Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door mattie » ma aug 17, 2009 10:23 am

las net dat er ong. 10 wegmogen... dus kies er 1 of 2 uit.
misschien nog een percentage bij een doorverkoop...

Maar wat levert die Honda op commercieel gezien?
Weer op zoek naar een Interim coach..

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 10:56 am

mattie schreef:las net dat er ong. 10 wegmogen... dus kies er 1 of 2 uit.
misschien nog een percentage bij een doorverkoop...

Maar wat levert die Honda op commercieel gezien?
Kennedy en Ogararu zijn prima voetballers voor VVV.

Volgens mij is de transfer allleen al terug te verdienen uit de shirtverkoop in Japan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2009 11:05 am

Zijn die verhalen over shirtverkoop in Azië nou allemaal niet een beetje overdreven? Ik vraag me wel eens af wat je nou concreet extra binnen krijgt als je zo'n speler haalt. Ok, er zullen best commercieële kansen liggen maar ik geloof toch niet direct dat je er gelijk je investering mee terug haalt.

Of Honda echt interessant is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb 'm niet of nauwelijks in actie gezien. Alleen maar wat losse beelden van doelpunten. Maar de prioriteit lijkt me in ieder geval elders te liggen.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 17, 2009 11:13 am

Het lijkt me belangrijker dat hij onze selectie sterker maakt dan dat hij er voor zorgt dat er veel shirtjes in Japan verkocht gaan worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 11:14 am

@Gaizka: dat weet je niet. Werkelijk álles lukt op dit moment bij Honda, dat hebben spelers wel eens. Ik vraag me af waarom hij naar VVV gekomen is als hij zo verschrikkelijk goed is.

Wat een deal met spelers van Ajax erbij betreft, VVV kan de spelers die bij Ajax onder contract staan niet betalen (nog los van de vraag of ze bij VVV willen spelen), dus van elke speler die richting Venlo gaat moet Ajax een groot deel van het salaris blijven betalen. Een dure grap. En dan ga je er maar vanuit dat VVV onze overbodige spelers wil hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Leon

Bericht door Leon » ma aug 17, 2009 11:14 am

tsja, het gaat denk ik niet alleen om de shirtverkoop. Aegon koos voor Ajax, o.a. omdat beide partijen willen doordringen tot de Chinese markt. Als Ajax in dit geval gaat voor Honda, zou dat misschien ook weer een opening kunnen betekenen voor de sponsoren in Japan, toch de 2e economie van de wereld.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 17, 2009 11:15 am

Marillion schreef:Zijn die verhalen over shirtverkoop in Azië nou allemaal niet een beetje overdreven? Ik vraag me wel eens af wat je nou concreet extra binnen krijgt als je zo'n speler haalt. Ok, er zullen best commercieële kansen liggen maar ik geloof toch niet direct dat je er gelijk je investering mee terug haalt.
Of Honda echt interessant is weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb 'm niet of nauwelijks in actie gezien. Alleen maar wat losse beelden van doelpunten. Maar de prioriteit lijkt me in ieder geval elders te liggen.
Met gemak.. Honda is een erg grote speler in Japan en zou erg veel geld kunnen opbrengen als je het maar goed gebruikt.

Beckham, Ronaldo, Ibrahimovic al die grote aankopen worden alleen al met shirtverkoop in Azië terugverdiend.

999

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 11:25 am

Zlatan Son of God schreef:
Marillion schreef:Zijn die verhalen over shirtverkoop in Azië nou allemaal niet een beetje overdreven? Ik vraag me wel eens af wat je nou concreet extra binnen krijgt als je zo'n speler haalt. Ok, er zullen best commercieële kansen liggen maar ik geloof toch niet direct dat je er gelijk je investering mee terug haalt.
Met gemak.. Honda is een erg grote speler in Japan en zou erg veel geld kunnen opbrengen als je het maar goed gebruikt.

Beckham, Ronaldo, Ibrahimovic al die grote aankopen worden alleen al met shirtverkoop in Azië terugverdiend.
Nou, als dat met gemak is dan snap ik niet dat VVV hem voor dat schijntje niet allang kwijt is ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » ma aug 17, 2009 11:26 am

Honda is een topper. Gewoon halen die jongen. Creatieve speler die ook nog eens garant staat voor wat goals, itt onze huidige middenvelders.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 17, 2009 11:34 am

En Aissati dan?

Wat mij betreft halen we per direct een verdediger die zijn vak verstaat. Dat lijkt me geen overbodige luxe.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 11:35 am

joey schreef:@Gaizka: dat weet je niet. Werkelijk álles lukt op dit moment bij Honda, dat hebben spelers wel eens. Ik vraag me af waarom hij naar VVV gekomen is als hij zo verschrikkelijk goed is.

Wat een deal met spelers van Ajax erbij betreft, VVV kan de spelers die bij Ajax onder contract staan niet betalen (nog los van de vraag of ze bij VVV willen spelen), dus van elke speler die richting Venlo gaat moet Ajax een groot deel van het salaris blijven betalen. Een dure grap. En dan ga je er maar vanuit dat VVV onze overbodige spelers wil hebben.
Hij speelt bij VVV dankzij Sef Vergoossen, die kende hem uit zijn tijd in Japan. Hij beveelde hem bij PSV aan maar die zagen het niet in hem zitten, daarop beveelde hij hem bij VVV aan. Hij wilde graag naar Europa, en blijkbaar wordt er nog niet goed gescout in Japan.

Zet daar eens een scoutingnetwerk op Ajax!

Beloki

Bericht door Beloki » ma aug 17, 2009 11:35 am

Honda kan ook prima op de positie van Rommedahl/Emanuelson spelen.

Honda is op dit moment beter dan Aisaitti. Veel bepalender. Aisatti moet nog flink beter worden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 11:36 am

joey schreef:En Aissati dan?

Wat mij betreft halen we per direct een verdediger die zijn vak verstaat. Dat lijkt me geen overbodige luxe.
Ook een uitstekende voetballer, maar nog maar 20 jaar, die gaat dit seizoen zeker zijn minuten maken.

999

Bericht door 999 » ma aug 17, 2009 11:40 am

Vergis je niet dat een speler bij VVV veel beter kan voetballen dan bij AJAX.Dan ben je al vlug uitblinker.

Ben het in deze met Joey eens.We hebben andere prioriteiten ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 17, 2009 12:21 pm

999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:

Nou, als dat met gemak is dan snap ik niet dat VVV hem voor dat schijntje niet allang kwijt is ..
Ik ben net terug uit Japan en heb nou niet bepaald het idee dat men daar veel om voetbal geeft. Ik heb in twee weken één keer een Ajax-shirt en één keer een Milan-shirt gezien (en wat Celtic-shirts, maar dat waren Schotten). Verder lijkt het toch alleen baseball wat de klok slaat.
Ik zou in ieder geval niet veel verwachten van de inkomsten uit Japan als Honda naar ons komt.

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 12:36 pm

Arthur schreef: Ik ben net terug uit Japan en heb nou niet bepaald het idee dat men daar veel om voetbal geeft. Ik heb in twee weken één keer een Ajax-shirt en één keer een Milan-shirt gezien (en wat Celtic-shirts, maar dat waren Schotten). Verder lijkt het toch alleen baseball wat de klok slaat.
Ik zou in ieder geval niet veel verwachten van de inkomsten uit Japan als Honda naar ons komt.
Vorig jaar zonden ze VVV - Top oss live uit in Japan vanwege Honda, dat zegt genoeg lijkt me.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2009 12:38 pm

Maar keek er ook iemand naar?

Kijk, als het nu echt zo simpel was dat je die transfersom er meteen weer uit hebt. Dan had toch al lang iemand de gok genomen?
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 17, 2009 12:38 pm

Hoezo zegt dat genoeg ?
Leverde dat VVV miljoenen op ? Werden er massaal shirts van VVV verkocht in Japan ? Heeft VVV Japanse sponsoren opgedaan hierdoor ?

Het klinkt vaak beter dan dat het in werkelijkheid is.

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 17, 2009 12:39 pm

Marillion schreef:Maar keek er ook iemand naar?

Kijk, als het nu echt zo simpel was dat je die transfersom er meteen weer uit hebt. Dan had toch al lang iemand de gok genomen?
Hoe laat was het in Japan toen die wedstrijd werd uitgezonden en door welke zender?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 1:19 pm

Aristides schreef:
Marillion schreef:Maar keek er ook iemand naar?

Hoe laat was het in Japan toen die wedstrijd werd uitgezonden en door welke zender?
Dat weet ik niet, weet alleen dat Wilfred Genee het toen der tijd opnoemde.

Zo simpel is het natuurlijk ook weer niet, er zal wel werk van gemaakt moeten worden. Maar daar heeft ajax als het goed is mensen en een commerciele afdeling voor.

Herinneren jullie je nog die Ajax gekte rond Ajax - Gremio in 1995? Ok, Ajax was toen een stuk succesvoller, maar ze liepen toen al allemaal in een Ajax shirt!

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 17, 2009 2:18 pm

Herinneren jullie je nog die Ajax gekte rond Ajax - Gremio in 1995? Ok, Ajax was toen een stuk succesvoller, maar ze liepen toen al allemaal in een Ajax shirt!
en hoeveel zal Ajax eraan verdiend hebben? Niets of erg weinig.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma aug 17, 2009 4:36 pm

zou Jol met een spelersruil van 3 - 4 jongens en een tegemoedkoming in salariskosten niet in staat zzijn om Honda te halen? Sno en Sarpong passen meer bij VVV dan bij Ajax.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 17, 2009 4:53 pm

Die jongens moeten zelf natuurlijk ook naar VVV willen...

gaizka

Bericht door gaizka » ma aug 17, 2009 5:14 pm

Aristides schreef:
Toen is er ook niks mee gedaan, ik bedoel alleen dat er toen al kansen lagen op deze markt en nu nog steeds, zeker als hij de 1e Japanse speler van Ajax wordt.

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 17, 2009 5:56 pm

gaizka schreef:
Aristides schreef:
Toen is er ook niks mee gedaan, ik bedoel alleen dat er toen al kansen lagen op deze markt en nu nog steeds, zeker als hij de 1e Japanse speler van Ajax wordt.
Bij feyenoord hebben zij zich ook rijk gerekend aan Ono en een paar Zuid-Koreanen. Een ervan had, volgens feyenoord, zo'n 400.000 supporters! In Rotterdam zagen ze de dollars al komen, 400.000 shirtjes, 400.000 hoedjes, onderzetters enz. enz. enz. Uiteindelijk werd het niets.

Je kunt daar vast en zeker Ajaxshirtjes kopen met de naam Kaka, C. Ronaldo enz.

Ajax moet spelers halen die qua voetbal iets opleveren, dan volgt de rest wel.

@Gaizka,

Je verhaal over die periode en de bekendheid van Ajax kan ik bevestigen. Een vriend van me zat er toen en heeft een Chinees voetbalblad meegenomen met Ajax op de cover! Geen idee wat erin staat, maar gelukkig zijn de foto's te herkennen!

Plaats reactie