Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Neefkens » wo sep 02, 2009 11:35 am

Alles staat of valt bij de kwaliteit van de speler. Moeilijk voor ons te beoordelen. je ziet berichten dat hij bij de beste 3 talenten van brazilië hoort, maar dat wordt van heel veel gezegd. :ajaxsmiley.gif:

Donkey Shot

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Donkey Shot » wo sep 02, 2009 11:40 am

dan kan-ie beter bekijken worden door de technische staf, misschien peter

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Baseman » wo sep 02, 2009 11:40 am

Peter schreef:Stelletje opportunisten zijn we dan ook, hoor. Eerst PSV belachelijk maken dat ze een satelliet zijn van Chelsea door de huur van Alex, maar nu huren we zelf 2 spelers op een schimmige manier en is het prima, zolang het maar goede spelers zijn. Wereld op zijn kop.
:worshippy.gif: :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Jöhnk » wo sep 02, 2009 11:49 am

Wat is er mis met huren met optie tot koop?

Die Eduardo-deal slaat natuurlijk nergens op. Maar dat vinden de meesten hier (dat was destijds op PN wel anders). Wat dat betreft begrijp ik de smiley van Base niet helemaal.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door martijn401 » wo sep 02, 2009 11:52 am

Nee precies,situatie is niet te vergelijken. En bij PSV zit overal een (brand) luchtje aan.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door NFP » wo sep 02, 2009 12:20 pm

De situatie is sowieso niet te vergelijken omdat in het geval van Alex geruime tijd niet eens bekend was hoe het nu precies zat qua constructie. Bij Zé Eduardo is dit dus wel het geval en heb je als supporter dus ook meteen de gelegenheid om er een oordeel over te geven. Toen bij Alex eenmaal langzaam bekend werd dat er een nogal schimmige constructie was verzonnen voor zijn transfer hadden alle PSV-supporters hem al zo enorm in hun armen gesloten dat het lastig was voor velen om die transferconstructie te veroordelen. Dit laatste lijkt mij vrij menselijk.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 02, 2009 12:36 pm

Parool schreef:Ajax heeft geen grote transfers kunnen maken
Afbeelding
Demy de Zeeuw (L) met coach Martin Jol. Foto ANP
Ajax wil graag kampioen van Nederland worden, maar de club snakt vooral naar het spelen in de Champions League, de mooiste en financieel veruit aantrekkelijkste clubcompetitie.

Of de Amsterdammers dit seizoen sterk genoeg zijn om concurrenten als AZ, PSV en FC Twente voor te blijven, is ongewis. Al tijdens het teleurstellende vorige seizoen rezen twijfels over de kracht van de selectie en die zijn niet weggenomen na de handel en wandel van Ajax in de zomerse transferperiode waaraan gistermiddag een einde kwam.

Demy de Zeeuw lijkt een nuttige versterking op het middenveld en met het aantrekken van de ervaren spits Marko Pantelic hoopt trainer Martin Jol zijn belangrijkste doelpuntenmaker Luis Suarez te ontlasten. Maar welke toegevoegde waarde linksback Thimothée Atouba heeft, is nog onduidelijk.

De Kameroener kwam transfervrij over van HSV, zoals Ajax ook voor Pantelic (Hertha BSC) geen transfersom hoefde neer te leggen. Voor De Zeeuw betaalde de club zo'n zes miljoen euro aan AZ, de enige investering van betekenis. De jonge Brazilianen Zé Eduardo (18) en Kerlon (21) worden gehuurd van respectievelijk Cruzeiro en Inter Milaan, maar beiden beginnen in de luwte van Jong Ajax.

Het is geen rijtje voetballers om stijl van achterover te slaan. Jol was met handen en voeten gebonden aan een beperkt budget. Financieel directeur Jeroen Slop legde het als volgt uit: de hele huishouding van Ajax is al jaren ingericht op Champions Leaguevoetbal, maar de inkomsten uit Europees voetbal (Uefa-Cuptoernooi) verhouden zich sinds 2006 niet tot Ajax' uitgaven.

De post salarissen en die van de afschrijvingen op transfers zijn torenhoog, terwijl veel van de in het (recente) verleden aangetrokken voetballers op dit moment geen sportieve waarde voor Ajax vertegenwoordigen.

George Ogararu, Kennedy Bakircioglü, Oleguer, Rasmus Lindgren, Bruno Silva, Rob Wielaert en Dario Cvitanich komen in de plannen van trainer Martin Jol niet of nauwelijks voor. Het zijn spelers die de club op jaarbasis tussen de vijftien en twintig miljoen euro kosten en die vanwege hun verdiensten moeilijk verkoop- of verhuurbaar zijn. Alleen grootverdiener Albert Luque is uitgeleend aan Málaga en Evander Sno aan Bristol City, maar Ajax betaalt nog altijd een (groot) deel van hun salaris.

