Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
Re: Aankopen 2008/2009 SUGGESTIES
Communicatie, dat was toch een probleem? Geen geld voor aankopen en dan een bod uitbrengen van € 8.000.000? zonder dat er iemand is verkocht? Hogere logica?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Wat een conclusies weer op een uitspraak van de man die op de centjes moet letten. Vanzelfsprekend is die voorzichtig met zijn uitlatingen, heb je wel eens een flapuiterige boekhouder gezien? De indruk die hij wil wekken is dat AJAX netjes omgaat met de centjes, een degelijk bedrijf is etc. Dat heeft niets met tegenstrijdigheid te maken, dat is een andere invalshoek.
vdBoog is niet de man van de hoeraverhalen, dat is een prima algemeen directeur die in tegenstelling tot wat de meesten hier dachten gewoon een ervaren trainer heeft binnengehaald. En de eindverantwoordelijke die samen met de nieuwe trainer heeft gezegd dat er nog 1 of 2 spelers bij komen. En die komen er ook en daar is gewoon geld voor.
Ook de vergelijking met feyenoord: sorry hoor, maar dat is totaal lachwekkend. feyenoord heeft schulden van ruim 20 miljoen, AJAX vermogen van 50 a 60 miljoen. AJAX moet wél netjes met de centen omgaan, maar in paniek raken en rampverhalen de lucht inslingeren die nergens op gebaseerd zijn. Nee, maar niet doen.
vdBoog is niet de man van de hoeraverhalen, dat is een prima algemeen directeur die in tegenstelling tot wat de meesten hier dachten gewoon een ervaren trainer heeft binnengehaald. En de eindverantwoordelijke die samen met de nieuwe trainer heeft gezegd dat er nog 1 of 2 spelers bij komen. En die komen er ook en daar is gewoon geld voor.
Ook de vergelijking met feyenoord: sorry hoor, maar dat is totaal lachwekkend. feyenoord heeft schulden van ruim 20 miljoen, AJAX vermogen van 50 a 60 miljoen. AJAX moet wél netjes met de centen omgaan, maar in paniek raken en rampverhalen de lucht inslingeren die nergens op gebaseerd zijn. Nee, maar niet doen.
Een of twee spelers, wat zegt het? Een van die twee was blijkbaar Braafheid. Of die ene was Braafheid. Tja, die kostte zo weinig, daar is altijd geld voor.
Ajax heeft inderdaad een redelijk eigen vermogen. Laten we dat zo houden.
Ajax heeft inderdaad een redelijk eigen vermogen. Laten we dat zo houden.
Laatst gewijzigd door joey op do jun 11, 2009 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Je hebt PM.
Ja, stout geweest.
Laten we er maar vanuit gaan dat Ajax geen geld heeft. Misschien valt het dan mee.

Laten we er maar vanuit gaan dat Ajax geen geld heeft. Misschien valt het dan mee.
Dan valt het zeker mee... 

-
- AT Toto winner 15/16
Ik meen me ook iets te herrinneren dat op de persconferentie gezegd werd dat er wel wat mogelijk was,1 of 2 spelers ofzo.Ajaciedjuh schreef:Dat blijft het nog steeds een raar verhaal (kosten van Marco vallen btw weg). Ik kan me niet voorstellen dat Jol die voornamelijk problemen had met het feit dat hij zo weinig mocht investeren bij HSV, dit niet afdwingt.joey schreef:De transfer van Vermaelen zal wel rondkomen. Als die nog niet rond is.
Van den Boog is nu eenmaal van de hoera-verhalen. Slop daarentegen past op de centjes.
BTW, het aantrekken van Jol heeft ook een hoop geld gekost. Hij schijnt een vermogen te verdienen en ze hebben zijn contract moeten afkopen. Bovendien neemt hij zijn entourage mee.
Twee spelers van twee miljoen of twee spelers van tien miljoen? Zelfs F. zal wel een of twee spelers halen. Kortom, zo'n uitspraak zegt niets.
Het is idd gezegd en op een persconferentie meteen zeggen hoeveel ze gaan kosten is onderhandelingstechnisch niet zo handig.
Als ze daarmee Braafheid bedoelden en het nu Obradovic moet worden, dan blijft er minder geld over.
Maar eerst maar eens kijken wat er met Vermaelen gebeurt, want dat duurt en duurt maar.

Als ze daarmee Braafheid bedoelden en het nu Obradovic moet worden, dan blijft er minder geld over.
Maar eerst maar eens kijken wat er met Vermaelen gebeurt, want dat duurt en duurt maar.
Het zal toch niet zo zijn dat ze het gaan proberen met spelers die verhuurd zijn/waren, zoals een Luque , Rommelpot etc etc asjeblieft niet zeg 

Hoe bedoel je dat, toppie?
Heel simpel, 1 a 2 spelers kopen, hopelijk verdedigers (waarschijnlijk alleen een back) en met de rest van deze hopeloze selectie het vierde wiel proberen uit te vinden.Met deze ex huurlingen, waarvan wij al bij voorbaat weten dat ze niet Ajax waardig zijn , het opnieuw gaan proberen zal toch weer geen succes zijn.Neefkens schreef:Hoe bedoel je dat, toppie?
You snap !
Ok, ik snap.
Ik dacht even dat je bedoelde dat het terughalen van de ex-spelers gepresenteerd zou worden als aankopen.
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren met de huurlingen. Ook Ogararu zegt weer terug te komen. Laat Jol maar snel duidelijkheid scheppen, misschien krijgen we nog wat voor die spelers. dan kunnen we dat weer investeren in verdedigers.

Ik dacht even dat je bedoelde dat het terughalen van de ex-spelers gepresenteerd zou worden als aankopen.
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren met de huurlingen. Ook Ogararu zegt weer terug te komen. Laat Jol maar snel duidelijkheid scheppen, misschien krijgen we nog wat voor die spelers. dan kunnen we dat weer investeren in verdedigers.
Het meest extreme voorbeeld is de transfer van Claudio Pizarro van Bremen naar Bayern. Transfersom 8 miljoen. Totale kosten (incl. een leger aan shady meeverdieners) 53 miljoen euro!!joey schreef:Je moet er inderdaad belasting over betalen. En vaak strijken tussenpersonen nog een percentage op. Laten we aannemen dat Ajax 10 miljoen netto overhoudt, dan krijg je daar amper Elia voor.
Wanneer ik namen als Elia en Engelaar lees, hoop ik dat Vermaelen gewoon blijft!! Zie het zo gebeuren dat we er ondanks 13 mio voor Vermaelen per saldo op achteruit gaan. Zo'n denderende rep heeft Jol niet qua aankopen.Peter schreef: Laten we hopen dat we wat weten te verkopen, al zal het niet makkelijk zijn.
AN genaamd StormvogelOok deze uitlating van Slop is het zoveelste bewijs dat Ajax een club is geworden die slechts in de marge werkt van het internationale voetbal.Want zonder overdrijving kan je stellen dat de (sportieve)toekomst er bleekjes uitziet.Alhoewel de beleidsbepalers zullen blijven herhalen hoe gezond de club wel niet is.De gemiste inkomsten uit de CL de laatste jaren hebben een zware wissel op de club getrokken.Dus zodanig zelfs dat er nu,zonder verkoop van enkele spelers,geen nieuwe aanwinsten aangetrokken kunnen worden.Nu weet ik niet wie Slop bedoeld,maar als hij denkt geld te kunnen genereren uit de verkoop van bijv.Sno,Kennedy,Rommedahl etc.,is hij wel heel erg naief.Daar vang je slechts een enkele gruipstuiver voor.Dus kom je dan automatisch terecht bij de sterkhouders(o.a.Suarez),maar dat gaat natuurlijk weer ten koste van de kwaliteit van je elftal.Dan kan je je beter helemaal niet manifesteren op de transfermarkt,en slechts bidden dat Jol de huidige,ondermaatse,selectie meer op de rol kan krijgen dan van Basten.Het is dus allemaal verre van hoopgevend.En om het accent zelfs nog meer dan voorheen,zoals Slop ons laat weten,op de doorstroming van de eigen jeugd te leggen-is het niet moeilijk je voor te stellen wat dat sportief voor conseguenties zal hebben.De laatste jaren hebben immers bewezen dat deze jongeren,hoe talentvol sommige ook moge zijn,door hun onervarenheid de club sportief gezien ernstig hebben benadeeld.Waardoor je dus o.a.die zo broodnodige CL inkomsten hebt gemist,We worden daar vandaag door de uitlatingen van Slop weer extra aan herinnerd wat dat voor gevolgen heeft.Daarom deel ik ook de mening van velen,in een onlangs gehouden poll,dat ook het volgend seizoen weer een heel moeizame affaire gaat worden.Het is helaas niet anders!.
Ajax koopt toch niet een speler in de winterstop omdat ze denken dat ze wel de CL halen en dus 20 miljoen bruto omzet erbij kunnen rekenen? Lijkt me sterk..Jöhnk schreef:In de winterstop wist men nog niet dat we de CL weer zouden mislopen.
IK GELOOF!!!!!!
Zou je dit kunnen uitleggen?wimpey schreef:Het meest extreme voorbeeld is de transfer van Claudio Pizarro van Bremen naar Bayern. Transfersom 8 miljoen. Totale kosten (incl. een leger aan shady meeverdieners) 53 miljoen euro!!joey schreef:Je moet er inderdaad belasting over betalen. En vaak strijken tussenpersonen nog een percentage op. Laten we aannemen dat Ajax 10 miljoen netto overhoudt, dan krijg je daar amper Elia voor.Wanneer ik namen als Elia en Engelaar lees, hoop ik dat Vermaelen gewoon blijft!! Zie het zo gebeuren dat we er ondanks 13 mio voor Vermaelen per saldo op achteruit gaan. Zo'n denderende rep heeft Jol niet qua aankopen.Peter schreef: Laten we hopen dat we wat weten te verkopen, al zal het niet makkelijk zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Die 10 (20?) miljoen rekenen ze er sowieso bij. Dus als er geen CL gehaald wordt ontstaat er een gat dat opgevuld moet worden.
Maw: het geld was/is er wel, maar krijgt een andere bestemming.
Maw: het geld was/is er wel, maar krijgt een andere bestemming.
http://www.welt.de/sport/fussball/artic ... zarro.htmlRishi schreef: Zou je dit kunnen uitleggen?
Rishi schreef:Ajax koopt toch niet een speler in de winterstop omdat ze denken dat ze wel de CL halen en dus 20 miljoen bruto omzet erbij kunnen rekenen? Lijkt me sterk..
Ik denk dat het juist vaak wel zo werkt. Helaas.
Nikos Machlas kreeg het hoogste salaris ooit bij Ajax, omdat Blind (toen directeur aankoopbeleid of zoiets) van mening was dat hij het verschil zou maken tussen Nederlandse top en internationaal meedoen. Toen geen van beide lukte, zat Ajax met een onverkoopbare supergrootverdiener opgescheept.
Op internet kom je vaak de redenering tegen dat een club eerst flink moet inkopen, met geleend geld of geld dat nog verdiend moet worden, omdat je dan later wel even resultaten boekt. Waar dat toe kan leiden hebben we bij F. gezien.
Imho kun je pas echt uitgeven als je het geld hebt. Als je moet gaan lenen en dan anticipeert op te verwachten opbrengsten door een latere verkoop of inkomsten door CL of zo, dan ben je verkeerd bezig.
AJAX hééft echter geld en dient daar verstandig mee om te gaan, maar het hééft wel geld. Het eigen vermogen is zelfs 71 miljoen las ik net. Dan kun je beoordelen wat is genoeg om ook in de toekomst veilig voort te bestaan en de rest uitgeven. Dat is gebeurd vorig jaar en toen heeft men geoordeeld dat er minder nodig was om veilig voort te kunnen bestaan. (kapitaal moet op het veld staan).
Daar kun je niet mee bezig blijven, maar ik denk dat er nog wel ruimte is om iets te doen op transfergebied.
AJAX hééft echter geld en dient daar verstandig mee om te gaan, maar het hééft wel geld. Het eigen vermogen is zelfs 71 miljoen las ik net. Dan kun je beoordelen wat is genoeg om ook in de toekomst veilig voort te bestaan en de rest uitgeven. Dat is gebeurd vorig jaar en toen heeft men geoordeeld dat er minder nodig was om veilig voort te kunnen bestaan. (kapitaal moet op het veld staan).
Daar kun je niet mee bezig blijven, maar ik denk dat er nog wel ruimte is om iets te doen op transfergebied.
Stop de persen !!!
'Ajax heeft nog geen geld voor aankopen'
AMSTERDAM - Ajax moet eerst spelers van de hand doen voordat het kan overgaan tot de aankoop van nieuwe voetballers. Dat heeft financieel directeur Jeroen Slop gezegd tegen de Dow Jones Nieuwsdienst.
De topman van Ajax verwacht wel dat er binnenkort spelers worden verkocht. „We hebben een nieuwe trainer (Martin Jol) en die heeft vaak andere voorkeuren dan zijn voorganger.”
Waarschijnlijk vertrekt bij Ajax op korte termijn Thomas Vermaelen naar Arsenal. Deze transfer zou de Amsterdammers vele miljoenen opleveren.
Blij met de punten ...
Precies. Ajax leidde altijd op en kocht af en toe. Nu is het andersom. Zeer gevaarlijke ontwikkeling.joey schreef: Waar dat toe kan leiden hebben we bij F. gezien.
Bevries die miljoenen maar eens voor een aantal jaren en pomp geld en kennis in de opleiding. Anders gaan we financieel steeds meer op F. lijken en qua imago steeds meer op P.

Bij AZ en m.i. m.n. bij Twente wordt beter beleid gevoerd dan bij ons, F. of P. Zolang dát geen halt wordt toegeroepen kun je een structurele verbetering wel vergeten.
Jol mag nu blijkbaar gaan verkopen en vervolgens kopen. Hij is de zoveelste kapitein op het (zinkende) schip. Ook hij mag z'n eigen ideeen in de praktijk brengen en er geld in pompen. Het is maar te hopen dat ie niet wacht op een trein uit de PL, want dan is het wéér gebeurt met die zgn. continuiteit.
Ajax moet opleiden, opleiden, opleiden. De trainer van de D1 is op den lange duur van veel groter belang dan die van Ajax-1. Zolang ze dat niet in de smiezen hebben, zal er structureel weinig veranderen of verbeteren.
- Daily Blind
Dan ben ik benieuwd wat er met het geld van Huntelaar is gebeurd. Tot heden is daarvan alleen Wiellaert gehaald dus er moet wel degelijk nog genoeg over zijn.
Natuurlijk niet. MvB mocht een miljoen of 35 investeren. Dús ging Ajax keihard uit van CL-voetbal dit seizoen. Dat gebeurde niet, hetgeen x miljoenen scheelt.Zlatan Son of God schreef:Dan ben ik benieuwd wat er met het geld van Huntelaar is gebeurd. Tot heden is daarvan alleen Wiellaert gehaald dus er moet wel degelijk nog genoeg over zijn.
Daarnaast werden die 35 miljoen grotendeels aan het Eigen Vermogen onttrokken. Gebeurde onder MvG (Hunter, Stam, Perez) ook al eens. Die gaten zullen gedicht moeten worden.
Bovendien leed Ajax een operationeel verlies. Ook dat gat moet gedicht worden.
Dus als ze verstandig zijn houden ze de hand op de knip. Ga maar met jongens als De Jong, Sarpong en Anita aan de slag. Wanneer ze bij Ajax zouden vertrekken, maken ze het elders wél. Zeker weten. Die jongens kunnen voetballen.