Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
Geen Boula:
'Transfergeruchten Boulahrouz klinkklare onzin'
De berichten over een tussentijdse transfer van Khalid Boulahrouz van Sevilla naar een club uit de Eredivisie zijn klinklare onzin. Dat zegt Rodger Linse, de zaakwaarnemer van de 26-jarige Oranje-international.
Linse heeft met verbazing kennisgenomen van de berichten over Boulahrouz die de voorbije dagen in diverse media opdoken. De centrumverdediger, die Chelsea afgelopen zomer verruilde voor een verhuur aan de Spaanse topclub, zou het niet meer naar zijn zin hebben in Spanje en openstaan voor een terugkeer naar Nederland.
'Er is totaal geen sprake van een tussentijdse transfer, daar is helemaal geen aanleiding toe’, zegt Linse tegen VI.nl. 'Khalid is dit seizoen een tijd geblesseerd geweest, maar traint inmiddels weer met de spelersgroep mee en zit dicht tegen volledige fitheid aan. Hij wil niets liever dan per se slagen bij Sevilla.'
Boulahrouz kwam dit seizoen – mede door blessureleed – in competitieverband pas zes keer in actie voor Sevilla. Zijn laatste optreden dateert van 31 oktober, de met 4-3 verloren uitwedstrijd tegen Atlético Madrid.
Linse: 'Khalid heeft een gezonde instelling, hij wil niet zomaar de handdoek gooien als het even tegenzit. Als hij fit is, kan hij nog veel betekenen voor deze club. Dat wil hij dolgraag bewijzen.'
vi.nl
Die komt dus niet in de winterstop. Volgende kandidaat!
'Transfergeruchten Boulahrouz klinkklare onzin'
De berichten over een tussentijdse transfer van Khalid Boulahrouz van Sevilla naar een club uit de Eredivisie zijn klinklare onzin. Dat zegt Rodger Linse, de zaakwaarnemer van de 26-jarige Oranje-international.
Linse heeft met verbazing kennisgenomen van de berichten over Boulahrouz die de voorbije dagen in diverse media opdoken. De centrumverdediger, die Chelsea afgelopen zomer verruilde voor een verhuur aan de Spaanse topclub, zou het niet meer naar zijn zin hebben in Spanje en openstaan voor een terugkeer naar Nederland.
'Er is totaal geen sprake van een tussentijdse transfer, daar is helemaal geen aanleiding toe’, zegt Linse tegen VI.nl. 'Khalid is dit seizoen een tijd geblesseerd geweest, maar traint inmiddels weer met de spelersgroep mee en zit dicht tegen volledige fitheid aan. Hij wil niets liever dan per se slagen bij Sevilla.'
Boulahrouz kwam dit seizoen – mede door blessureleed – in competitieverband pas zes keer in actie voor Sevilla. Zijn laatste optreden dateert van 31 oktober, de met 4-3 verloren uitwedstrijd tegen Atlético Madrid.
Linse: 'Khalid heeft een gezonde instelling, hij wil niet zomaar de handdoek gooien als het even tegenzit. Als hij fit is, kan hij nog veel betekenen voor deze club. Dat wil hij dolgraag bewijzen.'
vi.nl
Die komt dus niet in de winterstop. Volgende kandidaat!
Nil volentibus arduum
-
Tja, in feite heb je gelijk. Maar de markt is tot het einde van de maand open. En niet elke onderhandeling is binnen een paar dagen gedaan. Sommige clubs willen misschien niet onderhandelen voor de winterstop.joey schreef:Over een dikke week begint de competitie weer. Dan MOETEN de aankopen binnen zijn. Liever eerder nog. Of eigenlijk beslist eerder. De maand januari moet Ajax er staan, anders kunnen we de titel vergeten.
Ik had ook veel vertrouwen in Van Geel. Hij heeft het bij Willem II en AZ uitstekend gedaan. Maar hij lijkt de 'magie' die hij daar had wel kwijt te zijn geraakt. Het enige waar hij goed in is, is het vekopen van spelers voor veel geld.
Ik wil gewoon dat Ajax ook wat risico's durft te nemen. Niet elke speler hoeft te slagen. PSV en AZ durven dat risico te nemen. Soms gaat het mis, maar vaak lukt het ook. Waarom doet Ajax dat niet?
Een jongen als Defour had vorig jaar al gehaald kunnen worden. Zelfs als Sneijder was gebleven. Maar Van Geel wachtte te lang, daarna wilde hij niet meer. En zo gaat het wel vaker, te vaak. Of ze willen niet meer, of ze zijn inmiddels te duur.
Ik ben
Nee, maar af en toe ééntje zou wel leuk zijn....Jack Reynolds schreef:Niet elke speler hoeft te slagen.