Jol moet het voorlopig doen met een spelersgroep waarvoor sterspeler Suarez behouden is gebleven (dat dan weer wel) en die hij op de valreep met een flinke dosis creativiteit heeft aangevuld. Die handigheid zal de trainer ook aan de dag moeten leggen om Ajax in de eredivisie en in de Europa League competitief te laten zijn. Het doel is duidelijk: kwalificatie afdwingen voor de volgende editie van de Champions League. In het belang van de financiële positie van Ajax en dus ook in het belang van Jol, die zich in de toekomst meer speelruimte wenst op de transfermarkt. (DICK SINTENIE)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door FlaFlu » wo sep 02, 2009 12:39 pm

Ajaciedjuh schreef:
Parool schreef:De jonge Brazilianen Zé Eduardo (18) en Kerlon (21) worden gehuurd van respectievelijk Cruzeiro en Inter Milaan, maar beiden beginnen in de luwte van Jong Ajax.
Dan ben je toch een enorme butjournalist, als je zoiets schrijft?

olafski
Berichten: 286
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 9:48 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door olafski » wo sep 02, 2009 12:56 pm

Ik kan me toch echt niet voorstellen dat ze Ze Eduardo huren zónder optie tot koop. Bij een oudere speler als Pantelic kan ik me dat voorstellen, maar bij het '3e supertalent van Brazilië' niet. En dan ook nog in de jeugd beginnen???? Wat heb je er dan aan? Dat Jong Ajax weer een keer kampioen wordt?
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Duke » wo sep 02, 2009 1:19 pm

Enganche schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Parool schreef:De jonge Brazilianen Zé Eduardo (18) en Kerlon (21) worden gehuurd van respectievelijk Cruzeiro en Inter Milaan, maar beiden beginnen in de luwte van Jong Ajax.
Dan ben je toch een enorme butjournalist, als je zoiets schrijft?
En dat terwijl het letterlijk in het persbericht van Ajax stond. Maar het geeft goed aan hoe weinig kritisch de meeste journalisten op dit punt zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Neefkens » wo sep 02, 2009 1:41 pm

Baseman schreef:
Peter schreef:Stelletje opportunisten zijn we dan ook, hoor. Eerst PSV belachelijk maken dat ze een satelliet zijn van Chelsea door de huur van Alex, maar nu huren we zelf 2 spelers op een schimmige manier en is het prima, zolang het maar goede spelers zijn. Wereld op zijn kop.
:worshippy.gif: :biggthumpup.gif:
Ik heb hier nog wat over na zitten denken en Peter heeft voor een groot deel gelijk. Idealiter wil je natuurlijk dat je club zelf scout, nieuwe talenten haalt en verder doorontwikkelt etc. In de praktijk van vandaag wordt dat steeds moeilijker.
Je verlegt dus je grenzen, want je wilt wel gewoon kampioen worden. Ook ik veroordeelde toen het schimmige gedoe bij PSV en dat lijkt nu op hoe wij het doen. En dan praat je het goed als "het maar goede spelers zijn". :blush.gif:
Ik blijf wel van mening dat als je zelf de baas blijft (en daar ga ik nog steeds vanuit) dat het gebruik van netwerken geen enkel probleem hoeft te zijn.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2009 2:15 pm

Ajaciedjuh schreef:
Parool schreef:Ajax heeft geen grote transfers kunnen maken
Afbeelding
Demy de Zeeuw (L) met coach Martin Jol. Foto ANP
Ajax wil graag kampioen van Nederland worden, maar de club snakt vooral naar het spelen in de Champions League, de mooiste en financieel veruit aantrekkelijkste clubcompetitie.

Of de Amsterdammers dit seizoen sterk genoeg zijn om concurrenten als AZ, PSV en FC Twente voor te blijven, is ongewis. Al tijdens het teleurstellende vorige seizoen rezen twijfels over de kracht van de selectie en die zijn niet weggenomen na de handel en wandel van Ajax in de zomerse transferperiode waaraan gistermiddag een einde kwam.

Demy de Zeeuw lijkt een nuttige versterking op het middenveld en met het aantrekken van de ervaren spits Marko Pantelic hoopt trainer Martin Jol zijn belangrijkste doelpuntenmaker Luis Suarez te ontlasten. Maar welke toegevoegde waarde linksback Thimothée Atouba heeft, is nog onduidelijk.

De Kameroener kwam transfervrij over van HSV, zoals Ajax ook voor Pantelic (Hertha BSC) geen transfersom hoefde neer te leggen. Voor De Zeeuw betaalde de club zo'n zes miljoen euro aan AZ, de enige investering van betekenis. De jonge Brazilianen Zé Eduardo (18) en Kerlon (21) worden gehuurd van respectievelijk Cruzeiro en Inter Milaan, maar beiden beginnen in de luwte van Jong Ajax.

Het is geen rijtje voetballers om stijl van achterover te slaan. Jol was met handen en voeten gebonden aan een beperkt budget. Financieel directeur Jeroen Slop legde het als volgt uit: de hele huishouding van Ajax is al jaren ingericht op Champions Leaguevoetbal, maar de inkomsten uit Europees voetbal (Uefa-Cuptoernooi) verhouden zich sinds 2006 niet tot Ajax' uitgaven.

