Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 8:38 am

Die we twee jaar geleden bijna voor niets hadden kunnen hebben. :1evil.gif:

Ajax verkoopt voor dit soort bedragen, het risico is veel te groot. Sulejmani is een groot talent maar voorlopig niet meer dan dat. Geen buitenlandse club die dit bedrag voor hem wil neertellen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 03, 2008 8:39 am

Ah, dus als we de CL volgend jaar weer mislopen, dan is het helemaal misse boel. Als die jongen 5 jaar bij Ajax blijft, dan is het sowieso geen uitzonderlijke speler.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di jun 03, 2008 8:42 am

Peter schreef:Ajax is gek geworden. Complete waanzin om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een speler.
Gaan ze ook niet doen. Heerenveen zet terecht hoog in, je hoeft je spelers niet bij Ajax met bonuskorting in te leveren. Beetje onderhandelen, Leo de Kakkerlak in de deal betrekken :eusa_pray.gif: en we zeggen: 15 miljoen.

Zelf zou ik lekker eens gaan shoppen naar verdedigers. Een linksback en een centrale verdedigers zijn een must voor dit Ajax.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 8:42 am

Peter schreef:Ah, dus als we de CL volgend jaar weer mislopen, dan is het helemaal misse boel. Als die jongen 5 jaar bij Ajax blijft, dan is het sowieso geen uitzonderlijke speler.
Hypothetisch, die 5 jaar. Farfan speelt ook nog steeds bij PSV, dat had ik 3 jaar geleden ook niet gedacht...

Ajax wordt komend seizoen fluitend kampioen, Peter. No worries. Ajax investeert onder MVB in rasvoetballers, terwijl H&M het geld in natte ochtendkranten staken.

Er staat straks een prima selectie. Die stond er in 2006/2007 ook, maar ik heb er alle vertrouwen in dat MVB er wél een goed rendement uit zal weten te halen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 8:43 am

Bij Heerenveen is het feest!

http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... 1&p=233429

Benieuwd naar wat Heerenveen gaat doen, Alves + Sulejmani is zo'n 30 miljoen winst..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jun 03, 2008 8:45 am

De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro's na genaderd.
De vraagprijs was alleen 18 miljoen euro. Er staat niet in het bericht dat dat ook de daadwerkelijke transfersom gaat worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jun 03, 2008 8:46 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Ah, dus als we de CL volgend jaar weer mislopen, dan is het helemaal misse boel. Als die jongen 5 jaar bij Ajax blijft, dan is het sowieso geen uitzonderlijke speler.
Hypothetisch, die 5 jaar. Farfan speelt ook nog steeds bij PSV, dat had ik 3 jaar geleden ook niet gedacht...

Ajax wordt komend seizoen fluitend kampioen, Peter. No worries. Ajax investeert onder MVB in rasvoetballers, terwijl H&M het geld in natte ochtendkranten staken.
Daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jun 03, 2008 8:50 am

Ajaciedjuh schreef:
GangstaRiB schreef:Onverantwoord hoog transferbedrag.

Heerenveen pist in zijn broek van het lachen.

We hebben (als dit doorgaat) een topaanval maar een vergiet als verdediging.

Ik houd m'n hart vast!

Dit is Ajax weer ten voeten uit. Even laten zien dat we de rijkste zijn, maar uiteindelijk wel met een ongebalanceerde selectie zitten.
Dat zijn voorbarige conclusies, want het aantrekken van Sulejmani hoeft niet te betekenen dat ze zich niet op andere fronten gaan versterken. Sterker nog, Blind sprak een tijdje geleden uit dat ze in elke linie een versterking willen hebben.
Als Sulejmani de referentie is van de kwaliteit dit ze willen aanschaffen, zul je mij niet horen klagen.
Nou geloof mij maar, het geld raakt nu aardig op hoor. No way dat wij hetzelfde geld gaan spenderen voor verdedigers.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 8:58 am

Duke schreef: Daar hangt dan ook een prijskaartje aan.
Aan natte ochtendkranten ook. CL tot 3 keer toe missen bijv. Geen landskampioen worden. Matig voetbal...

MVB is nu eens geen zachte heelmeester. Toppers halen en investeren is wat Ajax nu nodig heeft.

De kruideniersmentaliteit van H&M daarentegen past daar waar die mensen thuishoren: in Arnhem, Breda of Tilburg.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 9:00 am

De vraag is alleen of je iemand van 19, die een half jaar goed heeft gevoetbald, een topper moet noemen. Talent lijkt me eerder van toepassing
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 9:01 am

LucaS schreef:De vraag is alleen of je iemand van 19, die een half jaar goed heeft gevoetbald, een topper moet noemen. Talent lijkt me eerder van toepassing
Talent, prima. Maar een talent dat m.i. alles met zich meebrengt om een europese topper te worden. Die jongen is m.i. in aanleg completer dan Suarez en KJH.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 9:07 am

Real Ajax schreef:Zelf zou ik lekker eens gaan shoppen naar verdedigers. Een linksback en een centrale verdedigers zijn een must voor dit Ajax.
En een goede middenvelder.

Ik ga er dus vanuit dat KJH vertrekt. Cvitanich zal niet voor de gezelligheid gekocht zijn. Je steekt geen 24 miljoen in je aanval als er niemand vertrekt.
Dit alles doet me heel erg denken aan de zomer van Wouters en Blind. De supporters stonden op de banken omdat Machlas en Laudrup kwamen. We werden op zeker kampioen. Dat viel een heel klein beetje tegen. :blush.gif: Je moet bedenken hoe je het team sterker maakt i.p.v. namen te kopen voor de hoofdprijs.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di jun 03, 2008 9:13 am

Ze zullen wel op € 15 miljoen uitkomen, een hoop geld, maar ik denk dat hij het waard is en zichzelf pver 1 a 2 jaar ruimschoots terugverdient.

Een aanval met Suarez, KJH en Sulejmani is toch fantastisch? Daar heeft iedere verdediging zijn handen aan vol.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 03, 2008 9:15 am

Onze achterhoede blijft zo lek als een mandje en daar zal het aantrekken van 1 speler geen oplossing voor bieden.

Sulejmani kan geweldig goed voetballen, maar welke club gaat nu voor 1/3e van de begroting een speler halen? Totaal niet verantwoord. Als Ajax volgend jaar geen CL haalt, dan hebben we in ieder geval 12 spitsen en een kostenpot van hier tot Tokio.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 9:20 am

joey schreef: De supporters stonden op de banken omdat Machlas en Laudrup kwamen.
Oh? Ik ging destijds met een man of 5 naar Ajax en we kregen collectief hoofdpijn bij wéér een aankoop. De JC-kliek (Menzo, Winter, Verlaat), Jantje Beton II, Machlas, Laudrup-op-retour en dat verschrikte vogeltje dat dat zootje in het gareel moest houden: het werd het meest vreselijke seizoen dat ik als Ajacied heb meebeleeft.

Machlas was nooit een topper. Brian L. wel, maar het beste was er wel af toen ie naar Ajax kwam. Onvergelijkbaar met Cvitanich (ken 'm niet, maar de verhalen zijn goed en hij is nog jong) en Sulejmani dus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 9:20 am

LucaS schreef:Bij Heerenveen is het feest!

http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopi ... 1&p=233429

Benieuwd naar wat Heerenveen gaat doen, Alves + Sulejmani is zo'n 30 miljoen winst..
Toen wij Babel met dezelfde winst doorverkochten was het ook feest. Ik wil dan altijd even zien wat ervoor terugkomt.
Dus helemaal begrijpen doe ik die supporters niet, want een speler die even goed of beter is dan Sulejmani krijgen ze niet meer.

Dat gezegd hebbende, deze prijs is enorm. Van het transferbudget is al 24 miljoen uitgegeven. (Dan kun je gaan goochelen met de miljoenen van Heitinga, maar zo werkt het natuurlijk niet. Zeker niet als je de CL misloopt.) Dus ik ben zeer benieuwd wat er nu nog kan.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 9:23 am

Peter schreef:Onze achterhoede blijft zo lek als een mandje en daar zal het aantrekken van 1 speler geen oplossing voor bieden.
Ik ga er vanuit dat er 2 man voor de defensie bij komt. Denk je nou echt dat MVB en Schip niet zien waar de schoen wringt?
Sulejmani kan geweldig goed voetballen, maar welke club gaat nu voor 1/3e van de begroting een speler halen? Totaal niet verantwoord.
Ik vind het een stuk verantwoorder dan Luque, Leonardo, Rommedahl en Urzaiz halen. Ajax heeft cash zat, denk aan Adidas en Aegon...
Als Ajax volgend jaar geen CL haalt, dan hebben we in ieder geval 12 spitsen en een kostenpot van hier tot Tokio.
Ajax wordt kampioen, zal het goed doen in Europa en haalt dus de CL.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 9:24 am

wimpey schreef:Machlas was nooit een topper. Brian L. wel, maar het beste was er wel af toen ie naar Ajax kwam. Onvergelijkbaar met Cvitanich (ken 'm niet, maar de verhalen zijn goed en hij is nog jong) en Sulejmani dus.
Daar werd toen anders tegenaan gekeken. Machlas was volgens Blind het verschil tussen nationaal en internationaal presteren. Hij verdiende meer dan wie ook bij Ajax. (En zeker meer dan Shota, die opeens niet goed genoeg meer was.)
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 9:27 am

joey schreef: Machlas was volgens Blind het verschil tussen nationaal en internationaal presteren.
Dat had Blind dan mooi fout gezien. De jubelverhalen waren vorig seizoen trouwens ook niet van de lucht toen Luque en Rommedahl werden gepresenteerd...

Dus ik ben blij met een technische staf die goede voetballers haalt. En dat mag wat kosten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 9:29 am

Dat is geen kwestie van goochelen Johnk, het totasal tot nu toe is 6+18 (?) -10 = 14 miljoen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 03, 2008 9:35 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Onze achterhoede blijft zo lek als een mandje en daar zal het aantrekken van 1 speler geen oplossing voor bieden.
Ik ga er vanuit dat er 2 man voor de defensie bij komt. Denk je nou echt dat MVB en Schip niet zien waar de schoen wringt?
Tuurlijk, maar hoeveel geld ligt er nog? 25 miljoen aan spitsen is een hoop geld wimpey. Ik denk dat Ajax nog maximaal een miljoentje of 5-7 kan uitgeven. Daar koopt Ajax never nooit niet 2 verdedigers voor. En een middenvelder is ook nog een prioriteitje. Jij denkt serieus dat Ajax zo even 50 miljoen gaat aftikken in totaal.
wimpey schreef:
Sulejmani kan geweldig goed voetballen, maar welke club gaat nu voor 1/3e van de begroting een speler halen? Totaal niet verantwoord.
Ik vind het een stuk verantwoorder dan Luque, Leonardo, Rommedahl en Urzaiz halen. Ajax heeft cash zat, denk aan Adidas en Aegon...
Die lopen er inderdaad ook nog rond en die zal Ajax nog moeten slijten. Gaat dat allemaal lukken? Neuh, dus die gaan op de tribune zitten à 4 miljoen per jaar.
wimpey schreef:
Als Ajax volgend jaar geen CL haalt, dan hebben we in ieder geval 12 spitsen en een kostenpot van hier tot Tokio.
Ajax wordt kampioen, zal het goed doen in Europa en haalt dus de CL.
Ben benieuwd. Sulejmani brengt ons geen kampioenschap. 2 verdedigers en een middenvelder erbij wel, maar ik betwijfel of men nog veel kan investeren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 9:35 am

2 Lucas: natuurlijk is dat wel goochelen. Alsof de volledige transferopbrengst normaal gesproken geherinvesteerd wordt.

Er is bovendien alweer een stuk van het eigen vermogen afgeroomd en daarmee mag Van Basten al heel blij zijn. et is absoluut niet vanzelfsprekend dat andere transferopbrengsten daar zomaar bij opgeteld worden.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jun 03, 2008 9:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jun 03, 2008 9:35 am

Waar blijven die verdedigers :confused.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 03, 2008 9:35 am

wimpey schreef:
joey schreef: Machlas was volgens Blind het verschil tussen nationaal en internationaal presteren.
Dat had Blind dan mooi fout gezien. De jubelverhalen waren vorig seizoen trouwens ook niet van de lucht toen Luque en Rommedahl werden gepresenteerd...

Dus ik ben blij met een technische staf die goede voetballers haalt. En dat mag wat kosten.
Ik kan me weinig jubelverhalen over Rommedahl en/of Luque herinneren (op AT, althans).

Overigens had ik laatst eens opgezocht hoe vaak Machlas eigenlijk voor Ajax heeft gescoord. Voor mijn gevoel een keer of drie (zo werkt dus een selectief geheugen), maar ieder seizoen dat hij speelde, scoorde hij minstens 12 keer voor Ajax. Te weinig voor zo'n dure spits, die met name om zijn melodramatische gezichtsuitdrukking wordt herinnerd, na het missen van weer een kans. Maar hij scoorde dus nog best geregeld.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 03, 2008 9:36 am

wimpey schreef:
joey schreef: Machlas was volgens Blind het verschil tussen nationaal en internationaal presteren.
Dat had Blind dan mooi fout gezien. De jubelverhalen waren vorig seizoen trouwens ook niet van de lucht toen Luque en Rommedahl werden gepresenteerd...
Niet van de lucht? Wellicht lees ik verkeerd, maar die aankopen zijn van begin af aan terecht afgezaagd. Waardeloze, dure lui.

Gesloten