Wel iemand die er als leider had gestaan tegen Feyenoord, willem II en Heerenveen.. En weinig kinderlijke fouten had gemaakt dan de heren nu.Peter schreef:Maar dat ben je al gauw. Ik vind Wielaert een hype. Zag hem tegen Arsenal en dat viel me niet mee, hoor. Niet iemand die Ajax op een hoger niveau kan tillen en naar zo'n persoon zijn we hopelijk wel op zoek.
Eljero Elia
Moderator: mods
- Daily Blind
-
-
-
Wielaert wordt onderschat i.m.o. Qua coaching, organisatie en opbouw een prima speler. Hij heeft kwaliteiten die bij Ajax ontbreken.Zlatan Son of God schreef: Betere mandekker, opbouwer en LEIDER dan Oleguer!!
In 04-05 speelde ie nog bij NEC. Tijdens Ajax-NEC dat seizoen viel ie me echt op. Was de beste man van het veld.
Het lijkt erop dat MVB toe wil naar 3-4-3, met backs die er staan om te verdedigen en een speler in het centrum die veel op het middenveld is te vinden (Vertonghen). Wielaert zou m.i. prima de andere man in dat centrum kunnen zijn.
Ik las in Spits! nog iets leuks over Elia:
De geruchten werden deze week steeds hardnekkiger en Marco van Basten heeft inmiddels bevestigd dat Ajax zal proberen om Eljero Elia bij FC Twente los te weken. Volgens ex-Twentespeler Karim El Ahmadi is Elia goed genoeg om de stap te maken. "Hij is klaar voor Ajax en zelfs meer dan dat. Ooit speelt hij bij een grote Europese club."
"Orlando Engelaar en ik zeiden na een paar trainingen al tegen elkaar dat Eljero een hele grote kan worden. Zóveel snelheid en individuele acties...", aldus de Feyenoorder. Ook Alfred Schreuder, ploeggenoot van Elia, denkt dat de buitenspeler klaar is voor een topclub. "Als club is Ajax zeker een vooruitgang voor Eljero, alleen hebben ze daar nog wat meer tijd nodig om een op elkaar ingespeeld team te worden."
"Bij Twente weten ze precies hoe ze hem moeten aanspelen. Als aanvaller is het zó belangrijk een bal op tijd te krijgen", weet de ervaren middenvelder die de werklust van Elia bewonderd. "Hij heeft in Enschede de kans gehad om zich te ontwikkelen, en die heeft hij met beide handen gegrepen. Ik geloofde af en toe niet wat ik zag. Zo wist hij bijvoorbeeld alles van zijn directe tegenstander: de zwakke en sterke punten. Bovendien trainde hij altijd ontzettend hard."
Niet alleen een prima speler dus, maar ook een zeer serieuze prof. Maar ik denk dat ie nu niet haalbaar is, Ajax zal geduld moeten hebben tot de zomer. Dan kan ie Suarez opvolgen.
Voor KJH krijgt Ajax de investering 3 keer terug. Met in de tussentijd meer dan 100 goals. Suarez zal ook voor de hoofdprijs gaan.Baseman schreef:Huntelaar, Suarez, Sulejmani, misschien Elia...Ajax begint een beetje het Real Madrid van Nederland te worden. Vraag als verkopende club maar gewoon iets van 10 miljoen en de kans is groot dat Ajax toehapt.
Goede aanvallers, daar niet van, maar de hele hoge transferprijzen die betaald worden door Ajax vind ik vragen om problemen.
Ik heb liever dat Ajax fors investeert in dit soort jongens dan 6 miljoen betaalt voor zowel Koef als Lazo. Het waarom lijkt me duidelijk.
Dus ik deel je 'zorg' niet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Met alle respect voor Elia, maar ik krijg wel het idee dat deze jongen opeens een topper wordt gevonden sinds Ajax interesse heeft, hoor. Als ik de recensies van die jongen van vorig jaar erbij pak, dan is het allemaal net wat minder 'hosanna'. Kan ook zijn dat hij sinds dit seizoen een stormachtige ontwikkeling heeft doorgemaakt, maar dan nog.
Ik vind hem niet van de categorie Suarez/Sulejmani. Elia heeft minder talent, is iets meer 'gemaakt'. Maar dat was Overmars ook, dus hij zou het zomaar erg goed bij Ajax kunnen gaan doen.
Wat me wel zorgen baart bij Elia, is z'n trap. Je ziet hem bv nooit naar binnen trekken en dan vanaf randje 16 scoren.
Wat me wel zorgen baart bij Elia, is z'n trap. Je ziet hem bv nooit naar binnen trekken en dan vanaf randje 16 scoren.
Ik vind Elia meer teamspeler dan S&S. Wel minder beslissend natuurlijk.Jöhnk schreef:Ik vind hem niet van de categorie Suarez/Sulejmani. Elia heeft minder talent, is iets meer 'gemaakt'. Maar dat was Overmars ook, dus hij zou het zomaar erg goed bij Ajax kunnen gaan doen.
Maar goed, je hebt ook geen elf speler nodig die altijd een doelpunt kunnen forceren. Liever een sterk geheel dat de kwaliteiten van enkele wedstrijdbeslissers goed uit de verf laat komen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daar ben ik het uiteraard mee eens (wie niet). Het is alleen wel de vraag of je een miljoeneninvestering moet doen voor die Elia. Als je dan toch als team sterker eruit wil komen, dan heb ik liever dat je je team versterkt op andere punten. Uiteraard blijft het wel zonde dat we vorig jaar Rommedahl hebben gekocht en niet deze jongen, want dan had je waarschijnlijk bakken met poet kunnen besparen.
Ik denk dat Ajax sowieso een aanvaller moet halen. We hebben nu in feite maar twee aanvallers die echt voldoen: Suárez en Sulejmani. Cvitanich begint langzaam maar zeker iets te laten zien en Leonardo is een redelijke invaller. Daar kun je de competitie toch niet mee in?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- LouisXIV & co
Ajax heeft de beste spelers. AZ de beste trainer. Aan het einde van het seizoen zullen we zien wat de doorslag heeft gegeven.goodfella schreef:Nou Duke, de stemming is toch wel dat Ajax geen betere voetballers dan AZ, Heerenveen of Groningen heeft.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Heeft Sarpong dit seizoen al een keer echt overtuigd op links? Ik ben gecharmeerd van hem, hoor. En ik denk ook dat hij wel aan de buitenkant uit de voeten kan, maar hij is ook al één van onze weinige aanvallende middenvelders die een beetje voldoet.Peter schreef:Sarpong kan ook op links prima uit de voeten. Urby ook nog wel. Er mag nog wel een spits bij, maar dat hoeft van mij geen extreem dure speler te zijn. Ik heb liever dat men een verschrikkelijk goeie mandekker erbij haalt of een (type) Schaars.
Urby kan er spelen, maar vind ik zelf al onze beste optie als linksback.
En met niemand anders!
En met niemand anders!