Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 04, 2008 10:56 am

Dat soort bedragen kan alleen als ze de CL halen volgend jaar.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 04, 2008 10:58 am

Blijkbaar moet er eerst verkocht worden voor ze een verdediger kunnen halen. Vreemd, want ze zaten wel achter Wielaert aan. Misschien dachten ze dat ze die voor een prikje konden ophalen? :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 10:58 am

Neefkens schreef:Dat soort bedragen kan alleen als ze de CL halen volgend jaar.
Als ze echt de contracten van Luque, Leonardo, Perez moeten gaan afkopen, gaat het ook die richting op!
Leo moet volgens mij toch nog wel te verkopen zijn voor 1 - 2 miljoen. Perez behouden (perfecte invaller als hij zich kan schikken). Luque transfervrij laten gaan, maar dat zal moeilijk worden.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 04, 2008 11:00 am

joey schreef:Blijkbaar moet er eerst verkocht worden voor ze een verdediger kunnen halen. Vreemd, want ze zaten wel achter Wielaert aan. Misschien dachten ze dat ze die voor een prikje konden ophalen? :blush.gif:
Denk eerder dat niet het achterste van de tong laten zien.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 11:00 am

joey schreef:Blijkbaar moet er eerst verkocht worden voor ze een verdediger kunnen halen. Vreemd, want ze zaten wel achter Wielaert aan. Misschien dachten ze dat ze die voor een prikje konden ophalen? :blush.gif:
Het lijkt erop dat ze inderdaad maar een paar miljoen nog te besteden hebben (bod zou 2 miljoen zijn op Wielaert). Er komt in ieder geval minimaal 1,5 bij door vd Vaart. Hoppelijk kunnen we nog een aantal speler verkopen (Leo, Kennedy, Schilder), zodat we nog een redelijke investering kunnen doen voor een verdediger.

Alexander

Bericht door Alexander » ma aug 04, 2008 11:15 am

Je moet hopen dat ze nog 4 spelers kunnen verkopen (Leonardo, Luque, Ogararu en Kennedy) en dat je met de opbrengste van die jongens wat kan doen.

Ben trouwens blij dat het talent van Anita er nu uit lijkt te komen. Volgens de verhalen moet die jongen het op dit moment goed doen, dus dat is mooi!

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 04, 2008 11:16 am

Misschien dat ze daarom geen extra verdediger halen? Anita doet het misschien aardig?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 04, 2008 11:24 am

Ajaciedjuh schreef:Leo moet volgens mij toch nog wel te verkopen zijn voor 1 - 2 miljoen. Perez behouden (perfecte invaller als hij zich kan schikken). Luque transfervrij laten gaan, maar dat zal moeilijk worden.
1-2 miljoen? Die is voor 750.000 euro gekomen en ik kan me niet voorstellen dat zijn markwaarde omhoog gegaan is. Daarbij, een topclub zal zich niet voor hem melden, dus hij zal behoorlijk salaris moeten inleveren. Om dat nog een beetje te compenseren, zullen geïnteresseerde clubs hem een goed contract moeten geven, waardoor er weinig overblijft voor Ajax.

En dan heb ik het er nog niet over dat Leonardo er niet over piekert te vertrekken bij Ajax. Hij kon naar NEC, maar NEC vond hij te min.

Die andere spelers zitten in dezelfde situatie. Ajax zal ongunstige deals moeten afsluiten om van ze af te komen. Andere clubs weten dat die spelers weg moeten. Die zullen echt geen hoge transferbedragen betalen, integendeel.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 04, 2008 11:24 am

Alexander schreef:Je moet hopen dat ze nog 4 spelers kunnen verkopen (Leonardo, Luque, Ogararu en Kennedy) en dat je met de opbrengste van die jongens wat kan doen.

Ben trouwens blij dat het talent van Anita er nu uit lijkt te komen. Volgens de verhalen moet die jongen het op dit moment goed doen, dus dat is mooi!
Een goeie ruil kan zijn Kennedy terug naar z'n oude Twente en Wielaert naar Ajax. :neutral.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 11:39 am

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Leo moet volgens mij toch nog wel te verkopen zijn voor 1 - 2 miljoen. Perez behouden (perfecte invaller als hij zich kan schikken). Luque transfervrij laten gaan, maar dat zal moeilijk worden.
1-2 miljoen? Die is voor 750.000 euro gekomen en ik kan me niet voorstellen dat zijn markwaarde omhoog gegaan is. Daarbij, een topclub zal zich niet voor hem melden, dus hij zal behoorlijk salaris moeten inleveren. Om dat nog een beetje te compenseren, zullen geïnteresseerde clubs hem een goed contract moeten geven, waardoor er weinig overblijft voor Ajax.

En dan heb ik het er nog niet over dat Leonardo er niet over piekert te vertrekken bij Ajax. Hij kon naar NEC, maar NEC vond hij te min.

Die andere spelers zitten in dezelfde situatie. Ajax zal ongunstige deals moeten afsluiten om van ze af te komen. Andere clubs weten dat die spelers weg moeten. Die zullen echt geen hoge transferbedragen betalen, integendeel.
Leo had destijds een clausule van 750k. Dat was niet zijn marktwaarde. Leo gaat niet naar NEC, omdat ze zijn salaris niet kunnen betalen.
Het is te hopen voor Ajax dat hij naar een Engelse ploeg gaat, want die kunnen hem wel betalen (salaris).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 11:40 am

Leonardo zou een Nederlands paspoort moeten aanvragen. Voor die tijd kan hij moeilijker naar het buitenland. Engeland wordt het sowieso niet.

Pierre

Bericht door Pierre » ma aug 04, 2008 12:14 pm

Stuttgart houdt Zwolle-verdediger in de gaten

De ontwikkeling van Eric Botteghin lijkt in een stroomversnelling te zijn geraakt. De verdediger van FC Zwolle kan genieten van de belangstelling van vele clubs uit binnen- en buitenland. Zo zat VfB Stuttgart afgelopen week op de tribune voor de Braziliaan. Klik hier! Tijdens een oefenwedstrijd van FC Zwolle tegen Real Valladolid was een afgevaardigde van VfB Stuttgart aanwezig om de kwaliteiten van Botteghin met eigen ogen te aanschouwen. De verdediger wist met de Jupiler League-formatie een doelpuntloos gelijkspel af te dwingen tegen de sterker geachte opponent uit Spanje.

Het is niet de eerste keer dat Botteghin in verband wordt gebracht met een grote club uit het buitenland. Eerder dit jaar zaten er diverse scouts van Fiorentina op de tribune voor de twintigjarige Braziliaan. Toen had de verdediger, die 41 duels in twee seizoenen bij FC Zwolle heeft afgewerkt, net zijn contract tot de zomer van 2011 verlengd.

Kent iemand deze jongen? Als hij echt zo talentvol is, zou het dan iets zijn om hem een jaartje bij Jong Ajax te laten rijpen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 04, 2008 12:18 pm

Ik weet alleen dat hij bij Zwolle samen met ex-Ajacied Niklas Moisander in het centrum van de verdediging stond. Hoewel ik ze zelf nooit heb zien spelen hebben ze dat geloof ik best aardig gedaan. Moisander zit inmiddels bij AZ. Geen idee wat het niveau van deze jongens is.....
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 04, 2008 12:27 pm

Goeie speler, maar wel iemand die een tussenstap nodig heeft. Is nog te licht voor Ajax.

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 1:25 pm

Toppie schreef:Een goeie ruil kan zijn Kennedy terug naar z'n oude Twente en Wielaert naar Ajax. :neutral.gif:
Nou, Kennedy zou ik nog niet willen afschrijven. Er zijn meer spelers geweest die in hun eerste Ajax-seizoen nog geen deuk in een pakje boter schopten. Bakircioglu maakte bij FC Twente vijftien treffers in één seizoen, als ik het goed heb. Dan kun je wat, hoor. Maar ik ben met je eens dat het afgelopen seizoen helemaal niets was met hem (al geldt dat mijns inziens net zo goed voor Rommedahl).

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 04, 2008 1:51 pm

Siemen schreef:
Toppie schreef:Een goeie ruil kan zijn Kennedy terug naar z'n oude Twente en Wielaert naar Ajax. :neutral.gif:
Nou, Kennedy zou ik nog niet willen afschrijven. Er zijn meer spelers geweest die in hun eerste Ajax-seizoen nog geen deuk in een pakje boter schopten. Bakircioglu maakte bij FC Twente vijftien treffers in één seizoen, als ik het goed heb. Dan kun je wat, hoor. Maar ik ben met je eens dat het afgelopen seizoen helemaal niets was met hem (al geldt dat mijns inziens net zo goed voor Rommedahl).
Liever een extra verdediger dan nog een aanvaller , die hebben we er zat

