Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

D_skilled

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door D_skilled » ma feb 01, 2010 10:41 am

Rishi schreef:Als hij het zelf wilt betalen is dat toch mooi trouwens?
Maar de club moet dan opdraaien voor het salaris van de desbetreffende speler.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 10:45 am

Wat zou Jol dan betalen?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 01, 2010 10:46 am

De huursom, of een gedeelte daarvan.

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 01, 2010 11:04 am

Jullie moeten eens kijken met welke erfenis Jol zit

Het verkeerde kapitaal is gehaald en dus verhuurt zit op de tribune of op de bank bij Ajax Ogararu, Olequer, Sulejmani , Luque, Silva,Dario , Aisatti ,Kennedy, Lindgren ,(sinds kort weer ff terug) Wielaert, Atouba (miskoop)en Sno.Hier had je Braafheid , Boulahrouz en nog wel een paar ervaren spelers voor kunnen halen totale aankoop toen zo'n 40 a 50 miljoen. Bedankt Bassie en HTC :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 11:07 am

Jinne schreef:Jol lijkt wel een vrouw met zijn winkelgedrag.
Mwah, dan is mevrouw joey een stuk minder hebberig. :smallgrin.gif:

Het is onwenselijk dat een trainer een belang heeft in een speler. Stel hij koopt Rudolf van zijn eigen geld. Gaat hij hem dan altijd opstellen? En verdient hij dan aan een eventuele transfer van die jongen?

Jol moet niet zeuren, hij heeft Lodeiro gekregen. Die was bepaald niet gratis. En dat terwijl Ajax moet bezuinigen.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 01, 2010 11:18 am

Toppie schreef:Jullie moeten eens kijken met welke erfenis Jol zit

Het verkeerde kapitaal is gehaald en dus verhuurt zit op de tribune of op de bank bij Ajax Ogararu, Olequer, Sulejmani , Luque, Silva,Dario , Aisatti ,Kennedy, Lindgren ,(sinds kort weer ff terug) Wielaert, Atouba (miskoop)en Sno.Hier had je Braafheid , Boulahrouz en nog wel een paar ervaren spelers voor kunnen halen totale aankoop toen zo'n 40 a 50 miljoen. Bedankt Bassie en HTC :1evil.gif:
Ben ik met je eens. De selectie van Ajax stelt niet zoveel voor. Aan de andere kant maakt Jol wel rare sprongen.

Maar vooropgesteld: Jol heeft nog niks in de media laten rondzingen mbt dit akkefietje en Jol probeert het uiterste eruit te halen voor zijn situatie en daar moeten we ook begrip voor hebben. En wie zegt dat Jol alle aankopen zou willen? Hij probeert eerst Braafheid en als dat niet lukt, komt er een andere naam in beeld. Lijkt me logisch.

Ik ben in ieder geval 'blij' dat Jol inziet dat hij met de huidige selectie weinig vorderingen kan maken.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2010 11:25 am

Over dat laatste puntje maak ik me nu juist zorgen. Want het is onderhand toch wel duidelijk dat er voorlopig niets meer mogelijk is op het gebied van transfers.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 11:26 am

Eerst Derksen met zijn kul verhaal en nu weer dat Jol zijn GELD gaat steken in een transfer .. dat jullie dat geloven ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 11:27 am

Komt dat bericht niet uit jouw eigen krant? :confused.gif:

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 11:32 am

joey schreef:Komt dat bericht niet uit jouw eigen krant? :confused.gif:
Mijn eigen krant Joey ?.Ga je nu al weer zitten zeiken :smallgrin.gif:

Valentijn Driessen zijn column ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2010 11:34 am

Of dat bericht klopt weet ik niet en eigenlijk interesseert het me ook helemaal niet. Ik maak me wel zorgen over het gegeven dat Jol kennelijk, ook na de komst van Lodeiro, nog denkt dat er spelers moeten komen. Want dat kun je toch wel opmaken uit de verschillende berichten over interesse in spelers. Ik weet dat zo'n beetje iedere trainer zo werkt maar het is nu toch wel duidelijk dat we niks meer kunnen doen? Met al die mooie verhalen over saneren en een kleinere selectie zijn we voorlopig nog niets opgeschoten.

