Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
Een jonge speler die dit seizoen zo nu en dan indruk heeft gemaakt en een contract heeft van 1 jaar zou wellicht nog wat leuk geld op kunnen leveren voor Ajax. Ik hoop dat Van Geel hem niet transfervrij laat vertrekken.
Any way, ik zou naast de eerder genoemde spelers toch nog eens een kijkje nemen bij John Utaka.
Any way, ik zou naast de eerder genoemde spelers toch nog eens een kijkje nemen bij John Utaka.
Ik kende hem al langer, maar hij dook gisteren weer op tijdens een interland tussen Uganda en Nigeria.wimpey schreef:Iemand die zoveel voetbal kijkt, zou die Utaka toch wat eerder in de peiling moeten hebben gehad.Thomas schreef: Any way, ik zou naast de eerder genoemde spelers toch nog eens een kijkje nemen bij John Utaka.![]()
Viel me vorig jaar tijdens de Africa Cup op, leuke speler. Finidi-achtig.
Maar ik heb ook al een aantal andere opties gegeven die veel minder bekend zijn voor de gemiddelde voetbalkijker en/of ATer hoor. En er volgen er binnenkort wel meer, denk ik. Het is natuurlijk een geweldige bezigheid, dat voetbal.

'gaizka schreef:Is Melchiot nog een optie als rechtsback? Hij heeft een prima seizoen met Stade Rennes gedraaid en uefa cup voetbal gehaald.
www.vi.nlTransfervrije Melchiot heeft keuze te over'
5/6/2007 8 :55
Mario Melchiot kan terugkijken op een sterk seizoen bij Stade Rennes. Voor de dertigjarige verdediger, die zaterdag tegen Zuid-Korea zijn rentree maakte in het Nederlands elftal, is belangstelling van diverse clubs uit Frankrijk en Engeland, meldt het Algemeen Dagblad.
Stade Rennes heeft er geen geheim van gemaakt dat het Melchiot graag langer aan zich wil binden. 'Na drie maanden wilde de club mijn contract al verlengen', vertelde de oud-Ajacied onlangs aan L'Equipe. 'Mijn teamgenoten hebben me ook al gevraagd wat ik ga doen en enkele Engelse clubs hebben contact gezocht met mijn zaakwaarnemer. Ik heb hem gevraagd om me tot het einde van het seizoen met rust te laten.'
Nu de competitie ten einde is en zijn contract bij Rennes bijna ten einde loopt, is de vraag weer actueel waar Melchiot het komende seizoen zal voetballen. Zijn sterke optreden bij Rennes, waarmee hij zich plaatste voor het UEFA Cup-toernooi, heeft de interesse gewekt van de Franse topclubs Olympique Lyon en Olympique Marseille, weet het AD.
Een terugkeer naar Engeland behoort ook nog steeds tot de mogelijkheden. Melchiot heeft een goede naam opgebouwd door de periodes dat hij onder contract stond bij Chelsea (1999-2004) en Birmingham City (2004-2006). Het met 2-0 gewonnen vriendschappelijke duel met Zuid-Korea was zijn veertiende interland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
-
Ik ook. Zou me erg tegen vallen van Van Geel als hij zo kortzichtig is. Hij ziet toch ook wel dat we minstens een extra centrale verdediger kunnen gebruiken. Melchiot lijkt me een prima optie.Ajax Rules schreef:wat????? (ik vind eigenlijk dat er twee verdedigers bij moeten)
Laatst gewijzigd door Jack Reynolds op di jun 05, 2007 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben
Melchiot lijkt mij ook een prima optie. Maar hoe groot is zijn liefde voor Ajax aangezien ook clubs als Lyon en Marseille interesse hebben...Jack Reynolds schreef:Ik ook. Zou me erg tegen vallen van Van Geel als hij zo kortzichtig is. Hij zit toch ook wel dat we minstens een extra centrale verdediger kunnen gebruiken. Melchiot lijkt me een prima optie.Ajax Rules schreef:wat????? (ik vind eigenlijk dat er twee verdedigers bij moeten)
-
Van der Wiel is nog jong, Vertonghen eigenlijk geen verdediger en Stam vaak geblesseerd. Een extra centrale verdediger kan geen kwaad. En laat Melchiot nou ook nog eens op de rechtsback-positie kunnen spelen.Jöhnk schreef:Logisch toch? We hebben met Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, Stam en Van der Wiel 5 spelers voor 2 posities. Lijkt me idd. voldoende. Tenzij Ajax geen vertrouwen heeft in deze spelers, maar dat is dus niet zo.
Ik hoop vooral op een rechtsback.
Ik ben
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Of ze op te leiden.joey schreef:Ik zou nog graag een pure verdediger bij Ajax zien, een speler die een man kan uitschakelen. Zeker voor de CL heb je die nodig.
Vreemd, om de een of andere reden vindt men het bij Ajax nooit zo nodig om te investeren in verdedigers.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Met het kopen van een extra centrale verdediger blokkeer je de ontwikkeling van Vermaelen, Vertonghen en v.d. Wiel. Eventueel kan Heitinga daar spelen óf (als de nood echt hoog is) Maduro. Bovendien moet je ook kijken naar wat er in de jeugd nog meer rondloopt. Daley Blind komt er ook aan...Of Anita. Die kunnen ook een kans krijgen om af en toe een wedstrijdje mee te pikken.Jack Reynolds schreef:Van der Wiel is nog jong, Vertonghen eigenlijk geen verdediger en Stam vaak geblesseerd. Een extra centrale verdediger kan geen kwaad. En laat Melchiot nou ook nog eens op de rechtsback-positie kunnen spelen.Jöhnk schreef:Logisch toch? We hebben met Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, Stam en Van der Wiel 5 spelers voor 2 posities. Lijkt me idd. voldoende. Tenzij Ajax geen vertrouwen heeft in deze spelers, maar dat is dus niet zo.
Ik hoop vooral op een rechtsback.
Alleen als je een absolute internationale topper binnen zou kunnen halen, dan moet je het niet laten.
boa schreef:Met het kopen van een extra centrale verdediger blokkeer je de ontwikkeling van Vermaelen, Vertonghen en v.d. Wiel. Eventueel kan Heitinga daar spelen óf (als de nood echt hoog is) Maduro. Bovendien moet je ook kijken naar wat er in de jeugd nog meer rondloopt. Daley Blind komt er ook aan...Of Anita.
Anita? Ajax speelt in de CL tegen Chelsea en komt met Anita?
Het Ajax van 1995 had 'gewoon' drie, vier spelers in de selectie die een man konden uitschakelen. Reiziger, Bogarde, De Boer, Rijkaard. Dat Danny Blind kwetsbaar was in een op een situaties viel daardoor niet op.
Wij hebben maar één echte mandekker en die is 34. Vragen om problemen.
Het stinkt aan alle kanten!