VI: Ajax meldde zich opnieuw voor Aissati, clausule afkoopsom 5 miljoen
VI.tv meldt dat Ajax zich afgelopen weekend opnieuw bij PSV heeft gemeld voor Ismaël Aissati. Maarten Fontein heeft daarover gesproken met Jan Reker nadat hij had vernomen dat Aissati een vaste afkoopsom in zijn contract had staan van vijf miljoen euro. Dat zou Reker aan Fontein hebben bevestigd. De vraag is of de speler zelf naar Ajax wil.
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Volgens VI mag Aissati voor 5 miljoen weg. Ajax wil hem hebben.
Voor die prijs wil ik het wel proberen. Als Aissati zin heeft in een overstap naar Amsterdam lijkt me dit een prima oplossing. Dan hebben we voor een zazht prijsje een jong Nederlandstalig talent van een type dat nu niet in de selectie zit. Het zal lastig zijn om in die prijscategorie een beter alternatief te vinden.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze niet hoor. En als er meer gegadigden zijn, dan kan PSV dat bod bij elke buitenlandse geïnteresseerde club neerleggen... Zoveel heeft Ajax Aissati niet te bieden; blijft toch een beetje de bla bla club van Nederland die teert op oude roem en op de naam. Daar heeft een jongen als Aissati niks te zoeken.666 schreef:Als er echt een clausule van 5 miljoen in z'n contract staat heeft PSV helemaal niks te willen.
-
Ik weet niet of dat bij iedere clausule zo is. Je hebt ook clausules die slechts de maximale transfersom aangeven: PSV kan er hypothetisch altijd voor kiezen om hem niet te verkopen.666 schreef:Met een clausule in een contract maakt het helemaal niet uit of PSV wel of niet wil verkopen. Dan ligt de beslissing bij de speler en niet bij de club.generaal schreef:Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze niet hoor.
Maar hopelijk verlengt Aissati gewoon tot 2012 en gaat ie over een paar jaar naar Chelsea of AC Milan

En wat heeft PSV meer te bieden dan? PSV heeft elk jaar net zoveel kans op een kampioenschap en succes als Ajax. Kijkende naar de prijs en jeugdopleiding en dat er om de twee jaar zowieso een speler naar een grote club vertrekt misschien zelf iets meer. Succes is NOOIT gegarandeerd, ook niet bij PSV in Nederland.generaal schreef:Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze niet hoor. En als er meer gegadigden zijn, dan kan PSV dat bod bij elke buitenlandse geïnteresseerde club neerleggen... Zoveel heeft Ajax Aissati niet te bieden; blijft toch een beetje de bla bla club van Nederland die teert op oude roem en op de naam. Daar heeft een jongen als Aissati niks te zoeken.666 schreef:Als er echt een clausule van 5 miljoen in z'n contract staat heeft PSV helemaal niks te willen.
Een maximale transfersom houdt automatisch in dat Psv moet verkopen als iemand die biedt, anders heeft zo'n clausule uberhaupt geen nut.generaal schreef:Ik weet niet of dat bij iedere clausule zo is. Je hebt ook clausules die slechts de maximale transfersom aangeven: PSV kan er hypothetisch altijd voor kiezen om hem niet te verkopen.666 schreef:Met een clausule in een contract maakt het helemaal niet uit of PSV wel of niet wil verkopen. Dan ligt de beslissing bij de speler en niet bij de club.generaal schreef:Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze niet hoor.
Maar hopelijk verlengt Aissati gewoon tot 2012 en gaat ie over een paar jaar naar Chelsea of AC Milan.
Bij Ajax zou hij wekelijks een legertje persmuskieten in z'n nek krijgen, dat hem enkel tot last zou zijn.Daniel_vT schreef:En wat heeft PSV meer te bieden dan? PSV heeft elk jaar net zoveel kans op een kampioenschap en succes als Ajax. Kijkende naar de prijs en jeugdopleiding en dat er om de twee jaar zowieso een speler naar een grote club vertrekt misschien zelf iets meer. Succes is NOOIT gegarandeerd, ook niet bij PSV in Nederland.generaal schreef:Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze niet hoor. En als er meer gegadigden zijn, dan kan PSV dat bod bij elke buitenlandse geïnteresseerde club neerleggen... Zoveel heeft Ajax Aissati niet te bieden; blijft toch een beetje de bla bla club van Nederland die teert op oude roem en op de naam. Daar heeft een jongen als Aissati niks te zoeken.666 schreef:Als er echt een clausule van 5 miljoen in z'n contract staat heeft PSV helemaal niks te willen.
De organisatie van Ajax is inferieur aan die van PSV.
Ajax laat spelers veel moeilijker vertrekken dan PSV.
- Ajaciedjuh
Ik proef frustratiegeneraal schreef:Bij Ajax zou hij wekelijks een legertje persmuskieten in z'n nek krijgen, dat hem enkel tot last zou zijn.Daniel_vT schreef:En wat heeft PSV meer te bieden dan? PSV heeft elk jaar net zoveel kans op een kampioenschap en succes als Ajax. Kijkende naar de prijs en jeugdopleiding en dat er om de twee jaar zowieso een speler naar een grote club vertrekt misschien zelf iets meer. Succes is NOOIT gegarandeerd, ook niet bij PSV in Nederland.generaal schreef: Als ze niet willen verkopen, dan verkopen ze niet hoor. En als er meer gegadigden zijn, dan kan PSV dat bod bij elke buitenlandse geïnteresseerde club neerleggen... Zoveel heeft Ajax Aissati niet te bieden; blijft toch een beetje de bla bla club van Nederland die teert op oude roem en op de naam. Daar heeft een jongen als Aissati niks te zoeken.

