Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma mei 16, 2011 9:28 pm

De overgang van Boerrigter is dermate serieus dat hij een eigen topic verdient: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 0#p1065650
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rooie

Bericht door Rooie » ma mei 16, 2011 10:19 pm

Hier maar even --> Volgens B&B wil Sigthorsson alleen naar Ajax en heeft hij alle andere geïnteresseerde ploegen afgezegd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 16, 2011 10:28 pm

Sterker nog, ze zijn persoonlijk rond met de Ijslander. Vooralsnog houdt AZ een te hoge prijs aan. De eenduidige voorkeur voor Ajax kan een overeenkomst nabij brengen.

CdE

Bericht door CdE » ma mei 16, 2011 10:31 pm

Ik ken hem niet. Is het echt een grote vooruitgang t.o.v. De Jong?

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 16, 2011 10:42 pm

Hij is beter in de spits. Heel groot weet ik niet. Het is nog een jonge speler. Altijd afwachten hoe het uitpakt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 5:07 am

Telesport schreef:Ajax met vier aankopen ’in principe’ klaar voor volgend seizoen

JANSSEN GROTE VIS

FOTO’S: PICS UNITED. FOTOBEWERKING: REDACTIE ILLUSTRATIE • Theo Janssen, Derk Boerrigter, Kolbeinn Sigthorsson en Thulani Serero (vlnr) moeten komend seizoen voor vuurwerk gaan zorgen in Amsterdam.

door JEROEN KAPTEIJNS & MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM – Frank de Boer slaat na het binnenhalen van de landstitel direct spijkers met koppen. De trainer van Ajax heeft zijn wensenlijstje voor aankopen ingeleverd bij de directie en de eerste resultaten zijn geboekt. De meest opvallende aanwinst wordt FC Twente-smaakmaker en Telesport Voetballer van het Jaar Theo Janssen, die graag naar Ajax wil. De Amsterdammers zijn op hun beurt bereid de gelimiteerde transfersom van drie miljoen euro op tafel te leggen. „We zijn zeer geïnteresseerd in Theo”, bevestigde De Boer tijdens het kampioensbezoek aan hoofdsponsor Aegon.

„Thulani Serero is al overgenomen van Ajax Cape Town en daarnaast zijn we nog met drie jongens bezig”, liet de kersverse kampioen weten. „Derk Boerrigter en Kolbeinn Sigthorsson zijn heel goede opties. Naar de clubs is al gecommuniceerd dat we die spelers willen hebben, de voetballers zelf zijn enthousiast en de deals moeten nu alleen nog met de clubs worden afgehandeld.”

Ajax heeft Sigthorsson bijna binnen. Danny Blind bereikte overeenstemming over een contract voor vier jaar met de IJslander, die technisch directeur Earnest Stewart van AZ liet weten dat de Alkmaarders wat hem betreft met niemand anders meer hoeven te praten dan met Ajax. Blind bood in eerste instantie twee miljoen euro, AZ wilde bijna vijf. Maar de hoofdstedelingen zijn nu bereid tot drieënhalf à vier miljoen euro te gaan. Hoewel het contract van Sigthorsson slechts tot de zomer van 2012 loopt.

De transfer van Boerrigter wordt op dit moment afgerond door directeur Rik van den Boog, die al in contact is met RKC. De linksbuiten van de Jupiler Leaguekampioen kwam – zoals Telesport meldde – half april al een driejarig contract met Ajax overeen. Vandaag wordt verder gesproken. Ajax hoopt de ex-Ajacied voor een bedrag van circa zeshonderdduizend euro over te nemen.

De meest in het oog springende transfer zal echter die van Janssen worden. Met de aankoop van FC Twentes regisseur versterkt De Boer niet alleen zijn eigen selectie, maar brengt hij de concurrentie ook een zware slag toe. Janssen heeft zijn zinnen gezet op een transfer. Na het beste seizoen uit zijn carrière wil de creatieve middenvelder, die deze zomer dertig wordt, een financiële klapper maken. Ook speelt mee, dat de relatie met voorzitter Joop Munsterman is vertroebeld. Het vertrouwen is geschaad, omdat in de loop van het seizoen negatieve verhalen over Janssen zijn rond gestrooid en de speler de herkomst daarvan bij de voorzitter vermoedt.

