Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo mei 11, 2008 1:47 pm

Giacomo Puccini schreef:Perez alleen erin brengen als er iets moet worden geforceerd.

De Jong vind ik een speler met een hoog rendement, alleen nog te wisselvallig. Niet gek voor een eerste seizoen. Volgend seizoen verwacht ik zijn doorbraak. Speler met zeer veel mogelijkheden, scorend vermogen en assists. Gaat een topper worden.
Bollocks.
De Jong hij zal nog wisselvallig zijn voor 2-3 seizoenen, en vergeet niet de standard dip die bij jong spelers horen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 11, 2008 1:52 pm

Het talent druipt er van af. Lijkt me een stabiele jongen die zich rustig doorontwikkelt. Maar die dip kan er inderdaad nog komen; ben erg benieuwd. Ik vind hem het beste wat de opleiding de afgelopen jaren heeft opgeleverd. Fysiek zal hij denk ik nog flinke stappen gaan maken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Emanuelson, Sarpong en Anita die al (lichamelijk) op hun top zitten.

Maar talent laat zich niet altijd voorspellen dus we zullen het moeten afwachten.
Ajax!

jabu

Bericht door jabu » zo mei 11, 2008 1:56 pm

Giacomo Puccini schreef:Het talent druipt er van af. Lijkt me een stabiele jongen die zich rustig doorontwikkelt. Maar die dip kan er inderdaad nog komen; ben erg benieuwd. Ik vind hem het beste wat de opleiding de afgelopen jaren heeft opgeleverd. Fysiek zal hij denk ik nog flinke stappen gaan maken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Emanuelson, Sarpong en Anita die al (lichamelijk) op hun top zitten.

Maar talent laat zich niet altijd voorspellen dus we zullen het moeten afwachten.
Het grappige is dat hij pas sinds 2005 bij Ajax speelt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 11, 2008 3:14 pm

Ja en?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 3:25 pm

Dus hij is misschien niet helemaal gevormd door de opleiding....
IK GELOOF!!!!!!

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 11, 2008 3:36 pm

Rishi schreef:Dus hij is misschien niet helemaal gevormd door de opleiding....
of wel? Drie seizoenen en er zal ongetwijfeld terechte kritiek op de jeugdopleiding zijn, maar Siem de Jong heeft in de B1, A1 gespeeld en is dus ook door Ajax opgeleid.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 3:40 pm

Minder als bijv iemand die al sinds zijn 8e bij Ajax speelt
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » zo mei 11, 2008 4:20 pm

Inderdaad. Het talent was er vast al in zijn De Graafschap tijd. Anders had Ajax hem niet pas op latere leeftijd gehaald.

generaal

Bericht door generaal » zo mei 11, 2008 5:10 pm

Siem de Jong had al een paar keer de talent van het jaar prijs (volgens mij van Shell) gewonnen bij De Graafschap.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 11, 2008 8:15 pm

goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef: Heb gisteravond van iemand van Heerenveen vernomen dat Sulejmani alleen naar AJAX wil als ze ook daadwerkelijk de Voorronde CL halen. Daarnaast gaat hij anders voor 11,5 miljoen waarschijnlijk gekocht worden.
Dus als Ajax voorronde CL haalt, gaat ie naar Ajax en als Ajax geen voorronde haalt gaat ie naar?!
Ik maak me sterk dat Ajax allan rond is met Sulejmani. Nu nog met Heerenveen en evt. andere belanghebbenden.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 11, 2008 8:19 pm

Dan is het dus alleen nog een financiële kwestie.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mei 11, 2008 8:20 pm

Hangt ervan af wie allemaal om die jongen heen hangt.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo mei 11, 2008 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 11, 2008 8:21 pm

Heerenveen een poot uitdraaien is natuurlijk ook lastig zat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 11, 2008 9:07 pm

Tjonge jonge die gast is amper 19 en dan nu al niet willen komen als ze voorronde cl mislopen.. laten we maar hopen dat het niet waar is.. maargoed AJAX wint heus wel van Twente.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 9:15 pm

Alsof die lul anders niks kan leren.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mei 11, 2008 9:45 pm

brigade zuid schreef:Tjonge jonge die gast is amper 19 en dan nu al niet willen komen als ze voorronde cl mislopen.. laten we maar hopen dat het niet waar is.. maargoed AJAX wint heus wel van Twente.
Zullen we anders gewoon afgaan op wat die zaakwaarnemer zegt? Met die bronnen via via heb ik het niet zo.