Wishful thinking.Ajaciedjuh schreef:Ik proef frustratiegeneraal schreef:Bij Ajax zou hij wekelijks een legertje persmuskieten in z'n nek krijgen, dat hem enkel tot last zou zijn.Daniel_vT schreef: En wat heeft PSV meer te bieden dan? PSV heeft elk jaar net zoveel kans op een kampioenschap en succes als Ajax. Kijkende naar de prijs en jeugdopleiding en dat er om de twee jaar zowieso een speler naar een grote club vertrekt misschien zelf iets meer. Succes is NOOIT gegarandeerd, ook niet bij PSV in Nederland.
Ik constateer slechts.
Ik een gefrustreerde poot? Ik zal hier maar niet openbaar maken waar jij 'm in steektgoodfella schreef:Een gefrustreerde poot. Zo moet het zijn.
Ajax is op dit moment de meest interessante club voor jonge spelers. Ze krijgen namelijk speeltijd en de kans op een mooie transfer is zeer groot. Zie Sneijder, Babel en de Mul. Gewoon een salaris van 1.5 miljoen bieden.

Waar baseer je dat in hemelsnaam op?generaal schreef:Ajax laat spelers veel moeilijker vertrekken dan PSV.
Verder lijkt het me vrij duidelijk wat Ajax Aissati te bieden heeft: een kans om te schitteren in het eerste en een springplank naar de top van Europa. Daar is Ajax, ondanks alles, nog altijd goed voor. En aangezien Ajax er altijd weer bovenop komt op nationaal niveau, zijn er gewoon prijzen te winnen in Amsterdam.
Dat baseer ik op het beleid van Van Geel t.o.v. het beleid van Stan en Reker.Thomas schreef:Waar baseer je dat in hemelsnaam op?generaal schreef:Ajax laat spelers veel moeilijker vertrekken dan PSV.
Verder lijkt het me vrij duidelijk wat Ajax Aissati te bieden heeft: een kans om te schitteren in het eerste en een springplank naar de top van Europa. Daar is Ajax, ondanks alles, nog altijd goed voor. En aangezien Ajax er altijd weer bovenop komt op nationaal niveau, zijn er gewoon prijzen te winnen in Amsterdam.
Aissati heeft geen Amsterdamse springplank nodig: die kan ook wel in de basis spelen bij Duitse, Franse en Spaanse clubs.
Overigens wordt er op PN gemeld dat Reker zelf contact heeft gezocht met Ajax: de smiecht.
hahageneraal schreef:Dat baseer ik op het beleid van Van Geel t.o.v. het beleid van Stan en Reker.Thomas schreef:Waar baseer je dat in hemelsnaam op?generaal schreef:Ajax laat spelers veel moeilijker vertrekken dan PSV.
Aissati heeft geen Amsterdamse springplank nodig: die kan ook wel in de basis spelen bij Duitse, Franse en Spaanse clubs.
Overigens wordt er op PN gemeld dat Reker zelf contact heeft gezocht met Ajax: de smiecht.
Reker ziet de bui al hangen. Aissatti voor een appel en een ei naar Ajax!
Nu gaan ze Ajax nog meer haten in eindhoven.