Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 10:06 pm

joey schreef:Ik had graag tenminste één speler zien komen die voor Ajax een echte en directe versterking was. Een speler ook wiens komst bewees dat Ajax meer ziet dan aangeleverde DVD's en Tele 2. Dat zou een hele geruststelling zijn geweest. Maar helaas...
Wat dat betreft ben ik het totaal met jou en de andere critici eens, Joey. Ik had ook het liefst gezien dat Ajax Suarez zelf voor een paar ton had opgepikt, bijvoorbeeld.
Thafunk schreef:
Thomas schreef:
Thafunk schreef:Lindgren is op zich geen slechte speler, maar ik vraag me af of het Ajax op een hoger niveau zal brengen.
No offense hoor, Thanfunk, maar ik vind dit zo'n dooddoener. Goede spelers die goed in het elftal passen maken het team beter. Volgens mij is er geen andere manier om een elftal op een hoger niveau te brengen.
Goede spelers die goed in het elftal passen, we zullen zien. Ik hoop dat ie het verschil maakt en aan het eind van de rit met een schaal in z'n hand staat te juichen.

Mijn punt is dat we nu drie spelers bij Groningen weghalen. Dat is toch op z'n zachtst gezegd merkwaardig beleid? Suarez kon ik nog inkomen. Ik denk dat Silva en Lindgren Ajax niet naar een hoger plan gaan tillen. Maar hoop ook dat ze het tegendeel zo snel mogelijk gaan bewijzen hoor.
Het ging me meer om dat 'naar een hoger plan tillen'. Als je Lindgren een goede speler vindt en hij past bij Ajax, tilt hij Ajax automatisch naar een hoger plan. Je hebt geen goede spelers die in een team passen en daar bovenop nog eens spelers die een team 'naar een hoger plan tillen'.
Demosthenes schreef:Iedere Ajax-speler krijgt mijn steun, ook Lindgren, al heb ik hem in de A-jeugd niets goeds zien doen, maar dat is al vijf jaar geleden.
Is niet verkeerd bedoeld of zo hoor, maar je hebt zelf wel eens aangegeven dat je vooral lyrisch wordt van wedstrijdbeslissers met een individuele actie. Kan het dan daar niet door komen dat je minder gecharmeerd bent van Lindgren?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 27, 2008 10:07 pm

Thomas schreef:Type Krohn-Deli? Heb je Lindgren ooit zien spelen?
Bedoel dat hij net als Krohn-Deli het niveau voor Ajax niet heeft. Waarom denk jij dat hij wel het niveau voor Ajax heeft Thomas? Hij scoort bijna nooit, is geen pitbull a la Davids, heeft 0,0 uitstraling. Je kan hem hooguit voor de breedte halen, maar ik zit niet te wachten op kwantiteit. Ik wil kwaliteit.

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 27, 2008 10:07 pm

T.t.v. Blind vond ik het best een aardige voetballer. Hij is nu een paar jaar verder, dus wat dat betreft is het een aankoop waar ik mee kan leven.

Maar ook hier hebben we het weer over een speler die we ook op 1 januari al binnen hadden kunnen hebben (uitgaande van een terugkoopclausule had Groningen geen nee kunnen zeggen). Het is gewoon paniekvoetbal van de eerste orde dat hij nu alsnog komt en de volgende bevestiging van Van Geels incompetentie als TD.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 10:15 pm

Is niet verkeerd bedoeld of zo hoor, maar je hebt zelf wel eens aangegeven dat je vooral lyrisch wordt van wedstrijdbeslissers met een individuele actie. Kan het dan daar niet door komen dat je minder gecharmeerd bent van Lindgren?
Zou kunnen, ik heb het niet zo met dertien in een dozijn.

Mijn amateurvereniging zie ik vaak genoeg speen om te zien dat je met hard werken ver kunt komen (al lukt dat de laatste jaren niet zo :ajaxsmiley.gif: ), voor Ajax heb ik andere criteria en inderdaad de individuele klasse! Ajax is toch groot geworden door die klasse, al heb je ook waterdragers nodig.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 27, 2008 10:16 pm

Maxwell22 schreef:Ben het eens met Marillion. Hoewel ik Lindgren geen slechte speler vind is het niet een speler die ik had verwacht. Ben wel blijer met Lindgren voor 'maar' 2,5 miljoen dan Engelaar voor 7/8 miljoen die ik persoonlijk ook nog eens een mindere voetballer vind. Dit is een periode geweest van veel teleurstellingen kijkend naar de aankopen. Scouting bestaat niet of wordt totaal genegeerd.
Dat ben ik dan weer met jou eens. Ik ben blij dat we geen kapitalen hebben uitgegeven aan spelers als Engelaar, aan de andere kant zijn het niet echt aankopen waarbij ik een gat in de lucht spring.

