Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
In dat geval, ik hoop dat Ajax achter de schermen bezig is met Suarez voor dat het te laat is. Wordt volgens mij hetzelfde als met Huntelaar: nu halen voor pakweg 6 (?) miljoen en over 2 jaar verkopen voor minimaal het dubbele.Thomas schreef:Eigenlijk is het de bedoeling dat we hier spelers bespreken die we graag bij Ajax zien en de overige twee topics slechts bewaren voor de geruchten, toch?
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk het wel. Suarez is fysiek in orde, kan de bal goed bij zich houden, is sterk in de combinatie, z’n (polyvalente) looplijnen zijn slim en hij heeft een mooie techniek. Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.brigade zuid schreef:Ik vind Suarez ook een fantastische speler, alleen vraag ik me af of ie bij AJAX past.
Klopt, ik had het een hele tijd geleden ook al over hem. In navolging van Steef overigens, die kende hem destijds veel beter dan ik (ik denk ik zeg het alvast voor één of andere grapjas er over begint
). Inmiddels heb ik hem zeker zo’n 20 keer aan het werk gezien en ik ben er van overtuigd dat het een topper is. Ik heb ook een behoorlijk rapport over hem geschreven.
Wat betreft de interesse uit Europa weet ik vooralsnog weinig. Hij heeft inmiddels al meerdere caps achter z’n naam staan en zal derhalve bekend zijn bij de clubs die actief bezig zijn in Zuid-Amerika. Of er ook daadwerkelijk grote interesse is betwijfel ik, aangezien er maar weinig Europese teams zijn die met zulke diepspelende buitenspelers spelen.
Aan Delgados hoofd en prestaties te zien wil die ook weg uit Zuid-Amerika en voor hem geldt qua interesse wellicht hetzelfde als voor Medina.
Dit is overigens dezelfde speler waar ik het een tijd terug al over had, waarna Rishi z’n naam wilde weten. Bij deze dus, Rishi.

Wat betreft de interesse uit Europa weet ik vooralsnog weinig. Hij heeft inmiddels al meerdere caps achter z’n naam staan en zal derhalve bekend zijn bij de clubs die actief bezig zijn in Zuid-Amerika. Of er ook daadwerkelijk grote interesse is betwijfel ik, aangezien er maar weinig Europese teams zijn die met zulke diepspelende buitenspelers spelen.
Aan Delgados hoofd en prestaties te zien wil die ook weg uit Zuid-Amerika en voor hem geldt qua interesse wellicht hetzelfde als voor Medina.
Dit is overigens dezelfde speler waar ik het een tijd terug al over had, waarna Rishi z’n naam wilde weten. Bij deze dus, Rishi.
In een 4-3-3-systeem wordt ook van de aanvallers verdedigend werk verwacht. Brengt hij dat op?Thomas schreef:Ik denk het wel. Suarez is fysiek in orde, kan de bal goed bij zich houden, is sterk in de combinatie, z’n (polyvalente) looplijnen zijn slim en hij heeft een mooie techniek. Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Hij is soms nog wat lui, maar het gaat in dat opzicht steeds beter. Bovendien kan spelen bij een grote Europese club soms wonderen verrichten. Daarnaast kan je er qua verdedigend werk natuurlijk weinig op achteruit gaan in vergelijking met De Mul. Het gaat erom dat het druk zetten op de tegenstander al voorin begint. Niemand verwacht van onze aanvallers dat ze tackles in gaan zetten of regelmatig ballen veroveren.joey schreef:In een 4-3-3-systeem wordt ook van de aanvallers verdedigend werk verwacht. Brengt hij dat op?Thomas schreef:Ik denk het wel. Suarez is fysiek in orde, kan de bal goed bij zich houden, is sterk in de combinatie, z’n (polyvalente) looplijnen zijn slim en hij heeft een mooie techniek. Ik had graag een aanval gezien met Suarez, Huntelaar en een van m’n oogappels uit Zuid-Amerika.
Als ik thuis kom zal ik m’n complete rapport neerzetten, als daar interesse voor is.
Met het risico over te komen als een klootzak: je hebt hem zien spelen?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hij komt op mij een beetje "pafferig" over, eerlijk gezegd. Meer een momentenvoetballer dan een speler die er altijd zal staan.
Nee, maar opvallend veel spitsen bij Ajax sneuvelen niet op een gebrek aan technische vaardigheden maar op een gebrek aan defensief vermogen. Binnen het systeem van Ajax moet ELKE speler arbeid voor het team verzetten, vandaar dat ik het vraag.Thomas schreef:Hij is soms nog wat lui, maar het gaat in dat opzicht steeds beter. Bovendien kan spelen bij een grote Europese club soms wonderen verrichten. Daarnaast kan je er qua verdedigend werk natuurlijk weinig op achteruit gaan in vergelijking met De Mul. Het gaat erom dat het druk zetten op de tegenstander al voorin begint. Niemand verwacht van onze aanvallers dat ze tackles in gaan zetten of regelmatig ballen veroveren.
Ja, ben benieuwd.Als ik thuis kom zal ik m’n complete rapport neerzetten, als daar interesse voor is.
Het stinkt aan alle kanten!
Je sais, Joey. Maar neem van mij aan dat dit gewoon een hele goede rechtsbuiten is. Een jongen die een paar klassen beter is dan De Mul (niet dat het echt hetzelfde type speler is) is ook meteen meer workrate waard in de ogen van zijn ploeggenoten.joey schreef:Nee, maar opvallend veel spitsen bij Ajax sneuvelen niet op een gebrek aan technische vaardigheden maar op een gebrek aan defensief vermogen. Binnen het systeem van Ajax moet ELKE speler arbeid voor het team verzetten, vandaar dat ik het vraag.
Druk zetten, dat is wat ik verwacht van de aanvallers van Ajax. Daarin mogen ze niet teveel verzaken. De overige verdedigende opdrachten liggen bij de middenvelders en de verdedigers.
Gezien jouw AT-ritme moet je dan even tot morgen wachten. Ik ben pas over een half uurtje thuis.Ja, ben benieuwd.