer, de jongens die echt wat toevoegen, de laatste was Theo Jansen, fijne voetballer, jammer dat hij het zo makkelijk opgaf maar misschien was dat wel de reden waarom hij op zijn leeftijd nog in Nederland voetbalde.
Ik had nooit gedacht dat jij zo'n opgever zou zijn.

Mano

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 1:46 pm

InnerHarbour schreef:
Mwoa, daar hebben de laatste jaren best een aantal tussen gelopen waar je wat mee kon.
Tadic, Honda, Janssen, maar spoeling is dun.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 1:48 pm

InnerHarbour schreef:Ajax stond financieel aan de rand van de afgrond, dankzij de Cruijff revolutie is die tijd voorbij, wij zijn financieel gezond, viermaal kampioen op rij. Cruijff denkt/dacht dat we verder kunnen, ik niet, hebben we een verschil van mening maar daarmee heb ik niet mijn geloof in Cruijff verloren, in tegendeel ik ben blij en tegelijkertijd realistisch hoe het gaat, jammer voor de haters en aanhangers van doorgeleerde professor en zijn achterbakse vazal van Gaal. :smallgrin.gif:
De JC-revolutie is niet om financiële reden begonnen, het ging om Europese successen, niet meer afgaan zoals tegen RM en het Ajax-spelletje spelen met spelers die zelf zijn opgeleid. In 2016-2018 zou dan de "Europees" worden geoogst.

Tot nu toe hoeft er dus niet geoogst te worden, maar niet meer afgaan zoals tegen RM, de afgang tegen Salzburg was erger en wat het spelletje betreft: ik heb Ajax nog nooit zo steriel zien voetballen, zelfs onder Ivic was het attractiever (en werd Ajax kampioen). Ajaxjeugd? Zo'n 20 aankopen (volwassenen) in drie jaar.

Topic gaat over onbetrouwbaar transfernieuws, er is nauwelijks transfernieuws, De Jong verkocht voor minder dan € 8.000.000, dat was vroeger anders met Sneijder, Suarez, Huntelaar, Babel en wie ik vergeet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di aug 05, 2014 2:05 pm

Demosthenes schreef:De JC-revolutie is niet om financiële reden begonnen, het ging om Europese successen, niet meer afgaan zoals tegen RM en het Ajax-spelletje spelen met spelers die zelf zijn opgeleid. In 2016-2018 zou dan de "Europees" worden geoogst.
Klopt het was een heel pakket, maar in het onderdeel Europese succesen heb ik nooit geloofd, het kapitaalverschil is simpelweg te groot geworden.
Demosthenes schreef:Tot nu toe hoeft er dus niet geoogst te worden, maar niet meer afgaan zoals tegen RM, de afgang tegen Salzburg was erger
Je vergeet de winst tegen AC Milan, City, Barcelona, incidenten oke maar het is niet alleen kommer en kwel.
Demosthenes schreef:en wat het spelletje betreft: ik heb Ajax nog nooit zo steriel zien voetballen, zelfs onder Ivic was het attractiever (en werd Ajax kampioen). Ajaxjeugd? Zo'n 20 aankopen (volwassenen) in drie jaar.
Ik ben met je eens dat het vorig jaar vaak niet om aan te gluren was maar sorry hoor Ivic had Ruud Krol, Rene Notten, Frank Arnesen, Dick Schoenaker, Søren Lerby Tscheu La Ling, Ruud Geels en Simon Tahamata tot zijn beschikking die wil je toch niet gaan vergelijken met de selectie van vorig jaar? Dank je de koekoek dat het spel beter was, alleen al voor Tscheu La zou de Arena vollopen.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 05, 2014 3:30 pm

Ik ben met je eens dat het vorig jaar vaak niet om aan te gluren was maar sorry hoor Ivic had Ruud Krol, Rene Notten, Frank Arnesen, Dick Schoenaker, Søren Lerby Tscheu La Ling, Ruud Geels en Simon Tahamata tot zijn beschikking die wil je toch niet gaan vergelijken met de selectie van vorig jaar?
Zal niet controleren of alle namen bij Ivic horen, mijn gevoel zegt van wel.

Notten, Schoenaker, Geels en Tahamata waren geen topvoetballers in de zin dat je daar Europa mee zult veroveren en ik weet niet of het team waarmee Ajax vorig seizoen (over een paar jaar) voetbalde ook niet dergelijke namen kan voortbrengen.
Dank je de koekoek dat het spel beter was, alleen al voor Tscheu La zou de Arena vollopen.
Hij zou nu niet bij Ajax spelen of net zo steriel zijn als de andere spelers (al leek hij mij daar het type niet voor). Ik kan me niet voorstellen dat onze spelers niet beter kunnen, niet aan initiatieven denken en zo beter worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di aug 05, 2014 7:22 pm

Voetbalzone
jax heeft volgens LaLazioSiamoNoi geïnformeerd naar de beschikbaarheid van Álvaro González, een 29-jarige middenvelder van Lazio. De Uruguayaan zou in Amsterdam dezelfde rol moeten vertolken als Christian Poulsen, die na twee seizoenen vertrok bij de regerend kampioen van Nederland.

González verlengde in februari 2013 zijn contract in Stadio Olimpico tot de zomer van 2017 en is dan ook niet goedkoop; hij zou ongeveer zes miljoen euro moeten kosten. El Tata, zoals hij ook wel wordt genoemd, staat ook in de belangstelling van West Ham United, Torino en het Southampton van Ronald Koeman. Lazio wil nog een verdediger kopen en kan het geld dan ook goed gebruiken.

González, een 47-voudig international die ook op het WK in Brazilië actief was, staat voor zijn vijfde seizoen in dienst van Lazio. In het afgelopen voetbaljaar was de ex-speler van Defensor, Nacional en Boca Juniors goed voor 25 wedstrijden in de Serie A en één doelpunt.
Een move naar Nederland voor je 30e lijkt me onwaarschijnlijk vanuit Italie. Ken hem voor de rest ook niet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 05, 2014 7:31 pm

Defensieve middenvelder die ook op rechts uit de voeten kan. Befaamd om zijn tackles, harde, solide middenvelder. In balbezit erg sober. Zou het niet helemaal snappen, want die jongen was altijd basisspeler bij Lazio.

gaizka

Bericht door gaizka » di aug 05, 2014 7:46 pm

Misschien vanwege CL deelname? 6 miljoen voor een 29 jarige speler is, voor Ajax, veel geld aangezien hij normaal gesproken geen restwaarde heeft. Iemand met zijn ervaring zou die elftal echter heel goed kunnen gebruiken!

Overigens zou dat betekenen dat Ajax op zoek is naar een defensieve middenvelder, of Blind nu wel of niet blijft.

Plaats reactie