Als hij transfervrij weg mag zou hij wat mij betreft welkom zijn, heeft regelmatig laten zien van waarde te kunnen zijn in het laatste gedeelte van een wedstrijd.Rommedahl klaagt over gebrek aan respect Olympiakos
09/08/2011 11:50
Na één jaar is de rol van Dennis Rommedahl bij Olympiakos Piraeus al uitgespeeld. De Deense international baalt van de respectloze behandeling in Griekenland.
Rommedahl speelde sinds zijn overstap van Ajax naar Olympiakos in 2010 achttien competitieduels voor de Griekse topclub, waarvan zeven als invaller. Maar inmiddels komt hij niet meer voor in de plannen van trainer Ernesto Valverde.
Voor Rommedahl, die nog tot medio 2012 onder contract staat, heeft dat gevolgen. De 33-jarige Deen is niet welkom op de training van de hoofdmacht. 'Ik train met een paar jonge jongens, en dat is het dan. Het kan gebeuren dat de trainer me niet wil gebruiken. Daar heb ik geen probleem mee. Maar behandel me wel normaal. Laat me meetrainen tot er een oplossing is gevonden.'
De Deense aanvaller wil dat de partijen als volwassenen met elkaar omgaan en samen tot een vergelijk komen. De behandeling van Olympiakos stuitt hem tegen de borst. 'Ze zien het misschien anders en denken dat ze het recht hebben te doen wat ze willen. Dat getuigt niet van respect voor mij.'
Een transfer kan uitkomst bieden voor deze uitzichtloze situatie. 'Er is interesse, maar nog niets concreet. Clubs kunnen zeggen dat ze belangstelling hebben, maar ik zag ze nog niet aan de onderhandelingstafel. Ik moet ook realistisch zijn en beseffen dat ik nog een contract heb. Daar houd ik aan vast totdat ik iets nieuws heb.'
Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
Re: Aankopen SUGGESTIES
Nee, geen oude spelers voor de breedte. Dat deden we niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik zie eigenlijk maar heel zelden zo gescoord worden, en als het gebeurt dan is het meestal bij een uitbraak. De aanvaller is namelijk pas in het voordeel als hij vol richting goal kan sprinten, terwijl de verdediger dat ook moet maar die moet dan tegen de looprichting in koppen. Vanuit de omsingeling, aanvallend en dominant positiespel dus, tot een gevaarlijke voorzet door de lucht komen, wanneer heb jij dat voor het laatst gezien?Marillion schreef:Een voorzet die lang onderweg is maakt het altijd makkelijker voor een verdediger. Je hebt gewoon simpelweg meer tijd om te anticiperen en het enige dat je moet doen is de aanvaller het scoren te beletten. Dat is eenvoudiger dan de taak van de aanvaller want die een gerichte actie naar het doel (of een medespeler) moet maken. Je hebt als aanvaller juist een bal op snelheid nodig. Dan heb je meer kans om eerder bij de bal te zijn én je kunt meer met een bal op snelheid.
Als het gebeurt dan moet er al veel beweging zijn, en komt dat meestal van de back die er overheen gaat. Voor buitenspelers lijkt het me dan ook belangrijker dat ze situaties creeeren van waaruit dat kan, en van waaruit beweging ontstaat. Dan kan een spits weglopen en voor zijn man komen. Om tot die beweging te komen heb je volgens mij meer aan dribbelaars in de kleine ruimte, met de bal aan de voet iets proberen. Als ze buitenom gaan dan kunnen ze beter de zestien in en de bal echt terugleggen, of strak over de grond of geplaatst met een boogje, of voor de inkomende man (zie Ruiz op Berghuis zondag) of er dan nog een schakel bij de eerste paal tussenzetten. Voor de echte strakke voorzet van bij de cornervlag moet je een situatie hebben dat de aanvaller een aanloop van een meter of 20 kan nemen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Iemand?De Dominee schreef:Timothy Derijck van ADO? kan weg voor 7 ton naar het schijnt. Goede verdediger. Kopsterk, fysiek sterk, snel.
Voor wat betreft Assaidi: dat is toch een rechtspoot? Zou hij ook rechtsbuiten kunnen spelen?
Andere info: zowel Narsingh als Assaidi hebben een contract tot 2013. Als ze dus niet bij Heerenveen vertrekken zijn ze komende zomer interessant ivm aflopend contract. Sulejmani zijn contract loopt ook tot 2013 dus die kunnen we mogelijk na dit seizoen nog slijten als hij aardig presteert.
Ik zie Twente bij een vertrek van Ruiz wel voor Assaidi gaan eigenlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear
wimpey schreef:Het zou me verbazen wanneer er nog een bij komt. Al is Narsingh wel een jongen met mogelijkheden. Raar dat hij net als Lens en Elia bij Ajax buiten de boot is gevallen. Dat mag wel eens nader geanalyseerd worden.
En Assaidi is begonnen bij Omnisport. Komt dus ook uit de regio.
Dergelijke spelers moeten we zelf opleiden. Belachelijk dat we veel geld zouden moeten neertellen voor Amsterdamse jongens.
Eliaquim Mangala van Standard Luik. Type Douglas, fysiek, hard. misschien technisch niet de beste maar wel een echte verdediger.
Arsenal TottenHam en Valencia zijn zeer geintresseerd!
Arsenal TottenHam en Valencia zijn zeer geintresseerd!
- Daily Blind
Speler voor de toekomst. Geweldige nummer 10; Arthur Maia.

