Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 19, 2008 10:45 pm

Jöhnk schreef: Als Standard CL haalt en Ajax niet komt hij sowieso niet. Gelukkig heeft Brugge gisteren weer gewonnen. :headbang.gif:
Idd als Standard CL haalt en AJAX niet gaat ie echt niet overstappen lijkt me.. hij mag dan een Belg zijn maar zo dom zal ie toch ook weer niet zijn. De nummer 2 van Belgie speelt toch ook voorronde CL is het niet?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2008 8:23 pm

Tele2 schreef:Jans: 'Van mij mag Silva vertrekken'

zondag 20 januari, door Ronny, Groningen, 16:52u, Tele2
Ron Jans heeft het helemaal gehad met Bruno Silva. De rechtsback weigert nog te spelen voor FC Groningen en hoopt op die manier een transfer naar Ajax af te dwingen. 'Van mij mag hij vertrekken', aldus Jans.

'Ik wil en kan niet met een speler werken die niet voor FC Groningen wil spelen, want dit is gewoon een prachtige club. Ik zie hem ook niet meer terugkeren bij het elftal op deze manier', aldus de duidelijk geïrriteerde Jans na afloop van het duel FC Twente - FC Groningen (3-1).

Ook acht de oefenmeester de kans klein dat Bruno Silva ooit nog deel uitmaakt van zijn ploeg wanneer de transfer geen doorgang zal vinden. 'Het zou kunnen, ja. Het kan ook dat ik nog een vierde baby krijg, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat ik nu duidelijk ben.'

'Ik heb de clubleiding laten weten dat Bruno Silva wat mij betreft mag vertrekken. Maar dat is mijn standpunt, en misschien niet dat van de club. Ik heb ook geen flauw idee hoe de zaken ervoor staan met de transfer naar Ajax', besluit Jans. (tekst: Voetbalprimeur)
Ga er maar vanuit dat Silva de komende dagen komt.

Vossie

Bericht door Vossie » ma jan 21, 2008 12:01 am

Liefst voor woensdag dan! :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 11:15 am

Van Genkse Pingelaar tot Ajax-doelwit

Orlando Engelaar groeide na vertrek uit België uit tot Nederlands international

Orlando Pingelaar werd hij in zijn Genkse periode smalend genoemd. Maar in Nederland lacht er niemand meer met Orlando Engelaar: hij is aanvoerder bij Twente, Nederlands international en staat nu bovenaan het verlanglijstje van Ajax.

Ajax nam officieel contact op met FC Twente en met de zaakwaarnemer van Engelaar voor een onmiddellijke transfer van de grote linksvoetige middenvelder. Eerstdaags brengt Ajax een bod uit op de 28-jarige Rotterdammer, een jeugdproduct van Feyenoord. Deze zomer probeerde ook PSV al om Engelaar los te weken bij Twente.

Niet slecht voor een speler die in de zomer van 2006 Genk verliet via de achterdeur. Na net iets meer dan twee seizoenen (12 goals in 58 matchen) zag Engelaar geen toekomst meer in Genk. Bij Twente gaf Engelaar zijn carrière echter een nieuwe wending. Bij Genk kreeg hij vanwege zijn individuele technische acties het stigma van Pingelaar opgekleefd, maar bij Twente groeide hij uit tot ploegspeler, steunpilaar én aanvoerder.

Meer nog: in 2007 haalde de Nederlandse bondscoach Marco van Basten Engelaar bij de nationale ploeg. Engelaar telt intussen drie caps voor Oranje.

Aan zijn periode in België houdt Engelaar behalve een vriendschap met Faris Haroun weinig goede herinneringen over. In de Nederlandse pers deed hij al meermaals zijn beklag over onze Jupiler League.

'De Belgische competitie is helemaal niet leuk', stelde Engelaar. 'Negatief voetbal, weinig mensen op de tribune. In België kan een grote groep clubs helemaal niet voetballen. Spelers kregen als enige opdracht mee om bijvoorbeeld mij uit de wedstrijd te spelen en groeven zich dan in. Ik heb me er maandenlang vreselijk aan geërgerd. Vaak dacht ik: wat een shitwedstrijd is dit. Al wil ik niet zeggen dat ik er slechter van geworden ben. Door de defensieve en fysieke manier van voetballen ben ik absoluut een betere en completere speler geworden.'

