Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
Alberto Medina Briseño
Profiel website Guadalajara

Mijn rapport:
In het verhaal hieronder valt overigens te lezen dat Medina in de interesse van Dortmund stond. Die hebben een tijdje terug echter een of andere Pool aangetrokken voor de rechterkant:
Medina naar Europa?
Profiel website Guadalajara

Mijn rapport:
Een snel, onzelfzuchtig lefgozertje die het liefst buitenom gaat met een actie of versnelling en dan z’n uitstekende voorzet gebruikt. Z’n actie binnendoor gebruikt hij minder maar die heeft hij zeker in huis. Niet onbelangrijk voor de variatie en verrassing in z’n spel. Z’n linker is ook prima in orde en derhalve kan hij ook op links uit de voeten. Iets waar hij tijdens de wedstrijd overigens regelmatig zelf voor kiest. Hij kiest er zelf zo nu en dan goed voor om te wisselen van flank. Het is een authentieke buitenspeler zonder dat hij teveel krijt aan z’n schoenen heeft. Eentje die z’n tegenstander graag terugduwt ter hoogte van de zijkant van de 16 om daar z’n beslissing te nemen. Pikt ook zo nu en dan z'n doelpunten mee en met een killer en kopsterke spits als Huntelaar zal hij voor veel assists zorgen. Hij heeft niet veel ruimte nodig voor een voorzet en z'n functionele techniek is ook goed in orde. Z'n versnelling is ook uitstekend.
Hij is soms nog wat lui, al lijkt dat minder te worden. Zoals jullie aan zijn profiel kunnen zien is het geen groot ventje. Op het vlak van fysieke kracht kan hij zich nog verbeteren, maar over het algemeen houdt hij zijn lichaam knap uit de duels. Als laatste punt van kritiek heb ik nog dat hij niet zo goed de balans in de gaten houdt zoals de tweede rechtsbuiten over wie ik het wil hebben. Medina speelt erg diep en derhalve is optie nummer twee misschien interessanter, omdat Babel ook al heel diep geposteerd staat aan de andere kant en Gabri als ondersteuning van de rechtsbuiten niet zo goed aansluit en minder combinerend vermogen heeft dan Davids. Ik moet wel zeggen dat het ook aan de tactiek ligt dat hij bij z'n club zo diep speelt. Bij Chivas (Guadalajara) speelt hij vanaf rechts en Omar Bravo vanaf links vanuit het grote, sterke aanspeelpunt Bautista. Met hun snelheid moeten Medina en Bravo dan veel gevaar stichten.
In het verhaal hieronder valt overigens te lezen dat Medina in de interesse van Dortmund stond. Die hebben een tijdje terug echter een of andere Pool aangetrokken voor de rechterkant:
Medina naar Europa?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di mei 22, 2007 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het ging om de vergelijking met de alom bekende Delgado.joey schreef:Wie is de tweede rechtsbuiten over wie je het wilt hebben?
Ach, voorin hebben we op dit moment Huntelaar en Babel, dus dat valt wel mee. De vervanger van Sneijder kan haast niet veel kleiner zijn en Davids heeft nooit last van z'n lengte. Achterin hebben we een aantal goede koppers staan. Ik vind dit Ajax niet bijzonder klein en je kan sowieso beter op andere posities scouten op lengte.joey schreef:Het klinkt veelbelovend, al weet ik niet of we het moeten zoeken in kleine spelers. We hebben al zoveel dwergen.
Overigens zijn er nog wel wat spelers in Zuid-Amerika die ik zeer geschikt acht voor Ajax. Een mandekker met een stuk meer voetbalkwaliteiten en snelheid dan Grygera bijvoorbeeld.
Alleen om even aan te tonen dat mijn gejammer richting Ajax om eens een kijkje in Zuid-Amerika te nemen ergens op gebaseerd is.

