Of de man van 16 miljoen gaat eindelijk weer terug naar zijn ouwe vertrouwde stekkie op de linksbuiten, waar hij bij H'veen op zijn best was. Dan worden Boerrigter en Ebecilio stand-ins. Wat ze wat mij betreft (voorlopig) ook behoren te zijn.Bertje schreef:AR wil dus de net voor enkele miljoenen gehaalde spits op de bank zetten. Of de man van zestien miljoen.
In 2009/2010 was Ruiz nr 2 op de topscorerslijst na Suarez met 22 doelpunten. Maar beelden zeggen vaak meer dan woorden. Daarom hieronder een compilatie daarvan:
http://www.youtube.com/watch?v=7JYKdX8w ... re=related
Ik zie dan een behoorlijk dynamische aanvaller, type sluipmoordenaar, die gemakkelijk passeert, heel alert is op steekpassjes en kansjes en met kop en voet die kansen geweldig weet af te maken vanaf rechts, links en centraal in de 16. Zowel op de counter als in de kleine ruimte.
Zoals bekend was hij in 2010-2011 lang geblesseerd en speelde daarna voor zijn doen een nogal flets seizoen. Bovendien speelde hij onder Preud'homme meer als een aanvallende middenvelder dan als een rechtsbuiten, wat hem kennelijk aanmerkelijk minder goed lag.
Wat mij betreft is hij (ook door AR's argumenten) een zeer goede kandidaat voor een kwaliteitsimpuls voorin, vooral op de rechtsbuitenplek. Maar wil hij zelf wel naar Ajax? Kan hij zich settelen in een slangenkuil als Ajax en in het Amsterdamse? Hoeveel gaat Twente hierbij dwarsliggen? En kan Ajax een dergelijke investering financieel verhapstukken (transfer, afschrijving, salaris)? Je mag immers verwachten dat bij een transferbedrag van 10 miljoen en een 4-jarig contract de begroting qua salaris en afschrijving minimaal 4 miljoen per seizoen omhoog moet.