Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 03, 2007 12:21 pm

Ik heb Defour laatst aan het werk gezien en volgens mij zou dit bijvoorbeeld gewoon moeten kunnen:

---------------------Aissati

--------------Davids------Defour

Vertonghen--Thiago--Van der Wiel--Ooijer

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 12:46 pm

Voor Thomas: niet alleen Aissati wil centraal op het middenveld spelen.

'Mijn plaats in de toekomst is centraal'

'Het was twee dagen geleden al afgesproken dat ik hier niet aan de aftrap zou staan', zei Steven Defour, die in de tweede helft Karel Geraerts verving. De Standard-kapitein speelde centraal op het middenveld. 'Het is niet dat ik niet graag op de flank speel of zo, maar iedereen weet wat mijn beste positie is. Ook de bondscoach. Daarom mocht ik vandaag centraal opdraven. En het is de bedoeling dat dat ook mijn plaats wordt in de toekomst.' (lvdw)
sportwereld.be
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 03, 2007 12:47 pm

Misschien kan Jöhnk me even helpen: bedoelt Defour nu dat hij niet als rechtshalf wil spelen maar alleen achter de spitsen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:48 pm

Defour moet in de as spelen. Daar horen de halfposities ook bij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 03, 2007 12:49 pm

Uiteraard horen halfposities daar ook bij, maar ik meen dat de Belgen andere terminologie gebruiken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:55 pm

Nou, Standaard speelt niet met een driemans-middenveld, dus dan wordt er aan de buitenkanten heel wat anders gevraagd.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 04, 2007 11:22 am

Met Aissati haal je een tweede Pienaar in huis. Slim met de steekpass, maar scorend vermogen nihil komma nul. Ik was altijd Pienaar-fan, dus van mij mag hij komen. Maar verwacht niet dat je een tweede Sneijder binnenhaalt. Die scoorde namelijk aan de lopende band.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 04, 2007 11:28 am

Op AT is er volgens mij niemand die verwacht dat we een tweede Sneijder binnen halen. De vergelijking tussen Pienaar en Aissati gaat ook mank, want Pienaar had amper schotkracht. Wel meer duelkracht, en hij speelde liever wat dichter op de spitsen om de steekpass te geven. Aissati is echter dwingender en geeft een ploeg meer vorm. Zoals Bert het laatst goed beschreef: hij laat anderen de ruimte benutten.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 04, 2007 11:32 am

Thomas schreef:Op AT is er volgens mij niemand die verwacht dat we een tweede Sneijder binnen halen.
Nou ja, gisteren werd op Godenzonen (AT5) wel voortdurend een parallel getrokken. Dat ging dan meer over het feit dat Aissati nu nog geen Sneijder is, maar dat hij nog jong is. Beetje bullshit: Aissati wordt nooit een tweede Sneijder of VDV. Maar ja, het niveau van Godenzonen stelt dit jaar ook geen reet meer voor.

Vergelijking Pienaar en Aissati gaat in dusverre op dat het beiden nummers tien zijn, die amper scoren. Dat is dusdaing opmerkelijk in de Ajax-traditie dat het een vergelijking waard is. Los van de verdere verschillen. Zo hoop ik dat Aissati iets anders juicht, mocht hij een keer wel scoren... :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 04, 2007 11:36 am

Aissati hoeft niet per se op tien te spelen hoor. Hij hoeft niet dicht op de spitsen te spelen, al moet hij wel een centrale rol in het elftal krijgen.

Overigens heeft Pienaar bij Ajax al met al maar weinig op 10 gespeeld, naar mijn herinnering. Hij speelde vooral hangend op rechts.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 11:58 am

LouisXIV & co schreef:Nou ja, gisteren werd op Godenzonen (AT5) wel voortdurend een parallel getrokken.
Klopt het dat in dat programma beweerd werd dat Aissati al rond is met Ajax, Louis? Dat zeggen mensen op AS.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 04, 2007 12:03 pm

Op AN wordt dat inderdaad ook beweerd, en daar komt ook het bericht dat Maduro dan plus bijbetaling naar PSV zou gaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 12:05 pm

Maduro heeft gezegd dat hij niet voor een andere Nederlandse club wilde spelen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 04, 2007 12:07 pm

Ja en? Als we het woord van een voetballer moeten gaan geloven, dan kunnen we nog wel even.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 12:13 pm

Het lijkt me niet handig om zoiets te zeggen als je een maand later de overstap naar PSV maakt. Ik verwacht dat Maduro naar het buitenland vertrekt.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 04, 2007 12:25 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:Nou ja, gisteren werd op Godenzonen (AT5) wel voortdurend een parallel getrokken.
Klopt het dat in dat programma beweerd werd dat Aissati al rond is met Ajax, Louis? Dat zeggen mensen op AS.
Zoiets werd inderdaad gezegd. Maar dat is net zoveel waard als wanneer een van ons het zegt. GZ heeft niet meer lijntjs naar Ajax dan wij bij elkaar. Die lullen ook maar wat er op teletekst staat of wat de geruchten zijn. Vorig jaar hadden ze nog wel eens een primeur, maar dat was dan omdat Van Geel die in de uitzending aan GZ gunde. Puur incidenteel.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » di dec 04, 2007 12:26 pm

Sneijder zei deze zomer dat hij nog een jaar bij Ajax zou blijven. Een week later zat hij in Madrid.