„Met die vier versterkingen zouden we een mooie, brede selectie krijgen. Daar willen we graag naartoe”, aldus De Boer, die na het noemen van de namen de zegen van Johan Cruijff kreeg. „Elke positie in onze selectie is op die manier dubbel bezet. En omdat het een jonge groep is, krijgen alle spelers gegarandeerd speelminuten. Neem Nicolai Boilesen. Die heeft het als linksback fantastisch gedaan, maar kán geen vijftig wedstrijden in een seizoen spelen. Met Daley achter hem is het ideale plaatje dat ze allebei 25 duels in actie komen of 35 en 15, 30 en 20. Iedereen moet het gevoel hebben erbij te horen. Zo doet Alex Ferguson het ook bij Manchester United. En in deze tijd is dat bijna noodzakelijk.”

In principe heeft de nuchtere Noord-Hollander zijn selectie voor komend seizoen rond. „Je weet dat er altijd nog wat kan gebeuren. Gregory van der Wiel en Jan Vertonghen worden met andere clubs in verband gebracht. Ik heb gesprekken met ze gevoerd en ze weten hoe ik erover denk. Ik vind dat het voor allebei goed is om langer bij Ajax te blijven. Als Jan vertrekt, zou Joris Mathijsen een mooie oplossing zijn.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 17, 2011 7:17 am

Nou ja... ik ben geen voetbalkenner, maar ik ben niet superpositief over de namen die nu genoemd worden. Ook kan ik me moeilijk voorstellen dat Cruijff hier z'n akkoord voor heeft gegeven. Is er niet een uitgerangeerde Barca-speler die we onderdak kunnen geven?
Whitey on the moon.

jabu

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door jabu » di mei 17, 2011 7:22 am

Peter schreef:Weet niet of FdB kan werken met zo'n jongen. FdB is 'nogal' bezeten en het lijkt me niet dat Theo zo inmekaar steekt.
Aan de andere kant heeft FdB ook vast gezien dat hij op het moment dat het er om gaat, de enige speler bij Twente is die er altijd staat. Op zijn wedstrijdmentaliteit is niets aan te merken. Bovendien, als hij het dan bij Ajax niet naar z'n zin heeft kan Vd Boog altijd Nicky Hofs nog als speelkameraadje halen om hem te pleasen....

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 7:43 am

GangstaRiB schreef:Nou ja... ik ben geen voetbalkenner, maar ik ben niet superpositief over de namen die nu genoemd worden. Ook kan ik me moeilijk voorstellen dat Cruijff hier z'n akkoord voor heeft gegeven. Is er niet een uitgerangeerde Barca-speler die we onderdak kunnen geven?
Doe niet zo kinderachtig, joh.

Over welke namen ben je niet enthousiast trouwens? Boerrigter? Sigthorsson!? Janssen!!!???

Ajax kan voor drie miljoen de beste speler van de Eredivisie binnenhalen. Een sturende en corrigerende speler, die technisch uitstékend bij Ajax past die daarnaast fysiek en tactisch erg rijp is.

So what dat hij dan wat lelijke tatoeages heeft. Stam zag er ook uit als een holbewoner. En kijk zo'n Alderweireld of Vd Wiel nou?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 7:47 am

Alle spelers voegen bovendien ook fysiek toe aan dit Ajax. En dat is hard nodig (als het tenminste hand in hand gaat met voetbalkwaliteiten).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mei 17, 2011 8:49 am

GR heeft liever een tweede Oleguer :hypocrite.gif:

Op Janssen na, allemaal jonge jongens.

CdE

Bericht door CdE » di mei 17, 2011 9:00 am

Kan die Ijslander koppen?

We kunnen namelijk wel een goede kopper gebruiken als Boerrigter en Janssen komen. En is hij technisch beter dan De Jong? In de wedstrijden tegen Ajax leek hij me in ieder geval een stuk dynamischer. Hij week toen ook regelmatig uit naar de vleugels.

gaizka

Bericht door gaizka » di mei 17, 2011 9:05 am

CdE schreef:Kan die Ijslander koppen?

