Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 05, 2007 9:10 pm

Ik ook niet. Misschien dat iemand die Het Gesprek gezien heeft dat even kan uitleggen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma nov 05, 2007 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma nov 05, 2007 9:10 pm

Wishfull thinking van Barend?
Weet iemand het antwoord?

999

Bericht door 999 » di nov 06, 2007 1:01 am

Er zijn geen namen genoemd, alleen wat voor kwaliteiten de speler zoals moest hebben.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 06, 2007 4:17 pm

Welke kwaliteiten, Voetske? :eusa_pray.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 06, 2007 4:32 pm

Thomas schreef:Ken jij een aantal Roemenen die op dit moment wel geschikt zouden zijn voor Ajax, Wimpey?
Banel Niculita vind ik een goede speler voor de rechterkant (voor de plek van Ogararu). Verder Mirel Radoi, Ovidiu Petre. Geen onaardige spelers...

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 06, 2007 4:33 pm

Petre stond een jaar of wat geleden toch al in de belangstelling?
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » di nov 06, 2007 4:41 pm

Die scoorde volgens mij zelfs voor Ajax in een oefenwedstrijd tijdens zijn proefperiode.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 06, 2007 4:47 pm

Klopt. Petre kwam toentertijd samen Munteanu op de proef bij Ajax in de winterstop van 2003.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 06, 2007 6:22 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Ken jij een aantal Roemenen die op dit moment wel geschikt zouden zijn voor Ajax, Wimpey?
Banel Niculita vind ik een goede speler voor de rechterkant (voor de plek van Ogararu). Verder Mirel Radoi, Ovidiu Petre. Geen onaardige spelers...
Heb je deze spelers een keer bekeken naar aanleiding van de interesse van Ajax, Wimpey? Ik meen me namelijk te herinneren dat ze allemaal eens in verband gebracht zijn met onze club.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 07, 2007 6:55 am

Volgens de Telegraaf van vandaag is de Braziliaan Caio afgetest en heeft Ajax belangstelling voor Affelay.
Affelay laat psv nooit gaan (en de speler is veel te blessure gevoelig).
Telegraaf schreef:Afellay op verlanglijst van Ajax

Voor de opvolging van Wesley Sneijder zoekt Ajax het dicht bij huis. Behalve Ismaïl Aissati staat ook diens teamgenoot Ibrahim Afellay hoog genoteerd op de verlanglijst. De speler van PSV is niet tevreden over de nieuwe aanbieding die hij heeft gekregen.

De Amsterdamse club heeft de Braziliaan Caio afgetest. Onlangs vloog technisch directeur Martin van Geel zelf naar Zuid-Amerika om de middenvelder bij Palmeiras aan het werk te zien. „Hij heeft zeker kwaliteiten, maar ook een aantal eigenschappen die ons hebben doen besluiten niet met hem verder te gaan”, aldus Van Geel, die het contract van Hedwiges Maduro, dat in 2008 afloopt, wil openbreken en verlengen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 07, 2007 9:08 am

Lijkt me vooral gokwerk van de Telegraaf...2 aanvallende middenvelders van PSV die een beter contract willen en Ajax die nog een aanvallende middenvelder zoekt.

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 07, 2007 9:12 am

Baseman schreef:Lijkt me vooral gokwerk van de Telegraaf...2 aanvallende middenvelders van PSV die een beter contract willen en Ajax die nog een aanvallende middenvelder zoekt.
Dit is trouwens al de 2e keer dat dit in de telegraaf staat , ergens in september was dit ook al vermeld. Dus oud nieuws zou ik zeggen....

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 07, 2007 9:26 am

Baseman schreef:Lijkt me vooral gokwerk van de Telegraaf...2 aanvallende middenvelders van PSV die een beter contract willen en Ajax die nog een aanvallende middenvelder zoekt.
Dat denk ik ook. Affelay is een speler die in principe een basisplaats geniet bij psv. Kan me niet voorstellen dat psv het op salaris laat aankomen.

Aissati daarentegen is een heel ander verhaal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 07, 2007 11:12 am

Precies.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 07, 2007 11:46 am

Jammer dat Caio afgetest is, maar ik denk dat ik wel weet op basis waarvan het is gebeurd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 07, 2007 11:48 am

Vertel!
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 07, 2007 11:48 am

Nu maar hopen dat hij niet binnen een paar jaar de sterren van de hemel speelt bij Real Madrid. Wat natuurlijk niet per definitie wil zeggen dat hij dat dan ook bij ons had gedaan maar toch....
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 07, 2007 11:58 am

LucaS schreef:Vertel!
Stond allemaal al in m'n rapport:
Thomas schreef:Een splijtende pass over lange afstand heeft hij ook niet, maar hij houdt de bal goed bij zich en is sterk in de combinatie en als spelverdeler. Is in Brazilië gewend genoeg tijd en ruimte aan de bal te krijgen. Zal derhalve wel even nodig hebben om te wennen aan de kleinere ruimtes en geringe tijd in Europa. Beweegt aller aardigst zonder bal, maar zal zich nog veel veelvuldiger moeten aanbieden -onder andere door verder in te zakken- om dwingender te gaan spelen. Daarnaast moet hij het moment van diepgang, zowel qua pass als qua loopactie, nog beter leren inschatten.
Schijnt ook als spits uit de voeten te kunnen, maar ik heb serieuze twijfels over z'n spel met de rug naar de goal toe. Wordt bij Palmeiras vooral in de voorste linie gebruikt wanneer men achterover gaat leunen en op de counter gaat spelen.
Zou in mijn ogen zeker niet als halfspeler kunnen fungeren. Wanneer hij z'n man voor zich heeft en positioneel moet verdedigen doet hij z'n werk nog wel naar behoren, maar als de tegenstander eenmaal voorbij hem is zie je nog net te vaak dat hij een schijnachtervolging inzet en na een paar stappen opgeeft. Is vrij zwak in de snelle omschakeling van aanval naar verdediging. Heeft daarnaast te weinig duelkracht en loopvermogen om als halfspeler te spelen.

Ik denk dat Ajax het geduld niet heeft om een speler als Caio de tijd te gunnen. Helemaal niet wanneer hij blijkbaar meer dan 10 miljoen euro moet kosten. Jammer, want het is een prima speler, die ik op den duur (misschien eerder zelfs) bij een mooie club zie terechtkomen en slagen.

jabu

Bericht door jabu » wo nov 07, 2007 10:18 pm

Ik twijfel natuurlijk niet aan jou, Thomas. Maar wie zegt dat Van Geel die Caio heeft afgetest op dezelfe gebreken die jij in jouw rapport noemt?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 07, 2007 11:08 pm

Hij PM't je zijn e-mailcorrespondentie met Martin wel even.... :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 08, 2007 12:57 am

Jabu schreef:Ik twijfel natuurlijk niet aan jou, Thomas. Maar wie zegt dat Van Geel die Caio heeft afgetest op dezelfe gebreken die jij in jouw rapport noemt?
Dat zegt niemand. Ik in ieder geval niet. Kijk maar:
Thomas schreef:Jammer dat Caio afgetest is, maar ik denk dat ik wel weet op basis waarvan het is gebeurd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 08, 2007 5:22 pm

Ajax trekt in winterstop twee spelers aan

8 november 2007

Ajax zal zich in de winterstop versterken met een centrale verdediger en een creatieve aanvallende middenvelder. Dat meldt Voetbal International deze week. De technische leiding van Ajax heeft deze twee posities als prioriteit aangemerkt. De Amsterdammers willen trachten het verlies van Jaap Stam en Wesley Sneijder op te vangen.

"Achterin is het door het wegvallen van Jaap Stam te dun", zegt technisch directeur Martin van Geel in VI. "Gregory van der Wiel heeft een prachtige toekomst, maar je kunt van hem niet verlangen dat hij de rest van dit seizoen op dit niveau zonder probleempjes blijft spelen." Voor de positie in de verdediging had Ajax eerder Branislav Ivanovic op het oog, maar de speler van Lokomotiv Moskou lijkt niet haalbaar.

De zoektocht naar een creatieve middenvelder heeft volgens Van Geel niets te maken met de prestaties van Siem de Jong (18). "Ook over Siem zijn we hartstikke tevreden", aldus de td. "Maar hij is natuurlijk geen echte creatieve middenvelder. Zo'n type ontberen we, daarom zijn we op zoek." Ajax zou geïnteresseerd zijn in de PSV-talenten Ibrahim Afellay en Ismail Aissati. Van Geel wil niet zeggen of hij in de winterse transferperiode Aissati naar Ajax zal proberen te halen. "Daar ga ik niet op in."
Ajax Online

jabu

Bericht door jabu » do nov 08, 2007 6:51 pm

Laat van Geel ajb ook achter haalbare opties aangaan. Ik zie het niet zo zitten dat hij in de winterstop aanklopt bij PSV en bij het verstrijken van de deadline in de winterstop er achterkomt dat PSV beide spelers niet wil laten gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 08, 2007 7:34 pm

Ja, dat is dan natuurlijk overmacht. Als de speler en/of de club niet wil kan Van Geel er ook niets aan doen. :icon_wink.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 08, 2007 8:13 pm

Maar laat ie dan wel zorgen dat ie ook wat anders achter de hand heeft zodat je bij een 'nee' van Psv niet gelijk weer allemaal van die kutsmoesjes krijgt waarom er uiteindelijk geen nieuwe speler is gekomen.

Gesloten