Duidelijk is dat Van Geel zijn kruit droog wil houden, in afwachting van de nieuwe trainer. Hij neemt met het oog op de nieuwe trainer geen grote risico's, maar wat betreft het kampioenschap wél.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » zo jan 27, 2008 10:21 pm

En met zijn eigen positie niet te vergeten. Daarom geloof ik ook nooit dat dat de reden is. Hij lijkt me een overlever.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 10:31 pm

en mocht Lindgren voor € 2.500.000 komen dan IS DAT NIET DE HOOFDPRIJS ZOALS DERKSEN ZEI, het is zelfs minder dan het jaarsalaris van Landzaat.

jabu

Bericht door jabu » zo jan 27, 2008 10:35 pm

Lindgren zal ook niet gratis bij Ajax gaan voetballen.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 10:36 pm

Jabu schreef:Lindgren zal ook niet gratis bij Ajax gaan voetballen.
Wie schrijft dat?

Ik denk dat een hoofdprijs iets anders is dan € 2.500.000 (Ik heb dat bedrag niet verzonnen, maar ergens gelezen), het salaris zal Ajax moeten opbrengen, maar speelde Maduro gratis?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 10:39 pm

Trab schreef:
Thomas schreef:Type Krohn-Deli? Heb je Lindgren ooit zien spelen?
Bedoel dat hij net als Krohn-Deli het niveau voor Ajax niet heeft. Waarom denk jij dat hij wel het niveau voor Ajax heeft Thomas? Hij scoort bijna nooit, is geen pitbull a la Davids, heeft 0,0 uitstraling. Je kan hem hooguit voor de breedte halen, maar ik zit niet te wachten op kwantiteit. Ik wil kwaliteit.
Hij is een controlerende middenvelder met een aardige trap en heel aardig inzicht. Fysiek is hij bij Groningen al beter geworden en tactisch ook wel enigszins, al kan dat laatst nog altijd beter.
Demosthenes schreef:
Zou kunnen, ik heb het niet zo met dertien in een dozijn.

Mijn amateurvereniging zie ik vaak genoeg spelen om te zien dat je met hard werken ver kunt komen (al lukt dat de laatste jaren niet zo :ajaxsmiley.gif: ), voor Ajax heb ik andere criteria en inderdaad de individuele klasse! Ajax is toch groot geworden door die klasse, al heb je ook waterdragers nodig.
Je stelt het iets te simpel, want het is natuurlijk niet zo dat je of maar een domme marathonloper bent of alles kan met een bal.

Nihad

Bericht door Nihad » zo jan 27, 2008 10:45 pm

Even kijken:

Silva 3.5 miljoen, Lindgren 2.5 miljoen, Perez 1.8 miljoen. Das toch alweer 8 miljoen euro...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » zo jan 27, 2008 10:46 pm

Demosthenes schreef:
Jabu schreef:Lindgren zal ook niet gratis bij Ajax gaan voetballen.
Wie schrijft dat?
Jij heb het nu al in ongeveer een tiental posts gehad over het salaris van Landzaat bij Feyenoord. Als je dan vervolgens weer het salaris van Landzaat erbij haalt en stelt dat de transfersom van Lindgren minder is dan het salaris van Landzaat bij Feyenoord, dan reageer ik daar op door te stellen dat je voor Lindgren dan ook een salaris bij zijn transfersom mag optellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 10:46 pm

De supporters van Groningen laaiend... Wat een emoties, zeg. Dan had Groningen Lindgren die clausule niet moeten toestaan... :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » zo jan 27, 2008 10:49 pm

Ik kan mij voorstellen dat zij er niet blij mee zijn dat Ajax in één seizoen drie spelers bij hen weggehaald. Zeker gezien de manier waarop het bij twee van de drie is gegaan. Als de derde dan ook nog goedkoop is, dan doet dat extra pijn. Ze zullen wel denken dat Ajax zelf maar moet gaan scouten, en daar hebben ze wat mij betreft gelijk in. Maar Martin van Geel maakt er een gewoonte van om een heel elftal tegelijk bij een andere club vandaan te halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 10:54 pm

