Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Rooie

Bericht door Rooie » di mei 20, 2008 11:45 am

Je vergeet hierbij nog Cvitanich, ik neem in ieder geval aan dat hij voor de 1ste selectie is aangetrokken :confused.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:48 am

De enige aankoop die we daadwerkelijk binnen hebben en die vergeet ik dan neer te zetten. :blush.gif: Cvitanich is in ieder geval nog een jongen die het eerste goed aan kan. Cvitanich, Emanuelson en Perez op de bank of Rommedahl, Urzaiz en Luque op de bank. Een wereld van verschil.

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2008 12:29 pm

Thomas schreef:Op jou kan ik tegenwoordig niet vertrouwen, Jöhnkie.
Voetske schreef:Zie in hem meer een speler voor de langere termijn, op de korte termijn hoop ik toch dat AJAX wat meer ervaren krachten voor de achterhoede kan scouten ...
Wat is ervaren? Een dertiger? Of kan 23/24 ook ervaren zijn?
Dat kan, maar Douglas is nog veraf van 23/24 jaar ... gaan we het zodadelijk dan weer meemaken dat deze jongen, want AJAX of Twente gaat dadelijk weer een wereld van verschil blijken, en onze verdediging al fouten makend zich mag gaan rijpen?.En tegen de tijd dat, nadat men voor de zoveelste keer kwa verdediging een sukkelseizoen heeft, met alle verliespunten van dien, spelers eindelijk een halfjaartje een beetje nivo laten zien ( Heitinga ) is men weer vertrokken ..

Dit zie je dus steeds weer gebeuren bij dit AJAX, of de verdediging is van een redelijk goed nivo, maar dan blijkt de voorhoede weer veel moeite met scoren te hebben, of we hebben er een paar in de voorhoede staat die er behoorlijk op los scoren, maar dan blijkt de achterhoede weer veel verliespunten te kosten.

Douglas is m.i. een mandekker pursang, die zijn handen vol had aan KjH.Maar met dit verschil dat de overtredingen die ie nu maakte op KjH ( of andere spelers ) in het AJAX shirt geheid een vrije trap tegen op gaan leveren.Dan tellen ook voor de scheidsrechters andere regels, dat ie je dus keer op keer gebeuren ( zie Suarez ).

Daarbij heeft Douglas tegen spelers die veel beweeglijker zijn nu niet de allerbeste indruk bij mij achtergelaten.En staat ie ook nog eens in een achterhoede waarin iedere speler een aanvulling is op elkaar.Ik weet niet of dat Douglas de top-klasse gaat halen, ik heb geen glazen bol.Ik vind wel dat je, voor een redelijk bedrag, best het met deze jongen kan proberen.Maar, volgens mij, dan wel rustig brengen, een of twee jaar de tijd geven.Het liefst aan de hand van spelers die het klappen van de sweep kennen, al ben ik me er van bewust dat het moeilijk zal zijn om minstes 2 van zulke spelers voor de achterhoede te vinden ...
Laatst gewijzigd door 999 op di mei 20, 2008 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 12:32 pm

Douglas z'n handen vol aan Huntelaar? Zal best, maar Huntelaar heeft tegen hem amper tot geen kansen gehad.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 20, 2008 1:20 pm

Thomas schreef:Stel:

....
Qua middenveld wel erg licht, Tom. Sarpong of De Jong moet in dat scenario al een kant en klare basisspeler zijn om een complementair middenveld neer te zetten. Zijn ze dat? Betwijfel ik.

Vukojevic: een paar keer zien ballen. Speelde ie tegen Ajax? Geen idee, toen had ik het te druk met het me ergeren aan onze eigen ploeg... Tegen Bremen haalde ie alles uit de kast om Diego op te naaien: schoppen, slaan, shirt trekken, etc. Diego speelde weergeloos en scoorde 2 keer. Tegen Vaart die ie niet veel anders (of meer). Is ie goed genoeg om Ajax verder te helpen???

'Je' defensie is ook erg jong. Wiel en Vermaelen mogen bijv. eerst eens bewijzen fit te kunnen blijven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 1:43 pm

Sarpong gaat komend seizoen definitief doorbreken. Ben ik behoorlijk van overtuigd. Lef, techniek, actie, wendbaarheid, snelheid, slimheid, een echte Ajax-voetbaler.

Vukojevic heb ik tegen HSV ook aan Van der Vaart zien kleven. Op basis van die wedstrijd vond ik het ook maar simpeltjes, wat hij deed. Inmiddels heb ik ook een andere kant van hem gezien en dat beviel me wel. Ik zou er tevreden mee zijn als hij komt.

Wat de verdediging betreft heb ik ook liever een jongen van 23/24 die in het centrum en als linksback kan spelen. Dan maar geen Pieters. Je mag ook Vertonghen doorschuiven naar het middenveld en een nieuwe linksback neerzetten. Maar goed, we moeten niet teveel vragen.

999

Bericht door 999 » di mei 20, 2008 1:52 pm

Thomas schreef:Douglas z'n handen vol aan Huntelaar? Zal best, maar Huntelaar heeft tegen hem amper tot geen kansen gehad.
Ook dat zal best, maar gezien het tactisch plaatje van Koster in deze wedstrijden tegen Fc Twente had zelfs ik een makkie gehad aan KjH.Met rolstoel ... Er is één fatsoenlijke aanval opgezet, en daar was KjH ook een onderdeeltje van.En verder was het vuurpijlen Steekie die de klok sloeg, met een goeie 2e Heitinga .l..
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » di mei 20, 2008 1:56 pm

Thomas schreef:Douglas z'n handen vol aan Huntelaar? Zal best, maar Huntelaar heeft tegen hem amper tot geen kansen gehad.
Klopt, maar daar had hij toch echt handen, voeten en veel overtredingen voor nodig. Tel daarbij op dat volgens Demo, Huntelaar er weinig van kan... Dus was het wel zo knap...

Ik ga daarom met Voetske mee. Als je hem zou binnen kunnen halen, altijd doen. Talent heeft hij zeker maar moet wel rustig gebracht worden met een 'oude rot' naast zich...

goodfella

Bericht door goodfella » di mei 20, 2008 2:00 pm

Onder stevige investeringen versta ik een speler als Sulejmani.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 20, 2008 2:09 pm

Idd ik ook, misschien halen ze straks wel 3 spelers die wij hier allemaal zien als breedte aankoopjes maar dat AJAX ze ziet als stevige investeringen.

goodfella

Bericht door goodfella » di mei 20, 2008 2:10 pm

brigade zuid schreef:Idd ik ook, misschien halen ze straks wel 3 spelers die wij hier allemaal zien als breedte aankoopjes maar dat AJAX ze ziet als stevige investeringen.
Mmm...

Marco van Basten heeft een vrij uitgesproken mening vind ik. Die gaat naar mijn idee ook keihard afrekenen met jongens als Luque. Ogararu en Rommedahl als het moet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2008 4:13 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Stel:

....
Qua middenveld wel erg licht, Tom. Sarpong of De Jong moet in dat scenario al een kant en klare basisspeler zijn om een complementair middenveld neer te zetten. Zijn ze dat? Betwijfel ik.

Vukojevic: een paar keer zien ballen. Speelde ie tegen Ajax? Geen idee, toen had ik het te druk met het me ergeren aan onze eigen ploeg... Tegen Bremen haalde ie alles uit de kast om Diego op te naaien: schoppen, slaan, shirt trekken, etc. Diego speelde weergeloos en scoorde 2 keer. Tegen Vaart die ie niet veel anders (of meer). Is ie goed genoeg om Ajax verder te helpen???

'Je' defensie is ook erg jong. Wiel en Vermaelen mogen bijv. eerst eens bewijzen fit te kunnen blijven.
In grote lijnen mee eens. Het middenveld ziet er nog steeds heel mager uit. We hebben nog altijd geen vervanger voor Sneijder. Het lijkt een beetje dat mensen (die het hele seizoen lang dat zo hard hebben geschreeuwed) dat vergeten zijn, door geruchten over Sulejmani, Douglas, en andere spelers. Natuurlijk kunnen we een andere systeem gaat spelen, maar het gaat erom dat we (volgens 'jouw' selectie) straks met jongens als Sarpong en De Jong als onze belangrijkste middenvelders het seizoen ingaan. Dat lijkt me dan te licht, op dit moment. Er moet nog een aanvallend ingestelde klasbak bij, in mijn ogen.

De verdediging vind ook nog wat jong, maar wel vol met kwaliteit. Donk erbij zou ik ook niet erg vinden.

Hoe zit het met die Panamees (?), Baloy?

Vukojevic ken ik niet, daar ga ik normaal gesproken op je mening af.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 5:14 pm

Telegraaf schreef:"Transferbudget blijft in tact"
Pff, beschamend. Zijn ze bij de Telegraaf niet naar school geweest?
Marillion schreef:Misschien niet per definitie maar de ervaring leert toch dat jonge spelers nog wel eens een terugval kunnen krijgen. Deze Douglas heeft echt nog nauwelijks op het hoogste niveau gespeeld. Je kunt je afvragen of je daar een heel seizoen op kunt vertrouwen. Misschien wel hoor. Maar ik zou er toch ook wel graag een speler bij zien die al wat meer heeft meegemaakt.
Ja, jonge spelers willen nog wel eens last van een terugval hebben. Ervaren spelers echter ook. Voetballers zijn nu eenmaal geen machines.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » di mei 20, 2008 5:31 pm

Bertje schreef: Ja, jonge spelers willen nog wel eens last van een terugval hebben. Ervaren spelers echter ook. Voetballers zijn nu eenmaal geen machines.
Ik ben voorgoed genezen van deze gedachte na het debacle van Stam. Er is maar een norm wat mij betreft voor Ajax; kwaliteit.

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 20, 2008 6:22 pm

Is er al iets rond?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 6:35 pm

Nee. Uiteraard niet, zou ik bijna zeggen. :blush.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 20, 2008 6:40 pm

Jesse schreef:Is er al iets rond?
De bal! :ajaxsmiley.gif:

Ik ben onderhand ook wel toe aan positief transfernieuws voor Ajax. Blind, afronden die hap!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 6:42 pm

Ik ben er al een paar weken aan toe.

Dat er nog steeds niets rond is betekent dat er deals zijn mislukt. Dat kan niet anders. Het gaat weer helemaal mis.

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 20, 2008 7:06 pm

Bertje schreef:
Telegraaf schreef:"Transferbudget blijft in tact"
Pff, beschamend. Zijn ze bij de Telegraaf niet naar school geweest?
Kwaliteitsjournalisten zullen niet zo snel naar de telegraaf gaan nee. Een krant die de hele voorpagina aan het huwelijk van Bauer besteedt, terwijl er van alles in de wereld aan de hands is, wordt natuurlijk door journalisten met inhoud en ambitie niet serieus genomen
I think I lost my fucking headache

Beloki

Bericht door Beloki » di mei 20, 2008 7:08 pm

Iedereen vindt weer anders soort nieuws interessant.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 7:13 pm

Jöhnk schreef:Ik ben er al een paar weken aan toe.

Dat er nog steeds niets rond is betekent dat er deals zijn mislukt. Dat kan niet anders. Het gaat weer helemaal mis.
Bepaalde deals hebben op z'n minst vertraging opgelopen (Sulejmani) of moesten vanwege omstandigheden op zich laten wachten (Douglas).

Ik ben toch benieuwd naar hoe we die uitspraken van Blind precies moeten interpreteren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 7:18 pm

Gelukkig is vandaag de selectie rond!
LucaS schreef:Kwaliteitsjournalisten zullen niet zo snel naar de telegraaf gaan nee. Een krant die de hele voorpagina aan het huwelijk van Bauer besteedt, terwijl er van alles in de wereld aan de hands is, wordt natuurlijk door journalisten met inhoud en ambitie niet serieus genomen
Je hoeft geen kwaliteitsjournalist te zijn om intact correct te spellen, Luuk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 20, 2008 8:00 pm

Thomas schreef:Bepaalde deals hebben op z'n minst vertraging opgelopen (Sulejmani) of moesten vanwege omstandigheden op zich laten wachten (Douglas).
Waar was het wachten dan op? Persoonlijk vind ik het niet zo tactisch om te wachten totdat Twente Ajax heeft verslagen in de play-offs. Want dat zag (bijna) iedereen aankomen.

Het hangt van de speler af wat nou vroeg of laat is. Als je De Zeeuw wil dan heeft dat minder haast (al moet je ook niet wachten tot het EK).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 8:03 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Bepaalde deals hebben op z'n minst vertraging opgelopen (Sulejmani) of moesten vanwege omstandigheden op zich laten wachten (Douglas).
Waar was het wachten dan op? Persoonlijk vind ik het niet zo tactisch om te wachten totdat Twente Ajax heeft verslagen in de play-offs. Want dat zag (bijna) iedereen aankomen.

Het hangt van de speler af wat nou vroeg of laat is. Als je De Zeeuw wil dan heeft dat minder haast (al moet je ook niet wachten tot het EK).
Wellicht dat Ajax wel netjes wilde wachten op toestemming van Twente om met Douglas te praten? :blush.gif:

Harm

Bericht door Harm » di mei 20, 2008 8:13 pm

Hoe weet Ajax eigenlijk dat Douglas een clausule in zijn contract heeft?

Gesloten