Als we moeten wachten tot het einde van de maand zijn onze kansen misschien al wel verkeken. Eigenlijk hadden de nieuwe spelers al mee moeten gaan op trainingskamp. Ik wil dan nog wel coulant zijn om iets langer te wachten omdat je inderdaad niet altijd alle factoren in de hand hebt. Maar er zijn genoeg kwalitatief goede spelers beschikbaar en er is ook ruim voldoende tijd geweest om de markt in kaart te brengen en de mogelijkheden te peilen. Veel langer dan een paar dagen zou het nu echt niet meer mogen duren. Dat trainingskamp is al begonnen. Als ze terugkomen moeten de nieuwe spelers de selectie kunnen opwachten op Schiphol. Is gelijk een leuke kennismaking!
Nil volentibus arduum
-
Maar dat kun je wel blijven zeggen. 'Ik heb liever een topaankoop die de wedstrijd tegen AZ mist dan een mindere aankoop die de wedstrijd tegen AZ wel haalt'. Enz. enz.Ajax Rules schreef:@Johnk: ik snap je redenering, maar ik heb liever dat er topaankopen komen die een dag van de voorbereiding missen dan mindere aankopen die er een dag eerder zijn.
Die aankopen hadden er NU moeten zijn en ze zijn er niet. Dan heb je gefaald.
De transferperiode begon voor Ajax niet op 1 januari maar op het moment dat Sneijder vertrok. En op het moment dat Stam vertrok. In al die maanden is er NIETS gebeurd.
-
-
Voor mij part stappen we sowieso af van het idee dat we een TD en een trainer/coach moeten hebben. Waarom proberen we het niet zoals het geregeld was midden jaren '90. Gewoon 1 sterke man (toen Van Gaal) en daaronder een of twee goede trainers.
Het hele TD-verhaal heeft Ajax nog maar weinig succes geleverd.
Het hele TD-verhaal heeft Ajax nog maar weinig succes geleverd.
Ik ben
-
Bij mij lag de grens eerlijk gezegd op 1 januari. Ik had nog de stille hoop dat alles al rond was gemaakt in de maanden daarvoor en dat alleen de laatste handtekening ontbrak.
Want een goede TD had alles al op orde gehad. Wat daadkracht betreft kan Ajax nog een voorbeeld nemen aan PSV. Die hadden in november al twee spelers en een trainer vastgelegd voor volgend seizoen. Die halen binnen een halve dag een vervanger voor Kone. Enzovoorts.
Ten Cate heeft meer kijk op spelers dan Van Geel of Van Gaal. En ook een beter netwerk.
Want een goede TD had alles al op orde gehad. Wat daadkracht betreft kan Ajax nog een voorbeeld nemen aan PSV. Die hadden in november al twee spelers en een trainer vastgelegd voor volgend seizoen. Die halen binnen een halve dag een vervanger voor Kone. Enzovoorts.
Ten Cate heeft meer kijk op spelers dan Van Geel of Van Gaal. En ook een beter netwerk.
-
Uiteraard moet het een goede zijn (Hiddink?).Ajax Rules schreef:Dat moet dan wel een heel goede zijn, iemand van het niveau Van Gaal....
Liever niet een Ten Cate.
Maar als je puur kijkt naar de cijfers dan zie je dat Ajax het beter deed met 1 sterke man, die het team leidde en de TD was, dan 2 sterke mannen die de taken verdeelde.
Sinds 1999 hebben we Blind, Beenhakker, Van Gaal en Van Geel als TD gehad en Wouters, Koeman, Blind en Ten Cate als trainers (ik reken Westerhof en Koster maar even niet mee).
Op Van Geel na heeft geen van allen zijn klus afgemaakt.
Ik ben
Maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat Stan Valckx beter is dan MvG. Het zal dus ook wel een iets breder probleem zijn (scouting?).Jöhnk schreef:Want een goede TD had alles al op orde gehad. Wat daadkracht betreft kan Ajax nog een voorbeeld nemen aan PSV. Die hadden in november al twee spelers en een trainer vastgelegd voor volgend seizoen. Die halen binnen een halve dag een vervanger voor Kone. Enzovoorts.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Op zich ben ik het hier mee eens. Maar ik heb nog heel even geduld omdat we nu eenmaal geen zicht hebben op de gang van zaken. Het kan best zijn dat een transfer die eigenlijk op 1 januari zou worden afgerond door externe factoren toch een paar dagen later pas kan worden afgerond. Dan kan de speler net niet mee op trainingskamp en dat is vervelend. Maar als het wel echte topkwaliteit is dan zou ik daar mee kunnen leven.Jöhnk schreef: Die aankopen hadden er NU moeten zijn en ze zijn er niet. Dan heb je gefaald.
