Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 27, 2008 6:38 pm

Ik kan het niet beter uitleggen dan ik net deed. Maar ik zal me gewoon niet meer met Zuid-Amerikaans voetbal bemoeien
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 27, 2008 6:44 pm

Er is werkelijk nog niemand die ook maar iets in die richting heeft geïnsinueerd. Dus als jij dat wil dan is dat een opmerkelijke beslissing, maar dat moet je zelf weten. Het ligt wel vaker gevoelig wanneer het over Zuid-Amerikaans voetbal gaat dus misschien is het beter zo.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 27, 2008 6:45 pm

LucaS schreef:Ik heb ook geen mening over een speler die ik niet ken. Ik zeg alleen dat ik ongestoord een opmerking wil kunnen maken in de trant van '8 miljoen voor een jong talent die zelfs al in het Braziliaans elftal heeft gespeeld, dat moet je doen', zonder dat we gaan wegen wiens mening het meest waard is.
Maar waarom zou je zo'n opmerking willen maken als je de speler niet kent?

Van mij mag je hoor, ik vraag het me alleen af.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 27, 2008 7:07 pm

Ik heb in dit geval ook niet per se de behoefte, maar in principe zijn we hier allemaal leek en allemaal gelijk. En ik vind dat prettig. Ik wil wel een opmerking kunnen maken zoals ik zojuist in voorgaande post beschreef. Als dat het criterium is, wie kan iets zeggen over Aimar? Sterker nog, wij hier kunnen nauwelijks iets zeggen over Luque, als het daarover gaat. Ik hou gewoon niet van elites die meer rechten hebben dan anderen. Zet je mening neer en respecteer die van een ander, zou ik zeggen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 27, 2008 7:17 pm

Wie zegt dat we hier niet gelijk zijn? Ik respecteer de mening van Rishi prima, maar dat betekent niet dat ik er zelf automatisch ook veel waarde aan hoef te hechten. Om beter in te schatten hoe serieus ik het moet nemen vraag ik dus of hij Henrique wel eens heeft zien spelen. Lijkt me vrij logisch aangezien Rishi naar mijn weten niet regelmatig Zuid-Amerikaans voetbal kijkt.

Grappig dat je Aimar en Luque aankaart. Die spelers had ik voordat ze in verband werden gebracht met Ajax allebei een jaar of (in het geval van Luque) twee niet zien spelen en dus was ik alleen enthousiast over wat ik in de fitte en goede jaren van beide spelers heb gezien. Ik geef dus geen mening op basis van wat ik niet weet en dat lijkt me ook heel logisch.

Arthur

Bericht door Arthur » vr jun 27, 2008 7:21 pm

Niet zo communistisch, Lucas. Je kunt moeilijk beweren dat alle meningen evenveel waard zijn.

(En dat zegt niks over de gelijkheid van de personen die die mening geven)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 27, 2008 7:28 pm

LucaS schreef:Ik heb in dit geval ook niet per se de behoefte, maar in principe zijn we hier allemaal leek en allemaal gelijk. En ik vind dat prettig. Ik wil wel een opmerking kunnen maken zoals ik zojuist in voorgaande post beschreef. Als dat het criterium is, wie kan iets zeggen over Aimar? Sterker nog, wij hier kunnen nauwelijks iets zeggen over Luque, als het daarover gaat. Ik hou gewoon niet van elites die meer rechten hebben dan anderen. Zet je mening neer en respecteer die van een ander, zou ik zeggen
Je bent selectief. Toen het laatst over geld ging was je er als de kippen bij om te zeggen dat jij er het meeste verstand van had.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 27, 2008 7:31 pm

Toen werden er inhoudelijk onjuiste dingen gezegd. In het voorbeeld hierboven zeg ik toch niets over de eigenschappen van de speler? Maar als ik, zonder dat ik de speler ooit heb zien spelen, hier ga beweren dat ie stijf rechts is, dan kan uiterard iedereen die hem heeft zien spelen mij er op wijzen dat ik uit mijn nek lul