De post salarissen en die van de afschrijvingen op transfers zijn torenhoog, terwijl veel van de in het (recente) verleden aangetrokken voetballers op dit moment geen sportieve waarde voor Ajax vertegenwoordigen.

George Ogararu, Kennedy Bakircioglü, Oleguer, Rasmus Lindgren, Bruno Silva, Rob Wielaert en Dario Cvitanich komen in de plannen van trainer Martin Jol niet of nauwelijks voor. Het zijn spelers die de club op jaarbasis tussen de vijftien en twintig miljoen euro kosten en die vanwege hun verdiensten moeilijk verkoop- of verhuurbaar zijn. Alleen grootverdiener Albert Luque is uitgeleend aan Málaga en Evander Sno aan Bristol City, maar Ajax betaalt nog altijd een (groot) deel van hun salaris.

Jol moet het voorlopig doen met een spelersgroep waarvoor sterspeler Suarez behouden is gebleven (dat dan weer wel) en die hij op de valreep met een flinke dosis creativiteit heeft aangevuld. Die handigheid zal de trainer ook aan de dag moeten leggen om Ajax in de eredivisie en in de Europa League competitief te laten zijn. Het doel is duidelijk: kwalificatie afdwingen voor de volgende editie van de Champions League. In het belang van de financiële positie van Ajax en dus ook in het belang van Jol, die zich in de toekomst meer speelruimte wenst op de transfermarkt. (DICK SINTENIE)
Die 20 miljoen zal ook wel met afschijving zijn
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Bert » wo sep 02, 2009 2:18 pm

olafski schreef:Ik kan me toch echt niet voorstellen dat ze Ze Eduardo huren zónder optie tot koop. Bij een oudere speler als Pantelic kan ik me dat voorstellen, maar bij het '3e supertalent van Brazilië' niet. En dan ook nog in de jeugd beginnen???? Wat heb je er dan aan? Dat Jong Ajax weer een keer kampioen wordt?
Kan ik me ook niet voorstellen. Hier zit (lijkt mij) sowieso een luchtje aan, maar dat kan ook in ons voordeel uitvallen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Neefkens » wo sep 02, 2009 2:20 pm

Leg eens uit.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Bert » wo sep 02, 2009 2:34 pm

Zoals Scherrer elders ook al stelde is de huidige uitleg dusdanig onwaarschijnlijk dat er haast wel meer aan de hand moet zijn. Ajax moet haast wel meer beloofd zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Baseman » wo sep 02, 2009 2:36 pm

Jöhnk schreef:Wat is er mis met huren met optie tot koop?
Weinig, maar bij Eduardo is er geen optie tot koop...
Neefkens schreef:Ook ik veroordeelde toen het schimmige gedoe bij PSV en dat lijkt nu op hoe wij het doen. En dan praat je het goed als "het maar goede spelers zijn".
Juist :biggthumpup.gif:
Maar als supporter kijk je toch vaak wat anders naar je eigen club, ook naar de concurrentie trouwens. Ik doe het zelf ook :icon_biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Jöhnk » wo sep 02, 2009 2:43 pm

Maar er stond dat Ajax 2 spelers op een schimmige manier huurde, waarop jij instemmend reageerde.

Overigens blijkt uit de tekst op Ajax.nl dat Kerlon wel degelijk eigendom van Inter is. Dat hij niets kost lees ik daar trouwens nergens terug.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Cluijffert » do sep 03, 2009 6:09 am

Wil Ajax eigenlijk nog wel kampioen worden?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Mano » do sep 03, 2009 10:11 am

Clubs met weinig geld (in verhouding met spanje etc) doen blijkbaar aan vage constructies...

feyenoord met Babovic
PSV met Alex
Ajax met Eduardo.

Psv met Alex is goed verlopen. Weet niet of ze er veel aan over hebben gehouden maar mede door hem hadden ze een ijzersterke achterhoede en zijn ze aantal x kampioen geworden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Donkey Shot

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Donkey Shot » do sep 03, 2009 2:02 pm

Samuraskinurovanya schreef:Wil Ajax eigenlijk nog wel kampioen worden?
onzzin, Ajax had behoefte aan een balvaste spits, en die hebben ze. wedstrijden van 40 doelpogingen 0 goals zijn hiermee verleden tijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door peter » do sep 03, 2009 2:05 pm

Pantelic is geen balvaste spits, aldus Jol.

Donkey Shot

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Donkey Shot » do sep 03, 2009 2:07 pm

huh, eerder zei Jol iets anders meen ik.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door martijn401 » do sep 03, 2009 2:18 pm

Jol heeft gezegd dat Pantelic geen typisch ajax nr9 is ; geen aanspeelpunt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Marillion » do sep 03, 2009 2:19 pm

Hmm, da's dan toch wel jammer. Ik had erg graag iemand zien komen die wel echt als aanspeelpunt zou kunnen fungeren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Daily Blind » do sep 03, 2009 2:20 pm

Peter schreef:Pantelic is geen balvaste spits, aldus Jol.
En ik maar denken dat Jol zo'n spits wilde hebben.. Maar van alle beelden die ik tot nu toe heb gezien beheerst hij dit wel goed.

Plaats reactie