Maar op zich heb je helemaal gelijk hoor. De situatie is al tijden bekend. Je moet dan weten wie je wilt hebben en wanneer dat afgerond moet zijn. Dat voer je uit en als het niet haalbaar is ga je verder met een andere optie. Tot dat je zover bent dat je de zaken op tijd voor elkaar hebt. En eigenlijk ben je dan nog gewoon een half seizoen te laat want alles dat we nu moeten repareren was aan het begin van dit seizoen ook al bekend.
Nil volentibus arduum
Dat denk ik zomaar. Ik denk dat Ten Cate ongeveer dezelfde ideeen over voetballers heeft als Rutten. Hij zoekt het in atletische, balvaardige jongens.Thomas schreef:Een beter netwerk, ok. Maar een betere kijk op spelers? Waar baseer je dat op?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr jan 04, 2008 3:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hmm, Colin, Urzaiz, Luque? Daar staan weliswaar Gabri, Davids en Leonardo tegenover, maar al te indrukwekkend vind ik het niet. Ogararu was onder hem ook basisspeler, bijvoorbeeld.Jöhnk schreef:Dat denk ik zomaar. Ik denk dat Ten Cate ongeveer dezelfde ideeen over voetballers heeft als Rutten. Hij zoekt het in atletische, balvaardige jongens.
Ik vind juist dat Ten Cate en Van Geel veel teveel op fysiek gescout hebben en te weinig op balvaardigheid.
Dan zit hij er flink naast en is het wat mij betreft einde oefening. Die nieuwe spelers zijn ons toegezegd en we hebben ze gewoon keihard nodig.GangstaRiB schreef:En wat nou als Van Geel serieus denkt dat we geen versterkingen nodig hebben? Ik denk dat dat nog wel een serieuze optie is, omdat Van Geel de hele tijd schermt met: "wacht maar af tot Vermaelen en Van der Wiel weer fit geraken."
Vermaelen is straks ook wel weer een keer geblesseerd en V.d.Wiel is een jonge speler die je nog niet als zekerheidje mag beschouwen. Dat geld overigens voor Vermaelen ook want die gaat ook nog regelmatig kinderlijk de fout in. Alsof het allemaal zo flitsend was toen hij wel meespeelde.
Nil volentibus arduum
Colin was een fout maar begrijpelijk. Ten Cate kende hem uit zijn goede periode en dacht dat het wel goed zou komen.Thomas schreef:Hmm, Colin, Urzaiz, Luque? Daar staan weliswaar Gabri, Davids en Leonardo tegenover, maar al te indrukwekkend vind ik het niet. Ogararu was onder hem ook basisspeler, bijvoorbeeld.
Uraiz? Ik weet niet waar die vandaan komt hoor. Luque is overal aangeboden.
In de VI zegt Ten Cate dat hij Renato Augusto, Xavi Prieto en Albert Riera heeft aangedragen maar dat hij te horen kreeg dat ze niet haalbaar waren. O ja, en Braafheid ook.
Ja, en dan ?.Jöhnk schreef:Colin was een fout maar begrijpelijk. Ten Cate kende hem uit zijn goede periode en dacht dat het wel goed zou komen.Thomas schreef:Hmm, Colin, Urzaiz, Luque? Daar staan weliswaar Gabri, Davids en Leonardo tegenover, maar al te indrukwekkend vind ik het niet. Ogararu was onder hem ook basisspeler, bijvoorbeeld.
Uraiz? Ik weet niet waar die vandaan komt hoor. Luque is overal aangeboden.
In de VI zegt Ten Cate dat hij Renato Augusto, Xavi Prieto en Albert Riera heeft aangedragen maar dat hij te horen kreeg dat ze niet haalbaar waren. O ja, en Braafheid ook.
Waar dacht HtC dat ie traner was ?.Vele Europese topclubs zijn ook geïnteresseerd in Augusto. Manchester United bracht zelfs tevergeefs een bod uit. In het tot medio 2012-lopende contract van de Braziliaan is een gelimiteerde transfersom van dertig miljoen euro opgenomen.
Behalve dat de meesten van zulke spelers kunnen kiezen uit landen waar je de top ziet voetballen, zijn zulke bedragen toch gewoon niet op te hoesten voor AJAX.En laten we over het salaris wat men wil verdienen maar niet hebben ..
Blij met de punten ...
Doen we er 5 miljoen af.Vooruit, doen we er 10 miljoen af.En dan nog niet naar AJAX.Dat zijn bedragen die AJAX dus nooit aan een speler gaat uitgeven ... en gelijk hebben ze.Thomas schreef:Ik geloof er niets van dat Renato Augusto dat op gaat brengen hoor. Ik moet eerst maar eens zien of hij deze zomer überhaupt naar Europa vertrekt.
Blij met de punten ...