We kunnen namelijk wel een goede kopper gebruiken als Boerrigter en Janssen komen. En is hij technisch beter dan De Jong? In de wedstrijden tegen Ajax leek hij me in ieder geval een stuk dynamischer. Hij week toen ook regelmatig uit naar de vleugels.
Hier wat goals van Sigthorsson, toevallig 1 met de kop tegen ons...:

http://www.youtube.com/watch?v=c5Mr0vMv_A8

Ik ben wel gecharmeerd van hem, vooral die goal tegen Bate is heerlijk! (minuut 3.03)

Alexander

Bericht door Alexander » di mei 17, 2011 9:29 am

Op basis van dit filmpje ben ik ook positief. Goede goals met links, rechts en met z'n hoofd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 18, 2011 5:29 am

Telesport schreef:OOK TALENT RITS SLUIT CONTRACT BIJ AJAX

door Mike Verweij
AMSTERDAM – De ‘koopwoede’ van Ajax blijkt – na het (zo goed als) inlijven van Kolbeinn Sigthorsson, Theo Janssen, Derk Boerrigter en Thulani Serero – nog niet gestild. De Amsterdammers haalden ook het grote Belgische talent Mats Rits (17) transfervrij binnen. „Hij tekent voor twee jaar”, aldus zijn zaakwaarnemer Dick van Burik. „Zeker en vast”, antwoordt de jonge middenvelder op de vraag of hij blij is dat hij nu Ajacied is. „Ik kon ook voor PSV, Anderlecht en FC Utrecht kiezen. Maar bij Ajax was het gevoel het best. Op mijn veertiende heb ik – tussen twee seizoenen door – al eens met Ajax meegedaan op een toernooi in Groenlo. Het jaar daarna zou ik naar Amsterdam gaan. Maar uiteindelijk vond ik vijftien jaar te jong om te vertrekken en besloot ik voor GBA te kiezen. Ook omdat ik nog op school zat”, aldus de Wetenschap- en Wiskundestudent, die bij zijn debuut in GBA 1 als zestienjarige direct twee keer scoorde. „Gelukkig kwam de kans twee jaar later alsnog.” Rits voerde al gesprekken met diverse Ajacieden. „Vooral met Danny Blind, die ik nog ken uit de proefperiode. Hij was destijds technisch directeur. Maar ik heb ook bij Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld advies ingewonnen. Bij Toby ben ik in Amsterdam zelfs thuis geweest, omdat onze families elkaar kennen. Iedereen vond dat ik bij Ajax paste.”

In welk elftal – A1, Jong Ajax of Ajax 1 – hij komt te spelen, weet Rits nog niet. „Maar het is de planning dat ik de voorbereiding met het eerste elftal meemaak. Daarna zal het ervan afhangen hoe snel ik me aanpas.” Omdat hij tweebenig is, kan hij op alle posities op het middenveld uit de voeten. „Ik speel het liefst rechtshalf of achter de spits.”

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 18, 2011 5:41 am

Danny Blind is goed bezig! Ik ben benieuwd of Rits echt zo groot wordt als sommigen voorspellen. Slimme jongen, steeds twee jaar contract afsluiten om dan te kijken wat een goede volgende stap is.
I think I lost my fucking headache

sander

Bericht door sander » wo mei 18, 2011 7:42 am

LucaS schreef:Danny Blind is goed bezig! Ik ben benieuwd of Rits echt zo groot wordt als sommigen voorspellen. Slimme jongen, steeds twee jaar contract afsluiten om dan te kijken wat een goede volgende stap is.
Netjes idd. Hopelijk kan hij zich goed ontwikkelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 18, 2011 8:20 am

LucaS schreef:Danny Blind is goed bezig!
Zo lastig is dat niet. Die andere clubs hebben veel minder geld. Het probleem met Blind is niet dat hij de spelers niet binnenhaalt (integendeel), maar dat hij spilziek is en telkens spelers haalt die tegenvallen. Hij koopt als een supporter. (Vandaar ook het aanvankelijke enthousiasme van de supporters.)

Ik mag hopen dat zijn bemoeienis tijdelijk is. :1evil.gif:

Ik ben benieuwd of Rits echt zo groot wordt als sommigen voorspellen. Slimme jongen, steeds twee jaar contract afsluiten om dan te kijken wat een goede volgende stap is.
Mwah, ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Hij heeft een grote mond, maar blijkbaar vonden ze hem bij het nietige GBA niet goed genoeg voor een basisplaats. Het zou me niet verbazen als die jongen de hype van twee jaar geleden is.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mei 18, 2011 8:34 am

Ja, vind je het logisch. Het is nog een eerste jaars A-junior.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 18, 2011 8:43 am

Het feit op zich is niet raar, wel dat hij (of zijn vader) er beledigd over doet.