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 11, 2008 9:49 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Tjonge jonge die gast is amper 19 en dan nu al niet willen komen als ze voorronde cl mislopen.. laten we maar hopen dat het niet waar is.. maargoed AJAX wint heus wel van Twente.
Zullen we anders gewoon afgaan op wat die zaakwaarnemer zegt? Met die bronnen via via heb ik het niet zo.
Inderdaad zeg. Kan me niet voorstellen dat die quotes van de zaakwaarnemer bedacht zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo mei 11, 2008 9:52 pm

Natuurlijk niet. AT5 heeft het bijvoorbeeld telefonisch bevestigd gekregen.

Blijkbaar wilde die zaakwaarnemer er wat druk achter zetten. Heerenveen is niet de makkelijkste onderhandelingspartner.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 11, 2008 9:57 pm

generaal schreef:Siem de Jong had al een paar keer de talent van het jaar prijs (volgens mij van Shell) gewonnen bij De Graafschap.
Paar keer? Ajax was wel al eerder langs geweest!

De opleiding bij Ajax is niet zo slecht, misschien wel erg goed. Een paar jaar geleden waren Goossens, Sarpong en Anita uitblinkers op een WK onder 17; nu op het EK staan Van Rhijn, Burnet, Sneijder, Bonevacia en Castillion in de basis, niet onaardig.

Om nu te schrijven dat Siem de Jong een talent is omdat hij drie jaar eerder bij De Graafschap speelde en geen credits aan Ajax te geven, vind ik onzin. Siem de Jong is geen Van Basten, hij moet het hebben van goed opletten, hard werken en kan een vaste plek in Ajax 1 verdienen, maar niet ONDANKS DRIE JAAR AJAX, OOK DANZKIJ DIE DRIE JAAR.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 10:02 pm

Je leidt niet op om de beste te zijn in de jeugd maar bij het eerste he!
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » zo mei 11, 2008 10:08 pm

Demosthenes schreef:
generaal schreef:Siem de Jong had al een paar keer de talent van het jaar prijs (volgens mij van Shell) gewonnen bij De Graafschap.
Paar keer? Ajax was wel al eerder langs geweest!

De opleiding bij Ajax is niet zo slecht, misschien wel erg goed. Een paar jaar geleden waren Goossens, Sarpong en Anita uitblinkers op een WK onder 17; nu op het EK staan Van Rhijn, Burnet, Sneijder, Bonevacia en Castillion in de basis, niet onaardig.

Om nu te schrijven dat Siem de Jong een talent is omdat hij drie jaar eerder bij De Graafschap speelde en geen credits aan Ajax te geven, vind ik onzin. Siem de Jong is geen Van Basten, hij moet het hebben van goed opletten, hard werken en kan een vaste plek in Ajax 1 verdienen, maar niet ONDANKS DRIE JAAR AJAX, OOK DANZKIJ DIE DRIE JAAR.
Als Siem de Jong een Ajax-product is, dan is Huntelaar een PSV-product. Zo simpel is het.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 11, 2008 10:44 pm

Voor iemand die denkt miljonair te worden lees je slecht. Wie zegt dat KJH geen PSV-product is?
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » zo mei 11, 2008 11:08 pm

Rishi schreef:Voor iemand die denkt miljonair te worden lees je slecht. Wie zegt dat KJH geen PSV-product is?
Dat is de opvatting van veel Ajacieden. Ik ben het overigens met ze eens. Spelers als Andy v/d Meyde, Huntelaar en De Jong zijn gewoon streekjongens die bij de lokale profclub zijn ontdekt.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 12, 2008 7:31 am

generaal schreef:
Rishi schreef:Voor iemand die denkt miljonair te worden lees je slecht. Wie zegt dat KJH geen PSV-product is?
Dat is de opvatting van veel Ajacieden. Ik ben het overigens met ze eens. Spelers als Andy v/d Meyde, Huntelaar en De Jong zijn gewoon streekjongens die bij de lokale profclub zijn ontdekt.
Je bedoelt spelers als Affelay en Aissati? :ajaxsmiley.gif:

Op het moment dat ze bij Ajax of psv komen, hebben ze elders gespeeld! Je begint niet bij zo'n club, anders zou Ajax een F1 t/m F104 hebben of nog meer. Ben je zo strikt in de leer (in dit geval kan dat praktisch niet) dat je alleen van een eigen opleidingsprodukt kunt spreken als iemand nooit elders heeft gevoetbald, dan is het aantal eigen talenten 0.

Een speler als Siem de Jong speelt nu al drie jaar voor Ajax en is nog een talent (A-junior!) en door die drie jaar ook een exponent van de jeugdopleiding van Ajax. Op het moment dat hij een vaste plek in Ajax 1 heeft, zal hij er vijf jaar spelen????

Is Dylon Claassen een exponent van de Ajaxopleiding? Ajax betaalt Cape Town!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 12, 2008 11:50 am

Even weer verder op het transfernieuws:

Jack van Gelder zei dat het slechts een kwestei van dagen was voordat de deal met Sulejmani rond zou komen. Ben benieuwd.

Gesloten