Ik zou graag zien dat de trainer duidelijk uitspreekt dat dit de groep is waar we het mee gaan doen. Daarmee schep je namelijk duidelijkheid, zowel naar spelers als naar supporters. De huidige groep geef je vertrouwen en naar de supporters laat je zien dat het echt niet meer zo is dat we spelers kunnen blijven halen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 11:35 am

Marillion schreef:Of dat bericht klopt weet ik niet en eigenlijk interesseert het me ook helemaal niet. Ik maak me wel zorgen over het gegeven dat Jol kennelijk, ook na de komst van Lodeiro, nog denkt dat er spelers moeten komen. Want dat kun je toch wel opmaken uit de verschillende berichten over interesse in spelers. Ik weet dat zo'n beetje iedere trainer zo werkt maar het is nu toch wel duidelijk dat we niks meer kunnen doen? Met al die mooie verhalen over saneren en een kleinere selectie zijn we voorlopig nog niets opgeschoten.

Ik zou graag zien dat de trainer duidelijk uitspreekt dat dit de groep is waar we het mee gaan doen. Daarmee schep je namelijk duidelijkheid, zowel naar spelers als naar supporters. De huidige groep geef je vertrouwen en naar de supporters laat je zien dat het echt niet meer zo is dat we spelers kunnen blijven halen.
Als het ( de ) berichten niet kloppen is het ook niet waar, dus lijkt het me wel belangrijk ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2010 11:39 am

Ik heb het daarbij over de vraag of Jol er zelf geld in zou willen steken. Jol heeft wel aangegeven dat de interesse in Braafheid klopt en die Hongaar is in de Arena geweest. Dat laat toch zien dat hij wel spelers zou willen halen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 11:43 am

Marillion schreef:Ik heb het daarbij over de vraag of Jol er zelf geld in zou willen steken. Jol heeft wel aangegeven dat de interesse in Braafheid klopt en die Hongaar is in de Arena geweest. Dat laat toch zien dat hij wel spelers zou willen halen.
Nu vertel je dan weer het halve verhaal, Jol gaf ook aan dat dat alleen gebeurde om lijnen uit te zetten mocht het financieel toelaatbaar zijn om die spelers te halen .. En gezien de makke aan de linkerback kant kan ik me daar iets bij voorstellen.

In studiovoetbal gisteren zeiden ze het nog.AJAX heeft altijd achterhoede spelers die aanvallend iets moeten brengen maar verdedigend bijna altijd minder zijn, het zou onderhand eens tijd worden dat dat omgedraaid wordt is ook mijn mening ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2010 11:51 am

Als ik naar de cijfers kijk dan zijn die financiële mogelijkheden er gewoon niet. We moeten naar een kleinere selectie en het salarishuis is veel te groot. Dus ook een speler verkopen en er gelijk weer een andere voor terughalen is dan geen optie. Ik denk dat het zou helpen als Ajax dat duidelijk uitspreekt. Geef de huidige spelers nu maar vertrouwen want met die jongens zullen we het moeten doen.

We lijken Feyenoord wel. Die zitten al jaren zwaar in de problemen. Ze raken geen speler kwijt en als dan eindelijk een jongen als Slory lijkt te gaan vertrekken weten ze niet hoe snel ze een nieuwe speler moeten halen. Dan snap ik er echt helemaal niets meer van hoor.

Dat we verdedigend kwetsbaar zijn ben ik helemaal met je eens. Maar dat kunnen we de komende maanden niet oplossen door een nieuwe verdediging te kopen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 12:03 pm

Nou met Braafheid wordt je verdedigend natuurlijk wel sterker en Ajax kan Urby op het middenveld of in de aanval gebruiken. Win-win hoor..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2010 12:08 pm

Toppie schreef:Jullie moeten eens kijken met welke erfenis Jol zit
Kijk eens met welke erfenis de opvolger van Jol straks zit wanneer Brozius uitgeshopt is.

