Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
Uiteraard betaalt Ajax veel meer dan AZ en er zal ook nog wel wat oud zeer zitten. De Zeeuw is het hele akkefietje van vorig jaar namelijk heus niet vergeten. En last but not least blijft Ajax natuurlijk Ajax. Iedere voetballer blijft daar in Nederland nog wel een zwak voor houden.
@Scherrer: De Zeeuw zal wel persoonlijke redenen hebben om weg te willen. Anders kan ik het ook niet verklaren. Al doet geld een hoop, natuurlijk.
Hoe dan ook, vier miljoen is heel weinig. Ajax is dus op de hoogte van die persoonlijke problemen?
Hoe dan ook, vier miljoen is heel weinig. Ajax is dus op de hoogte van die persoonlijke problemen?
Het stinkt aan alle kanten!
Ajax zal best geinformeerd zijn door het kamp van De Zeeuw als er nuttige informatie is. Maar of er nou wat speelt of niet. Ik zou in beide gevallen gewoon een serieus eerste bod neerleggen. Je zet er namelijk de toon van de onderhandelingen mee. Met een extreem laag bod, want dat kunnen we 4 miljoen voor een belangrijke basisspeler/international bij de concurrent toch wel noemen, zet je meteen kwaad bloed.
Ga dan als volwassen mensen bij elkaar zitten en probeer een akkoord te sluiten. Wij willen graag één van hun belangrijke spelers overnemen. AZ zit misschien met een probleem in de maag maar zal natuurlijk nooit gemakkelijk afstand doen. Leg een deftige transfersom op tafel, doe eventueel iets met een percentage bij een transfer. Maar kom niet aan met een extreem laag bod waarvan je van te voren weet dat het kansloos is.
Ga dan als volwassen mensen bij elkaar zitten en probeer een akkoord te sluiten. Wij willen graag één van hun belangrijke spelers overnemen. AZ zit misschien met een probleem in de maag maar zal natuurlijk nooit gemakkelijk afstand doen. Leg een deftige transfersom op tafel, doe eventueel iets met een percentage bij een transfer. Maar kom niet aan met een extreem laag bod waarvan je van te voren weet dat het kansloos is.
Nil volentibus arduum
4 Miljoen , dan roepen de tegenstanders al gauw dat is een Jodenfooi.
In de VI van vandaag zegt Jol:
Duidelijk genoeg. Maar wat een zigzagbeleid voeren we toch. Vorig jaar zestien miljoen neertellen voor een talent en nu bijna niets willen betalen voor De Zeeuw.Ik heb het tijdens de onderhandelingen geen moment gehad over het transferbudget. Ik kijk gewoon wat er op de markt aan mogelijke versterkingen beschikbaar is en dan bepalen we of het financieel haalbaar is. Ik vind het logisch dat de club bepaalde grenzen hanteert. Zo blijf ik erbij dat transfers binnen Nederland nooit meer dan acht miljoen euro moeten kosten. Eigenlijk zat ik nog te hoog toen ik dat zei en denk ik eerder aan zes miljoen als grens. Let wel, dan heb ik het dus alleen over buitenlandse transfers. Want als Suarez uiteindelijk naar het buitenland vertrekt, geloof me, dat gebeurt alleen als er een gigantisch bedrag tegenover staat. En AZ zal hetzelfde doen bij een speler als Dembele. Maar noem mij een speler uit de eredivisie waar een andere Nederlandse club acht of zes miljoen euro voor betaalt. Dat gaat je niet lukken. Daarom vond ik het ook normaal dat Ajax niet verder ging dat acht miljoen voor Eljero Elia. In het geval van Demy de Zeeuw laten we ons ook niet het hoofd op hol brengen.
Mwah, zigzagbeleid. Het is zo te lezen weer genormaliseerd. Een prima ontwikkeling.
Dat betekent denk ik wel dat we De Zeeuw wel kunnen vergeten. Maar dat is natuurlijk geen verrassing.
Dat betekent denk ik wel dat we De Zeeuw wel kunnen vergeten. Maar dat is natuurlijk geen verrassing.
Nil volentibus arduum
Genormaliseerd, zo kun je het ook noemen.
Nog maar een jaar geleden las ik hier en elders dat Ajax moest investeren om te kunnen presteren, dat het kapitaal op het veld moest staan, blabla. Nu gaan we blijkbaar de tering naar de nering zetten en is zes miljoen al veel. Ik sta er steeds weer versteld van hoe snel die dingen veranderen. Wie weet hoe het over een jaar is.
AZ kan het niet aan de achterban uitleggen als De Zeeuw voor een zo laag bedrag naar Ajax vertrekt. Dus zal het inderdaad niet doorgaan, schat ik. Ik maak uit het verhaal van Jol sowieso niet op dat Ajax zich hoe dan ook wil versterken.
Nog maar een jaar geleden las ik hier en elders dat Ajax moest investeren om te kunnen presteren, dat het kapitaal op het veld moest staan, blabla. Nu gaan we blijkbaar de tering naar de nering zetten en is zes miljoen al veel. Ik sta er steeds weer versteld van hoe snel die dingen veranderen. Wie weet hoe het over een jaar is.
AZ kan het niet aan de achterban uitleggen als De Zeeuw voor een zo laag bedrag naar Ajax vertrekt. Dus zal het inderdaad niet doorgaan, schat ik. Ik maak uit het verhaal van Jol sowieso niet op dat Ajax zich hoe dan ook wil versterken.
Ik verwacht geen nieuwe spelers meer. Die hadden er onderhand toch wel moeten zijn. Komend weekend is al het Amsterdam tournament.
Ik ben in ieder geval blij dat we niet meer van die hoge bedragen neerleggen. Dat kan Ajax zich op de lange termijn gewoon niet veroorloven. Het risico is veel te groot en één mislukte transfer kan al behoorlijke gevolgen hebben voor de club. De club moet slim zijn, daarmee kun je jezelf onderscheiden.
Ik ben in ieder geval blij dat we niet meer van die hoge bedragen neerleggen. Dat kan Ajax zich op de lange termijn gewoon niet veroorloven. Het risico is veel te groot en één mislukte transfer kan al behoorlijke gevolgen hebben voor de club. De club moet slim zijn, daarmee kun je jezelf onderscheiden.
Nil volentibus arduum
Joey, wat jouw eigen standpunt nu eigenlijk (behalve dat Ajax kut is natuurlijk)
Moet Ajax nu wél of niet diep in de buidel tasten voor Nederlandse spelers. Ik kan me niet herinneren dat je het eens was met de 16 miljoen voor Sulejmani, vervolgens kan ik me wél herinneren dat je vond dat Ajax niet kon investeren omdat ze geen geld zouden hebben.. nu moeten ze wél investeren?
Of mag jij wel van gedachten veranderen omdat jij Ajax niet bent en Ajax natuurlijk wel kritisch gevolgd moet worden?
Moet Ajax nu wél of niet diep in de buidel tasten voor Nederlandse spelers. Ik kan me niet herinneren dat je het eens was met de 16 miljoen voor Sulejmani, vervolgens kan ik me wél herinneren dat je vond dat Ajax niet kon investeren omdat ze geen geld zouden hebben.. nu moeten ze wél investeren?
Of mag jij wel van gedachten veranderen omdat jij Ajax niet bent en Ajax natuurlijk wel kritisch gevolgd moet worden?
Helemaal mee eens. Maar dat mocht je een jaar geleden niet zeggen.
Ajax moet het rustig aan doen na de geldsmijterij van een jaar geleden. Logisch ook.
Ajax moet het rustig aan doen na de geldsmijterij van een jaar geleden. Logisch ook.
- peter
Het mooie is natuurlijk wel dat AZ volgend seizoen sowieso deze jongens moet verkopen, want anders lopen De Zeeuw en Dembele gratis de deur uit. Ik denk daarom ook nog altijd dat ze bij een goed bod (en dat zou 7-8 miljoen nog altijd wel zijn) gewoon overgaan tot verkoop. Je denkt toch niet dat ze volgend jaar voor deze 27 jarige speler, met een éénjarig contract nog meer vangen dan pak 'em beet 4 miljoen? Dat is de afweging die ze daar nu maken, hoor.
- LouisXIV & co
Toch blijf ik vinden dat we een verdediger en een aanvaller tekort komen. Maar ja, op zich moet je met deze selectie een heel eind kunnen komen.Marillion schreef:Ik verwacht geen nieuwe spelers meer. Die hadden er onderhand toch wel moeten zijn. Komend weekend is al het Amsterdam tournament.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Ik denk het ook Peter. Bovendien zit DSB in zwaar weer. Scheringa zit nog steeds met veel prive geld in de club en bank en moet de liquiditeiten voor de DSB bank node aanvullen. Je hoort 'm ook niet meer luidop in de media roepen dat hij nooit aan Ajax gaat verkopen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Mijn standpunt is niet dat Ajax kut is. Mijn standpunt is dat het beleid van Ajax, tenminste de afgelopen jaren, kut is geweest.M schreef:Joey, wat jouw eigen standpunt nu eigenlijk (behalve dat Ajax kut is natuurlijk)
Nee, ik zeg niet dat Ajax grote bedragen moet investeren. Ik ben altijd tegen de transfer van Sulejmani geweest, omdat ik vind dat Ajax zich dat soort uitgaven niet kan veroorloven. Ik ben het dus met Jol eens. Maar ik vraag me wel af hoelang ze er bij Ajax zo over blijven denken. Totdat er, bijvoorbeeld door de verkoop van Suarez, weer genoeg geld in kas is om uit te spatten, schat ik.
Maar ik lees nou niet echt enthousiasme bij je nu ze het ook rustig aan lijken te doen. Als ik jouw post zo lees lijkt het er meer op dat je weer een stok hebt gevonden om Ajax mee te slaan (en nu is het niet zo dat ik er specifiek op let, maar ik heb bij jouw posts het idee dat je echt alles aanpakt om het negatief naar Ajax uit te leggen, misschien mag ik dat weer niet zeggen en als dit weer een reden voor een AT-pauze is dan bied ik mijn verontschuldigingen alvast aan)joey schreef:Helemaal mee eens. Maar dat mocht je een jaar geleden niet zeggen.
Wat wil je nou? Waarom zou ik dolenthousiast moeten worden omdat Ajax niet langer op onverantwoorde wijze met geld smijt? Het is toch heel normaal om een solide beleid te voeren? Jij legt de lat wel erg laag, zeg.
De Zeeuw zal wel overal aangeboden worden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat hij naar het buitenland vertrekt.
De Zeeuw zal wel overal aangeboden worden. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat hij naar het buitenland vertrekt.
Er zit nog wel iets tussen smijten met miljoenen en niets investeren. Bijvoorbeeld voor relatief weinig geld talentvolle spelers halen die Ajax naar een hoger niveau brengen én een aantrekkelijke transfersom kunnen opleveren over een paar seizoenen.
Misschien komt er ook nog wel wat. Zo hebben ze die Elm al een paar keer bekeken. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet veel bijzonders meer.
Misschien komt er ook nog wel wat. Zo hebben ze die Elm al een paar keer bekeken. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet veel bijzonders meer.
Nil volentibus arduum
Van mij hoef je helemaal nergens dol-enthousiast over te worden Joey. Sterker nog, blijf lekker in je rol van die ouwetjes van de muppet show zitten en blijf lekker overal tegenaan zeiken wat Ajax doet.
Dat Ajax in jouw ogen geen goed kan doen leg je er zo nadrukkelijk bovenop dat het bijna grappig wordt. Ik vraag me alleen af aan welke eisen Ajax zou moeten voldoen dat je weer met plezier aan je club kan denken. Want als je postings hier een spiegel zijn hoe je echt denk dan snap ik niet dat je uberhaupt nog iets met Ajax te maken wilt hebben.