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 27, 2008 7:32 pm

En ik vraag Rishi dus of hij de speler wel heeft zien spelen, want dat werd me uit zijn posts niet helemaal duidelijk. Zat geen kwaad achter, maar gewoon even om te weten of ik hem inhoudelijk serieus kon nemen. Als ik dat eenmaal weet dan kan ik altijd nog kijken of ik het er mee eens ben of niet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 27, 2008 7:35 pm

LucaS schreef:Toen werden er inhoudelijk onjuiste dingen gezegd.
Dat vond jij. :icon_cry.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 27, 2008 7:36 pm

Nee, dat weet ik. Net als Thomas weet of deze speler rechts, links of tweebenig is

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jun 27, 2008 7:41 pm

Maar je beriep je wel op je autoriteit als boekhouder.

Vind ik niks mis mee hoor, maar jij blijkbaar wel.

Maar laten we het weer over voetbal hebben.

Jesse

Bericht door Jesse » za jun 28, 2008 12:15 am

Inderdaad.

Die Henrique moeten we sowieso halen voor 8 miljoen. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 28, 2008 8:24 am

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 28, 2008 8:38 am

Jesse schreef:Inderdaad.

Ik lees op AN dat hij zo goed als zeker naar Barcelona vertrekt voor 10 miljoen euro. Dat zou Palmeiras bekend hebben gemaakt op een persconferentie. Ajax vist dus achter het net.

Al met al schiet het lekker op. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » za jun 28, 2008 9:15 am

joey schreef:

Ik lees op AN dat hij zo goed als zeker naar Barcelona vertrekt voor 10 miljoen euro. Dat zou Palmeiras bekend hebben gemaakt op een persconferentie. Ajax vist dus achter het net.

Ajax vist al jaren achter het net met het aankoop beleid :1evil.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » za jun 28, 2008 9:36 am

Benayoun wil niet weg bij Liverpool (8) | Transfers
Vrijdagochtend melden diverse Engelse media en De Telegraaf dat Ajax een bod van zes miljoen euro heeft uitgebracht op de Israëlier Yossi Benayoun. De 28-jarige middenvelder van Liverpool laat echter in de Engelse krant The Daily Mail weten verbaasd te zijn dat diverse clubs zich voor hem melden. De speler wil Liverpool na één jaar nog niet verlaten.

''Ik wil wel weten wat er aan de hand is, want ik dacht dat ik volgend seizoen gewoon op Anfield Road zou voetballen,'' aldus de voetballer, die al eens bij Ajax heeft gespeeld. Liverpool zou Benayoun graag willen verkopen om geld te verdienen, en daarom is Benayoun op de transferlijst gezet.
Dat bedoel ik nou

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 28, 2008 9:44 am

Toppie schreef:
joey schreef:

Hier ook de bevestiging in de Spaanse pers. Terwijl Danny Blind in Zwitserland wijn zat te drinken, maakte Txiki Beguiristain in Brazilië de deal rond. :excited.gif:

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » za jun 28, 2008 9:49 am

het is om moedeloos van te worden....ik heb het! Ajax presenteert dinsdag aanstaande niet alleen de nieuwe sponsor en de nieuwe shirts maar ook meteen de drie aankopen die tot nu toe goed geheim zijn gehouden....dream on, dream away
At the moment he knew, he ceased to know.

Toppie

Bericht door Toppie » za jun 28, 2008 10:17 am

Martin Eden schreef:het is om moedeloos van te worden....ik heb het! Ajax presenteert dinsdag aanstaande niet alleen de nieuwe sponsor en de nieuwe shirts maar ook meteen de drie aankopen die tot nu toe goed geheim zijn gehouden....dream on, dream away
Ajax presenteert het vijfde jaar achtereen miskoop van het jaar straks met slechte alternatieven en daardoor het 5e landskampioenschap van de gloeiboeren. :1evil.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jun 28, 2008 11:39 am

joey schreef:
Toppie schreef:
joey schreef: Ik lees op AN dat hij zo goed als zeker naar Barcelona vertrekt voor 10 miljoen euro. Dat zou Palmeiras bekend hebben gemaakt op een persconferentie. Ajax vist dus achter het net.

