Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

ferry

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door ferry » ma jan 31, 2011 3:38 pm

Laudrup schreef:Niet dat ik Dost bij Ajax wil, maar als het echt zo is dat de vraagprijs voor Ajax hoger ligt dan voor Feyenoord, doet Ajax wat mij betreft nooit meer zaken met Heerenveen. Wat is dit sneu zeg.
Vond ik ook, maar blijkbaar zou Feyenoord bij doorverkoop 25% van de transfersom naar H'veen overmaken. Zo'n clausule wil Ajax natuurlijk niet waardoor de vraagprijs hoger is. Op zich logisch, al vind ik die 6 miljoen al een belachelijk bedrag voor een speler die een half jaar geleden voor 3.2 is gekocht. Op Twitter las ik een goeie: 'als je geld op de bank zet wordt het meer waard, bij spelers gaat dat niet op...'

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 3:43 pm

Ik vind het logisch dat Heerenveen aan Ajax meer vraagt dan aan Feyenoord.

Zeg zelf, zou jij dat niet doen? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

ferry

Bericht door ferry » ma jan 31, 2011 3:44 pm

Met bovenstaande regeling vind ik het wel logisch ja, anders niet.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma jan 31, 2011 3:45 pm

Van de andere kant is het raar dat je aan de ene club minder vraagt dan aan de andere club.

Krijgt Feyenoord tegenwoordig een zieligheidskorting ofzo?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 3:52 pm

Ajax had nooit van de daken moeten schreeuwen dat Bost hoog op het lijstje stond, want dat maakt de zaak er allemaal niet makkerlijker op.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 31, 2011 3:55 pm

"Heerenveen betwist dat Dost er financieel op vooruitgaat", aldus Stoker. "En Ajax en Heerenveen spelen allebei in dezelfde competitie. Beide clubs hebben de laatste seizoenen de KNVB-beker gewonnen en ook spelen ze allebei al jaren Europees voetbal. Alleen ontbreekt Heerenveen dit seizoen in Europa."
:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 3:56 pm

Dost nu lekker laten zitten, Die is van de zomer op te halen voor 2 miljoen ;)
Is 1995 echt zolang geleden??

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jan 31, 2011 3:56 pm

:drecul.gif:

Ja, Heerenveen en Ajax zijn sportief gewoon vergelijkbaar. Tuurlijk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 31, 2011 3:57 pm

Relax, vdBoog heeft gezegd dat ze niet op één paard aan het wedden waren, dus Ajax is nu bezig met optie 2 en 3. Mertens en anders iemand uit de omringende landen.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » ma jan 31, 2011 3:57 pm

Nou, nog ff afwachten maar ik verwacht dat het er vanavond om twaalf uur op neer komt dat er helemaal niemand komt....en we dus kampioen gaan worden omdat ELH er 20+ in gaat knallen....
:ajaxscarf.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 3:59 pm

WitteKaas schreef:Nou, nog ff afwachten maar ik verwacht dat het er vanavond om twaalf uur op neer komt dat er helemaal niemand komt....en we dus kampioen gaan worden omdat ELH er 20+ in gaat knallen....
:ajaxscarf.gif:
Dat was natuurlijk wel de strategie aan het begin van dit seizoen.....
Whitey on the moon.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 4:03 pm

Je moet natuurlijk nooit op voorhand de handdoek in de ring gooien. Maar ik zie de kans niet groter dat we kampioen worden met Dost hoor.

Wie er ook komt, al is het messi, dan zie ik met 1 aankoop Ajax nog niet kampioen worden dit jaar. Dan kan je dus beter goed financieel beleid voeren dan een paniekaankoop. Dus iemand aatrekken voor de goede prijs ok, maar risico nemen en gokken op een kampioenschap gaat volgens mij sowieso niet op.

Overigens zie je nu toch wel het belang in van een TD voor de lange termijn. Wie bepaalt nu waar de grens ligt??

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 4:07 pm

Rijkaard schreef:Je moet natuurlijk nooit op voorhand de handdoek in de ring gooien. Maar ik zie de kans niet groter dat we kampioen worden met Dost hoor.

Wie er ook komt, al is het messi, dan zie ik met 1 aankoop Ajax nog niet kampioen worden dit jaar. Dan kan je dus beter goed financieel beleid voeren dan een paniekaankoop. Dus iemand aatrekken voor de goede prijs ok, maar risico nemen en gokken op een kampioenschap gaat volgens mij sowieso niet op.

Overigens zie je nu toch wel het belang in van een TD voor de lange termijn. Wie bepaalt nu waar de grens ligt??
Precies. Ajax leert echt nooit van haar fouten. Opzouten met die Dost en gewoon voor El-Ham kiezen. Stick to the plan.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 4:07 pm

Duke schreef:
"Heerenveen betwist dat Dost er financieel op vooruitgaat", aldus Stoker. "En Ajax en Heerenveen spelen allebei in dezelfde competitie. Beide clubs hebben de laatste seizoenen de KNVB-beker gewonnen en ook spelen ze allebei al jaren Europees voetbal. Alleen ontbreekt Heerenveen dit seizoen in Europa."

Je kunt erom lachen, maar de AC heeft al een paar keer laten merken gevoelig te zijn voor deze manier van redeneren. Stoker heeft de jurisprudentie goed bestudeerd.

Eigenlijk snap ik niet zo goed wat Dost denkt te bereiken. De kans is niet zo groot dat hij van AC naar Ajax mag voor het bedrag dat Ajax nu bereid is te betalen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 4:20 pm

Op AN zeggen ze dat Lerby (zaakwaarnemer Mertens) in de Arena gesignaleerd is. Laten we hopen dat Dost verleden tijd is....
Whitey on the moon.

generaal

Bericht door generaal » ma jan 31, 2011 4:20 pm

Zijn jullie nou blij met een eventuele komst van Dost? Ik vind zowel Van Wolfswinkel als Boymans (qua koppen net een jonge Klose) vele malen beter.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » ma jan 31, 2011 4:21 pm

joey schreef:
Duke schreef:

Eigenlijk snap ik niet zo goed wat Dost denkt te bereiken. De kans is niet zo groot dat hij van AC naar Ajax mag voor het bedrag dat Ajax nu bereid is te betalen.
Waarschijnlijk hopen dat Heereveen toch nog water bij de wijn WIL doen omdat ze anders waarschijnlijk de rest van het seizoen niks aan Dost zullen hebben. Voorlopig werkt dit alleen maar averechts want de prijs gaat per uur omhoog.... :drecul.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 31, 2011 4:22 pm

Thijs schreef:Van de andere kant is het raar dat je aan de ene club minder vraagt dan aan de andere club.

Krijgt Feyenoord tegenwoordig een zieligheidskorting ofzo?
Heeft het niet te maken met het tijdstip? Als Heerenveen vandaag nog Dost aan Ajax verkoopt én een vervanger wil aantrekken, zal die vervanger ook veel kosten omdat het allemaal laatste moment werk is. Had Ajax bijvoorbeeld vorige week maandag een bod van 4 miljoen gedaan op Dost, dan was dat vermoedelijk een deal geworden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 4:23 pm

generaal schreef:Zijn jullie nou blij met een eventuele komst van Dost? Ik vind zowel Van Wolfswinkel als Boymans (qua koppen net een jonge Klose) vele malen beter.
Ik vind Dost ook geen goede optie voor Ajax. Zal vast z'n goals meepikken, maar het team wordt er niet beter van.
Whitey on the moon.

generaal

Bericht door generaal » ma jan 31, 2011 4:25 pm

GangstaRiB schreef:
generaal schreef:Zijn jullie nou blij met een eventuele komst van Dost? Ik vind zowel Van Wolfswinkel als Boymans (qua koppen net een jonge Klose) vele malen beter.
Ik vind Dost ook geen goede optie voor Ajax. Zal vast z'n goals meepikken, maar het team wordt er niet beter van.
Ik denk dan bij mezelf: wat kan Bas Dost in de spits wat gelegenheidsspits Siem de Jong niet zou kunnen? En jullie hebben El Hamdaoui natuurlijk nog gewoon. Eigenlijk is zelfs 3,5 miljoen euro al teveel geld voor deze kansenmisser.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 4:26 pm

Ik ken hem niet zo goed, maar vooralsnog ben ik niet kapot van deze speler.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 31, 2011 4:27 pm

Peter schreef:Relax, vdBoog heeft gezegd dat ze niet op één paard aan het wedden waren, dus Ajax is nu bezig met optie 2 en 3. Mertens en anders iemand uit de omringende landen.
Gudjohnsson?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » ma jan 31, 2011 4:29 pm

Heb het allemaal niet zo heel goed mee gekregen wat nu DE reden is dat hij er naast staat bij Heereveen? Mot met Jans? Slecht gespeeld? Anders systeem gaan spelen? Die Elm die gewoon beter dan Dost blijkt te zijn?

999

Bericht door 999 » ma jan 31, 2011 4:30 pm

Dost moet plots 7 miljoen kosten

ZEIST -

SC Heerenveen heeft de prijs voor Bas Dost verder opgevoerd. "We nemen geen genoegen meer met de transfersom van zes miljoen euro”, betoogde advocaat Stoker van de Friezen. Als de arbitragecommissie instemt met het verzoek van de aanvaller verlangt Heerenveen zeven miljoen euro netto, plus alle kosten.

"Indien het tot een ontbinding komt, zijn de gevolgen sky high. Ajax wil niet de hoofdprijs betalen. Maar als Dost nu – vlak voor het sluiten van de transferwindow – vertrekt, rest er voor ons geen andere onderhandelingspositie dan de hoofdprijs voor een vervanger te betalen.”
Blij met de punten ...

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma jan 31, 2011 4:30 pm

Ik ben niet overtuigd van Dost nee, maar ik vind het wel een veel betere optie dan Boymans en van Wolfswinkel. Waarvan ik verwacht dat van Wolfswinkel ook nog eens zeker net zo duur zou zijn. Ik vind van Wolfswinkel helemaal niet bij Ajax passen en niets toevoegen aan Ajax. Dost heeft dan nog specifieke kwaliteiten. Van Wolfswinkel mag de schoenveters van el Ham nog niet strikken.

Plaats reactie