Vossie

Bericht door Vossie » ma aug 04, 2008 2:08 pm

Kennedy komt gewoon te kort voor alle posities waar hij voor in aanmerking komt.
Als Perez vervelend wordt moet je die ook gewoon de deur uit doen...
Rommedahl zou ik behouden, die kan nuttig zijn in bepaalde wedstrijden of situaties. Leonardo verdient wel nog een kans na z'n blessure en gebrek aan speeltijd vorig jaar, ik zie het ook nog wel in hem zitten.
Als je Luque kan verkopen moet je dat doen, ik acht de kans echter klein, dan maar hopen dat hij nog van waarde kan zijn.
Mitea tel je eigenlijk al niet meer mee, maar staat ook nog altijd onder contract.
Ik hoop dus dat ze 3 a 4 aanvallers weten te slijten en hiervoor nog een verdedigende versterking weten aan te trekken. Het liefst een linksbenige speler met redelijk wat ervaring en nog genoeg potentie. (Leeftijdscategorie Vermaelen/Huntelaar zeg maar)

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:45 pm

Vossie schreef:Kennedy komt gewoon te kort voor alle posities waar hij voor in aanmerking komt.
Als Perez vervelend wordt moet je die ook gewoon de deur uit doen...
Rommedahl zou ik behouden, die kan nuttig zijn in bepaalde wedstrijden of situaties. Leonardo verdient wel nog een kans na z'n blessure en gebrek aan speeltijd vorig jaar, ik zie het ook nog wel in hem zitten.
Als je Luque kan verkopen moet je dat doen, ik acht de kans echter klein, dan maar hopen dat hij nog van waarde kan zijn.
Mitea tel je eigenlijk al niet meer mee, maar staat ook nog altijd onder contract.
Gezien je lijstje heeft Marco aan vrijwel al je eisen voldaan. :hupajax.gif:

Vossie

Bericht door Vossie » ma aug 04, 2008 5:58 pm

Ja, ik zit duidelijk op één lijn met Marco! :ajaxsmiley.gif:

generaal

Bericht door generaal » ma aug 04, 2008 7:25 pm

Marillion schreef:Ik weet alleen dat hij bij Zwolle samen met ex-Ajacied Niklas Moisander in het centrum van de verdediging stond. Hoewel ik ze zelf nooit heb zien spelen hebben ze dat geloof ik best aardig gedaan. Moisander zit inmiddels bij AZ. Geen idee wat het niveau van deze jongens is.....
Ik heb hem een wedstrijdje tegen De Graafschap zien spelen, en daarin maakte hij toch wel een sterke indruk op mij. Hij is met een langere Maidana te vergelijken, al is ie af en toe misschien nog wat te enthousiast in zijn spel. Ik denk dat hij binnen nu en 3 jaar is om te turnen naar een Serie-A waardige verdediger.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 04, 2008 7:35 pm

Goede speler die er naar mijn idee over een half jaar wel kan staan. Heb hem 2x live in actie gezien en de rest is allemaal op basis van de samenvattingen.

Ik denk niet dat hij een hoog prijskaartje heeft.

generaal

Bericht door generaal » ma aug 04, 2008 7:38 pm

Ajax is gek als ze hem niet haalt. 2 miljoen euro voor opa Wielaert over hebben, en dan de "gok" niet willen nemen met deze jongen? Stuttgart en Fiorentina hebben hem ook al in de peiling, en dan ben je m.i. gek als je geen 8 ton (of iets dergelijks) voor Botteghin over hebt. Verdedigend is ie denk ik nu al beter dan Heitinga.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 04, 2008 7:39 pm

Ik vind het allemaal wel meevallen, hoor. Leuke speler in wording, maar nog lang niet op het niveau wat Ajax zou moeten nastreven. Die jongen zou er goed aan doen om eerst te verkassen naar een clubje als NEC of Vitesse.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 04, 2008 7:46 pm

Peter schreef:Ik vind het allemaal wel meevallen, hoor. Leuke speler in wording, maar nog lang niet op het niveau wat Ajax zou moeten nastreven. Die jongen zou er goed aan doen om eerst te verkassen naar een clubje als NEC of Vitesse.
Persoonlijk ben ik voor om hem aan te trekken en te stallen. Daarnaast zie ik het liefst Wormgoor bij het eerste gehaald worden.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma aug 04, 2008 8:22 pm

Peter schreef:Ik vind het allemaal wel meevallen, hoor. Leuke speler in wording, maar nog lang niet op het niveau wat Ajax zou moeten nastreven. Die jongen zou er goed aan doen om eerst te verkassen naar een clubje als NEC of Vitesse.
Straks niet gaan roepen dat we hem veel eerder hadden moeten halen als Vitesse of NEC 4 miljoen euro voor hem wil, hè. :666.gif:
Bertje for President!

Plaats reactie