Of kijk eens naar de erfenis die Jol bij HSV achter heeft gelaten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:10 pm

999 schreef:In studiovoetbal gisteren zeiden ze het nog.AJAX heeft altijd achterhoede spelers die aanvallend iets moeten brengen maar verdedigend bijna altijd minder zijn, het zou onderhand eens tijd worden dat dat omgedraaid wordt is ook mijn mening ..
Moet je vooral Atouba halen. :confused.gif:

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:12 pm

Marillion schreef:Als ik naar de cijfers kijk dan zijn die financiële mogelijkheden er gewoon niet. We moeten naar een kleinere selectie en het salarishuis is veel te groot. Dus ook een speler verkopen en er gelijk weer een andere voor terughalen is dan geen optie. Ik denk dat het zou helpen als Ajax dat duidelijk uitspreekt. Geef de huidige spelers nu maar vertrouwen want met die jongens zullen we het moeten doen.

We lijken Feyenoord wel. Die zitten al jaren zwaar in de problemen. Ze raken geen speler kwijt en als dan eindelijk een jongen als Slory lijkt te gaan vertrekken weten ze niet hoe snel ze een nieuwe speler moeten halen. Dan snap ik er echt helemaal niets meer van hoor.

Dat we verdedigend kwetsbaar zijn ben ik helemaal met je eens. Maar dat kunnen we de komende maanden niet oplossen door een nieuwe verdediging te kopen.
Dat zal allemaal best.Maar het punt blijft dan of Jol het goed ziet of niet, of dat ie koopt om te kopen.Tja, tegen Feyenoord was toch weer het ultieme bewijs dat de linkerkant niet goed genoeg is.Dat daar een speler staat die in eerste instantie denkt aan aanvallen en daardoor regelmatig verdedigend te laat komt ( wat ie dan soms nog recht kan trekken met een slijding, Vertonghen heeft dat ook ).Braafheid zou dus een versterking zijn geweest ..
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma feb 01, 2010 12:12 pm

De Dominee schreef:Verdient die knaap geen 2 mln op jaarbasis? Staat me iets van bij.
Nee is dus het goede antwoord. Atouba tekende een contract van 1.4 miljoen voor 2 jaar, daarnaast was hij transfervrij.

Voor zoweinig voetballer is het natuurlijk veelste veel, maar €4 miljoen is ie bij langse na niet. Je moet niet zo achter die snor aanrennen, dominee.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 01, 2010 12:13 pm

Voor zover ik begrepen heb is het 1,4 miljoen per jaar. Maar je kan natuurlijk twijfels hebben bij de betrouwbaarheid van Bild.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:15 pm

joey schreef:
999 schreef:In studiovoetbal gisteren zeiden ze het nog.AJAX heeft altijd achterhoede spelers die aanvallend iets moeten brengen maar verdedigend bijna altijd minder zijn, het zou onderhand eens tijd worden dat dat omgedraaid wordt is ook mijn mening ..
Moet je vooral Atouba halen. :confused.gif:
Jij weet niet hoe goed Atouba is, daar heeft ie veel te weinig voor gespeeld.En op Wimpey zou ik niet blind varen, als je ziet hoeveel keer hij mis zit kwa speler(s), wedstrijd uitslagen ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:15 pm

999 schreef:Braafheid zou dus een versterking zijn geweest ..

Voor een paar maanden misschien. Dat schiet niet op.

De schade is al aangericht, we hebben nog maar heel weinig kans op de titel. Waarom zou je dan dit soort kosten maken? Jol kan beter gaan werken aan een team voor volgend seizoen.

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 01, 2010 12:16 pm

Als we ook nog verdedigers gaan opstellen die voetballend minder zijn dan krijgen we helemaal kick and rushvoetbal in de Arena. Uiteraard moet een verdediger kunnen verdedigen, maar aan het type dat een man uitschakelt en verder voetbalt alsof de dozen nog om de schoenen zitten hebben we ook helemaal niks.

Het grote probleem van Ajax is dat er te weinig voetbalkwaliteiten zijn. Het laatste wat je dan moet doen is dat nog verder verminderen door houthakkers in het veld te zetten.
Laatst gewijzigd door Arthur op ma feb 01, 2010 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:17 pm

joey schreef:
999 schreef:Braafheid zou dus een versterking zijn geweest ..

Voor een paar maanden misschien. Dat schiet niet op.

De schade is al aangericht, we hebben nog maar heel weinig kans op de titel. Waarom zou je dan dit soort kosten maken? Jol kan beter gaan werken aan een team voor volgend seizoen.
Waarom voor een paar maanden.Weet jij wat de afspraken zouden zijn geweest indien Braafheid was gekomen ?.
Blij met de punten ...

Plaats reactie