Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 5:42 am

joey schreef:Blijkbaar wel.

Zonder LVG was Zenden nooit bij Barcelona beland. Barcelona staat natuurlijk héél goed op je CV. Ook Winston Bogarde kon van Barcelona naar Chelsea.
Zenden heeft nooit ergens indruk gemaakt.

Clubs kijken uiteindelijk niet naar je CV, maar naar hoe je speelt op dat moment. En Bogarde kon gewoon heel goed voetballen, dus wat wil je daarmee zeggen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 8:53 am

Zenden was bij PSV wel degelijk een groot talent, maar op je 19e naar Barca gaan helpt meestal niet echt...in zijn geval ook niet. Zijn CV is indrukwekkend, zijn spel echter niet.

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 25, 2007 9:02 am

Ik vond het een prima linksbuiten, ik kan me nog de halve finale op de ek 2000 herinneren waarin hij Zambrotta (niet de minste) tot wanhoop en een rode kaart dreef.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 10:08 am

Volgens mij speelde Zambrotta in die wedstrijd als verdedigende middenvelder. Niet de minste, maar wel zijn minste positie dus.

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr mei 25, 2007 12:32 pm

joey schreef:Grönkjaer was wel degelijk een groot talent, maar lui... Jan Wouters probeerde het met Grönkjaer en Brian Laudrup op de vleugels, dat was gedoemd te mislukken. Twee spelers op de vleugels die niet eens weten hoe ze in de weg moeten lopen, dat gaat mis. Waardeloos aankoopbeleid ook, want als je al zo'n type speler hebt, dan haal je er toch niet nog een?????
Dit gezegd hebbende, Brian Laudrup was een wereldvoetballer. Die heb ik dingen zien doen met de bal, ik geloofde mijn ogen niet. Maar dat type is heel moeilijk in te passen in het Ajax-systeem.
Bij VDV zie je dat hij pas echt rendeert als het hele team op hem wordt afgestemd. Hij heeft een hoop personeel nodig.
Ik denk dat Brian het vrij goed had gedaan in het Ajax van 1994-1996. Nu moest hij voetballen met 10 prutsers om hem heen....

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 25, 2007 2:13 pm

Bertje schreef:Volgens mij speelde Zambrotta in die wedstrijd als verdedigende middenvelder. Niet de minste, maar wel zijn minste positie dus.
Volgens mij was hij gewoon rechtsback en kreeg hij inderdaad de hoeken van het veld te zien. Zambrotta heeft nooit centraal op het middenveld gespeeld
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 25, 2007 2:18 pm

http://www.beijen.net/frank/wedst/2000/000629in.htm

Staat ergens dat Zenden rechtsback Zambrotta dolt ofzo
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 2:31 pm

Ik weet toch echt vrijwel zeker dat Zambrotta destijds als een soort verdedigende rechtshalf speelde.

Sowieso is linksback natuurlijk zijn beste positie.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 25, 2007 2:35 pm

Waarschijnlijk speelde Italie in een 3-5-2 variant. Daarin was Zambrotta dan de rechter wingback. Dat is iets anders dan verdedigende rechtshalf.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 3:02 pm

Bertje schreef:Ik weet toch echt vrijwel zeker dat Zambrotta destijds als een soort verdedigende rechtshalf speelde.

Sowieso is linksback natuurlijk zijn beste positie.
Klopt, Zambrotta heeft een hele tijd als middenvelder gespeeld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 25, 2007 3:04 pm

Ik bedoel specifiek die wedstrijd, Thomas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 3:05 pm

Ahn, sorry. Dat kan ik me niet herinneren. Nogmaals sorry dan maar. :wink.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 4:36 pm

Volgens mij speelde Italie toen 5-3-2 en was Zambrotta gewoon de buitenste rechter verdediger. En hij kreeg inderdaad alle hoeken van het veld te zien.

Zenden was toendertijd ook een favorietje van me hoor. Ik heb nog een een Nederlands elftal shirt met zn naam achterop.

Tegenwoordig is hij helaas een draver, een beetje een blinde paard.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 5:03 pm

Spelinzicht raak je niet kwijt hoor. Als Zenden nu een blind paard is dan is hij dat altijd al geweest.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mei 25, 2007 5:06 pm

brigade zuid schreef:Toch speelt ie bij een hele grote club en gisteren in de CL finale, dat lukt je niet als je een koekenbakker bent.
Crouch speelt er ook. :biggrin.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » vr mei 25, 2007 5:30 pm

Daniel_vT schreef:
brigade zuid schreef:Toch speelt ie bij een hele grote club en gisteren in de CL finale, dat lukt je niet als je een koekenbakker bent.
Crouch speelt er ook. :biggrin.gif:
Crouch is een prima spits, ik heb hem dit jaar schitterende doelpunten zien maken, o.a. 2 (halve) omhalen. dat Benitez hem pas zo laat inbrengt is wat anders...

Maar Zenden als linksbuiten halen is dus geen optie? Als hij uberhaupt zelf nog op die positie wil spelen uiteraard.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 5:48 pm

Thomas schreef:Spelinzicht raak je niet kwijt hoor. Als Zenden nu een blind paard is dan is hij dat altijd al geweest.

Waar stel ik anders? Hij was favoriet van me toen ik nog klein was, waarschijnlijk omdat hij razendsnel was, een mooie trap had, en gewoon een fris koppie heeft. :smallgrin.gif:

Ik denk niet dat ik op die leeftijd wist wat spelinzicht betekent.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 5:50 pm

Je zei het volgende:
Mr. Ajax schreef:Volgens mij speelde Italie toen 5-3-2 en was Zambrotta gewoon de buitenste rechter verdediger. En hij kreeg inderdaad alle hoeken van het veld te zien.

Zenden was toendertijd ook een favorietje van me hoor. Ik heb nog een een Nederlands elftal shirt met zn naam achterop.

Tegenwoordig is hij helaas een draver, een beetje een blinde paard.
Waarmee je impliceert dat hij vroeger geen draver en een blind paard was.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 25, 2007 10:28 pm

Ik maak uit de berichten op dat het gerucht gaat dat Zenden en Zambrotta naar Ajax komen. Graag de bron! :confused.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr mei 25, 2007 11:08 pm

Mr. Ajax schreef:Volgens mij speelde Italie toen 5-3-2 en was Zambrotta gewoon de buitenste rechter verdediger. En hij kreeg inderdaad alle hoeken van het veld te zien.
Dat klopt, al was het meer 5-3-1-1. Zambrotta was een paar keer te laat, niet zozeer omdat zenden hem persoonlijk dol draaide maar omdat nederland heel goed door kwam over links.

Zenden is geen buitenspeler, nooit geweest ook. Geen actie en te weinig handelingssnelheid. Als buitenste middenvelder is het wel een nuttige speler, al was hij woensdag duidelijk nog niet fit(en de slechtste man van het veld). Bij Barça heeft hij het nog een tijdje als linksback volgehouden op de Bronko manier, hoewel zelfs die het daar nog beter doet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 3:17 am

Felipe Baloy

Profiel Wikipedia

Afbeelding

Mijn rapport:
Rappe, sterke mandekker uit Panama. Beschikt over een strakke pass met rechts maar met links lukt het ook heel behoorlijk. Z’n lange trap is ook goed ontwikkeld en hij is moeilijk van de bal te krijgen. Af en toe gaat hij dan ook op avontuur naar voren en als hij de goal in z’n vizier krijgt is er een goede kans dat hij z’n harde schot zal lossen. Z’n algehele traptechniek is goed ontwikkeld. Een speler die verder z’n wedstrijden uiterst geconcentreerd speelt en altijd in z’n achterhoofd speelt met de eventuele fouten van z’n medespelers. Levert goede rugdekking aan z’n medespelers, maar wil soms iets te ver achter z’n verdedigingskompaan hangen, waardoor hij de buitenspelval opheft. Persoonlijk denk ik dat dat komt door het niveau van z’n medespelers, want ik zie hem juist ook regelmatig uitstekend de momenten kiezen om wel lef te tonen door vooruit te verdedigen en druk te zetten op de bal. Baloy heeft de kwaliteiten om op een hoge lijn te verdedigen en met zijn intuïtie zou hij zelfs kunnen compenseren voor Stam zijn drang om achteruit te rennen bij balverlies en hem daarin verbeteren. Is vanwege z’n kracht, snelheid en ook behoorlijke wendbaarheid sterk in de lopende –en degelijk in de 1 op 1 duels. Koppend is hij redelijk, maar niet heel bijzonder voor iemand met zijn statuur (1,83 m) en vooral fysiek. Is aanvoerder van z’n nationale elftal, maar ik vind zelf dat hij niet over bijzonder veel leidinggevende kwaliteiten beschikt. In het positiespel voegt hij ook veel toe. Wanneer z’n ploeg in balbezit is is hij beweeglijk en zorgt hij er voor dat de middenvelders en verdedigers altijd een backup aanspeelpunt hebben.

In mijn ogen zit deze jongen al op hetzelfde niveau als Grygera, maar dan met meer snelheid, voetballende kwaliteiten en wendbaarheid. Kortom, een veel geschiktere centrumverdediger voor Ajax.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 27, 2007 10:29 am

Hij is niet jong meer (1981) en er moet toch een reden zijn waarom hij nog niet gehaald is naar Europa?

Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 27, 2007 10:53 am

De leeftijd vind ik niet zo erg. Een beetje ervaring kan nooit kwaad, zeker niet achterin. Waar we vaak nog onrustig ogen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 27, 2007 10:55 am

Hij kan natuurlijk ook gewoon een laatbloeier zijn. Het gaat toch in eerste instantie om de kwaliteit.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 27, 2007 11:36 am

Klopt, de leeftijd boeit me ook minder dan die tweede vraag.

Gesloten