Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Marillion » wo jul 14, 2010 11:12 pm

Mwah, Ajax gaat met wat minder ook wel akkoord hoor. Maar goed, Suarez moet een heleboel euro's opleveren. Dat lijkt me duidelijk en ook een gezonde instelling. Het is Ajax wel vaker gelukt om spelers goed te verkopen en Suarez is natuurlijk wel een interessante speler voor veel clubs.

Het wachten zal zijn op het moment dat de eerste grote transfers in europa plaatsvinden. Dan kan het ineens snel gaan.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 15, 2010 5:18 am

Telesport schreef: Braafheid wisselgeld voor Bayern
Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM – In de onderhandelingen met Ajax over een transfer van Gregory van der Wiel heeft Bayern München collegainternational Edson Braafheid als wisselgeld ingebracht. De voormalige speler van FC Utrecht en FC Twente wordt binnen Ajax als versterking gezien, maar problematisch is dat Braafheid momenteel een voor Ajax veel te hoog salaris heeft. Bovendien wil Bayern een groot deel van de transfersom wegstrepen, als Braafheid ook daadwerkelijk in de deal wordt betrokken. Ajax en Bayern hopen aan het einde van de week een akkoord te bereiken over een transfer. Bayern lijkt bereid vijftien miljoen euro neer te tellen voor Van der Wiel, een bedrag dat door diverse bonussen op kan lopen tot twintig miljoen euro, het bedrag dat de rechtsback als gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft staan. Een definitieve afronding van de transfer valt niet voor volgende week te verwachten, omdat Van der Wiel, die momenteel vakantie heeft, nog met de club van Louis van Gaal om de tafel moet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 15, 2010 9:14 am

'Een groot deel van de transfersom wegstrepen' --> waar heeft die jongen dat aan verdiend? Hij vertegenwoordigt 0,0 waarde.

Ik vind het allemaal een hoog speculatief gehalte hebben wat er de laatste dagen in de verschillende sportkaternen verschijnt, veel 1+1-tjes. Ben ook geneigd om eerder het AD te geloven dan De T.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jul 15, 2010 9:17 am

Ik kwam dit tegen op het Twente forum, voor wat het waard is.
Orgineel gepost door FCTWENTEX1
Jongens ik was vandaag bij de training, en ik kan mededelen dat Stam naar Ajax gaat. Et werden groepsfoto's gemaakt en Stam wou er niet op, hij begon ruzie te maken met Toon Renes. En negeerde alle andere spelers. Hij zei van, die foto maakt toch niets meer uit, over een paar dagen ben ik hier gelukkig toch weg. Theo schold hem steeds uit voor Ajacied. Hij moet trots zijn op ons shirt!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 15, 2010 9:27 am

Benji schreef:'Een groot deel van de transfersom wegstrepen' --> waar heeft die jongen dat aan verdiend? Hij vertegenwoordigt 0,0 waarde.
Zal best dat Jol Braafheid wil. Hij wilde hem vorig jaar ook al. Maar dan wel op 'onze' voorwaarden, lijkt me. Dat wil zeggen:

1. Ajax betaalt voor Braafheid een marktconforme prijs = weinig. Dat Bayern afschrijft op de speler is ons probleem niet.
2. Ajax betaalt Braafheid een normaal Ajax-salaris. Dat Braafheid in Duitsland meer krijgt voor niets is ons probleem niet.

We moeten niet hebben dat het verlies van Bayern op Braafheid op de een of andere manier met een transfer verekend wordt. En als Braafheid zijn salaris pertinent wil houden, gaat hij maar naar Qatar of zo.

Denk aan Luque. Geen ongein. Geen topsalaris voor een speler die in een grote competitie door de mand gevallen is.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 15, 2010 9:35 am

Hoeveel heeft Bayern voor hem betaald? 2 miljoen? Dat betekent dat hij voor Ajax nooit meer dan 1 miljoen mag kosten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 15, 2010 9:37 am

joey schreef:
Benji schreef:'Een groot deel van de transfersom wegstrepen' --> waar heeft die jongen dat aan verdiend? Hij vertegenwoordigt 0,0 waarde.
Zal best dat Jol Braafheid wil. Hij wilde hem vorig jaar ook al. Maar dan wel op 'onze' voorwaarden, lijkt me. Dat wil zeggen:

1. Ajax betaalt voor Braafheid een marktconforme prijs = weinig. Dat Bayern afschrijft op de speler is ons probleem niet.
2. Ajax betaalt Braafheid een normaal Ajax-salaris. Dat Braafheid in Duitsland meer krijgt voor niets is ons probleem niet.

We moeten niet hebben dat het verlies van Bayern op Braafheid op de een of andere manier met een transfer verekend wordt. En als Braafheid zijn salaris pertinent wil houden, gaat hij maar naar Qatar of zo.

Denk aan Luque. Geen ongein. Geen topsalaris voor een speler die in een grote competitie door de mand gevallen is.
Ik weet niet hoe lang het contract van Braafheid nog is, maar anders zouden ze hem 1 a 2 jaren kunnen huren en daarna voor x bedrag kunnen overnemen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 15, 2010 9:42 am

D_skilled schreef:Ik kwam dit tegen op het Twente forum, voor wat het waard is.
Jongens ik was vandaag bij de training, en ik kan mededelen dat Stam naar Ajax gaat. Et werden groepsfoto's gemaakt en Stam wou er niet op, hij begon ruzie te maken met Toon Renes. En negeerde alle andere spelers. Hij zei van, die foto maakt toch niets meer uit, over een paar dagen ben ik hier gelukkig toch weg. Theo schold hem steeds uit voor Ajacied. Hij moet trots zijn op ons shirt!!!

Die trainen daar vroeg zeg.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 15, 2010 9:46 am

Jöhnk schreef:Hoeveel heeft Bayern voor hem betaald? 2 miljoen? Dat betekent dat hij voor Ajax nooit meer dan 1 miljoen mag kosten.
Idd. Dan gaat het alleen nog om in hoeverre Bayern zijn salaris gaat compenseren en voor hoelang. Ajax moet natuurlijk geen topsalaris gaan betalen voor Braafheid. Als ze Braafheid tegen 1 mln verlaging van de transfersom en een normaal salaris kunnen krijgen ben ik best tevreden. Anita naar rechts dan, Blind/Kappelhof/Atouba/Zeegelaar als backups moet volstaan.
Jöhnk schreef:
D_skilled schreef:Ik kwam dit tegen op het Twente forum, voor wat het waard is.
Die trainen daar vroeg zeg.
Is een bericht van gisteren, staat ook op ANN. Kan natuurlijk ook dollen zijn van zijn collega's.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jul 15, 2010 9:52 am

Z'n salaris is inderdaad een obstakel.
'Salaris Braafheid een probleem'

De Telegraaf meldt dat Bayern Munchen 15 miljoen euro wil neertellen voor Van der Wiel en dat bedrag via bonussen wil laten oplopen tot 20 miljoen euro. Dat zou de gelimiteerde transfersom van de verdediger zijn. Een deel van het bedrag zou echter weggestreept moeten worden door Edson Braafheid de omgekeerde weg te laten maken. Volgens de krant is het hoge salaris van Braafheid daarbij een obstakel. De Telegraaf meldt dat de clubs eind deze week een akkoord hopen te bereiken. Van der Wiel, momenteel op vakantie, moet dan zelf nog in gesprek met Bayern.
Bron: Voorpagina AN

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 15, 2010 9:54 am

Ajax hoeft Stam niet eens meer te kopen. De verzwakking van Twente is nu al aan de gang.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 15, 2010 9:56 am

De T. meldt constant de Braafheid-variant waar het AD het vooral heeft over geld voor Wiel + nieuwe rechtsback. Benieuwd welke krant de beste ingangen heeft: afgaande op het laatste jaar is dat het AD.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 15, 2010 10:01 am

D_skilled schreef:Z'n salaris is inderdaad een obstakel.

De Telegraaf meldt dat Bayern Munchen 15 miljoen euro wil neertellen voor Van der Wiel en dat bedrag via bonussen wil laten oplopen tot 20 miljoen euro. Dat zou de gelimiteerde transfersom van de verdediger zijn. Een deel van het bedrag zou echter weggestreept moeten worden door Edson Braafheid de omgekeerde weg te laten maken. Volgens de krant is het hoge salaris van Braafheid daarbij een obstakel. De Telegraaf meldt dat de clubs eind deze week een akkoord hopen te bereiken. Van der Wiel, momenteel op vakantie, moet dan zelf nog in gesprek met Bayern.
Dat is dan het probleem van Bayern en Braafheid en niet van Ajax.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 15, 2010 10:03 am

Inderdaad Joey. Dat zoeken zij maar lekker uit.

Van der Wiel uit, Braafheid en Dembele in plus 10 mln in kas om het verlies (gedeeltelijk) te compenseren. Ik kan ermee leven moet ik zeggen.

Daniel

Bericht door Daniel » do jul 15, 2010 10:04 am

joey schreef:
D_skilled schreef:Z'n salaris is inderdaad een obstakel.

Dat is dan het probleem van Bayern en Braafheid en niet van Ajax.
Precies, Bayern wil van der Wiel graag hebben en Ajax wil een capabele(?) verdediger ervoor terug. Moet Bayern maar zien hoe ze dat bolwerken.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 15, 2010 10:07 am

wat is de Braafheid variant en in welk opzicht is dat anders dan in het AD.

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 15, 2010 10:10 am

De T. heeft het over een deal waarbij Braafheid wordt betrokken (en waarvoor Bayern blijkbaar een grote reductie in transfersom verwacht), het AD heeft het puur over een transfersom.

PS. Waar ik het over de kranten heb, bedoel ik uiteraard de journalisten + ingangen ervan --> niet berichten die ze van elkaar overnemen.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 15, 2010 10:20 am

De Dominee schreef:Inderdaad Joey. Dat zoeken zij maar lekker uit.

Van der Wiel uit, Braafheid en Dembele in plus 10 mln in kas om het verlies (gedeeltelijk) te compenseren. Ik kan ermee leven moet ik zeggen.
Ik ook.
IK GELOOF!!!!!!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 15, 2010 10:22 am

Braafheid zal toch door Ajax zelf betaald moeten gaan worden, ik heb niets over een huurcontract gehoord. Braafheid komt bij een club wiens salarishuis op instorten staat. Braafheid's salaris is dus weldegelijk Ajax' probleem

Daniel

Bericht door Daniel » do jul 15, 2010 10:25 am

Vang hier en daar trouwens wat geluiden op. Dembélé en El Hamdaoui deden niet mee tegen Fenerbahce ivm aanstaande transfers van die twee. Dat is door AZ zowieso al bevestigd. "De geluiden" (wat onbetrouwbare sites e.d.) zeggen dat het wat betreft beide gaat om Ajax die met AZ in onderhandeling is. Kan iemand hier meer over vertellen of is het echt een volslagen fabeltje?

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 15, 2010 10:27 am

Rishi schreef:

Ik ook.
Wie wordt er dan rechtsback? :confused.gif:

Vergeet ook niet dat Dembélé een aanbieding van Fiorentina heeft afgewezen omdat hij het salaris te laag vond. Hij zal veel willen verdienen. En nog zoiets: ik lees hier steeds dat Jol zoveel waarde hecht aan rendement. Welnu, het rendement van Dembélé is dramatisch laag.

@Doc: Braafheid is een eenvoudige waterdrager en hij mag niet verwachten dat hij hetzelfde salaris krijgt als bijvoorbeeld Suarez. Wil hij dat wel, dan regelt hij het maar met Bayern of gaat hij maar naar een andere club.
Laatst gewijzigd door joey op do jul 15, 2010 10:31 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 15, 2010 10:28 am

ik zie veel meer in el ham dan in dembele

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 15, 2010 10:43 am

joey schreef:@Doc: Braafheid is een eenvoudige waterdrager en hij mag niet verwachten dat hij hetzelfde salaris krijgt als bijvoorbeeld Suarez. Wil hij dat wel, dan regelt hij het maar met Bayern of gaat hij maar naar een andere club.
Als Braafheid's transferrechten naar Ajax verhuizen moet Ajax hem betalen, daar heeft bayern geen fuck mee te maken. Betaalt Bayern dat door dan spreek je niet over een spelersruil maar over de verhuur van Braafheid door Bayern. Ik denk dat Ajax nix wint met een huur en alleen maar verliest met een koop.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 15, 2010 10:48 am

joey schreef:
Rishi schreef:

Ik ook.
Wie wordt er dan rechtsback? :confused.gif:

Vergeet ook niet dat Dembélé een aanbieding van Fiorentina heeft afgewezen omdat hij het salaris te laag vond. Hij zal veel willen verdienen. En nog zoiets: ik lees hier steeds dat Jol zoveel waarde hecht aan rendement. Welnu, het rendement van Dembélé is dramatisch laag.

@Doc: Braafheid is een eenvoudige waterdrager en hij mag niet verwachten dat hij hetzelfde salaris krijgt als bijvoorbeeld Suarez. Wil hij dat wel, dan regelt hij het maar met Bayern of gaat hij maar naar een andere club.
Anita natuurlijk. Deze transsfer (Braafheid) is anders niet te verklaren. Overigens schijnt het dat Fiorentina 700.000 bood en Dembele 1.000.000 wilde.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 15, 2010 10:50 am

Dr. Living Stoned schreef:
joey schreef:@Doc: Braafheid is een eenvoudige waterdrager en hij mag niet verwachten dat hij hetzelfde salaris krijgt als bijvoorbeeld Suarez. Wil hij dat wel, dan regelt hij het maar met Bayern of gaat hij maar naar een andere club.
Als Braafheid's transferrechten naar Ajax verhuizen moet Ajax hem betalen, daar heeft bayern geen fuck mee te maken. Betaalt Bayern dat door dan spreek je niet over een spelersruil maar over de verhuur van Braafheid door Bayern. Ik denk dat Ajax nix wint met een huur en alleen maar verliest met een koop.
En dan zegt Ajax "toedeledokie Bayern" en lopen zij hun gewilde rechtsback mis. Bayerns probleem dus.

Plaats reactie