Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jun 02, 2008 1:57 pm

Is er nog steeds geen nieuws?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 02, 2008 2:05 pm

Is dit nieuws? Van AN! Zijn naam is in ieder geval "gevallen".
'Emnes heeft voorkeur voor Feyenoord'

Volgens De Telegraaf heeft Marvin Emnes een voorkeur voor Feyenoord als nieuwe club. Heerenveen, Feyenoord en Ajax zouden zich gemeld hebben voor de jonge aanvaller. Nu hij terug is gekeerd van het trainingskamp met het Olympisch elftal wil de Rotterdammer komende week een beslissing nemen over zijn toekomst.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jun 02, 2008 2:23 pm

2 weken later (na de Ledenraad )nog geen transfer nieuws bij Ajax.
Het is warm buiten en in de Arena is niks te beleven

Ga die Coronel eens bellen....

:pulp.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » ma jun 02, 2008 2:31 pm

Tsja, als die jongen een Rotterdammer is begrijp ik wel dat hij voor feyenoord kiest. Lijkt me, op dit moment, sowieso geen versterking voor Ajax1. Geen man over boord dus.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jun 02, 2008 2:38 pm

Nou hij zei dat er morgen meer nieuws is :ajaxsmiley.gif:

Geen geld voor Engelaar
Uitgegeven: 2 juni 2008 12:22
Laatst gewijzigd: 2 juni 2008 13:26

AMSTERDAM - Het is nog allermist zeker dat Orlando Engelaar volgend seizoen het blauwe tricot van Schalke'04 draagt. Bild meldt vandaag dat de club van trainer Fred Rutten voor volgend seizoen maar tien miljoen euro te spenderen heeft voor nieuwe aankopen.


FC Twente verlangt echter al acht miljoen euro voor zijn sterspeler. De ploeg uit Gelsenkirchen heeft maar vier miljoen over voor de international. Schalke wil wel nog vijf miljoen euro genereren door de verkoop van Peter Lövenkrands en Sören Larsen.

Voorlopig zijn er nog geen kopers voor de twee Denen. “Op dit moment hebben er nog geen clubs serieuze interesse getoond in Lövenkrands en Larsen,” vertelt manager Andreas Müller tegen de krant. “Daarom is het heel goed mogelijk dat we in plaats van drie slechts twee voetballers halen.”

Hoog op het verlanglijstje van Rutten staan een veelscorende aanvaller, een verdedigende middenvelder en een linksback.

©NUsport


:hypocrite.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jun 02, 2008 3:51 pm

Jansma schreef: als het niet terecht is, wie is dan de bottleneck?
Dat vraag ik me langzamerhand ook af. Is het niet die Slop bijvoorbeeld?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 12:12 am

Sulejmani kost Ajax hoofdprijs
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax en SC Heerenveen zijn het bijna eens over de transfersom van Miralem Sulejmani (19). De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro's na genaderd. Sulejmani's zaakwaarnemer Jovica Radonjic: "Zodra Heerenveen en Ajax een akkoord hebben - en dat is wat ik begreep aanstaande - stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam. Dan zal Miralem snel een speler van Ajax zijn." De Amsterdamse club wil Sulejmani voor vijf jaar contracteren. "Geen enkel probleem", aldus Radonjic.

De voor Nederlandse begrippen ongekend hoge transfersom is voor de Amsterdammers een recorduitgave. Klaas-Jan Huntelaar, die in december 2005 van SC Heerenveen werd overgenomen, kostte Ajax 9,5 miljoen euro. De Friezen maken een flinke winst als de handtekeningen definitief zijn gezet.

Sulejmani werd voor een opleidingsvergoeding van slechts 300.000 euro overgenomen van Partizan Belgrado. De transfersom leert dat de nieuwe coach Marco van Basten, die eiste dat hij mocht investeren, zijn zin krijgt.

Eerder al legde Ajax voor ruim zes miljoen euro spits Dario Cvitanic van het Argentijnse Banfield vast. De eerder getoonde interesse in Tarik Sektioui is van de baan. Van Basten zag de voormalig speler van AZ en Willem II, tegenwoordig uitkomend voor FC Porto, eveneens als een bruikbare voetballer.

De aanvallers Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo komen niet in de plannen van Van Basten voor. Zij mogen vertrekken.
Telegraaf

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » di jun 03, 2008 12:42 am

Pfhew. Geen Tarik Sektioui. Van Basten heeft vast dat doelpunt van hem in de CL gezien, want anders kan ik de interesse niet verklaren.

:confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 12:46 am

Ik veronderstel dat Sektioui een idee van Van Geel was. Een idee dat Van Basten heeft afgeschoten. :eusa_pray.gif:

A propos, transfersom is onverantwoord. Veel geld blijft er niet over zo.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » di jun 03, 2008 12:46 am

Het is niet te hopen dat ze daadwerkelijk 18 miljoen voor deze jongen gaan betalen, want dat zou echt niet zo best zijn... Een verdediger lijkt me ook echt geen overbodige luxe op dit moment en een spelbepalende middenvelder is dat ook niet, dus dan is in 1x al het geld op.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 03, 2008 3:47 am

18 miljoen zou inderdaad absurd veel geld zijn. Dat is zelfs een speler van de buitencategorie als Sulejmani niet waard. De kans dat Ajax daar nog 10 miljoen aan verdient is nihil. Het risico is dan te groot.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 03, 2008 5:20 am

Thomas schreef:18 miljoen zou inderdaad absurd veel geld zijn. Dat is zelfs een speler van de buitencategorie als Sulejmani niet waard. De kans dat Ajax daar nog 10 miljoen aan verdient is nihil. Het risico is dan te groot.
Maar je hebt wel zekerheid! Ik moet nog zien of die 18 miljoen klopt (dat zien we wel tijdens het persbericht, want Ajax moet het bedrag bekend maken) en daarnaast of het geschetste budget van 30 miljoen klopt. Dan zou Ajax namelijk al 24 miljoen kwijt zijn en moet er nog een verdediger en middenvelder worden gekocht voor 6 miljoen.

Naast het kopen, zullen er ook een aantal spelers verkocht worden. Ik neem aan dat dat geld weer ten goede komt van het budget.

We gaan in ieder geval voor kwaliteit. Groot nadeel is dat alle andere aankopen ook met miljoenen (vraagprijs) omhoog zullen gaan.
Het bedrag staat wel in verhouding met de prijs van Babel. En dan vind ik Sulejmani toch wel een groter talent!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » di jun 03, 2008 5:38 am

verdedigers je leid zelf op?

met een goed verdediging, we waren kampioen geworden. Daar kan geen aanvaller tegenop.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 5:45 am

18 mio is wel heel erg veel. Zelfs voor Sulejmani.

Dan moet je minimaal de helft van het leger aan overbodige spelers slijten?? En KJH of Suarez verpatsen??

7 voor Cvita + 18 voor Sulejmani - 10 voor Heitinga = 15. Vraag me af wat MVB's restbudget is en wat er nog overblijft voor verdedigers en het middenveld.

Maar ik zou wel enorm vrolijk zijn wanneer Sulejmani volgend seizoen voor Ajax balt. Absolute 'Ausnahmespieler' wat mij betreft! :headbang.gif:

Vraag me trouwens af welke gedeelte van die 18 mio in de zakken van Lemic verdwijnt! :1evil.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jun 03, 2008 7:52 am

Onverantwoord hoog transferbedrag.

Heerenveen pist in zijn broek van het lachen.

We hebben (als dit doorgaat) een topaanval maar een vergiet als verdediging.

Ik houd m'n hart vast!

Dit is Ajax weer ten voeten uit. Even laten zien dat we de rijkste zijn, maar uiteindelijk wel met een ongebalanceerde selectie zitten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 7:56 am

Moet wel betekenen dat KJH verkocht wordt.

Ik zeg het nog maar een keer. We willen verdedigers,Marco.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di jun 03, 2008 8:06 am

Als we telkens één doelpunt meer scoren dan de tegenstander winnen we altijd! :headbang.gif:
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 03, 2008 8:07 am

GangstaRiB schreef:Onverantwoord hoog transferbedrag.

Heerenveen pist in zijn broek van het lachen.

We hebben (als dit doorgaat) een topaanval maar een vergiet als verdediging.

Ik houd m'n hart vast!

Dit is Ajax weer ten voeten uit. Even laten zien dat we de rijkste zijn, maar uiteindelijk wel met een ongebalanceerde selectie zitten.
Dat zijn voorbarige conclusies, want het aantrekken van Sulejmani hoeft niet te betekenen dat ze zich niet op andere fronten gaan versterken. Sterker nog, Blind sprak een tijdje geleden uit dat ze in elke linie een versterking willen hebben.
Als Sulejmani de referentie is van de kwaliteit dit ze willen aanschaffen, zul je mij niet horen klagen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 03, 2008 8:08 am

joey schreef:Moet wel betekenen dat KJH verkocht wordt.

Ik zeg het nog maar een keer. We willen verdedigers,Marco.
Volgens de berichten zaten ze deze week weer om tafel met de zaakwaarnemer en zag het er positief uit. Als de trainingen weer beginnen (begin juli?), dan zullen we meer weten. Want het standpunt van Ajax was toch dat ze dan geen bepalende spelers meer wilden laten gaan!?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jun 03, 2008 8:17 am

Belachelijk bedrag, fantastische speler. Moeilijke afweging, want er MOET kwaliteit komen.

Alles meer dan 14 miljoen vind ik echter eigenlijk teveel. Nu nog een of twee top verdedigers als Boulahrouz, Douglas of die Maidana en een goede middenvelder erbij en de selectie is min of meer rond.

Tenzij er nog spelers vertrekken zoals KJH.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jun 03, 2008 8:18 am

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Moet wel betekenen dat KJH verkocht wordt.

Ik zeg het nog maar een keer. We willen verdedigers,Marco.
Volgens de berichten zaten ze deze week weer om tafel met de zaakwaarnemer en zag het er positief uit. Als de trainingen weer beginnen (begin juli?), dan zullen we meer weten. Want het standpunt van Ajax was toch dat ze dan geen bepalende spelers meer wilden laten gaan!?
Yeah right. Standpunt van Ajax wellicht, maar niet dat van KJH als ManU aanklopt. Zie Sneijder vorig jaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 8:24 am

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Moet wel betekenen dat KJH verkocht wordt.

Ik zeg het nog maar een keer. We willen verdedigers,Marco.
Volgens de berichten zaten ze deze week weer om tafel met de zaakwaarnemer en zag het er positief uit. Als de trainingen weer beginnen (begin juli?), dan zullen we meer weten. Want het standpunt van Ajax was toch dat ze dan geen bepalende spelers meer wilden laten gaan!?
Ze wilden geen bepalende spelers meer laten gaan zodra de voorbereiding begonnen was. Voor wat het waard is, overigens.

Met 24 miljoen aan uitgaven (Sulejmani+Cvitanich) is het budget wel op. Het verlies aan CL-inkomsten moet ook nog gecompenseerd worden. Wil Van Basten nog middenvelders en/of verdedigers kunnen halen, dan moet er verkocht worden.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 8:26 am

Heitinga is verkocht voor tien, het positief saldo vorig jaar was 35. Het is niet zo dat we na deze aankoop blut zouden zijn, maar het risico is natuurlijk veel te groot.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 03, 2008 8:27 am

Ajax is gek geworden. Complete waanzin om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een speler.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 8:36 am

Peter schreef:Ajax is gek geworden. Complete waanzin om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een speler.
3 keer de CL missen is veel duurder, Peet. 18 mio / 5 jaar is 3,6 mio afschrijving per seizoen. Ervan uitgaande dat ie niets oplevert en 5 jaar zou blijven. Het is een bak geld, maar Sulejmani is het m.i. waard. Uitzonderlijke speler.

Gesloten