Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » wo okt 19, 2011 3:41 pm

D_skilled schreef:Is aan een prima seizoen bezig hoor. Een geweldige verdediger zal het nooit worden, maar in balbezit zeker een meerwaarde.
Dat maakt me geen reet uit. Poulsen is een stuntelpaus. Bovendien moet Ajax niet in die categorie shoppen.

Dat is des psv's.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 19, 2011 11:50 pm

Vind ik dus ook. Leuk dat hij nu goed meedraait maar hij kan niet verdedigen. Jan Kromkamp 2
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 21, 2011 7:02 pm

Werd twee seizoenen terug nog dol gedraaid door v/d Wiel in Alkmaar. Dat soort spelers moet je niet willen kopen.

Wouter

Bericht door Wouter » di okt 25, 2011 10:43 pm

Rijkaard schreef:Ik zat gisteren weer eens gezellig bij NEC op de tribune. Waar ik me overigens prima vermaakt hebt! Het was niet goed maar ik heb me geen moment verveeld, zo hoort een derby te zijn!

Maar de beste man op het veld was mijns inziens Butner. Heeft werkelijk waar geen duel verloren, kiest de goede momenten om in te stappen waardoor hij vaak het duel voor is. En rost zelden een bal weg maar lost het voetballend vrij aardig op en heeft ook een goede trap. Dynamiek, karakter en weet volgens mij ook prima wat hij NIET kan en dat is zeker in het huidige ajax wel een kwaliteit.

Daarnaast hoef ik Bony nooooit bij Ajax te zien. Die doet dus helemaal niets, loert echt op zijn kans maar is totaal geen meerwaarde voor zijn elftal verder. Vraagt niet om de bal en sjokt maar rond. Overigens als hij zijn momenten kiest is ie wel sterk!

Daarnaast heeft Nuytinck wel wat weg van vertonghen. Groot, sterk uitstraling!! maar uiteindelijk niet altijd even geconcentreerd en scherp. Zal me dus niets verbazen als ajax hem op een lijstje heeft staan ;). Maar dit was de eerste keer dat Buttner me opviel, nog meer mensen met een mening over hem?
Zo zie je maar dat je spelers nooit op basis van één wedstrijd kunt beoordelen. Büttner is een harde werker, maar één van de zwakkere spelers bij Vitesse. Omdat tegen NEC alle anderen (m.u.v. Velthuizen) hun slechtste wedstrijd van het seizoen speelden en Büttner zijn gebruikelijke niveau haalde, sprong hij er die wedstrijd uit. Bony is een hele goede spits, maar wordt net iets te veel opgehypt. Ik denk zelf dat Van Ginkel het het verst gaat schoppen van deze groep. Die jongen heeft overzicht, loopvermogen, een mooie techniek en nu hij ook fysiek steeds sterker wordt (vorig jaar was hij echt nog een jongetje) wordt hij beter en beter. Pas 18 jaar, maar nu al duidelijk een intelligente speler.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 26, 2011 12:07 am

Van Ginkel :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 26, 2011 2:19 pm

Is altijd voor Ajax geweest, zegt hij op vi.nl. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo okt 26, 2011 2:20 pm

Ajax heeft toch ook interesse in hem gehad in het pre-Jordania tijdperk?
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 26, 2011 6:27 pm

De Dominee schreef:Ajax heeft toch ook interesse in hem gehad in het pre-Jordania tijdperk?
Dat was voor Pröpper. Beetje een grijze muis m.i.

Van Ginkel viel als 17-jarige tijdens Ajax - Vitesse vorig seizoen al op. Goede speler, die niet onder de indruk van van de tegenstander of een volle Arena.

Wouter

Bericht door Wouter » wo okt 26, 2011 7:01 pm

joey schreef:Is altijd voor Ajax geweest, zegt hij op vi.nl. :biggthumpup.gif:
Is dat zo? Ach, hij is opgegroeid in Scherpenzeel. In dat soort boerengehuchten zijn ze altijd allemaal voor "Aojox". Ze weten daar niet beter.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 30, 2011 6:33 pm

Is die Van Dijk wat voor Ajax?

Vond hem vandaag sterk maar ken hem niét zo goed..
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 7:28 pm

Speelde vandaag erg sterk. Rustig aan de bal, overzicht, kopsterk. Is dit zijn normale niveau?

Er wordt in de AZ topic al over gesproken, maar Maher had vandaag weer een mooie actie in huis. Als die zo doorgaat dit seizoen, is dat een potentiele Ajax speler.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 30, 2011 7:54 pm

Zeker een speler om te volgen want hij speelt op het moment erg sterk. Maar tegen die tijd moeten we eerst maar eens zien hoe het met een jongen als Klaassen staat. Misschien is die er dan wel klaar voor om de plek van Eriksen over te nemen.
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo okt 30, 2011 8:00 pm

Maher? Kan zo bij Ajax mee. Maar wilt niet naar Ajax zo had ik begrepen. Denk dat Lens en co hem naar het buitenland brengen waar er genoeg interesse is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 30, 2011 8:03 pm

Dat hij nu mee kan geloof ik ook wel. Maar we gaan hem nu zeker niet proberen te halen.

Maar laat hem eerst maar eens een tijdje spelen. Kan zomaar zijn dat hij straks ook een keer een terugslag krijgt. En er kan zich zomaar een situatie voordoen dat hij wel degelijk naar Ajax wil. Er moet bijvoorbeeld eerst maar eens een serieuze club zijn die het aandurft om hem vanaf AZ op te pikken.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 8:04 pm

Begrepen van wie? Vraag me af of spelers die roepen 'niet naar Ajax te gaan' daadwerkelijk de lokroep van Ajax en het geld van Ajax kunnen weerstaan.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 8:11 pm

Nu we toch namen aan het strooien zijn: Gouweleeuw en Chery (ADO) waren ook opvallend.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo okt 30, 2011 8:12 pm

Marillion schreef:Dat hij nu mee kan geloof ik ook wel. Maar we gaan hem nu zeker niet proberen te halen.

Maar laat hem eerst maar eens een tijdje spelen. Kan zomaar zijn dat hij straks ook een keer een terugslag krijgt. En er kan zich zomaar een situatie voordoen dat hij wel degelijk naar Ajax wil. Er moet bijvoorbeeld eerst maar eens een serieuze club zijn die het aandurft om hem vanaf AZ op te pikken.
Ik zou ook niet weten waarom Maher naar Ajax zou moeten gaan. Die kan meteen naar het buitenland ook al is hij nog niet spelbepalend genoeg bij AZ.

En @ de dominee, ik heb het vernomen van een buitenlandse scout die een tijdje terug al naar hem had geïnformeerd bij zijn zaakwaarnemer.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo okt 30, 2011 8:13 pm

Die buitenlandse scout vroeg hem of hij naar Ajax zou gaan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 30, 2011 8:17 pm

Hij kan het misschien wel aan maar er moet ook nog een club zijn die het avontuur aan gaat. Want dan speel je ineens 'maar' bij AZ.

Maar goed, waar hebben we het over. We zijn niet eens halverwege de competitie. Ik wil eerst wel eens zien wat hij over een heel seizoen doet. Kijk, voetballen kan hij wel. Dat is duidelijk. Maar er is meer nodig om verder te komen. Straks stort AZ na de winterstop in en kan hij zich niet onderscheiden. Hoeveel clubs staan er dan in de rij?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 30, 2011 11:45 pm