We zullen zien.

Feest

Bericht door Feest » wo mei 18, 2011 8:57 am

Ben niet zo kapot van hem. Vind wel dat hij iets toevoegt aan de '93 groep van Ajax dat er nog niet was.

Normale lengte, speel een beetje krom, een beetje zwaar voor een jongen van 17 jaar, kleine stapjes, niet explosief in kleine ruimtes, normale snelheid, op langere afstanden zonder veel kracht, geen gif in de eerste meters op de 50/50 ballen. Technisch ruim voldoende, vooral functioneel, draait gemakkelijk uit de druk, maar meestal krijgt de bal een beetje onder zijn lichaam waardoor het moeilijk is om de bal snel te verplaatsen. Veel horizontale of achteruit passing in het opbouw. Goed schot/trap in beide benen, maar veel ballen zijn niet strak gegeven en/of op verkeerde been. In momenten van rust, legt hij uitop een vrij irritante manier uit hoe het moet, maar als de bal rolt is hij de eerste die mis zit in de positioneel/tactische keuzes het behouden van de positie of druk op de bal. In de rust gewisseld.
Laatst gewijzigd door Feest op wo mei 18, 2011 9:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

DelToro

Bericht door DelToro » wo mei 18, 2011 8:57 am

Dat heeft er volgens mij ook mee te maken dat hij bij GBA is gebleven, omdat hij dan veel zou spelen (die toezegging schijnt hem gedaan te zijn). Nu dat niet het geval is denkt hij - logisch - dat hij beter bij een gerenommeerdere voetbalclub (met opleiding) kan zitten, daar waar GBA nu niet het walhalla is op opleidingsgebied natuurlijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 18, 2011 11:41 am

Hoezo? GBA heeft prima talenten opgeleverd. Denk maar aan Dembele en aan die jongens die wij daar weggehaald hebben. Niet slecht voor een bescheiden Belgische club.

Steef, deze jongen vergeleek zichzelf onlangs met Daniel Cruz. Zie jij die overeenkomst ook?

Ik moet nog zien hoe het loopt als ze hem straks vertellen dat hij het een jaar in de A1 mag gaan proberen. Dan speelt hij op een lager niveau dan nu. Kan hij dat verkroppen? Hij hoopt natuurlijk op een plek bij de selectie, maar zo vanzelfsprekend is dat niet.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 18, 2011 11:55 am

Het schijnt dat hem al verteld is dat dat kan gebeuren:
In welk elftal – A1, Jong Ajax of Ajax 1 – hij komt te spelen, weet Rits nog niet. „Maar het is de planning dat ik de voorbereiding met het eerste elftal meemaak. Daarna zal het ervan afhangen hoe snel ik me aanpas.” Omdat hij tweebenig is, kan hij op alle posities op het middenveld uit de voeten. „Ik speel het liefst rechtshalf of achter de spits.”
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 18, 2011 12:58 pm

Onderhandelingen tussen Ajax en AZ over Sigthorsson op dood spoor
Woensdag, 18 mei 2011 om 13:19

Ajax is al druk bezig voor het volgende seizoen en hoopt Kolbeinn Sigthorsson te kunnen strikken als nieuwe centrumspits. Vooralsnog is het echter absoluut geen zekerheid dat de aanvaller van AZ ook komt: technisch directeur van de Alkmaarders Earnest Stewart laat tegenover AT5 weten dat hij inmiddels al vier weken niets meer heeft gehoord van de kersverse landskampioen.

Ajax legde een kleine maand geleden een bod van naar verluidt 2,5 miljoen euro neer bij AZ, dat echter vijf miljoen wil hebben voor de aanvaller. “Sindsdien hebben we niks meer van Ajax gehoord", zegt Stewart. Onduidelijk is of de onderhandelingen nu definitief zijn stukgelopen en Ajax heeft besloten om zich op een andere spits te gaan richten.

De 21-jarige Sigthorsson, dit seizoen goed voor vijftien competitiedoelpunten en beschikkend over een contract dat tot 2012 doorloopt, heeft zelf aangegeven graag naar Ajax te willen verhuizen. Vooralsnog is het dus echter nog maar de vraag of het zover komt. Ajax is ook bezig met vleugelaanvaller Derk Boerrigter van RKC Waalwijk en middenvelder Theo Janssen van FC Twente.
VZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie