Op Ajax.tv heeft hij het toch echt over spelers. Dat wil niet zeggen dat ze meerdere spelers halen, maar wel meerdere gegadigde.CdE schreef:Net intervieuw met RvdB op EL. Ze zijn bezig met één speler. Niet bereid om meer te betalen dan marktconform is. Anders halen ze niemand en wachten ze tot de zomer. Gaat om een speler van een Nederlandse club. Bas Dost en Van Wolfsinkel waren uitstekende spelers (of iets in die trant).
Pff. Wat mij betreft houden we het geld dan lekker op de bank. In Nederland zie ik geen geschikte optie. Hopen dat El Hamdaoui opstaat dan maar.
Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Aankopen SUGGESTIES
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Een speler maar meer dan een gegadigde, heb ik begrepen.
Ik denk ook dat het Dost wordt. Andere spelers zijn nu denk ik niet meer los te weken. Of je moet je scheel betalen.
Ik denk ook dat het Dost wordt. Andere spelers zijn nu denk ik niet meer los te weken. Of je moet je scheel betalen.
Het stinkt aan alle kanten!
Lijkt me dan een gok van Ajax, heb nog niet iets bijzonders in hem kunnen ontdekken. Maar wie weet komt hij hier helemaal tot bloei...D_skilled schreef:Als de focus op Nederlandse spelers ligt dan gaat er waarschijnlijk niemand komen. Clubs weten dat Ajax een groot zak geld heeft en gaan daarom hoog in de boom zitten. Nou ja, of het wordt Bas Dost. Het wordt Bas Dost. Alle signalen wijzen erop.
Hij schiet ze er als invaller bij Heerenveen makkelijk in. In de zestien is het een koele kikker. Hij moet zich natuurlijk nog wel doorontwikkelen. Een gok, zeker.
Maar ja, waar wil je El Hamdaoui dan neerzetten? Als linksbuiten is het een aanfluiting. Krijg je een trechteraanval met naar binnentrekkende flankspelers. Blind overlapt zelden en vd Wiel is in vormcrisis.
Apart dat Ajax het niet in het buitenland zoekt. Waarschijnlijk heeft de scouting ook geen geweldige opties op haar lijstjes.
Maar ja, waar wil je El Hamdaoui dan neerzetten? Als linksbuiten is het een aanfluiting. Krijg je een trechteraanval met naar binnentrekkende flankspelers. Blind overlapt zelden en vd Wiel is in vormcrisis.
Apart dat Ajax het niet in het buitenland zoekt. Waarschijnlijk heeft de scouting ook geen geweldige opties op haar lijstjes.
- Ajaciedjuh
Eerlijk gezegd denk ik dat we meer aan Beerens hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Beerens? Die speelt al jaren z'n potjes als subtopper. Af en toe een goede wedstrijd en dan weer tijden niets. Moet hij ons dan ineens beter gaan maken? Laat die maar lekker blijven waar hij zit.
Nil volentibus arduum
Misschien leiden ze met een aantal uitspraken opnieuw mensen om de tuin. Zoals men anderhalf jaar terug de media wijsmaakte dat men met Morten Olsen aan het onderhandelen was.
Sommigen stellen weinig bijzonders in Dost te hebben kunnen ontdekken. Klopt, hij is vooral groot, (kop)sterk en doelgericht. Enoh, De Zeeuw, Alderweireld, De Jong, Blind zijn ook niets bijzonders. De meeste spelers van PSV ook niet. Eredivisie voetballers zijn nu eenmaal niet meer van het niveau Rijkaard, Van Basten, Bergkamp, Vanenburg, Koeman, Kluivert, Seedorf of Davids.
Laat Dost maar gewoon komen want door kopkracht in je aanval ben je meteen 410% gevaarlijker. Nu kan van de Ajax aanvallers en middenvelders alleen Siem wel aardig koppen. Verder niemand. PSV kan het zich permitteren om als een natte krant te spelen in 75% van hun wedstrijden, zo'n Toivonen komt er dan wel één in. Dost kan ze er voor Ajax ook wel inleggen.
Sommigen stellen weinig bijzonders in Dost te hebben kunnen ontdekken. Klopt, hij is vooral groot, (kop)sterk en doelgericht. Enoh, De Zeeuw, Alderweireld, De Jong, Blind zijn ook niets bijzonders. De meeste spelers van PSV ook niet. Eredivisie voetballers zijn nu eenmaal niet meer van het niveau Rijkaard, Van Basten, Bergkamp, Vanenburg, Koeman, Kluivert, Seedorf of Davids.
Laat Dost maar gewoon komen want door kopkracht in je aanval ben je meteen 410% gevaarlijker. Nu kan van de Ajax aanvallers en middenvelders alleen Siem wel aardig koppen. Verder niemand. PSV kan het zich permitteren om als een natte krant te spelen in 75% van hun wedstrijden, zo'n Toivonen komt er dan wel één in. Dost kan ze er voor Ajax ook wel inleggen.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Ajax het weer op de Nederlandse markt zoekt. Wat doen die scouts nou? Ze krijgen behoorlijk betaald, maar kunnen niet met betere opties komen dan Dost, Beerens, van Wolfswinkel etc. Voor hetzelfde geldt duurt het ook lang voordat Dost zich aanpast. Misschien worden we nog verrast, maar Ajax kennende zal dat niet gebeuren.
Blijkbaar wil De Boer spelers die Nederlands spreken. Suarez moest zijn aanvoerdersband inleveren omdat zijn Nederlands niet goed genoeg was, heb ik begrepen. Dan kom je al snel uit bij spelers uit de Nederlandse competitie. Of bij spelers die hier gespeeld hebben, zoals Gudjohnson.D_skilled schreef:Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Ajax het weer op de Nederlandse markt zoekt. Wat doen die scouts nou? Ze krijgen behoorlijk betaald, maar kunnen niet met betere opties komen dan Dost, Beerens, van Wolfswinkel etc. Voor hetzelfde geldt duurt het ook lang voordat Dost zich aanpast. Misschien worden we nog verrast, maar Ajax kennende zal dat niet gebeuren.
Vind het wel logisch dat Ajax het op de Nederlandse markt zoekt bij spelers die bewezen hebben de defensies van andere Eredivisieclubs pijn te kunnen doen.
Ik zie dit liever dan dat er uit een exotisch land zogenaamd grote talenten als Cvitanich en Lodeiro worden gehaald die je vervolgens zelden tot nooit in actie ziet.
Ik zie dit liever dan dat er uit een exotisch land zogenaamd grote talenten als Cvitanich en Lodeiro worden gehaald die je vervolgens zelden tot nooit in actie ziet.
Het gaat op en neer. Het ene seizoen halen we Nederlandse spelers en het volgende seizoen halen we exotische verrassingen. Na Suarez, Cvitanich, Lodeiro, Silva en anderen uit Zuid-Amerika is het nu blijkbaar weer tijd voor de hutspot. En als de hutspot niet smaakt, is het daarna weer tijd voor de buitenlandse hap.
Je moet goede voetballers halen die bij Ajax passen. Dondert niet waar ze vandaan komen. Litmanen sprak geen woord Nederlands toen hij hier kwam.
Je moet goede voetballers halen die bij Ajax passen. Dondert niet waar ze vandaan komen. Litmanen sprak geen woord Nederlands toen hij hier kwam.
Maar amper een jaar later sprak hij wel Nederlands! Zlatan Ibrahimovic wilde het nooit leren omdat ie zich er te groot voor voelde...
...Ik denk dat het voor Ajax in de meeste gevallen beter is om een Nederlandse basis te hebben met hooguit een paar exotische toppers erbij. Al onze 6 Europacups hebben we met een grotendeels Nederlandse ploeg gewonnen.
...Ik denk dat het voor Ajax in de meeste gevallen beter is om een Nederlandse basis te hebben met hooguit een paar exotische toppers erbij. Al onze 6 Europacups hebben we met een grotendeels Nederlandse ploeg gewonnen.
Zal mij een zorg zijn of een speler Nederlands spreekt. Het gaat immers om kwaliteit. Die toegevoegde kwaliteit is bijna niet in Nederland te vinden, of je moet je scheel betalen.joey schreef:
Blijkbaar wil De Boer spelers die Nederlands spreken. Suarez moest zijn aanvoerdersband inleveren omdat zijn Nederlands niet goed genoeg was, heb ik begrepen. Dan kom je al snel uit bij spelers uit de Nederlandse competitie. Of bij spelers die hier gespeeld hebben, zoals Gudjohnson.
Zul je zien. Morgen ochtend in de T. dat Ajax achter Dost aanzit. Heerenveen wil wat winst op hem maken. Ajax komt er niet uit en er wordt besloten om het vervolg van het seizoen met deze selectie af te maken. Ajax in deze transferperiode de grote verliezer. Doei titel. Streepje erbij. Prestaties vallen tegen. De Boer weggehoond. En weer opnieuw... tsjah.
-
Van den Boog zegt net op Studio Sport dat ze een jonge gast willen die Nederlands spreekt. Fijn die duidelijkheid, maar wel erg kwetsbaar. We gaan weer terug naar de tijd dat Ajax louter jeugd had lopen en zodoende de krakers (Twente, PSV) verliest, terwijl je de week erna bijvoorbeeld De Graafschap met 7-0 naar huis stuurt.
Whitey on the moon.
Vind ik persoonlijk minder frustrerend dan 1-5 in Eindhoven winnen en de titel verneuken omdat een ongeïnspireerd ogend zooitje pseudo vedetten niet van RKC Waalwijk weet te winnen...
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jan 28, 2011 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevin de Bruyne? 

Praat in ieder geval Nederlands, maar zal wel niet bekend zijn bij de scouting. Daarnaast zijn ze volgens mij nadrukkelijk op zoek naar een spits.
D_skilled schreef:Kevin de Bruyne?
Is wel de hype van de dag, je leest opeens van alles over hem, dus wat dat betreft...
De nieuwe Cruijff, die mag wat kosten.

Tja heeft Johan niet nog wat ingevroren zaadcellen die we in één van onze beste hockeymeisjes of een volleybalster als Manon Flier mogen spuiten? Dan creëer je een potentiële topper hoor. De bedoeling is dat binnen nu en 10 jaar dit soort "genetische topsportmanipulatie" mijn core business wordt.
Kan me nauwelijks voorstellen. Jongen is overbekend.Benji schreef:Praat in ieder geval Nederlands, maar zal wel niet bekend zijn bij de scouting. Daarnaast zijn ze volgens mij nadrukkelijk op zoek naar een spits.
Cruijff schreef:Tja heeft Johan niet nog wat ingevroren zaadcellen die we in één van onze beste hockeymeisjes of een volleybalster als Manon Flier mogen spuiten? Dan creëer je een potentiële topper hoor. De bedoeling is dat binnen nu en 10 jaar dit soort "genetische topsportmanipulatie" mijn core business wordt.
Vandaar dat jij die nick hebt gekozen? Je denkt hoogstpersoonlijk een bijdrage te leveren?

Klopt. Mijn bijdrage ligt al een aantal jaren achter op schema, maar ik beloof je dat die er op de lange termijn komt en niet gering zal zijn.
Helemaal niets mis met het op deze manier creëeren van nieuwe topsporters, wij als publiek zullen er juist veel plezier van ondervinden. Had Van Persie afgelopen zomer in Zuid-Afrika uitgewisseld met een bloedverwant van Cruijff en we hadden die Spanjaarden fluitend verslagen in de WK finale...
Helemaal niets mis met het op deze manier creëeren van nieuwe topsporters, wij als publiek zullen er juist veel plezier van ondervinden. Had Van Persie afgelopen zomer in Zuid-Afrika uitgewisseld met een bloedverwant van Cruijff en we hadden die Spanjaarden fluitend verslagen in de WK finale...
Met Jordi erbij hadden we echt niet gewonnen...
Wellicht zonder v. Persie wel.
Wellicht zonder v. Persie wel.
Met Huntelaar ipv Van Persie hadden we gewonnen en wellicht zonder Van Persie met 10 tegen 11 ook wel.
Over de voetbalkwaliteiten van Jordi wordt vaak een beetje lullig gedaan, maar hij heeft meer in huis dan Siem de Jong. En dat vind ik ook geen prutser. Als JC een topsportster als vrouw had gehad ipv blond popje Danny was "the offspring" echt waanzinnig goed geworden...
Over de voetbalkwaliteiten van Jordi wordt vaak een beetje lullig gedaan, maar hij heeft meer in huis dan Siem de Jong. En dat vind ik ook geen prutser. Als JC een topsportster als vrouw had gehad ipv blond popje Danny was "the offspring" echt waanzinnig goed geworden...
Straks halen ze nog Vleminckx.