Nee joey, als Maduro naar PSV wil dat gaat hij gewoon. Al hoop ik het eerlijk gezegd niet. Maduro speelt dit jaar juist weer op niveau terwijl Aissati nog nauwelijks heeft gespeeld bij PSV.

En ik geef persoonlijk nog steeds de voorkeur aan Defour. Veel meer ervaring inmiddels (international) en heeft zeker ook meer body.
Ik ben

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 04, 2007 12:28 pm

Thomas schreef:Aissati hoeft niet per se op tien te spelen hoor. Hij hoeft niet dicht op de spitsen te spelen, al moet hij wel een centrale rol in het elftal krijgen.

Overigens heeft Pienaar bij Ajax al met al maar weinig op 10 gespeeld, naar mijn herinnering. Hij speelde vooral hangend op rechts.
Hoe dan ook: met Aissati haal je iemand binnen die niet makkelijk scoort.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 04, 2007 12:28 pm

Ik houd Maduro liever, maar als de keuze tussen Aissati en Maduro gaat dan weet ik het wel. Defour wil ik er in de zomer graag bij als vervanger van Gabri. Die Spanjaard mag er dan bij blijven als selectiespeler.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 12:30 pm

LouisXIV & co schreef:Zoiets werd inderdaad gezegd. Maar dat is net zoveel waard als wanneer een van ons het zegt. GZ heeft niet meer lijntjs naar Ajax dan wij bij elkaar. Die lullen ook maar wat er op teletekst staat of wat de geruchten zijn.
Aha, bedankt!
Vorig jaar hadden ze nog wel eens een primeur, maar dat was dan omdat Van Geel die in de uitzending aan GZ gunde. Puur incidenteel.
Ja, maar dit nieuws is van een andere orde. MVG zou in deze fase nooit zeggen dat het met Aissati bijna rond was, haha.

Vossie

Bericht door Vossie » di dec 04, 2007 1:43 pm

Hoe komen we er nou opeens bij dat Aissati niet makkelijk scoort?
Zijn afstandschot is niet dat van Sneijder, maar ook niet dat van Pienaar. Hij heeft juist een prima schot, alleen kiest hij er meer voor dan bijv. Sneijder om de bal af te spelen.

Van Aissati mogen we niet verwachten dat hij het elftal gaat leiden, het is wel het type speler dat we nu missen. Liever zie ik Defour komen, die is namelijk nu al (19 jaar) een leidersfiguur en in staat om simpel te spelen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 04, 2007 1:47 pm

Thomas schreef:Ik houd Maduro liever, maar als de keuze tussen Aissati en Maduro gaat dan weet ik het wel. Defour wil ik er in de zomer graag bij als vervanger van Gabri. Die Spanjaard mag er dan bij blijven als selectiespeler.
Zet Gabri dan maar rechtsback. Dat is in ieder geval een verbetering t.a.v. Ogararu (nog beter is om een echte rechtsback aan te trekken). Gabri pakt dan toch wel zijn wedstrijden mee (kan op veel plaatsen spelen).

Thom

Bericht door Thom » di dec 04, 2007 5:24 pm

Thomas schreef:Ik heb Defour laatst aan het werk gezien en volgens mij zou dit bijvoorbeeld gewoon moeten kunnen:

---------------------Aissati

--------------Davids------Defour

Vertonghen--Thiago--Van der Wiel--Ooijer
:blush.gif: eh....is dit niet 'Betrouwbaar transfernieuws?? Defour, Thiago, toe maar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 05, 2007 11:57 am

Van Geel: Aissati past bij ons

Technisch directeur Martin van Geel bevestigt in de nieuwe uitgave van Voetbal International de concrete interesse voor PSV middenvelder Aissati. "Wij vinden hem een zeer interessante speler. Hij is creatief, inventief, goed in de kleine ruimte en jong. Er zit dus nog rek in. Wij zijn geïnteresseerd, Aissati past bij ons. We denken dat hij een speler is die Wesley Sneijder kan opvolgen."
Ajax Netwerk

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do dec 06, 2007 1:47 pm

Vossie schreef:Hoe komen we er nou opeens bij dat Aissati niet makkelijk scoort?
Op basis van zijn statistieken: http://www.psvweb.nl/paspoort.php?id=84

Gesloten