joey schreef:Nee, maar opvallend veel spitsen bij Ajax sneuvelen niet op een gebrek aan technische vaardigheden maar op een gebrek aan defensief vermogen. Binnen het systeem van Ajax moet ELKE speler arbeid voor het team verzetten, vandaar dat ik het vraag.Thomas schreef:Hij is soms nog wat lui, maar het gaat in dat opzicht steeds beter. Bovendien kan spelen bij een grote Europese club soms wonderen verrichten. Daarnaast kan je er qua verdedigend werk natuurlijk weinig op achteruit gaan in vergelijking met De Mul. Het gaat erom dat het druk zetten op de tegenstander al voorin begint. Niemand verwacht van onze aanvallers dat ze tackles in gaan zetten of regelmatig ballen veroveren.
Ja, ben benieuwd.Als ik thuis kom zal ik m’n complete rapport neerzetten, als daar interesse voor is.
Joey, welke spitsen sneuvelden dan op een gebrek aan defensief vermogen? Rosenberg, Sonck, en Machlas bijvoorbeeld sneuvelden op een gebrek aan techniek. Mido discipline-problemen. Ik kan geen spits bedenken die sneuvelde op een gebrek aan defensieve vermogen hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ajax kan maar beter tijdig toeslaan voordat hij na een eventueel succesvol wk helemaal niet meer haalbaar is...Suárez naar WK Onder 20
www.voetbalonline.nl, 24 mei 2007 11:29 - Luis Suárez van FC Groningen speelt in juli voor Uruguay op het wereldkampioenschap voor spelers onder de 20 jaar. De titelstrijd wordt in juli gehouden in Canada. Suárez maakte in het afgelopen seizoen 15 doelpunten voor FC Groningen. Hij was de uitblinker in de laatste duels tegen FC Utrecht. A-junior Marcus Haber van FC Groningen speelt ook op het wereldkampioenschap; hij draagt het shirt van Canada.
Misschien druk ik me verkeerd uit. Een aanvaller hoeft niet te verdedigen, maar moet wel werk verzetten voor het team. Spelers als Brian Laudrup en Gronkjaer hebben het om die reden moeilijk gehad bij Ajax, ondanks hun bovenmodale kwaliteiten (zeker in het geval van Brian Laudrup). Laudrup mocht om die reden niet op 10 spelen. Andere probleemsituaties: Roger in de huidige selectie, Van der Vaart en Sneijder samen op het middenveld. Al deze spelers kunnen heus voetballen, soms zelfs bijzonder goed, maar bij Ajax worden de lasten gelijkelijk over het team verdeeld.Mr. Ajax schreef:Joey, welke spitsen sneuvelden dan op een gebrek aan defensief vermogen? Rosenberg, Sonck, en Machlas bijvoorbeeld sneuvelden op een gebrek aan techniek. Mido discipline-problemen. Ik kan geen spits bedenken die sneuvelde op een gebrek aan defensieve vermogen hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Grönkjaer was wel degelijk een groot talent, maar lui... Jan Wouters probeerde het met Grönkjaer en Brian Laudrup op de vleugels, dat was gedoemd te mislukken. Twee spelers op de vleugels die niet eens weten hoe ze in de weg moeten lopen, dat gaat mis. Waardeloos aankoopbeleid ook, want als je al zo'n type speler hebt, dan haal je er toch niet nog een?????
Dit gezegd hebbende, Brian Laudrup was een wereldvoetballer. Die heb ik dingen zien doen met de bal, ik geloofde mijn ogen niet. Maar dat type is heel moeilijk in te passen in het Ajax-systeem.
Bij VDV zie je dat hij pas echt rendeert als het hele team op hem wordt afgestemd. Hij heeft een hoop personeel nodig.
Dit gezegd hebbende, Brian Laudrup was een wereldvoetballer. Die heb ik dingen zien doen met de bal, ik geloofde mijn ogen niet. Maar dat type is heel moeilijk in te passen in het Ajax-systeem.
Bij VDV zie je dat hij pas echt rendeert als het hele team op hem wordt afgestemd. Hij heeft een hoop personeel nodig.
Het stinkt aan alle kanten!
-
WK onder 20?gaizka schreef:Ajax kan maar beter tijdig toeslaan voordat hij na een eventueel succesvol wk helemaal niet meer haalbaar is...Suárez naar WK Onder 20
www.voetbalonline.nl, 24 mei 2007 11:29 - Luis Suárez van FC Groningen speelt in juli voor Uruguay op het wereldkampioenschap voor spelers onder de 20 jaar. De titelstrijd wordt in juli gehouden in Canada. Suárez maakte in het afgelopen seizoen 15 doelpunten voor FC Groningen. Hij was de uitblinker in de laatste duels tegen FC Utrecht. A-junior Marcus Haber van FC Groningen speelt ook op het wereldkampioenschap; hij draagt het shirt van Canada.
IK GELOOF!!!!!!
Van mij mag Ajax een poging doen om hem binnen te halen, hij speelt de laatste tijd erg sterk. Hij zou helemaal ideaal zijn als linksbuiten, weet iemand eigenlijk waarom hij middenvelder is geworden? Hij was in 1998 nog een top flank speler.Boudewijn Zenden moet weg
www.voetbalonline.nl, 24 mei 2007 17:22 - Ondanks zijn blakende vorm van de laatste weken, heeft Boudewijn Zenden van zijn coach Rafa Benitez te horen gekregen dat hij mag gaan praten met andere clubs. Het contract van Zenden, die overigens stiekem in zijn hart nog rekende op een langer verblijf in Liverpool, loopt aan het eind van het seizoen af. Naast PSV zijn o.a. Lyon en Bordeaux geïnteresseerd in de Limburger.
Hij is middenvelder geworden omdat hij totaal geen passeerbeweging heeft, niet kan voorzetten en ook nog is een keer te sloom is geworden om zijn man op snelheid langs te komen. Aub geen Zenden. Ik vind het al verbazingwekkend dat Lyon interesse in hem zou hebben. In zijn geval zou ik dat meteen doen. Al zal hij daar ook wel snel op de bank belanden.
Zenden is een schromelijk overschatte voetballer. Hij kon hard rennen, maar heeft de laatste jaren behoorlijk aan snelheid ingeboet. Z’n voorzet is redelijk en hij heeft het sterke bovenlichaam van een judoka, maar verder is het een hele beperkte voetballer. Ik vind hem ook niet bepaald uitblinken in defensief –en aanvallend inzicht en combinatievermogen, maar dankzij z’n redelijke positiespel kan hij wel aardig hangend op links of als linkshalf spelen.
-
-
- AT Toto winner 15/16