De Dominee schreef:Nu we toch namen aan het strooien zijn: Gouweleeuw en Chery (ADO) waren ook opvallend.
Chery is vanaf dag 1 dat hij van Emmen naar Ado overstapte één van de besten. Zijn techniek én handelingssnelheid zijn simpelweg een stuk beter dan die van de meeste andere Eredivisie spelers. Ik ga hier niet een oproep plaatsen om hem te kopen, ik zou alleen maar tegen jullie zeggen: let de komende 6,5 maanden gewoon even een beetje op zijn prestaties en blijf de updates posten.
Wouter schreef:Zo zie je maar dat je spelers nooit op basis van één wedstrijd kunt beoordelen. Büttner is een harde werker, maar één van de zwakkere spelers bij Vitesse. Omdat tegen NEC alle anderen (m.u.v. Velthuizen) hun slechtste wedstrijd van het seizoen speelden en Büttner zijn gebruikelijke niveau haalde, sprong hij er die wedstrijd uit. Bony is een hele goede spits, maar wordt net iets te veel opgehypt. Ik denk zelf dat Van Ginkel het het verst gaat schoppen van deze groep. Die jongen heeft overzicht, loopvermogen, een mooie techniek en nu hij ook fysiek steeds sterker wordt (vorig jaar was hij echt nog een jongetje) wordt hij beter en beter. Pas 18 jaar, maar nu al duidelijk een intelligente speler.
Büttner heeft toch 6 seizoenen in de Ajax jeugd gespeeld? Speelt tegenwoordig bij Vitesse als linksback, omdat de concurrentie op het middenveld groot is en zowel John van den Brom als hijzelf in gedachten hebben dat hij als linksback het Nederlands Elftal kan halen. En als je bekijkt welke andere linksbacks met een Nederlands paspoort op dit moment oproepbaar zijn is het zo gek nog nieteens mocht Oranje met Büttner als linksback gaan spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 30, 2011 11:47 pm

Jetro Willems.. waarom die gast niét door Ajax is gehaald!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 30, 2011 11:48 pm

Rishi schreef:Is die Van Dijk wat voor Ajax?

Vond hem vandaag sterk maar ken hem niét zo goed..
Denk eigenlijk wel dat hij iets voor Ajax is. Ook ik heb weinig wedstrijden gezien, maar soms zijn er spelers die in één wedstrijd zoveel van zichzelf tonen dat je meteen in je buik een gevoel over een voetballer krijgt dat met zekerheid aan je vertelt dit is er één!!!. Dat gevoel kreeg ik vanmiddag bij Virgil Van Dijk.
Rishi schreef:Jetro Willems.. waarom die gast niét door Ajax is gehaald!
Ehmm ja, inderdaad. :blush.gif:

De paar keren dat ik als scout aanwezig was bij wedstrijden waarin hij meespeelde in Jong Sparta dacht ik altijd "die moet nog het een en ander leren, maar hij doet het vrij aardig. Kan al wel in de middenmoot mee.". Altijd viel hij op aanvallend vlak wel behoorlijk op en maakte hij verdedigend geen enorm grote fouten. Ik had tot vandaag geen idee dat die jongen 17 jaar oud is. De wedstrijden die ik heb gezien was hij dus pas 15 / 16. En bleef al makkelijk op de been tegenover alle tegenstanders met hogere leeftijden, meer fysiek of de Lukoki's met extreme snelheid uit de beloftencompetitie. Als ik dat geweten had... (zou er nog steeds door niemand naar me zijn geluisterd en had Willems alsnog bij PSV gespeeld)

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma okt 31, 2011 6:55 am

Het gaat goed met ajaxtalk... inmiddels zitten hier de tribunes ook al vol met 'scouts' van allerlei clubs :biggrin.gif:
ach ja, Ajax network heeft zijn 'insiders' en Ajaxtalk zijn 'scouts' :biggthumpup.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Feest

Bericht door Feest » ma okt 31, 2011 1:09 pm

Hoe kan je nou als scout de geboortedatum van een speler niet weten/bij de hand hebben?!?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 31, 2011 1:53 pm

Ik denk dat je de post van Cruijff iets te serieus neemt als hij het heeft over 'scout'.

Plaats reactie