Hij heeft in ieder geval zijn naam mee.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Een echte godenzoon.
Of bedoel je dat niet?
Of bedoel je dat niet?

Ajax handelt heel opmerkelijk de laatste tijd, alsof we verdomme bijna op het randje van faillissement bivakkeren. Terwijl de miljoenen de afgelopen tijd met bakken zijn binnen gevallen en nu Twente is uitgeschakeld in de CL, nog meer bakken met euro's binnen komen rijden. Het is NU tijd om door te pakken en je selectie nog meer te versterken door op cruciale posities (2e spits) (coachende/opbouwende linker centrale verdediger) slim in te kopen. Desnoods, een transfer a la Boerrigter: jong, talentvol, in het 4-3-3-Ajax-systeem passend en relatief goedkoop.' Sportief sterke prestaties zullen ten alle tijde financieel beloond worden!
AFCA!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik blijf erbij dat we met Dost of Junker als backup spits en Gentenaar als 2e keeper een prima selectie hebben.
Wat moeten we met zulke spelers?
Het is juist prima dat Ajax geen spelers voor de breedte haalt.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Iedere stuiver aan Junker is er één teveel. Prutspeler. Alsof je zo'n jongen opstelt als Sigi geblesseerd is.
Als Ajax besluit om aanvallend een extra optie te halen, dan hoop ik dat ze verder kijken dan hun neus lang is. Dat betekent dat ze dan investeren in een talent. Hoeft van mij ook helemaal geen spits te zijn, hoor. Een linksbuiten zou ook een optie kunnen zijn.
Als Ajax besluit om aanvallend een extra optie te halen, dan hoop ik dat ze verder kijken dan hun neus lang is. Dat betekent dat ze dan investeren in een talent. Hoeft van mij ook helemaal geen spits te zijn, hoor. Een linksbuiten zou ook een optie kunnen zijn.
Sigi? De ruil EH-Lens heeft tcoh plaatsgevonden?
I think I lost my fucking headache
Al die afkortingen en bijnamen...ik hoorde vanmiddag de bondscoach praten over Ibi, hij bedoelde dus Ibrahim Affelay. 

Bertje for President!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Wie ga jij opstellen als Sigthorsson geblesseerd raakt?joey schreef:Wat moeten we met zulke spelers?![]()
Siem de Jong. Of een ander. De Boer bedenkt er maar wat op. De tijd dat we tweederangs spelers haalden voor de breedte ligt hopelijk achter ons.
De Jong.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Als we Dost moeten halen dan stel ik liever Siem op bij afwezigheid van Goalbeinn.
Teemu Pukki van HJK heeft me in het 2-luik tegen S04 aangenaam verrast. Snel, wendbaar, ziet waar ie moet lopen, fysiek in orde, scoort makkelijk. Gaan we meer van horen.joey schreef:Siem de Jong. Of een ander. De Boer bedenkt er maar wat op. De tijd dat we tweederangs spelers haalden voor de breedte ligt hopelijk achter ons.
Dit kan zomaar over Markus Rosenberg geschreven zijn... 

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Maduro wordt verhuurd dit jaar. Volgend jaar transfervrij. Ideetje om hem vast te leggen? Is toch behoorlijk gegroeid als speler en zou bij Ajax zeker een goede basisspeler zijn centraal achterin of in de punt naar achteren op het middenveld.
Nee, zeg. Matige speler en hij verdient een vermogen. Wordt niet voor niets uitgeleend aan Espanyol.
Centraal achterin kan wel. In de punt naar achteren op het middenveld is hij te langzaam voor.
IK GELOOF!!!!!!