Bertje schreef:Lodeiro schijnt vooral op voorspraak van de scouting gehaald te zijn.
Ach, wie heeft hem niet gezien tegen Costa Rica?

Dit was gewoon een staaltje scouten met het bord op schoot, hoor. Hoewel, voor eten was het een beetje laat.
Moderator: mods
Bertje schreef:Lodeiro schijnt vooral op voorspraak van de scouting gehaald te zijn.
Wat hadden ze ermee moeten doen? Je moet zo'n speler pas halen op het moment dat hij een versterking is. Huntelaar was ook finaal kopje onder gegaan als men hem van PSV had overgenomen. Dat wil niet zeggen dat andere aankopen wel goed waren overigens.joey schreef:Maar blijkbaar hebben ze er toen niets mee gedaan?![]()
Volgens mij was het in eerste instantie de bedoeling Lodeiro pas aan het eind van het jaar te halen. Wellicht wilden ze wachten tot dat Luque en co definitief vertrokken waren om meer financiële ruimte te hebben. Door omstandigheden hebben ze echter sneller moeten handelen.joey schreef:Maar blijkbaar hebben ze er toen niets mee gedaan?![]()
Ik weet het niet, hoor. Het klinkt altijd goed: hij is toen en toen al gescout. Maar toevallig heeft Jol net als half AT naar Uruguay-Costa Rica gekeken, en toevallig blonk Lodeiro uit, en toevallig werd hij kort daarop door Ajax gehaald...
Niet live, wel op DVD's.MvB schreef: Overigens zei Jol dat 'ie Lodeiro nog nooit had zien spelen (ik meen in Studio Voetbal).
Ajax in trek bij sponsors
NIJMEGEN - Ajax is in de eredivisie bij sponsors het meest in trek. De Amsterdamse club ontving in het vorige seizoen ruim 35 miljoen van externe geldschieters. PSV (23,8 miljoen), Feyenoord (19,4), sc Heerenveen (16,6), FC Twente (15,8) en AZ (14,3) moesten met minder genoegen nemen. Degradant FC Volendam haalde slechts 2,4 miljoen euro uit de sponsormarkt.
Ajax verkocht ook de meeste seizoenkaarten (40.100), gevolgd door Feyenoord (31.608) en PSV (29.160). De Amsterdamse club kreeg aan recettes ruim 14 miljoen binnen. De opbrengst van de kaartverkoop was bij PSV (ruim 8 miljoen) en Feyenoord (bijna 8 miljoen) aanzienlijk lager.
(tekst: ajax.netwerk.to)The Evening Post meldt dat Bristol City niet doorgaat met de van Ajax gehuurde Evander Sno. De middenvelder kende een behoorlijke eerste seizoenshelft, maar verloor in de winterstop zijn basisplaats en kwam daarna nog maar weinig meer in actie. Hij heeft nog een contract tot 2011 bij Ajax.
ParoolJan Vertonghen zal Ajax zeker nog niet verlaten, liet hij weten. De Belg vindt dat hij zichzelf nog moet ontwikkelen voordat hij naar een grote buitenlandse club kan. ''Maar wat Jan zegt, zeg ik niet'', zegt de 22-jarige Gregory van der Wiel. De talentvolle rechtsback werd in de pers al in verband gebracht met Juventus en met Arsenal. ''Er is niets concreets, maar ik vind het leuker om in verband te worden gebracht met Arsenal dan met Juventus'', aldus Van der Wiel.
Ook Suarez huldigt dezelfde opvatting als Van der Wiel. Als bij Ajax een droomclub als Barcelona of Manchester United voor hem komt, wil hij weg. Urby Emanuelsons contract loopt in 2011 af en hij komt waarschijnlijk niet tot overeenstemming over een nieuwe verbintenis. Volgens de ongeschreven regels van de transferwereld moet Ajax hem deze zomer verkopen om te voorkomen dat hij zonder transferopbrengst vertrekt.
Maarten Stekelenburg kwam gisteren de mixed zone inlopen met de KNVB-beker klemvast onder zijn arm. Als een soort groepsoudste had de 27-jarige keeper zijn teamgenoten op het hart gedrukt om zichzelf te belonen voor het goede spel in de competitie.
Misschien heeft ook de keeper die al negen seizoenen deel uitmaakt van de selectie gisteravond zijn laatste wedstrijd van Ajax gespeeld. ''Als er deze zomer iets moois komt, ga ik erover nadenken'', zegt Stekelenburg. De doelman laat zijn keuze niet afhangen van de keuze van zijn teamgenoten. ''Er kunnen bij Ajax altijd gekke dingen gebeuren. Ik heb in het verleden bijvoorbeeld Zlatan Ibrahimovic op de laatste dag van de transferperiode zien vertrekken. Ik kijk dus niet naar wat anderen doen, ik kijk naar mezelf en naar de club die interesse heeft. En dan zullen we het zien.'' (JOB VAN KEMPEN)
Bertje schreef:Ik vind ze weinig voor elkaar onderdoen.