Hier ook de bevestiging in de Spaanse pers. Terwijl Danny Blind in Zwitserland wijn zat te drinken, maakte Txiki Beguiristain in Brazilië de deal rond. :excited.gif:
Daar hebben we joey en zijn agenda weer. Alsof een Braziliaan met ambitie voor Ajax zou kiezen als hij ook naar Barcelona kan, daar heeft een wijndrinkende Blind verder geen invloed op. Maar laat vooral je antipathieën de feiten niet in de weg staan hoor.
YNWA

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 28, 2008 11:54 am

Ik heb geen verborgen agenda. Ik wil een goed en sterk Ajax zien. Geen Ajax dat achter de feiten aanloopt.

Waarom (weer) zo lang gewacht? Er was geld, had deze speler twee maanden geleden niet gehaald kunnen worden? Wellicht was Barcelona toen nog niet in de markt.

sander

Bericht door sander » za jun 28, 2008 12:05 pm

Sentürk Semih mag zich verheugen op de belangstelling van AFC Ajax, als opvolger van Klaas-Jan Huntelaar. Huntelaar dreigt te vertrekken naar een Europese topclub, nadat hij en Ajax er bij de contractonderhandelingen niet uitkwamen. Waar voor Huntelaar een onstnappingsclausule het belangrijkste is, wil Ajax niet lager gaan dan 25 miljoen gaan.

Onmiddelijk doen allerlei geruchten de ronde, alleen de naam van Fenerbache spits Semih lijk het meest concreet. De 25-jarige Turkse international lijkt wel oren te hebben naar een overgang naar Nederlands beste club. Fenerbache wil onderhandelen, aangezien zij een vertrek niet langer meer tegen kunnen houden.

De spits wist op het afgelopen EK maar liefst 3 keer te scoren, waarmee hij zich in de kijker speelde bij meer clubs. Zo zijn ook diverse clubs in Duitsland en Portugal geïntereseerd. De prijs van een transfer lijkt rond de 8 miljoen te liggen.

Semih was al eens eerder dicht bij een overgang naar Ajax; in de zomer van 2006 koos Ajax uiteindelijk voor Rosenberg, waardoor de toen 23-jarige spits nog even in zijn geboorteland moest vertoefen.

Dit bericht was uitgelekt bij de Turkse topclub en kwam terecht bij de Turkse media. De manager van Fenerbache stemde niet in noch ontkende dit bericht. Bron: AS (door een lid)
Laatst gewijzigd door sander op za jun 28, 2008 12:17 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 28, 2008 12:16 pm

joey schreef:Ik heb geen verborgen agenda. Ik wil een goed en sterk Ajax zien. Geen Ajax dat achter de feiten aanloopt.

Waarom (weer) zo lang gewacht? Er was geld, had deze speler twee maanden geleden niet gehaald kunnen worden? Wellicht was Barcelona toen nog niet in de markt.
Wellicht stond deze speler niet op het lijstje van van Geel en consorten? EN Blind zat geen wijn te drinken, Ajax heeft een bod gedaan op deze speler, of tenminste, daarvan heeft het alle schijn

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 28, 2008 12:33 pm

Het mooie is dat iedereen geen inzicht heeft wat AJAX nu werkelijk doet. Soms verschijnen er berichten die óf door de zaakwaarnemers óf door graag verkopende clubs óf door duimzuigerige journalisten de ether in geslingerd worden. Soms klopt het bericht (Cvitanich in de Spaanse sportkrant As) maar meestal niet.
Het enige wat we nu kunnen constateren is dat het vanuit AJAX erg stil blijft, maar dat er wel erg veel nog moet gebeuren.
De ene ziet dat als het bewijs dat het helemaal niets maar gaat worden, de ander gaat ervan uit dat het stilte voor de storm is.
Vele meningen, het lijkt het echte leven wel. :ajaxsmiley.gif:

Gesloten