Broos

In zijn eerste seizoen, onder René Vandereycken, nam Engelaar nog een sterke start bij Genk. Het jaar erna boterde het echter niet tussen Engelaar en zijn nieuwe coach Hugo Broos. 'De ploeg draaide slecht en ik was het slachtoffer. Ik kon nog zo goed trainen, maar ik speelde niet. Ik had een paar aanvaringen met Broos omdat ik voor mijn mening durfde uit te komen. Dat is mij fataal geworden.'
sportwereld.be

Niet veel zelfkritiek...
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » ma jan 21, 2008 11:36 am

Gadverdamme

Nog een kakkerlak erbij. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2008 11:40 am

Voorlopig is FC Twente nog niet gezakt met de vraagprijs hoor. En ik heb ook niet het idee dat ze van plan zijn om hem zomaar naar Ajax te laten lopen. Met dank aan Twente loopt dit dus waarschijnlijk alsnog goed af. Nu alleen afwachten wat het alternatief van Van Geel is....
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 21, 2008 11:41 am

Marillion schreef:Nu alleen afwachten wat het alternatief van Van Geel is....
Alternatief? ´Op dit moment zijn versterkingen niet haalbaar. We zullen moeten wachten tot de zomer´. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 21, 2008 11:42 am

Engelaar kon bij Genk vertrekken, maar wie wilde Genk houden? Juist, Defour.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 21, 2008 1:38 pm

MvG kwam deze zomer nog met verrassingen, ook al zag niet iedereen het in bepaalde aankopen zitten, maar nu ontbreken zelfs de verrassingen waar de meeste supporters tegen zijn, er gebeurt helemaal niets.

Ajax lijkt er apathisch onder te worden, weer een seizoen weg en deze zomer vertrekken er weer drie (Stekelenburg, KJH en Heitinga hebben aangegeven te willen vertrekken), lukt het misschien Emanuelson en Ogararu te lozen en lopen de contracten af van Ursaiz en Colin (klot dat?)

Ajax kan niet meer bouwen aan een team, Ajax moet er gelijk staan, m.a.w. ook volgend seizoen niets? Je zou de spelers voor het volgend seizoen ook nu al kunnen halen?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 21, 2008 1:53 pm

Urzaiz is volgens mij maar één jaar Ajacied, want hij is speciaal van zijn pensioen teruggekomen om nog één jaar bij een topclub :drecul.gif: te spelen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 21, 2008 9:14 pm

'Ajax doet toch bod op Engelaar'
Ajax heeft een eerste bod weggelegd bij FC Twente voor Orlando Engelaar. Volgens VI-redacteur Thijs Slegers bedroeg het openingsbod ongeveer drie miljoen euro, en werd het direct afgewezen door de Tukkers.

Onlangs liet FC Twente al weten dat er pas vanaf een bedrag van vijftien miljoen euro te praten viel over een transfer van Engelaar. Slegers verwacht daarentegen dat acht miljoen euro voldoende zal zijn om tot overeenstemming te komen. Niet bekend is of Ajax bereid is dat bedrag op tafel te leggen.

De kans is sowieso groot dat Engelaar het seizoen gewoon afmaakt in Enschede. Ajax wil in de zomer dan echter wel een tweede poging wagen om de begaafde linkspoot naar Amsterdam te halen.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2008 9:16 pm

Dit vind ik echt nieuws maken. Ze bieden 3 en Twente riep 15, daar maken we dan zelf maar even 8 van en dan zal het wel rond komen. Als je zo een website moet vullen.....
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 21, 2008 11:54 pm

Ik ben er wel bang voor dat ie in de zomer sowiezo dus komt.. en dan betaal je er evengoed ook nog aardig wat voor. Ik vind het nou niet echt een speler die je echt verder helpt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 22, 2008 6:23 am

Volgens de Telegraaf van vandaag:

Da Silva naar Ajax voor 4,5 jaar! Alleen de medische keuring moet nog gebeuren. Hij zou as zondag tegen Vitesse kunnen debuteren. Transfersom wordt niet vermeld.

Het hele bericht inmiddels gevonden:
Bruno Silva voor 4,5 jaar naar Ajax
door onze Telesportredactie
GRONINGEN - Bruno Silva krijgt alsnog zijn droomtransfer naar Ajax. De verdediger uit Uruguay tekent in Amsterdam een contract voor 4,5 jaar. Als alle formaliteiten zijn afgerond en hij de medische keuring doorstaat, kan hij in principe zondag tegen Vitesse al zijn debuut maken.
Bruno Silva

Afbeelding

Silva was in staking gegaan nadat FC Groningen had aangegeven niet mee te willen werken aan een overgang. Zondag liet trainer Ron Jans echter al weten dat wat hem betreft Silva per direct kon vertrekken. "Op deze manier wordt ons een transfer door de strot geduwd", vond ook algemeen directeur Hans Nijland, die alleen daarom al zijn poot stijf wilde houden. Maar omdat er een patstelling ontstond en de club niets heeft aan een onwelwillende speler, zag FC Groningen gisteren geen andere mogelijkheid dan alsnog mee te werken.

De 26-jarige Silva, die meestal als offensieve rechtsback opereert, kwam in 2005 naar Nederland. Hij was bezig aan zijn derde seizoen in Groningen en speelde tot dusver drie interlands. Bij Ajax wordt hij herenigd met zijn vriend en landgenoot Luis Suárez, die eerder dit seizoen een transfer wist af te dwingen na een curieuze arbitragezaak. Wat dat betreft zal er veel spanning komen te liggen op de uitwedstrijd tegen Groningen, op zondag 13 april. Voor beide clubs kan die confrontatie eventueel beslissend zijn in de eredivisie.

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 22, 2008 7:56 am

Nou nog een Goeie linksback :headbang.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 22, 2008 8:29 am

Kijk es aan, 4,5 jaar! Daar zijn we nog lang niet vanaf....

999

Bericht door 999 » di jan 22, 2008 8:42 am

De Uruguayaanse Trabelsi ...
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » di jan 22, 2008 8:50 am

Nu Ogararu nog even verkopen Martin!

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 22, 2008 8:50 am

Met als verschil dat Trabelsi vele klassen beter was !
Geweldige aankoop van Van Geel, de zoveelste middelmatige speler die miljoenen heeft gekost :drecul.gif:

Al zou het echt top zjin als Engelaar alsnog wordt gehaald, helemaal als zijn komst inhoudt dat Defour niet gaat komen...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 8:53 am

Zeg Baseman, doe jij evene een beetje gezellig op de vroege ochtend.... :1evil.gif:

MVG is helemaal gek van Defour. Die haalt hij sowieso indien mogelijk.

sudesh

Bericht door sudesh » di jan 22, 2008 8:59 am

Berusting lijkt me het juiste woord, ik hoop dat Silva het fantastisch gaat doen en Martin van Geel hier een geweldige slag heeft geslagen.

Ik ben alleen bang dat deze 27-jarige rechtsback (verdedigen kan hij niet), ons niet defensief sterker gaat maken.

Het wondje Ogararu wordt vervangen door een tijdelijk pleistertje.

999

Bericht door 999 » di jan 22, 2008 9:03 am

Baseman schreef:Met als verschil dat Trabelsi vele klassen beter was !
Geweldige aankoop van Van Geel, de zoveelste middelmatige speler die miljoenen heeft gekost :drecul.gif:

Al zou het echt top zjin als Engelaar alsnog wordt gehaald, helemaal als zijn komst inhoudt dat Defour niet gaat komen...
Ik zie wel hoe dat BS het bij AJAX gaat doen, over Trabelsi, toen die kwam waren de meningen ook verdeeld, en zo'n goede verdediger was Trabelsi ook weer niet ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 22, 2008 9:07 am

Tja, oude helden worden beter naarmate ze langer weg zijn!

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 22, 2008 9:16 am

joey schreef:Zeg Baseman, doe jij evene een beetje gezellig op de vroege ochtend.... :1evil.gif:
Dankzij Van Geel begint de dag goed moet ik zeggen :kwijl.gif:
MVG is helemaal gek van Defour. Die haalt hij sowieso indien mogelijk.
Zou ook leuk zijn: Perez, Engelaar en Defour...en Davids die of stopt of minder gaat voetballen. Dan kun je de verdediging van Italie er neer zetten en nog in grote problemen komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 22, 2008 9:23 am

Misschien ziet de volgende trainer wél dat Perez niet op 10 kan voetballen. Daar ga ik dan maar van uit. Dat is immers overduidelijk.

BS zal niet veel gekost hebben. We zien wel. Echt slechter dan laten we zeggen Kromkamp kan hij niet zijn. :hypocrite.gif:

Gesloten