Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Lionel » ma apr 05, 2010 8:20 pm

Bertje schreef:Maar versterkt hij Ajax ook op dit moment?
Ik denk dat zelfs Hofland in de spits een versterking is voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 06, 2010 7:46 am

Zlatan Son of God schreef:Dost is in mijn ogen een betere versie van Huntelaar. Sneller, sterker, betere techniek, passeeractie in huis en net zo dodelijk in de 16?
Huh?
Een aanspeelpunt (Dost) vergelijk jij met een pure afmaker (Huntelaar), niet logisch in mijn ogen.
Dost heb ik overigens nog nooit een passeeractie zien maken en net zo dodelijk in de 16 als Huntelaar is hij absoluut niet, sneller is hij echter wel en ook heeft hij een betere techniek.
Maar beide spelers vind ik niet vergelijkbaar.

PS: Dost staat momenteel op 12 goals na 30 wedstrijden, het jaar daarvoor scoorde hij 3 uit 27 en daarvoor (in de 1e Divisie bij Emmen) 6 uit 23.
Dit seizoen is dus duidelijk zijn beste seizoen (iig qua doelpunten), maar een topscoorder zie ik niet in hem. Al hoeft dat ook geen probleem te zijn, aangezien hij nuttiger is als aanspeelpunt.
wimpey schreef:Goed met de kop, handelde een paar keer snel en zuiver in de combinatie en hij zit fysiek goed in elkaar. Zeker een jongen met mogelijkheden.
Koppen is juist niet een sterk punt van Dost, maar af en toe een bal raakt hij een bal goed met zijn hoofd.
Als aanspeelpunt kan hij wel wat en in de combinatie laat hij regelmatig leuke dingen zien, maar ik vind hem niet goed genoeg voor PSV en Ajax en ik verwacht dus niet dat hij zichzelf zoveel gaat verbeteren.

Aan de andere kant, ik ben geen scout dus mijn woorden betekenen weinig :kwijl.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di apr 06, 2010 6:58 pm

'Ajax richt vizier op Stoch en Beerens'
Miroslav Stoch en Roy Beerens zijn beiden in beeld bij Ajax. Dat meldt Sportweek in de nieuwste editie van het weekblad. De Amsterdammers willen de vleugels versterken met nieuwe spelers.

Stoch, die door FC Twente gehuurd wordt van Chelsea, en Beerens, momenteel spelend voor sc Heerenveen, zijn de belangrijkste gegadigden om de Amsterdamse flanken te komen versterken, weet het weekblad.

Door een eventuele komst van één van de twee spelers lijkt Dennis Rommedahl overbodig te worden in Amsterdam. De Deen is in het bezit van een aflopend contract. Rommedahl zelf houdt hoop op een langer verblijf in Amsterdam.

"Op dit moment praten we niet, maar Ajax weet wat ik wil. Er werd geschreven dat ik een ontslagbrief heb gekregen, maar dat klopt niet. Ik heb geen brief gehad, of mijn vrouw moet hem verstopt hebben", aldus de rappe buitenspeler.

Met Marko Pantelic gaat Ajax nog één keer om tafel. De kans dat beide partijen tot een akkoord komen is klein. Vraag en aanbod liggen vooralsnog ver uiteen. Mocht Pantelic vertrekken dan is Bas Dost (Heracles) de voornaamste kandidaat om hem op te volgen. Ook Luuk de Jong (FC Twente) was in beeld bij Ajax, maar zijn komst lijkt onhaalbaar, meent de club.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 06, 2010 9:14 pm

Ik heb in beide spelers geen interesse want ik geloof niet dat ze Ajax beter maken. Stoch is te veel een one trick pony en Beerens speelt niet voor niets al tijden in de subtop.

Dan heb ik geloof ik nog liever dat ze Rommedahl tegen een lager salaris nog een jaartje houden. Weet je precies wat je hebt en hij zeurt niet als hij niet wekelijks speelt. Dat is per saldo een goedkopere oplossing.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 07, 2010 7:59 am

ANN <> Het Nieuwsblad schreef:'Ajax volgt ook Iakovenko'

7 april 2010 RvN

Volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad volgt Ajax de ontwikkeling van Sacha Iakovenko. De 22-jarige flankaanvaller van Westerlo is nog tot 2012 eigendom van Anderlecht maar hij wil alleen terugkeren naar Brussel als hij aan spelen toe kan komen. De vraagprijs van de Oekraïner bedraagt zo'n twee miljoen euro. Ajax lijkt zich te willen versterken met een of meerdere buitenspelers, eerder werden Stoch en Beerens al genoemd. Voor Iakovenko zouden ook Club Brugge en AA Gent belangstelling hebben getoond.

Ajax, Club Brugge en AA Gent volgen Iakovenko
Afbeelding

Sacha Iakovenko kan rekenen op flink wat belangstelling naar volgend seizoen toe. De 22-jarige flankaanvaller van Westerlo is nog tot 2012 eigendom van Anderlecht maar hij wil alleen terugkeren naar Brussel als hij aan spelen toe kan komen. Anders dringt een (definitief) vertrek zich op. De vraagprijs van de Oekraïner bedraagt zo'n twee miljoen euro, een bedrag dat kleinere geïnteresseerde clubs zoals Westerlo, Lierse of Sint-Truiden nooit kunnen betalen. Andere gegadigden die hem met veel belangstelling volgen en wel geld op tafel kunnen gooien zijn Ajax, Club Brugge en AA Gent. Bij Club Brugge zou hij vooral gelden als eventuele opvolger voor het geval Nabil Dirar vertrekt.
Seizoen Club Competitie W D A GB
2007 - 2008 RC Genk Jupiler Pro League 4 0 0 -
2007 - 2008 Anderlecht Jupiler Pro League 3 0 0 -
2008 - 2009 Anderlecht Jupiler Pro League 19 2 0 -
2009 - 2010 Anderlecht Jupiler Pro League 0 0 0 -
2009 - 2010 Westerlo Jupiler Pro League 22 7 0 -
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 07, 2010 10:54 am

We zoeken het kennelijk ineens wel heel erg in de flankspelers. Kent iemand deze jongen?
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo apr 07, 2010 12:58 pm

Flankspelers en een balvast aanspeelpunt als spits, zo lijkt het. Ik neem aan dat Ajax ook (nog steeds) op zoek is naar een verdediger.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 07, 2010 2:19 pm

Kent iemand hem?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo apr 07, 2010 2:26 pm

Pushkin van AjaxFans kent hem:
akovenko hoef ik niet. We hebben eerder spelers gehad die niet goed genoeg bevonden waren door Anderlecht; Soetaers en Anastasiou en dat was niet bepaald een daverend succes. Het probleem van Yakovenko is dat hij, op zijn snelheid na, gewoon amper echte wapens heeft. Zo heeft hij geen echt goede passeerbeweging, geen goede voorzet en is zijn afstandschot ook niet top. Maargoed ik heb wel meer spelers genoemd zien worden waar ik niet kapot van ben zoals Beerens of Stoch. Als je alleen in de buurt gaat zoeken dan kom je wel bij dit soort spelers uit, zoals Ajax vorig jaar met Dirar gelinkt werd (waar ik persoonlijk nog iets meer in zag dan deze Yakovenko). Het enige voordeel van Yakovenko is dat je hem zowel op links als rechts kwijt kan, maar hij ontbeert in mijn ogen gewoon het niveau van een Ajax vleugel. Als hij transfervrij was geweest had Ajax hem van mijn part mogen halen – met het ook op onze beperkte financiële middelen -, maar dan zou Yakovenko vooral een back-up speler worden en dan moet je eigenlijk niet willen.
Hij meldt ook dit overigens:
Ajax lijkt net als afgelopen zomer Servië niet te zijn vergeten. Na de interesse in spelers zoals Obradovic, Tadic en Aleksic deze zomer stuurde Ajax een week geleden opnieuw afgevaardigden om potentiële versterkingen te bekijken. Aanleiding was het treffen tussen OFK Belgrado en Rode Ster Belgrado.

Welke spelers Ajax specifiek op het oog heeft is vooralsnog onduidelijk. Het zou mogelijk kunnen gaan om Dejan Lekic en Milan Vilotic, twee namen die enkele maanden terug al in de Servische media aan Ajax gelinkt werden. Zowel Lekic als Vilotic komen uit voor koploper Rode Ster. Dejan Lekic (24) speelde eenmaal voor het nationale elftal. Bij Rode Ster Belgardo vormt hij de kapstok van de aanval. Lekic maakte de afgelopen seizoenen vooral naam als doelpuntenmaker.

Milan Vilotic (23) speelde nog geen A-interlands, wel vertegenwoordigde hij zijn land op het jeugd EK in Zweden vorig jaar. Vilotic die dit seizoen overkwam van FK Stankom kent een goed seizoen. De verdediger maakte indruk met zijn spel en schopte het een tot vaste waarde bij de recordkampioen.
En zegt zelf over deze spelers:
Lekic, tsja gezien zijn kopkracht is het wel een wapen om hem als aanspeelpunt te hebben. Verder is Lekic vooral een beetje een balletjeswachter, heeft een beetje wat Koevermans ook heeft, weet altijd wel ergens een voet of hoofd tegenaan te zetten waardoor hij scoort. Het is knap dat hij de overstap van een kleine club naar Rode Ster heeft kunnen maken en heel misschien is het een laatbloeier maar ik zie er vooralsnog niet zo heel veel in.

Vilotic. Vilotic is nou een speler waar ik nog wel wat in zie. Geen supertalent maar wel een speler die zich na een kleine club nu goed aan het doorontwikkelen is bij Rode Ster. Daarnaast kan Vilotic iets wat de overige Ajax verdediger niet kunnen, een man uitschakelen. Fysiek in orde en redelijk wendbaar. Opbouwend kan het allemaal beter maar daar hebben we in principe ook andere spelers voor.

Rachid

Bericht door Rachid » wo apr 07, 2010 5:42 pm

Inderdaad verdedigers die een man goed kunnen uitschakelen. Wil je ver komen in de EL of fatsoenlijk meedoen in de CL dan kun je niet met Verthongen in de verdediging blijven spelen.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 07, 2010 6:38 pm

Hmm, Ajax zoekt voor de vleugel dus kennelijk een draver. Lijkt me persoonlijk nogal zonde om daar in te investeren.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 07, 2010 6:42 pm

Voetbalbelgie:

Standard en Ajax volgen Marko Devic
Standard is op zoek naar een nieuwe aanvaller. De Luikenaars zijn in hun zoektocht uitgekomen bij de Oekraïener Marko Devic. De Rouches krijgen wel concurrentie van Ajax, Hamburg SV, Hoffenheim en Wolfsburg.

Met het vertrek van Milan Jovanovic en de grote interesse voor Igor De Camargo en Dieumerci Mbokani is Standard genoodzaakt om een vervanger aan te trekken. Volgens de Oekraïense pers volgt Standard daarbij Marko Devic.

De 26-jarige aanvaller scoorde in 22 wedstrijden 7 keer. Hij staat nog tot 2011 onder contract bij het Oekraïense Metalist Kharkiv. Hij kwam twee keer uit voor de nationale ploeg van Oekraïne.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 08, 2010 1:38 pm

Puskin zegt daarover op Ajaxfans:
Tsja...Oost-Oekraiene en Hamburg dat ooik interesse heeft, ik weet alweer genoeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 08, 2010 2:30 pm

Ik weet al genoeg als ik een naam lees in combinatie met een rij clubs. Namedropping.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 08, 2010 2:37 pm

Marillion schreef:Hmm, Ajax zoekt voor de vleugel dus kennelijk een draver. Lijkt me persoonlijk nogal zonde om daar in te investeren.
Lijkt mij ook niet bepaald nodig. Benieuwd of Ajax contact heeft gezocht met iemand van het trio Dembele, Hamdaoui, Lens. Hebben allemaal hun voors- en tegens, maar het zijn wel spelers waarin Ajax (Jol) interesse in zou kunnen hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 08, 2010 2:40 pm

Vooralsnog heeft Ajax geen geld voor die spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 08, 2010 2:57 pm

Dat hangt af van de prijs, maar Ajax heeft inderdaad niet veel geld. Ik neem dan ook aan dat het alleen opties zijn bij een vertrek van Suarez (en Urby).

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 08, 2010 5:14 pm

Bas Dost staat open voor een overgang naar Ajax, maar weet niet of hij meteen een toegevoegde waarde zal zijn voor de hoofdstedelingen. De aanvaller van Heracles Almelo is bezig aan een sterk seizoen en dat zorgde de laatste weken voor de nodige geruchten rond zijn persoon. "Al die interesse is natuurlijk mooi en een compliment voor mij. Ik weet alleen of ik het niveau van Ajax nu al aankan." FC Twente en FC Groningen werden eerder ook met de aanvaller in verband gebracht.

"Misschien is het beter om eerst voor een club te kiezen die daar net onder speelt", vertelt de jeugdinternational donderdag aan Ajax Life. "Maar Ajax mag natuurlijk altijd bellen." De twintigjarige Dost benadrukt dat hij niet naast zijn schoenen gaat lopen. "Alles gaat boven verwachting, maar ik probeer niet te zweven. Ik denk wel eens: hoe is het in godsnaam mogelijk wat hier gebeurt. Drie jaar geleden zat ik nog op de bank in de jeugd bij FC Emmen."

Dost heeft nog geen duidelijkheid gegeven over zijn toekomstplannen en is dat voorlopig ook niet van plan, nu trainer Gertjan Verbeek mogelijk naar AZ vertrekt. Dost wil de ontwikkelingen afwachten. "Hij is heel belangrijk voor me en heeft van mij dit seizoen een betere speler gemaakt. Ik zit er niet op te wachten dat er een nieuwe trainer komt. Ik ben ervan overtuigd dat we met dit team en Verbeek ook volgend jaar in staat zijn om heel ver te komen, maar een vertrek van Verbeek is voor mij wel een reden om te denken: ‘Moet ik hier nog wel blijven

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do apr 08, 2010 6:45 pm

Ajax volgend seizoen er vanuit gaande dat Suarez en Vertonghen vertrekt:

Stekelenburg

van der Wiel
Alderweireld
Aankoop!
Blind

De Zeeuw
Enoh
De Jong

Lens
Dost
Emanuelson

Vermeer, Anita, Oleguer, Gabri, Eriksen, Suk, Lodeiro

Natuurlijk zie ik liever wereldtoppers maar we moeten reeel blijven gezien het niveau van de Nederlandse competitie en de financiele situatie van Ajax.
Het gat wat Suarez achterlaat is denk ik erg goed op te vangen door Lens en Dost. Dost als aanspeelpunt, waar onze middenvelders makkelijk onder kunnen komen. En gezien zijn fysiek is hij in staat om een bal bij zich te houden, zodat een lange paniek bal ook eens in balbezit kan blijven. Wat gelijk voor snelle uitbraken kan zorgen gezien de snelheid van lens en Emanuelson.
Beide vleugels beschikken over een individuele actie, snelheid en een goede voorzet.
Echter denk ik dat er een linksbuiten bijkomt aangezien de kans groot is dat Emanuelson vertrekt. Gezien de geruchten die nu al op duiken (wat overigens elk jaar gebeurd) is Ajax ook opzoek naar een linksbuiten.
Achterin moet er gezocht worden naar een fysiek sterke verdediger die alle puin door de lucht en over de grond kan ruimen wat niet gedaan kan worden door de overige 3 verdedigers. Het zwakke verdedigen van Vertonghen moet opgevangen kunnen worden. Alleen in Nederland zie ik even niet zo snel wie dat kan doen.
Op het middenveld zie ik het liefst Falkenburg komen, maar gezien de grote bult met middenvelders die er volgend seizoen is lijkt het me niet zinvol dat hij aangetrokken wordt. Want ik hou rekening met de terugkomst van Donald, van der Heijden, Sno.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 08, 2010 6:58 pm

Voor het geval dat Ajax weer gaat aankopen...

Ik heb even een 'mooie' schaduwselectie van aankopen voor jullie opgetikt. Komt ie:

Verhoeven
Silva, Ogararu, Wielaert, Oleguer, Atouba
Sno, Gabri, Aissati, Lindgren, Zé Eduardo
Kennedy, Luque, Suljemani, Cvitanich, Kerlon

Aangezien een selectie uit 18 man bestaat, mogen Claassen en Manucharyan ook deel uit maken van dit illustere gezelschap.

Vragen:

1) Wat zou deze groep spelers Ajax aan transfersommen, salarissen en premies ongeveer gekost hebben?

Ik gok op 100 miljoen. Zo'n 50 miljoen aan transfersommen en zo'n 50 miljoen aan salarissen en premies.

2) Wat zou ongeveer de huidge marktwaarde van deze groep zijn?

Ik gok op 5 miljoen. Maximaal.

3) Op welke plek zou je met deze selectie in de HCE eindigen?

Ik denk, met Capello voor de groep, dat als het een beetje meezit en ze zich flink inspannen... dat ze dan degradatie nét kunnen ontlopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 08, 2010 7:05 pm

Zlatan Son of God schreef:Ajax volgend seizoen er vanuit gaande dat Suarez en Vertonghen vertrekt:
Maar welke grote club zit er op Vertonghen en Suarez te wachten? :confused.gif:

Als er iemand vertrekt denk ik eerder aan Van der Wiel.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do apr 08, 2010 7:12 pm

Jöhnk schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ajax volgend seizoen er vanuit gaande dat Suarez en Vertonghen vertrekt:
Maar welke grote club zit er op Vertonghen en Suarez te wachten? :confused.gif:

Als er iemand vertrekt denk ik eerder aan Van der Wiel.
Ajax moet verkopen! Suarez wil denk ik wel eens verder kijken en Vertonghen is voor elke Engelse club wel interessant. Groot, goede trap, redelijk sterk.. alleen erg matig in verdedigen.. maarja

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2010 8:40 am

Dan is hij toch niet interessant voor Engelse clubs?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 09, 2010 9:42 am

Ik denk ook dat Van der Wiel de eerste gegadigde is. Die zal wel vertrekken.

Ajax verkoopt waarschijnlijk liever Vertonghen en Suarez, dat wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » vr apr 09, 2010 2:31 pm

wimpey schreef:Voor het geval dat Ajax weer gaat aankopen...

Ik heb even een 'mooie' schaduwselectie van aankopen voor jullie opgetikt. Komt ie:

Verhoeven
Silva, Ogararu, Wielaert, Oleguer, Atouba
Sno, Gabri, Aissati, Lindgren, Zé Eduardo
Kennedy, Luque, Suljemani, Cvitanich, Kerlon

Aangezien een selectie uit 18 man bestaat, mogen Claassen en Manucharyan ook deel uit maken van dit illustere gezelschap.

Vragen:

1) Wat zou deze groep spelers Ajax aan transfersommen, salarissen en premies ongeveer gekost hebben?

Ik gok op 100 miljoen. Zo'n 50 miljoen aan transfersommen en zo'n 50 miljoen aan salarissen en premies.

2) Wat zou ongeveer de huidge marktwaarde van deze groep zijn?

Ik gok op 5 miljoen. Maximaal.

3) Op welke plek zou je met deze selectie in de HCE eindigen?

Ik denk, met Capello voor de groep, dat als het een beetje meezit en ze zich flink inspannen... dat ze dan degradatie nét kunnen ontlopen.

Ja hoor....vast. Capello strijdt met die selectie misschien wel voor de titel.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie