Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » zo jan 27, 2008 8:33 pm

Jesse schreef:Hoe zou Ajax dan gaan spelen?
Kut. Zoals we al mee bezig zijn.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo jan 27, 2008 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 8:33 pm

Jöhnk schreef:Dit is de enige aankoop deze winter waar ik enthousiast over ben.
Kuffour schijnt er de laatste tijd niet naast te hebben gestaan vanwege fysiek ongemak, Jöhnk. Als er fysiek niets mankeert aan hem, zie je het nog niet in hem zitten?

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2008 8:34 pm

Jezus, de jeugd hier zeikt nog harder dan de oude lullen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 27, 2008 8:35 pm

Thomas schreef:Kuffour schijnt er de laatste tijd niet naast te hebben gestaan vanwege fysiek ongemak, Jöhnk. Als er fysiek niets mankeert aan hem, zie je het nog niet in hem zitten?
Geen flauw idee. Kuffour was een goede speler, dat is alles wat ik weet.

999

Bericht door 999 » zo jan 27, 2008 8:35 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:Gaat iemand nog argumenten leveren of gaan we alleen maar schreeuwen?
Alsof je iedere aardige speler kan behouden voor de club. Voor Lindgren was destijds gewoon geen plaats. Ik vind het juist van inzicht getuigen dat Van Geel destijds bij de verkoop van Lindgren aan Groningen blijkbaar een terugkoop-clausule heeft afgedwongen. Lindgren is een betere speler dan hij twee jaar geleden was. Dit is in zekere zin een bewuste investering geweest.
Eens, neemt niet weg dat het natuurlijk bij AJAX van een ander pakkie gaat dan bij FCG.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 27, 2008 8:36 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:Gaat iemand nog argumenten leveren of gaan we alleen maar schreeuwen?
Alsof je iedere aardige speler kan behouden voor de club. Voor Lindgren was destijds gewoon geen plaats. Ik vind het juist van inzicht getuigen dat Van Geel destijds bij de verkoop van Lindgren aan Groningen blijkbaar een terugkoop-clausule heeft afgedwongen. Lindgren is een betere speler dan hij twee jaar geleden was. Dit is in zekere zin een bewuste investering geweest.
Leuk dat je je zelf qoute met argumenten , maar wat wil je dat we nog meer schrijven over de aankopen van dit Kutbeleid. Straks komt er een nieuwe trainer en die verkoopt of zet ze op bank.
Ik wordt schijtziek van die fake aankopen waar je niet beter van wordt :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo jan 27, 2008 9:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 8:37 pm

Ik wilde Daniel quoten, maar dat ging even mis. :blush.gif:
LucaS schreef:Jezus, de jeugd hier zeikt nog harder dan de oude lullen!
Inderdaad, zeg. Er is genoeg op het beleid aan te merken, maar wat de transfers van Kuffour en Lindgren betreft is wat nuance volgens mij wel op z'n plaats.
Jesse schreef:Hoe zou Ajax dan gaan spelen?
Thomas schreef:Ik ben benieuwd wie er z'n basisplaats kwijtraakt. Van der Wiel komt volgens mij sowieso op de bank terecht. Helaas. Heitinga en Lindgren (?) zullen wel gaan concurreren op de positie van controleur/verdedigende middenvelder. Vermaelen samen met Kuffour achterin. Vertonghen die concurreert met Emanuelson en Bruno Silva op rechts.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 27, 2008 8:54 pm

Steek
Heitinga , Kuffour, Vermaelen, Emanuelson

Lindgren Perez Davids

Rommedahl Huntelaar Suarez

niet mijn voorkeur, wel waarschijnlijk...
Silva op de bank en ik vrees zelfs Perez/Davids of onze verse aankoop Lindgren.

Met deze selectie lijkt mij 4-3-1-2 meer gepast, dat zou ook nog eens kunnen.

Steek
Silva Kuffour Vermaelen, Emanuelson
Heitinga

Lindgren Davids

Perez

Huntelaar Suarez

Dat zou ik liever hebben dan de bovenste opstelling. Puur omdat de selectie hiervoor meer gepast is en je dan niet een matige vleugelaanvaller hoeft op te stellen :blush.gif:
Pompiedom

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2008 8:55 pm

Lindgren speelt toch links op het middenveld?

DelToro

Bericht door DelToro » zo jan 27, 2008 8:57 pm

Is die Lindgren puur een controlerende middenvelder of heeft hij ook aanvallende/creatieve kwaliteiten? Ik ken die beste man eigenlijk nauwelijks.
De verhalen op die fansite van Groningen doen me iig wel goed, aangezien ze hem de beste en belangrijkste speler van het elftal vinden.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 27, 2008 8:59 pm

Zal Ron Jans de nieuwe trainer van Ajax worden , de spelers zijn er bijna allemaal al :drecul.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 27, 2008 9:00 pm

DelToro schreef:Is die Lindgren puur een controlerende middenvelder of heeft hij ook aanvallende/creatieve kwaliteiten? Ik ken die beste man eigenlijk nauwelijks.
De verhalen op die fansite van Groningen doen me iig wel goed, aangezien ze hem de beste en belangrijkste speler van het elftal vinden.
Wel een aardig oog voor de diepte en een behoorlijke trap.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 27, 2008 9:01 pm

Lindgren speelt toch links op het middenveld?
Links/centraal

Uit die opstelling die ik maakte lijkt het alsof hij rechts speelt, maar met Silva en Heitinga achter hem, die regeltmatig via rechts opstomen, zal hij meer in het midden te vinden zijn dan aan de rechter kant.

Ach ik ben ook maar de nOOb zonder verstand op dit forum, dit is gewoon zoals de simpele voetbalziel in mij het ziet :neutral.gif:
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 9:05 pm

LucaS schreef:Lindgren speelt toch links op het middenveld?
Daar begon hij destijds bij Ajax, maar inmiddels speelt hij als pure controleur achter Lovre.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 27, 2008 9:09 pm

Is eral transfernieuws over de terugkeer van Litmanen :ajaxsmiley.gif:

Thafunk

Bericht door Thafunk » zo jan 27, 2008 9:10 pm

Ron Jans halen, stoeltjes groen verven en vanaf nu alle woord'n half inslik'n. We zijn op de goede weg.

Lindgren is op zich geen slechte speler, maar ik vraag me af of het Ajax op een hoger niveau zal brengen. Hoe kunnen we nu top worden door steeds spelers bij de subtop weg te halen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 9:13 pm

Thafunk schreef:Lindgren is op zich geen slechte speler, maar ik vraag me af of het Ajax op een hoger niveau zal brengen.
No offense hoor, Thanfunk, maar ik vind dit zo'n dooddoener. Goede spelers die goed in het elftal passen maken het team beter. Volgens mij is er geen andere manier om een elftal op een hoger niveau te brengen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 27, 2008 9:25 pm

Lindgren is niks en zal ook nooit wat worden. Type Krohn-Deli. Wie stopt van Geel in vredesnaam?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jan 27, 2008 9:26 pm

Type Krohn-Deli? Heb je Lindgren ooit zien spelen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2008 9:29 pm

Ik heb aan beide transfers van afgelopen weekend in ieder geval niet het gevoel overgehouden dat Ajax de markt goed in kaart heeft. Dat is helaas inmiddels niets nieuws meer maar het blijft een vervelende constatering.

Even los van de kwaliteiten van de spelers. Kuffour kunnen ze onmogelijk hebben gescout want hij speelde niet. Die is dus waarschijnlijk aangebracht door een zaakwaarnemer. En Lindgren is weer een bekende die kennelijk een terugkoop clausule in zijn contract had. Dat is destijds op zich best slim gedaan maar ik heb er, gezien de huidige context, ook een beetje het gevoel bij dat ze maar voor hem zijn gegaan omdat hij zeker haalbaar was.

Maar goed. Beide spelers kunnen als het aan mij ligt op een eerlijke kans rekenen. Ik denk wel dat ze iets kunnen toevoegen aan de huidige selectie maar ik vind het al met al toch wat te mager. Toen wij voor bakken met geld een aantal talenten verkochten had ik niet gedacht dat we bij Perez, Silva, Kuffour en Lindgren zouden uitkomen.
Nil volentibus arduum

Thafunk

Bericht door Thafunk » zo jan 27, 2008 9:34 pm

Thomas schreef:
Thafunk schreef:Lindgren is op zich geen slechte speler, maar ik vraag me af of het Ajax op een hoger niveau zal brengen.
No offense hoor, Thanfunk, maar ik vind dit zo'n dooddoener. Goede spelers die goed in het elftal passen maken het team beter. Volgens mij is er geen andere manier om een elftal op een hoger niveau te brengen.
Goede spelers die goed in het elftal passen, we zullen zien. Ik hoop dat ie het verschil maakt en aan het eind van de rit met een schaal in z'n hand staat te juichen.

Mijn punt is dat we nu drie spelers bij Groningen weghalen. Dat is toch op z'n zachtst gezegd merkwaardig beleid? Suarez kon ik nog inkomen. Ik denk dat Silva en Lindgren Ajax niet naar een hoger plan gaan tillen. Maar hoop ook dat ze het tegendeel zo snel mogelijk gaan bewijzen hoor.

Maxwell22

Bericht door Maxwell22 » zo jan 27, 2008 9:35 pm

Ben het eens met Marillion. Hoewel ik Lindgren geen slechte speler vind is het niet een speler die ik had verwacht. Ben wel blijer met Lindgren voor 'maar' 2,5 miljoen dan Engelaar voor 7/8 miljoen die ik persoonlijk ook nog eens een mindere voetballer vind. Dit is een periode geweest van veel teleurstellingen kijkend naar de aankopen. Scouting bestaat niet of wordt totaal genegeerd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 9:39 pm

Ik had graag tenminste één speler zien komen die voor Ajax een echte en directe versterking was. Een speler ook wiens komst bewees dat Ajax meer ziet dan aangeleverde DVD's en Tele 2. Dat zou een hele geruststelling zijn geweest. Maar helaas...
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 27, 2008 9:59 pm

joey schreef:Ik had graag tenminste één speler zien komen die voor Ajax een echte en directe versterking was. Een speler ook wiens komst bewees dat Ajax meer ziet dan aangeleverde DVD's en Tele 2. Dat zou een hele geruststelling zijn geweest. Maar helaas...
Iedere Ajax-speler krijgt mijn steun, ook Lindgren, al heb ik hem in de A-jeugd niets goeds zien doen, maar dat is al vijf jaar geleden.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 27, 2008 10:06 pm

Volgens Derksen gaat Lindgren definitief naar Ajax.

Lindgren is niet slecht maar ook niet de bijzondere speler op wie ik had gehoopt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten