Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » di jun 05, 2007 3:25 pm

Wij hebben maar één echte mandekker en die is 34. Vragen om problemen.
Klopt en die mandekker was dit seizoen toch een paar keer geblesseerd!

De verdedigers die Ajax opleidt zijn eigenlijk meer vrije verdedigers (Heitinga, Vermaelen en v.d. Wiel), mandekkers koopt Ajax, m.a.w. als opvolger van Grygera graag een echte verdediger.

Anita tegen Chelsea? De A1/Jong Chelsea en over een paar jaar Chelsea 1.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

boa

Bericht door boa » di jun 05, 2007 3:27 pm

joey schreef:
boa schreef:Met het kopen van een extra centrale verdediger blokkeer je de ontwikkeling van Vermaelen, Vertonghen en v.d. Wiel. Eventueel kan Heitinga daar spelen óf (als de nood echt hoog is) Maduro. Bovendien moet je ook kijken naar wat er in de jeugd nog meer rondloopt. Daley Blind komt er ook aan...Of Anita.

Anita? Ajax speelt in de CL tegen Chelsea en komt met Anita?

Het Ajax van 1995 had 'gewoon' drie, vier spelers in de selectie die een man konden uitschakelen. Reiziger, Bogarde, De Boer, Rijkaard. Dat Danny Blind kwetsbaar was in een op een situaties viel daardoor niet op.

Wij hebben maar één echte mandekker en die is 34. Vragen om problemen.

Je pikt de laatste naam uit het rijtje eruit.....Beetje flauw. Ik zeg nergens dat Anita CL moet spelen.

Mijn punt is dat een speler als v.d. Wiel heel veel zal moeten spelen volgend jaar om zichzelf te verbeteren. v.d. Wiel zal Champions League ervaring op moeten doen en belangrijke wedstrijden moeten spelen. Híj is de stand-in voor Stam. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Vertonghen. Als Vermaelen er niet is, dan zal hij het moeten doen. De potentie is er (heeft hij ook al laten zien op die plek).

Dan kun je wel weer iemand halen, maar dan blokkeer je dit proces. Als de nood aan de man is dan kan je Heitinga daar neerzetten of Maduro.

In "makkelijkere" wedstrijden kun je zelfs Blind of Anita een kans geven.

Je trekt de vergelijking met '95, maar in dat team waren de backs meer de mandekkers. Reiziger en de Boer knepen naar binnen waardoor Blind en Rijkaard ruimte hadden om door het centrum op te stomen. Reiziger en de Boer zag je bijna nooit naar de achterlijn hollen om een voorzet te geven.
Laatst gewijzigd door boa op di jun 05, 2007 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 05, 2007 3:30 pm

Ik bedoel dat we te veel verdedigers van hetzelfde type hebben. Prima voetballers maar geen balafpakkers. Eigenlijk hebben we er maar één, vooruit twee: Stam en Vermaelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » di jun 05, 2007 3:57 pm

Laat v.d. Wiel elders ervaring opdoen. Vermaelen en De Mul zijn er niet minder van geworden (ook al speelde De Mul niet altijd) en als we de berichten mogen geloven, geldt dat ook voor Vertonghen.

Van de Wiel zou zelfs eerst een half jaar in Jong Ajax kunnen voetballen, hij zal van Koster ook wel iets kunnen leren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 4:02 pm

Ik zou Sankoh of Baloy oppikken. Sankoh heeft nog veel te leren maar kan dat in de schaduw doen van Stam en ondertussen als rechtsback spelen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 05, 2007 4:50 pm

Is Sankoh geen hype? Een paar jaar geleden zouden we allemaal een moord doen om Vlaar binnen te halen, dat was dé centrale verdediger van Nederland en omstreken. Moet je nu eens kijken...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 05, 2007 4:52 pm

Wie weet wat er gebeurd was als Vlaar naar Ajax was gegaan, had anders uit kunnen pakken dan het nu was. Lijkt zowieso of de laatste jaren talent bij Feyenoord stil komen te staan. Maarja dat kun je van te voren nooit zeggen.. :confused.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 5:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is Sankoh geen hype? Een paar jaar geleden zouden we allemaal een moord doen om Vlaar binnen te halen, dat was dé centrale verdediger van Nederland en omstreken. Moet je nu eens kijken...
Inmiddels roepen er inderdaad veel mensen om Sankoh, maar daar heb ik niet zoveel boodschap aan.

Vlaar is nog altijd een talentvolle verdediger. Hij kan alleen voor geen meter mandekken.

Aristides

Bericht door Aristides » di jun 05, 2007 5:44 pm

Vlaar is nog altijd een talentvolle verdediger. Hij kan alleen voor geen meter mandekken.
Over de grond is hij zwak, in de lucht niet. Ik ben niet kapot van vlaar.

LvG liet hem niet voor niets gaan!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 05, 2007 6:31 pm

Jöhnk schreef:Logisch toch? We hebben met Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, Stam en Van der Wiel 5 spelers voor 2 posities. Lijkt me idd. voldoende. Tenzij Ajax geen vertrouwen heeft in deze spelers, maar dat is dus niet zo.

Ik hoop vooral op een rechtsback.
Ik ook. Ik snap Ajax (ook) in deze niet. Vertonghen, Heitinga en vd Wiel zijn verdedigend kwetsbaar, Vermaelen heeft ook van die momenten dat ie alleen op de bal let en niet op degene die dat ding in het net wil jakkeren. De Ajax-school: voetballend verdedigen. Leuk, maar in de praktijk niet altijd toepasbaar. Zet daar 2 backs naast (Oga, Urby) die het verdedigen ook al niet echt hebben uitgevonden en je bent gewoon verdomd kwestbaar.

Stam is 35 en moet het merendeel van het defensieve werk opknappen. Niet gezond, lijkt me. Ajax moet m.i. dan ook idd een opvolger voor Gryga halen. En een rechtsachter.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jun 05, 2007 7:02 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Logisch toch? We hebben met Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, Stam en Van der Wiel 5 spelers voor 2 posities. Lijkt me idd. voldoende. Tenzij Ajax geen vertrouwen heeft in deze spelers, maar dat is dus niet zo.

Ik hoop vooral op een rechtsback.
Ik ook. Ik snap Ajax (ook) in deze niet. Vertonghen, Heitinga en vd Wiel zijn verdedigend kwetsbaar, Vermaelen heeft ook van die momenten dat ie alleen op de bal let en niet op degene die dat ding in het net wil jakkeren. De Ajax-school: voetballend verdedigen. Leuk, maar in de praktijk niet altijd toepasbaar. Zet daar 2 backs naast (Oga, Urby) die het verdedigen ook al niet echt hebben uitgevonden en je bent gewoon verdomd kwestbaar.

Stam is 35 en moet het merendeel van het defensieve werk opknappen. Niet gezond, lijkt me. Ajax moet m.i. dan ook idd een opvolger voor Gryga halen. En een rechtsachter.
De naam Ogararu valt hier niet meer, maar zal heus niet verkocht worden; ik zie Ajax daarom geen nieuwe rechtsback zoeken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 05, 2007 11:11 pm

Tommie schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is Sankoh geen hype? Een paar jaar geleden zouden we allemaal een moord doen om Vlaar binnen te halen, dat was dé centrale verdediger van Nederland en omstreken. Moet je nu eens kijken...
Inmiddels roepen er inderdaad veel mensen om Sankoh, maar daar heb ik niet zoveel boodschap aan.

wanneer ben je eigenlijk een talentvolle verdediger?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 06, 2007 1:50 am

Wat bedoel je nu precies, Rishi?

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 06, 2007 2:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is Sankoh geen hype?
Vind ik niet. Zijn maar weinig mensen die hem noemen. Misschien ruilen tegen Perez! :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 06, 2007 2:56 pm

Sankoh zegt in de VI dat hij de Arena het mooiste stadion vindt. Halen die jongen! :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 06, 2007 3:31 pm

joey schreef:Sankoh zegt in de VI dat hij de Arena het mooiste stadion vindt. Halen die jongen! :666.gif:
Ik wilde het net posten! :ajaxsmiley.gif:

Kom maar op met die aankoop.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 06, 2007 4:42 pm

Thomas schreef:Wat bedoel je nu precies, Rishi?
Tommie geeft aan dat Vlaar een talentvolle verdediger is maar voor geen meter kan mandekken. Dan vraag ik me af wat dat dan inhoudt....talentvolle verdediger?

Een verdediger moet in 1e plaats kunnen verdedigen. Vlaar is geen geweldige voetballer en volgens Tommie kan hij voor geen meter mandekken. Wat maakt hem dan een talentvolle verdediger?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 06, 2007 4:47 pm

Het is een goede zoneverdediger. Pure mandekking spelen kan hij niet.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jun 06, 2007 6:02 pm

wimpey schreef:Stam is 35 en moet het merendeel van het defensieve werk opknappen. Niet gezond, lijkt me. Ajax moet m.i. dan ook idd een opvolger voor Gryga halen. En een rechtsachter.
Mee eens.
Daarbij was Stam bijna 1/3 van de competitiewedstrijden geblesseerd, en zijn niet meespelen telt zwaar.

Maar mij hoor je niet klagen als Ajax niemand aantrekt :kwijl.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 06, 2007 6:41 pm

Ajax haalde vorig jaar meer punten gemiddeld in de wedstrijden zonder dan met Stam. Als dat volgend jaar doorzet, kan hij niet genoeg geblesseerd zijn! :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

gaizka

Bericht door gaizka » wo jun 06, 2007 8:48 pm

LucaS schreef:Ajax haalde vorig jaar meer punten gemiddeld in de wedstrijden zonder dan met Stam. Als dat volgend jaar doorzet, kan hij niet genoeg geblesseerd zijn! :smallgrin.gif:
Stam was volgens mij voornamelijk in de 2e helft van de competitie geblesseerd, en toen was Davids erbij. Met Davids heeft Ajax nauwelijks meer verloren.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jun 07, 2007 8:50 am

Stam was volgens mij voornamelijk in de 2e helft van de competitie geblesseerd, en toen was Davids erbij. Met Davids heeft Ajax nauwelijks meer verloren.
en in de wedstrijden die wel werden verloren, of gelijk gespeeld, speelde Davids gewoon goed.
Pompiedom

cHr

Bericht door cHr » vr jun 08, 2007 12:03 pm

Niek Adolfs

Bij deze mijn rapport van een zeer getalenteerde 20-jarige speler. Tot op heden hebben de scouts deze ruwe diamant over het hoofd gezien, wat zeer spijtig is. Echter, wanneer de heer Van Geel op zoek is naar een opvolger van Sneijder hoeft hij niet eens de portemonnee te trekken. Deze jongen is een completere versie dan onze 22-jarige vedette. Hij heeft techniek, een schot, goede eindpass en is snel en atletisch. Zijn tactisch vermogen is groot en hij beheerst het "tussen de linies lopen" tot in de perfectie.
Zijn dribbelstijl is een kruising van Robben en Van Persie. Aan de ene kant een anticipatiedribbel zoals Robben die meestentijds hanteert, maar dat gecombineerd met de stijl van Van Persie, een waar lust voor het oog.
Hij trekt het spel veelvuldig naar zich toe en schroomt het niet de lijnen uit te zetten. Het is meer een passer/assistgever dan een doelpuntenmaker, hoewel hij zeer koelbloedig is voor de goal (in zijn laatste 2 jeugdseizoenen scoorde hij om en nabij de 35 doelpunten).
Puntjes van kritiek zijn er ook. Een trainer als Ten Cate moet hem gemotiveerd krijgen om alles uit zijn voetbalkwaliteiten te halen. Hij is een tikkeltje lui en laks, wat overigens niet betekend dat hij arrogant of andere vedetteneigingen heeft. Sterker nog, hij is een hele vriendelijke jongen die het genant vindt eer hij wordt opgehemeld (Johnny Depp syndroom). Soms is hij echter wel ietwat opvliegerig en kan hij er op zijn tijd wel eens een "Henry-aanse" sliding in gooien.
Voor de rest een GRATIS parel die je zo kunt ophalen.

Hier wat beeldmateriaal

Niek Adolfs
"Not even fire can stop us"

Was getekend: Zlatan Ibrahimovic

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 08, 2007 12:45 pm

Baseman schreef: Maar mij hoor je niet klagen als Ajax niemand aantrekt :kwijl.gif:
Mij ook nog niet. Liever Kennedy dan Zonneveld, Lege Tommie en Roorda! :headbang.gif:

Maar Ajax moet defensief nog wel wat doen. Het is de voorbije seizoenen toch wel aangetoond dat je er met enkel lichtgewichten in de defensie niet komt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 4:22 pm

Diego Godin

Profiel website Nacional

Afbeelding

Mijn rapport:
Boomlange (1,88 m) mandekker uit Uruguay die bij zijn club Nacional als linkercentrumverdediger speelt. Ik heb hem dit seizoen in zowel de Copa Libertadores –Nacional schopte het tot de kwartfinale- als de Uruguayaanse competitie zien spelen en ben onder de indruk geraakt. Is ondanks z’n lengte zeker niet traag en behoorlijk atletisch. Straalt zelfvertrouwen uit aan de bal en is in zekere zin zelfs sierlijk. Neemt van achteruit alle vrije trappen voor z’n club en hanteert wellicht daardoor nog iets te vaak de lange bal bij het uitverdedigen. Z’n lange bal is overigens prima, dat weer wel. Kan spijkerhard zijn, al moet hij wel minder snel wegdraaien wanneer hij schoten probeert te blokken. Hij is vrijwel onklopbaar in de lucht en beschikt over een prima techniek. Een speler die moeilijk van de bal te krijgen is en z’n imposante fysiek goed weet te gebruiken. Zal wel nog wat moeten werken aan z’n linkerbeen, z’n positiespel en de lopende duels. Wat meer rust in z’n spel zou hem goed doen. Godin levert heel veel strijd en kan leiding geven aan z’n verdediging, maar zou soms wat minder dingen tegelijk moeten willen doen en zich meer voor de volle honderd procent moeten concentreren op z’n eigen verdedigingsspel. Het joch is ten slotte pas 21 en zou zich eigenlijk in de schaduw van een ervaren topverdediger verder moeten ontwikkelen. Over z’n wendbaarheid heb ik nog mijn twijfels en al met al durf ik nog niet met zekerheid te zeggen of hij goed op een hoge lijn zou kunnen verdedigen, maar dit is een speler om in de gaten te houden. Heeft inmiddels al meerdere interlands achter z’n naam staan en gaat komende zomer naar verwachting ook mee naar de Copa America in Venezuela. Daarvoor is hij nog gewoon te zien in de Uruguayaanse competitie.

Gesloten