Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door elliquido » ma aug 11, 2014 9:01 pm

Flesje wijn yopi?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 9:04 pm

Met plezier. Deal, als Nigel dit jaar komt, stuur ik je een goede fles.

Ondenkbaar. Het bestaat niet.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » ma aug 11, 2014 9:08 pm

EL wist ons ooit al vroegtijdig te vertellen dat Jol trainer van Ajax zou worden, Yopi.

Nigel: het zou wat zijn... Ik geloof er niet in. Waarmee ik niet beweer dat EL lult...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door peter » ma aug 11, 2014 9:09 pm

Die jongen is nog geen 30, staat in de belangstelling van vele topclubs, verdient goed en is nog echt goed. Waarom zou die nu al terugkeren naar Ajax?

Oftewel, daar durf ik ook wel een flesje Amarone op te zetten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » ma aug 11, 2014 9:10 pm

Daar zou ik denk ik nog blijer van worden dan van Eto'o. Kan nog een aantal jaar mee en lijkt me de ideale speler om de hele ploeg op een hoger niveau te krijgen. Klinkt als te mooi om waar te zijn...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door elliquido » ma aug 11, 2014 9:10 pm

:biggthumpup.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » ma aug 11, 2014 9:11 pm

elliquido schreef::biggthumpup.gif:
Kun je wat vertellen, EL? Iets meer dan 'hold your horses'? :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 9:12 pm

Helaas heb ik die fles al bijna binnen. Ik zou die weddenschap dolgraag verliezen. :blush.gif:

Nigel is een kanjer van de CV die overal naartoe kan. Snif.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » ma aug 11, 2014 11:25 pm

Gerucht in Engeland: Eto'o naar Liverpool. Paniek! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 12, 2014 6:35 am

Binnen 2 dagen weten we dat Eto'o niet naar Ajax gaat. Uitsluitsel binnen 2 dagen aldus Overmars in het AD.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 7:09 am

Ajaciedjuh schreef:Binnen 2 dagen weten we dat Eto'o niet naar Ajax gaat. Uitsluitsel binnen 2 dagen aldus Overmars in het AD.
Volgens HtC komt Eto'o alleen naar Nederland als Eto'o smoorverliefd is op een Nederlandse, kortom: hij komt niet, is dat, denk ik, ook nooit van plan geweest.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 7:19 am

Tuurlijk niet, kwestie van een spierinkje (Ajax) uitgooien on een kabeljauw (Liverpool, Inter, enz ) te vangen, dat soort gasten komen hier niet voetballen.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 7:51 am

InnerHarbour schreef:Tuurlijk niet, kwestie van een spierinkje (Ajax) uitgooien on een kabeljauw (Liverpool, Inter, enz ) te vangen, dat soort gasten komen hier niet voetballen.
Zijn we het weer eens? Moeten snel weer over Van Gaal gaan schrijven. :ajaxsmiley.gif:

Je denkt dat Ajax gebruikt is? Misbruikt is? In de maling genomen is?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 8:05 am

:ajaxsmiley.gif:

Tuurlijk, wanneer was de laatste keer dat een voetballer van dat kaliber, die alles al heeft meegemaakt hier kwam voetballen? Frank Rijkaard? En die kwam alleen maar omdat hij een Amsterdammer en hier begonnen is. Dit illustreert alleen maar het probleem waar we al jaren mee kampen, de echt goede, zelfs de gewoon goede spelers komen niet of nauwelijks, zo'n Poulsen is een uitzondering maar die is dan eigenlijk te oud/niet goed genoeg meer.

Nigel de Jong zie ik nu voorbij komen, 30 jaar oud en zou ons middenveld bij die zo noodzakelijke hand kunnen nemen, nou als die komt eet ik mijn spreekwoordelijke hoed op.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 8:23 am

Pas maar op. EL had al eerder een primeur. :666.gif:

Wat Eto'o betreft, geen idee wat zijn motieven zijn, maar één ding weet ik wel: hij heeft (de belangstelling van) Ajax niet nodig om aan een club te komen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 8:25 am

Nigel de Jong zie ik nu voorbij komen, 30 jaar oud en zou ons middenveld bij die zo noodzakelijke hand kunnen nemen, nou als die komt eet ik mijn spreekwoordelijke hoed op.
Hoef geen "Eet smakelijk" te zeggen.

Van wie komen die geruchten?

1 Worden ze alleen gevoed door supporters (Er zijn genoeg websites waar je zo maar mogelijke transfers kunt plaatsen, een goede vriend is dan de betrouwbare bron)

2 Doet de pr-afdeling van Ajax een "duit in het zakje" om ontevreden supporters "een kluif voor te houden"?

3 De zaakwaarnemers weten dat ze de naam nu niet bij Feyenoord hoeven te laten vallen, want Feyenoord heeft geen geld (Vroeger kwamen in de zomer veel grote namen voorbij, de toppers wilden graag voor Feyenoord voetballen), maar Ajax wil wel?

Het verhaal Eto'o heeft wel een "follow up", want Overmars zei dat Ajax op zoek is naar een ervaren spits, ook nu Sigthorsson er nog is. Die zoektocht zal niet worden gestaakt, anders zou de komst van Eto'o niet een beleidsmatige beslissing zijn geweest, maar een aanbieding die niet kon worden geweigerd. Ik ben benieuwd naar wie er nu wel komt en wat er met Zivkovic en Milik gebeurt (Sigthorsson zal niet meer spelen als hij niet vertrekt of hij moet ook een voorkeursbehandeling krijgen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 8:35 am

Het TH heeft die geruchten in de wereld gebracht. :hypocrite.gif:

EL begon over Nigel, dat is alles.

Als je een seintje krijgt dat een speler openstaat voor een gesprek, waarom zou je dan níet gaan praten? Overmars is niet achterlijk, hij weet ook hoe de kaarten liggen. Maar niet geschoten, altijd mis. Als dat betekent dat Ajax wordt misbruikt, worden er nog tal van andere clubs misbruikt. En nogmaals, Eto'o heeft Ajax niet nodig, hij kan groter krijgen, en rijker.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » di aug 12, 2014 9:21 am

Je moet ook een beetje mazzel hebben. De broertjes Laudrup konden ook wel naar een andere club dan Ajax toe.

Wanneer Nigel naar Ajax komt, krijgt EL ook van mij een fles wijn. En dan niet een van de ALDI. Hierbij plechtig beloofd!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 9:34 am

wimpey schreef:Je moet ook een beetje mazzel hebben. De broertjes Laudrup konden ook wel naar een andere club dan Ajax toe.

Wanneer Nigel naar Ajax komt, krijgt EL ook van mij een fles wijn. En dan niet een van de ALDI. Hierbij plechtig beloofd!
Je moet inderdaad mazzel hebben, al denk ik dat beide broertjes niet voor een modaal salaris zijn gekomen, ik geloof dat er nog steeds een rechtszaak loopt tegen Brian Laudrup, een zaak die ondertussen over miljoenen gaat.

Ik vind het naïef te denken dat spelers naar Ajax komen, omdat Ajax zo leuk is, dat wordt het "gevulde-koeken-verhaal" enz. Het zou kunnen voor oud-spelers die zo veel verdiend hebben, dat ze hun laatste jaar bij Ajax willen slijten, maar aan "Kuijt-verhalen" moet ik niet denken. Is Chivu al gesignaleerd in Amsterdam?

Waarom zou Nigel de Jong komen? Moet hij weg bij AC Milan?

Hoe is het gerucht over Eto'o bij Ajax eigenlijk afgehandeld, of is Ajax officieel nog met hem in onderhandeling? Kwam Eto'o ook via een forum/AT?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 9:43 am

Demosthenes schreef:Ik vind het naïef te denken dat spelers naar Ajax komen, omdat Ajax zo leuk is, dat wordt het "gevulde-koeken-verhaal" enz.
Je bent in de war met PSV.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » di aug 12, 2014 10:13 am

Yopi schreef:Pas maar op. EL had al eerder een primeur. :666.gif:

Wat Eto'o betreft, geen idee wat zijn motieven zijn, maar één ding weet ik wel: hij heeft (de belangstelling van) Ajax niet nodig om aan een club te komen.
Inderdaad, blijkt ook dat er nog genoeg grote clubs interesse in hem hebben. Maar waarom dan het gesprek aangaan met Ajax?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Marillion » di aug 12, 2014 10:22 am

Kwestie van alle opties openhouden?

Ik denk dat hij zijn zaakwaarnemer opdracht heeft gegeven om de markt in kaart te brengen. Daarna zal hij een voorkeur hebben op basis van zaken als contract, competitie, wel of geen CL enzovoort. Op basis van het contract en de competitie is Ajax niet interessant, maar hij zou er wel CL kunnen spelen. Wij komen dus op het tweede of derde plan. Maar zolang de mogelijkheden uit de eerste categorie nog niet duidelijk zijn zegt hij niets af.

Hij gaat het liefst naar Inter, Liverpool of iets dergelijks. Een dik contract en spelen op het hoogste niveau. Zit dat er niet in dan kijkt hij een niveau lager. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat wij niet bepaald bovenaan dat lijstje gaan komen. Veel meer dan een mooie historie, een handvol oud spelers in de clubleiding en 6 potjes CL hebben wij hem niet te bieden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » di aug 12, 2014 10:26 am

Met Eto'o erbij worden het 8 potjes CL ;)

Maar het lijkt me dat je als Eto'o zijnde wel weet dat je zo terecht kunt bij een club als Liverpool/Spurs/Everton mits je salariseisen enigszins redelijk zijn?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 10:28 am

Yopi schreef:
Demosthenes schreef:Ik vind het naïef te denken dat spelers naar Ajax komen, omdat Ajax zo leuk is, dat wordt het "gevulde-koeken-verhaal" enz.
Je bent in de war met PSV.
Je kunt weten wie al jaren daarover schrijft.

Als het om Ajax gaat, waarom loopt het niet storm, waarom komen die toppers niet? Waarom heb ik nog steeds geen lijst van topvoetballers uit de jeugd van internationale toppers, die belden toch. Stap in 2014! Je kunt van Poulsen op papier natuurlijk een topper maken, desnoods van Sana; je kunt rekenen op een kind van negen jaar, of jonger, maar nogmaals: het is 2014.

Laat het tot je doordringen dat Ajax Europees niets voorstelt; ik weet dat je uitgaat van Europese successen in 2016-2018; ik denk dat door externe factoren (uiteraard, het ligt niet aan de inhoud van het rapport) het bericht zal komen dat het iets langer duurt en daarna dat die "rijke clubs veel te rijk zijn geworden", alsof dat al niet jaren aan de gang is. Wanneer word je wakker met dat idee?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 10:36 am

Dan citeer ik Cruijff:
Voetbal is een spel van elf tegen elf. Ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien maken. Waarom zou je niet van rijke clubs kunnen winnen? Zolang je het voetbalgedeelte beter voor elkaar hebt, blijft de kans bestaan dat je er bovenuit gaat steken. Misschien is het een droom. Misschien niet. We moeten onszelf in elk geval nooit kunnen verwijten dat we het niet geprobeerd hebben. Ik geloof erin.

Plaats reactie