Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door joey » vr mar 11, 2011 4:52 pm

Vergeet niet dat het systeem toen volledig was ingeteld op het zo snel mogelijk in stelling brengen van KJH. De Boer staat een ander soort voetbal voor. KJH is niet het type van het meevoetballen.

Maar KJH is geen dief van eigen portemonnee, dus ik kan me neit voorstellen dat hij komt.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » vr mar 11, 2011 5:49 pm

joey schreef:Vergeet niet dat het systeem toen volledig was ingeteld op het zo snel mogelijk in stelling brengen van KJH. De Boer staat een ander soort voetbal voor. KJH is niet het type van het meevoetballen.

Maar KJH is geen dief van eigen portemonnee, dus ik kan me neit voorstellen dat hij komt.
Wie weet heeft hij er na 3 mislukte buitenlandse avonturen wel genoeg van, om het geld hoeft hij zich niet meer druk te maken. Het is natuurlijk heerlijk om de ster van een team te zijn en er jaarlijks 30 in te schieten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 11, 2011 5:51 pm

Ajax kan het zich niet veroorloven om 12 miljoen aan één speler uit te geven. Daarbij kunnen we zijn salaris niet betalen. Kansloos verhaal. Die jongen zien we voorlopig echt niet terugkeren.

En ondanks het feit dat Huntelaar natuurlijk een uitstekende speler is ben ik het ook eens met de stelling dat hij niet direct geschikt is voor het type voetbal dat Frank de Boer lijkt te willen spelen. Huntelaar moet niet met z'n rug naar het doel staan maar precies andersom.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 11, 2011 5:54 pm

Ik zit er niet op te wachten, los van de transfersom.

Mislukken bij Real en Madrid kan natuurlijk gebeuren, maar mislukken bij Schalke vind ik eerlijk gezegd niet zo'n aanbeveling. Bovendien voetbalt Huntelaar zoals joey zegt niet zo geweldig mee. Dan kom je als ploeg dus minder tot kansen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 11, 2011 7:24 pm

Je moet ook kijken naar het plafond van zo'n jongen. Je gaat toch geen dikke miljoenen neerleggen voor een speler die in het buitenland overal is mislukt?

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 11, 2011 7:28 pm

Bij Ajax is hij gelukt. Bij het Nederlands elftal ook overigens.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr mar 11, 2011 7:31 pm

Zal toch niet gebeuren, Piet Keizer (en daarmee JC?) schijnt ooit gezegd te hebben dat KJH ""niets voor Ajax"" was en ene Demosthenes heeft ergens geschreven (AN? AT? AF?) dat KJH de jeugdopleiding van Ajax niet zou hebben kunnen afronden (de reacties laten zich raden) wegens gebrek aan techniek, snelheid, passeeracties enz.

Ik herinner me nog de eerste wedstrijden van hem, onder Danny Blind (Die zal wel willen) op 10, KJH raakte geen bal goed. Ik had wel redelijk hoge verwachtingen van hem, maar dat kwam omdat ik tot dan alleen op televisie had gezien, maar ik realiseerde me eerst niet dat je tien man in dienst van KJH moet laten spelen.

Komt KJH terug, dan zal hij ongetwijfeld vaak scoren, maar voetballend brengt hij niets.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter

Bericht door peter » vr mar 11, 2011 7:34 pm

LucaS schreef:Bij Ajax is hij gelukt. Bij het Nederlands elftal ook overigens.
Hij gaat, als hij komt, nooit meer een stap omhoog maken. Ajax kan zich dat niet veroorloven, want je koopt geen speler van 12 miljoen zonder veel restwaarde. Dat past niet in het beleid van Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 11, 2011 7:36 pm

Als je zorgt dat je kosten inclusief afschrijvingen op transferinkomsten in evenwicht zijn met je inkomsten, kun je je dat wel veroorloven. In plaats van ontvangen transfersommen als winst te nemen (na natuurlijk de balanswaarde te hebben afgetrokken), zou het werken met een vervangingsreserve op de balans, in geval van een voetbalclub veel logischer zijn.
I think I lost my fucking headache

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 11, 2011 8:15 pm

de jaren hebben ons geleerd dat ook met een goalgetter als Huntelaar en Suarez we niet kampioen worden.
misschien we hebben meer aan een aanvaller die redelijk scoort en ook meevoetbalt?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 11, 2011 8:28 pm

joey schreef: De Boer staat een ander soort voetbal voor.
De Boer zegt anders dat hij KJH maar wat graag ziet komen.

Ik vind het in de huidige setup een slecht idee. Buitenspelers die naar binnen trekken en een spits-Siem die karrevrachten werk verzet. Pleit m.i. juist tégen de komst van KJH, die vooral met zichzelf en het maken van goals bezig is. In Jong Ajax loopt momenteel ook zo'n spits rond...

FdB werkt aan het team. Dus een teamspeler in de spits zou gezocht moeten worden. Los daarvan, KJH komt toch niet. Te duur qua transfersom en salaris. En als ie de spits van Oranje wil blijven, moet ie niet in NL zijn. Bovendien wordt Magath er eerdaags uitgekickt. Een frisse start bij S04 voor KJH lijkt me dus waarschijnlijk.

Toppie

Bericht door Toppie » vr mar 11, 2011 10:51 pm

Boerrigter 3x jammer dat die bij Ajax is mislukt

Khraa

Bericht door Khraa » vr mar 11, 2011 11:28 pm

Taihuttu scoorde ook aan de lopende band in de eerste divisie.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 11, 2011 11:53 pm

Sam schreef:de jaren hebben ons geleerd dat ook met een goalgetter als Huntelaar en Suarez we niet kampioen worden.
misschien we hebben meer aan een aanvaller die redelijk scoort en ook meevoetbalt?
Want het lag aan Luis en/of Klaas?
IK GELOOF!!!!!!

gaizka

Bericht door gaizka » za mar 12, 2011 10:39 am

São Paulo haalt Fabiano per direct weg uit Sevilla
12/03/2011 09:20

Luís Fabiano verlaat na bijna zes seizoenen Sevilla om terug te keren bij São Paulo, de club waar de Braziliaanse spits zijn carrière begon. 'Geld is niet alles in het leven.'

Ruim een half jaar geleden hield Sevilla een transfer van Luís Fabiano naar Olympique Marseille tegen. Maar zeven maanden later liggen de kaarten anders en bleek de Spaanse club bereid per direct afscheid te nemen van de spits.

São Paulo profiteerde van de nieuwe situatie van Luis Fabiano bij Sevilla, waar de aanvaller is veroordeeld tot een rol op het tweede plan. De Braziliaanse club neemt voor bijna zeven miljoen euro de international per direct over. Fabiano tekent voor vier jaar.

'Geld is niet alles in het leven', zei Fabiano op de website van São Paulo. 'Niets maakt me gelukkiger dan dit moment, dat ik weet dat ik weer het shirt ga dragen van de club die me het meest na aan het hart ligt.'

De rentree van Luís Fabiano bij São Paulo laat nog even op zich wachten. De aanvaller staat nog buitenspel door een spierblessure.
Laten we hopen dat Klaas-Jan er ook zo over denkt!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 12, 2011 12:30 pm

Nee, hoor.

Die jongen wil in een topcompetitie spelen en een daarbij behorend salaris opstrijken. Vergeet het maar.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 12, 2011 1:38 pm

São Paulo haalt Fabiano per direct weg uit Sevilla
Flutspits. Kon tegen Ooijer niet eens potten breken. :excited.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 13, 2011 10:45 am

joey schreef:Nee, hoor.

Die jongen wil in een topcompetitie spelen en een daarbij behorend salaris opstrijken. Vergeet het maar.
Nou, Stoke City zal de portemonnee gaan trekken hoor.. Wat ben ik blij dat Huntelaar zo'n grote plaat voor z'n hoofd heeft en dat hij Ajax te 'min' vind. Waardeloze spits zonder prijzen.

Het enige wat me wel zorgen baart is het feit dat Blind en De Boer het schijnbaar zien zitten in houterige, techniekloze spitsen. Zie de intresse in Dost.
Whitey on the moon.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mar 14, 2011 8:47 am

Klaas lijkt me juist een van de weinigen die ik nog wel terug zie komen trouwens, maar sommigen hier kennen hem zo goed dat ze zeker weten dat ie altijd voor het geld zal kiezen :hypocrite.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 14, 2011 9:43 am

De laatste maand zo ongeveer heb ik Huntelaar en Schalke niet kunnen volgen, maar aan het begin van het seizoen, toen hij ook daar aan de lopende band scoorde, kreeg ik de indruk dat hij juist veel beter is geworden in het meevoetballen. Veel completer ook. Een echte teamspeler pur sang is hij natuurlijk niet, dat moet ie ook niet willen zijn, want dat zal dan ten koste gaan van zijn exceptionele scorendvermogen. Maar volgens mij is hij wel degelijk beter en completer geworden en is hij sowieso een garantie voor (heel veel) goals. Ik zou hem wel terug willen zien.

Al moet ik ook wel zeggen dat ik heel erg tevreden ben over De Jong als spits. Verricht ontzettend veel werk. Zijn aanames met het rug naar de goal zijn vaak heel goed en slim ook, hij kan een bal ook uitsekend bij zich houden en gaat graag de combinatie aan. Is gewoon een hele slimme speler, met een prima functionele techniek, fysiek ook in orde, en een prima instelling. En scoren kan hij ook wel natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 14, 2011 11:14 am

Mr. Ajax schreef:De laatste maand zo ongeveer heb ik Huntelaar en Schalke niet kunnen volgen, maar aan het begin van het seizoen, toen hij ook daar aan de lopende band scoorde, kreeg ik de indruk dat hij juist veel beter is geworden in het meevoetballen. Veel completer ook. Een echte teamspeler pur sang is hij natuurlijk niet, dat moet ie ook niet willen zijn, want dat zal dan ten koste gaan van zijn exceptionele scorendvermogen. Maar volgens mij is hij wel degelijk beter en completer geworden en is hij sowieso een garantie voor (heel veel) goals. Ik zou hem wel terug willen zien.

Al moet ik ook wel zeggen dat ik heel erg tevreden ben over De Jong als spits. Verricht ontzettend veel werk. Zijn aanames met het rug naar de goal zijn vaak heel goed en slim ook, hij kan een bal ook uitsekend bij zich houden en gaat graag de combinatie aan. Is gewoon een hele slimme speler, met een prima functionele techniek, fysiek ook in orde, en een prima instelling. En scoren kan hij ook wel natuurlijk.
Yup, 6 goals tegen De Graafschap en 0 goals als het erom gaat. Als Huntelaar terugkomt, ga ik een jaar met Ajax sabatical.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » ma mar 14, 2011 11:23 am

GangstaRiB schreef:Yup, 6 goals tegen De Graafschap en 0 goals als het erom gaat. Als Huntelaar terugkomt, ga ik een jaar met Ajax sabatical.
Daar ben ik het niet mee eens. Ook in wedstrijden tegen bijvoorbeeld PSV scoorde hij gewoon zijn goaltjes.

peter

Bericht door peter » ma mar 14, 2011 11:30 am

Dat is niet helemaal waar. In de competitie heeft hij alleen bij die 1-5 (toen het nergens meer over ging) zijn goals tegen PSV gemaakt. Dan neem ik de bekerfinale eventjes niet mee, maar voor de rest wist Huntelaar nooit het net te vinden tegen PSV.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma mar 14, 2011 11:55 am

Scoorde ook vaak tegen Feyenoord (in die tijd een geduchte tegenstander). Ook nog een schitterend doelpunt in de CL tegen Inter.

Je zou Huntelaar tekort doen door te stellen dat hij alleen tegen kleine clubs scoort.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 14, 2011 11:57 am

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef:Yup, 6 goals tegen De Graafschap en 0 goals als het erom gaat. Als Huntelaar terugkomt, ga ik een jaar met Ajax sabatical.
Daar ben ik het niet mee eens. Ook in wedstrijden tegen bijvoorbeeld PSV scoorde hij gewoon zijn goaltjes.
Wedstrijden waarom het gaat kan ook een wedstijd zijn tegen, pak-em-beet Sparta/Willem 2 waarbij het lange tijd 0-0 bleef, zag je em ook nooit. Zijn track-record bij de buitenlandse clubs is wat dat betreft een mooie graadmeter. Ajax is knettergek als ze em terug willen halen. De Boer verloochent ook z'n systeem met een spits als Huntelaar.
Whitey on the moon.

Plaats reactie