Ik kan het me ook voorstellen, maar in het geval van Silva was het Silva die Groningen de transfer door de strot duwde, terwijl in het geval van Lindgren Groningen met de speler een contract met daarin een clausule heeft afgesloten. In beide gevallen was het niet Ajax dat ervoor zorgde dat Groningen MOEST verkopen.
MVG mag een heel elftal bij een club willen wegkopen, dat is uiteindelijk niet verboden. Bovendien maakt het praktisch gezien weinig uit of de spelers allemaal naar Ajax gaan of naar verschillende clubs. Of vinden ze het vertrek van Nevland niet erg omdat hij naar Fulham gaat?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 10:55 pm

Jabu schreef:Ik kan mij voorstellen dat zij er niet blij mee zijn dat Ajax in één seizoen drie spelers bij hen weggehaald. Zeker gezien de manier waarop het bij twee van de drie is gegaan. Als de derde dan ook nog goedkoop is, dan doet dat extra pijn. Ze zullen wel denken dat Ajax zelf maar moet gaan scouten, en daar hebben ze wat mij betreft gelijk in. Maar Martin van Geel maakt er een gewoonte van om een heel elftal tegelijk bij een andere club vandaan te halen.
Kan me dat goed voorstellen van Groningen, maar heeft Jordy Schelle niet te kennen gegeven geen contract bij Ajax te tekenen (Hoe lang speelt hij daar al?) maar voor veel meer geld naar groningen te gaan (gerucht!)

Groningen haalde ook Robin Kieft, Reynaart en huurde Slijngard en Lindgren, zo slecht is die verstandhouding toch niet?

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 11:00 pm

joey schreef:De supporters van Groningen laaiend... Wat een emoties, zeg. Dan had Groningen Lindgren die clausule niet moeten toestaan... :aai.gif:
Vreemd forum , wat een malloten (niet iedereen!) zitten daar, het lijkt FN wel. :ajaxsmiley.gif:

Starring

Bericht door Starring » zo jan 27, 2008 11:53 pm

Nihad schreef:Even kijken:

Silva 3.5 miljoen, Lindgren 2.5 miljoen, Perez 1.8 miljoen. Das toch alweer 8 miljoen euro...
Dit slaat natuurlijk nergens op. Naast inkopen heb je uiteraard ook verkopen. Financieel maakt Ajax winst op winst! Echter behoort dat niet het doel te zijn. Ajax dient winst op winst te boeken op het veld.
joey schreef:De supporters van Groningen laaiend... Wat een emoties, zeg. Dan had Groningen Lindgren die clausule niet moeten toestaan... :aai.gif:
Ach, het moment hé, Joey. Ajax wist toch dat ie potentie in huis had/heeft. Knap gezien.
AFCA!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2008 11:55 pm

Lindgren kun je denk ik kwa kosten zo wegstrepen tegenover Maduro.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 27, 2008 11:58 pm

Lindgren kwam totaal niet aan spelen toe bij Ajax, dus is het logisch dat hij destijds verkocht werd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » ma jan 28, 2008 12:00 am

Marillion schreef:Lindgren kun je denk ik kwa kosten zo wegstrepen tegenover Maduro.
Zo moet je het eigenlijk niet berekenen, Marillion. Rekenen in zijn totaliteit lijkt mij veel realistischer. Sneijder en Babel zorgen er mooi voor dat Ajax nu dik op de eurocenten zit. Daarbij, op Davids, Kuffour of een Jaapie wordt er sowieso financieel gezien geen winst gemaakt. Dat wordt meegenomen in andere transfer-deals.
AFCA!

Toppie

Bericht door Toppie » ma jan 28, 2008 7:13 pm

Het Schijnt dat beide morgenmiddag worden gepresenteerd

Bron AN

sander

Bericht door sander » ma jan 28, 2008 8:42 pm

http://ajaximages.com/imagebank/flex/im ... 20Lindgren

http://ajaximages.com/imagebank/flex/im ... %20Kuffour

Is Mitea al verkocht aan een Roemeense club? hopelijk kunnen ze m ruilen voor een goed talentje!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 29, 2008 7:31 am

Ajax denkt klaar te zijn voor titelrace
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Met de komst van Rasmus Lindgren en Samuel Kuffour denkt Ajax voldoende wapens te hebben om de kampioensrace met PSV en Feyenoord aan te kunnen. De twee trainen vandaag voor het eerst met de Amsterdammers mee.

Als het aan interim-trainer Adrie Koster ligt, kan er een nieuwe selectiefoto van Ajax worden geschoten voor dit seizoen. Die van afgelopen augustus is niets meer waard nu na een half jaar bijna de halve selectie is ingewisseld, inclusief de hoofdtrainer. ,,Maar wat mij betreft is januari klaar,’’ zei Koster gisteren. ,,Dit is de groep waar we het seizoen mee gaan afmaken.’’

Deze maand kwamen Kenneth Perez (PSV), Bruno Silva, Rasmus Lindgren (beiden FC Groningen) en Samuel Kuffour (AS Roma) Ajax versterken. Op de officiële foto van afgelopen zomer ontbraken al de aankopen Luis Suárez en Albert Luque, die vlak voor de eerste transferdeadline van 31 augustus werden vastgelegd. Edgar Davids, tegenwoordig aanvoerder, revalideerde ten tijde van de opnames in Amerika van een beenbreuk. Trainer Henk ten Cate (Chelsea), Wesley Sneijder (Real Madrid), Olaf Lindenbergh (Sparta) en Hedwiges Maduro (Valencia) lachten die zonnige dag namens Ajax ook in de lens, maar zijn inmiddels vertrokken. Jaap Stam, centraal op de foto, is gestopt.

De foto van toen en de eventuele foto van nu zeggen veel over het roerige en tegenvallende seizoen van Ajax. Het was en is blijkbaar moeilijk een waardige selectie te verzamelen. ,,Maar dit moet het zijn,’’ aldus Koster. ,,Alle wensen voor januari zijn vervuld.’’ Waarmee duidelijk werd dat Ajax niet langer achter FC Twente-middenvelder Orlando Engelaar aan zit. Althans, niet voor dit seizoen.

De laatste twee aanwinsten, de Ghanees Kuffour en de Zweed Lindgren, waren gisterochtend nog niet op het oefenveld naast de Arena te zien. Ze storten zich vandaag in de eerste groepstraining, die overigens besloten is vanwege de competitiekraker tegen PSV, morgenavond in Amsterdam.

Frank de Boer, de oud-international die tegenwoordig als trainer stage loopt bij Ajax, kan zich zijn duels tegen de Ghanees Kuffour nog goed voor de geest halen. De twee stonden in het seizoen 1994-1995 tegen over elkaar in de halve finale van de Champions League tussen Bayern München en Ajax. De eerste wedstrijd eindigde in een gelijkspel (0-0). De return werd 5-2, waardoor Ajax zich plaatste voor de finale en die in Wenen won van AC Milan.

,,Daar stond wel een vent,’’ zei De Boer gisteren. ,,Niet zo’n kleine ook. Eentje die leiderschap uitstraalde. Daarom zal het mij benieuwen hoe hij zich hier bij Ajax redt. Dit is misschien wel een buitenkans voor Ajax. Eerst een halfjaar huren, kijken of hij nog op niveau is en dan besluiten of je hem koopt.’’

Kuffour is nu 31 jaar en mocht transfervrij vertrekken bij AS Roma, zijn Italiaanse werkgever. De Boer: ,,Ik herinner me Kuffour dus vooral van de tijd ervoor. Toen maakte hij op mij altijd een geweldige indruk. De laatste jaren heb ik weinig van hem gezien om de simpele reden dat de ik de Serie A niet volg. Dat Italiaanse voetbal, dat vind ik helemaal niets.’’

Koster schudde gistermiddag na de succesvolle medische keuring de hand van de twee aankopen. Lindgren mag dan in de schaduw staan van Kuffour, Koster was blij dat hij ook de Zweed nu in de selectie heeft. ,,We zochten een opvolger voor Maduro. Een controlerende middenvelder die zelfs in de laatste lijn opgesteld kan worden.’’

Dat laatste bevestigt John van den Brom, tegenwoordig trainer bij AGOVV. In 2004 en 2005 was hij trainer van Jong Ajax, het team waar Lindgren destijds terecht kwam.

Lindgren speelde uiteindelijk vijf duels in Ajax 1. ,,Een echte winnaar,’’ zei Van den Brom gisteravond. ,,Eentje die onverstoorbaar zijn gang gaat. Mentaal ijzersterk. Een ijskonijn wil ik hem niet noemen, dat klinkt negatief, maar hij weet heel goed waar hij mee bezig is.

,,Daarom wilde hij destijds (maart 2006) verhuurd worden aan FC Groningen,’’ zo verwerpt Van den Brom kritiek op Ajax. ,,Lindgren wilde spelen, hij wilde investeren in zichzelf. Dat Ajax nu wordt verweten geen beleid te voeren, vind ik kortzichtig en onzin. Ronald de Boer verhuisde begin jaren 90 ook naar FC Twente om na anderhalf jaar terug te keren bij Ajax. Lindgren deed een stap terug om er nu twee vooruit te maken.’’
AD

We zijn er klaar voor!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 29, 2008 7:45 am

Lindgren kan ook in de laatste lijn uit de voeten. Dat beloofd weer wat.
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten