Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 1:26 pm

Jöhnk, wat vind jij van Witsel van Standard Luik?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 1:29 pm

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n bijzondere speler. Hij is dan wel jong, maar de echte klasse zie ik niet. Doet me een beetje denken aan Nigel de Jong.

Wordt hij in verband gebracht met Ajax?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 1:31 pm

Nee, ik vroeg het me gewoon af. Laatst tegen Anderlecht vond ik hem wel aardig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 3:36 pm

Eigenlijk is het de bedoeling dat we hier spelers bespreken die we graag bij Ajax zien en de overige twee topics slechts bewaren voor de geruchten, toch?

gaizka

Bericht door gaizka » di mei 22, 2007 5:00 pm

Thomas schreef:Eigenlijk is het de bedoeling dat we hier spelers bespreken die we graag bij Ajax zien en de overige twee topics slechts bewaren voor de geruchten, toch?
In dat geval, ik hoop dat Ajax achter de schermen bezig is met Suarez voor dat het te laat is. Wordt volgens mij hetzelfde als met Huntelaar: nu halen voor pakweg 6 (?) miljoen en over 2 jaar verkopen voor minimaal het dubbele.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 22, 2007 5:07 pm

En Suarez vind ik veelzijdiger, en zal als ie zich goed blijft ontwikkelen nog beter in de markt liggen denk ik. Ik hoop ook dat AJAX Suarez haalt. Kan ie de rechter flank spelen, en Huntelaar opvolgen als die weggaat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 22, 2007 5:12 pm

Ik vind Suarez ook een fantastische speler, alleen vraag ik me af of ie bij AJAX past.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 22, 2007 5:15 pm

Ik denk van wel, hij heeft een uitstekend techniek, is wendbaar, beweegelijk, kan goed met zijn rug naar zijn goal spelen ook, en heeft aardig wat scorend vermogen. Het is een slimme speler.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 5:19 pm

brigade zuid schreef:Ik vind Suarez ook een fantastische speler, alleen vraag ik me af of ie bij AJAX past.
Ik denk het wel. Suarez is fysiek in orde, kan de bal goed bij zich houden, is sterk in de combinatie, z’n (polyvalente) looplijnen zijn slim en hij heeft een mooie techniek. Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 22, 2007 5:41 pm

Polyva-wat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 5:43 pm

Polivalente dan. :blush.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 22, 2007 5:52 pm

Nee, polyvalente is volgens mij goed geschreven. Maar wat bedoel je ermee?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 5:55 pm

Dat hij over een verrassend en grootschalig arsenaal aan slimme looplijnen beschikt.

gaizka

Bericht door gaizka » di mei 22, 2007 6:08 pm

We zijn het er dus over eens dat het een versterking is, wie belt Martin van Geel? ;)

jabu

Bericht door jabu » di mei 22, 2007 7:08 pm

Thomas schreef:Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.
En wie mag die oogappel uit Zuid-Amerika dan zijn?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 7:10 pm

Ik heb er een aantal (nog niet bijzonder veel, hoor), maar voor de rechtsbuiten positie is het Alberto Medina van Chivas.

jabu

Bericht door jabu » di mei 22, 2007 7:11 pm

Volgens mij had je het daar een jaar geleden ook al over. Enig idee of er interesse voor hem in Europa is?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 7:20 pm

Klopt, ik had het een hele tijd geleden ook al over hem. In navolging van Steef overigens, die kende hem destijds veel beter dan ik (ik denk ik zeg het alvast voor één of andere grapjas er over begint :wink.gif: ). Inmiddels heb ik hem zeker zo’n 20 keer aan het werk gezien en ik ben er van overtuigd dat het een topper is. Ik heb ook een behoorlijk rapport over hem geschreven.

Wat betreft de interesse uit Europa weet ik vooralsnog weinig. Hij heeft inmiddels al meerdere caps achter z’n naam staan en zal derhalve bekend zijn bij de clubs die actief bezig zijn in Zuid-Amerika. Of er ook daadwerkelijk grote interesse is betwijfel ik, aangezien er maar weinig Europese teams zijn die met zulke diepspelende buitenspelers spelen.

Aan Delgados hoofd en prestaties te zien wil die ook weg uit Zuid-Amerika en voor hem geldt qua interesse wellicht hetzelfde als voor Medina.

Dit is overigens dezelfde speler waar ik het een tijd terug al over had, waarna Rishi z’n naam wilde weten. Bij deze dus, Rishi.

Daniel

Bericht door Daniel » di mei 22, 2007 7:40 pm

Dus een echte diepe 4-3-3 buitenspeler? Hoe oud is ie?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 7:47 pm

Hij wordt binnenkort 24.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 9:39 pm

Thomas schreef:Ik denk het wel. Suarez is fysiek in orde, kan de bal goed bij zich houden, is sterk in de combinatie, z’n (polyvalente) looplijnen zijn slim en hij heeft een mooie techniek. Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.
In een 4-3-3-systeem wordt ook van de aanvallers verdedigend werk verwacht. Brengt hij dat op?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 22, 2007 9:42 pm

Hij komt op mij een beetje "pafferig" over, eerlijk gezegd. Meer een momentenvoetballer dan een speler die er altijd zal staan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 9:47 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Ik denk het wel. Suarez is fysiek in orde, kan de bal goed bij zich houden, is sterk in de combinatie, z’n (polyvalente) looplijnen zijn slim en hij heeft een mooie techniek. Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.
In een 4-3-3-systeem wordt ook van de aanvallers verdedigend werk verwacht. Brengt hij dat op?
Hij is soms nog wat lui, maar het gaat in dat opzicht steeds beter. Bovendien kan spelen bij een grote Europese club soms wonderen verrichten. Daarnaast kan je er qua verdedigend werk natuurlijk weinig op achteruit gaan in vergelijking met De Mul. Het gaat erom dat het druk zetten op de tegenstander al voorin begint. Niemand verwacht van onze aanvallers dat ze tackles in gaan zetten of regelmatig ballen veroveren.

Als ik thuis kom zal ik m’n complete rapport neerzetten, als daar interesse voor is.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hij komt op mij een beetje "pafferig" over, eerlijk gezegd. Meer een momentenvoetballer dan een speler die er altijd zal staan.
Met het risico over te komen als een klootzak: je hebt hem zien spelen?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 9:54 pm

Thomas schreef:Hij is soms nog wat lui, maar het gaat in dat opzicht steeds beter. Bovendien kan spelen bij een grote Europese club soms wonderen verrichten. Daarnaast kan je er qua verdedigend werk natuurlijk weinig op achteruit gaan in vergelijking met De Mul. Het gaat erom dat het druk zetten op de tegenstander al voorin begint. Niemand verwacht van onze aanvallers dat ze tackles in gaan zetten of regelmatig ballen veroveren.
Nee, maar opvallend veel spitsen bij Ajax sneuvelen niet op een gebrek aan technische vaardigheden maar op een gebrek aan defensief vermogen. Binnen het systeem van Ajax moet ELKE speler arbeid voor het team verzetten, vandaar dat ik het vraag.

Als ik thuis kom zal ik m’n complete rapport neerzetten, als daar interesse voor is.
Ja, ben benieuwd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 10:02 pm

joey schreef:Nee, maar opvallend veel spitsen bij Ajax sneuvelen niet op een gebrek aan technische vaardigheden maar op een gebrek aan defensief vermogen. Binnen het systeem van Ajax moet ELKE speler arbeid voor het team verzetten, vandaar dat ik het vraag.
Je sais, Joey. Maar neem van mij aan dat dit gewoon een hele goede rechtsbuiten is. Een jongen die een paar klassen beter is dan De Mul (niet dat het echt hetzelfde type speler is) is ook meteen meer workrate waard in de ogen van zijn ploeggenoten.

Druk zetten, dat is wat ik verwacht van de aanvallers van Ajax. Daarin mogen ze niet teveel verzaken. De overige verdedigende opdrachten liggen bij de middenvelders en de verdedigers.
Ja, ben benieuwd.
Gezien jouw AT-ritme moet je dan even tot morgen wachten. Ik ben pas over een half uurtje thuis. :wink.gif:

Gesloten