Dat Ajax in jouw ogen geen goed kan doen leg je er zo nadrukkelijk bovenop dat het bijna grappig wordt. Ik vraag me alleen af aan welke eisen Ajax zou moeten voldoen dat je weer met plezier aan je club kan denken. Want als je postings hier een spiegel zijn hoe je echt denk dan snap ik niet dat je uberhaupt nog iets met Ajax te maken wilt hebben.
Tja, dat hoef jij niet te snappen, M.
@Marillion: die Elm gaat toch naar Everton? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Sowieso niet handig om te wachten tot na een EK, als je die jongen wilt hebben. Wat doet Steen Olsen eigenlijk?
@Marillion: die Elm gaat toch naar Everton? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Sowieso niet handig om te wachten tot na een EK, als je die jongen wilt hebben. Wat doet Steen Olsen eigenlijk?
Dat kan natuurlijk ook Joey, aan uw wijsheid zal ik nooit kunnen tippen.. maar misschien kan je het in je kinderboeken-taal proberen? Dan kan ik misschien een poging doen.
- peter
Maar dan wel via PM. Hier gewoon verder over betrouwbaar transfernieuws (wat er niet is
).

Precies. Scheringa is zakenman genoeg om deze afweging te maken.Peter schreef:Het mooie is natuurlijk wel dat AZ volgend seizoen sowieso deze jongens moet verkopen, want anders lopen De Zeeuw en Dembele gratis de deur uit. Ik denk daarom ook nog altijd dat ze bij een goed bod (en dat zou 7-8 miljoen nog altijd wel zijn) gewoon overgaan tot verkoop. Je denkt toch niet dat ze volgend jaar voor deze 27 jarige speler, met een éénjarig contract nog meer vangen dan pak 'em beet 4 miljoen? Dat is de afweging die ze daar nu maken, hoor.
Ajax zou ook voor Bakkal kunnen gaan, als het een middenvelder zoekt die voor de goal kan komen. En wie weet wat er in het buitenland nog allemaal rondloopt
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
En daar mag dan ook nog wel een verdedigende middenvelder bij. Maar ik vrees dat we nog een aankoop deze zomer wel kunnen vergeten. Heel apart. Een selectie die vorig jaar aanzienlijk tekort kwam (vooral mentaal), moet het nu ineens wel gaan redden?LouisXIV & co schreef:Toch blijf ik vinden dat we een verdediger en een aanvaller tekort komen. Maar ja, op zich moet je met deze selectie een heel eind kunnen komen.Marillion schreef:Ik verwacht geen nieuwe spelers meer. Die hadden er onderhand toch wel moeten zijn. Komend weekend is al het Amsterdam tournament.
Over 11 nachtjes: Groningen uit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Ik had ook liever wel gezien dat er nog wat versterkingen zouden komen. Immers, de problemen die we hadden zijn niet ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
En natuurlijk zijn er spelers te vinden die ons sterker kunnen maken en niet de hoofdprijs moeten opleveren. Je moet dan alleen wel een serieus scoutingsnetwerk hebben en dat ook benutten. Als ik dan zie dat het voornamelijk gaat over oude bekenden van de trainer dan verwacht ik niet veel meer uit die hoek.
Overigens kun je met de huidige selectie ook wel winst boeken als Jol de zaken beter voor elkaar heeft. Maar we hoeven geen wonderen te verwachten.
En natuurlijk zijn er spelers te vinden die ons sterker kunnen maken en niet de hoofdprijs moeten opleveren. Je moet dan alleen wel een serieus scoutingsnetwerk hebben en dat ook benutten. Als ik dan zie dat het voornamelijk gaat over oude bekenden van de trainer dan verwacht ik niet veel meer uit die hoek.
Overigens kun je met de huidige selectie ook wel winst boeken als Jol de zaken beter voor elkaar heeft. Maar we hoeven geen wonderen te verwachten.
Nil volentibus arduum